روايات

رواية عشق بعد عداوة الفصل التاسع 9 بقلم شهد هاني

رواية عشق بعد عداوة الفصل التاسع 9 بقلم شهد هاني

رواية عشق بعد عداوة البارت التاسع

رواية عشق بعد عداوة الجزء التاسع

رواية عشق بعد عداوة الحلقة التاسعة

الحريري:انا عاوز اكلم معاك في موضوع مهم ي ابني لازم تعرفه.
فهد:اي هو ي جدي.
الحريري: مهران هو الي قتل فخر دين .
فهد بصدمه:اي مش انت وابويا الي سبب في قتله.
الحريري بحزن:فخر الدين دا كان زي معزة ابوك بظبط وكان روح بروح وكمل بغضب وقال منه لله مهران هو السبب هو الي وقع م بنهم عشان كان عاوز يكون من ضمنهم بس فخر الدين كان من طبعه شديد هو وابوك ومش حب حد يكون تالتهم.
فهد بصدمه:انت عارف ي جدي بنت فخر الدين بانت وعايزه تنتقم مننا بس طبعآ هي بت تافهه ومش هتقدر تعمل حاجه.
الحريري:هههههه ضحكتني دي بنت فخر الدين انت عارف فخر الدين دا كان عنده جبروت لدرجه انوا كان بينسف اي حد يجي عليه.
فهد:طب هو اي سبب الي خلاه يفترق عن بابا وكمان أن الناس فاكره ان احنا الي قتلنا.
الحريري:هقولك .
(فلاش باك)
مهران:انت عارف ي كمال اني بحبك ومش برتاح لي فخر دين وانت احسن من فخر دين.
كمال بعصبية:انت ازاي تجيب سيره فخر الدين علي لسانك دا اخويا مش صاحبي بس.
مهران بخبث:اها لدرجه انوا دلوقتي ضحك عليكي بيعمل صفقه في مخزن…. من وراك.
كمال:كداب عمر م هيعمل حاجه انا مش عارفه وامشي اطلع بره.

 

 

 

مهران:هسيبلك المكان عشان لو حابب تشوف صاحبك واخوك المصون فعلاً ساب المكان.
كمال:شك لعب في دماغه وخد المكان وكانت الصدمه لما راح لاقي فخر الدين بيمضي علي ورق ف كمال افتكر انوا فعلا بيعمل صفقه من وراه.
فخر الدين:سيبوني مش همضي علي اي تنازل وسعه.
مهران:هتمضي ي عني هتمضي عشان مش اموتك.
فخر الدين:بكبرياء مش همضي وكان كمال دخل ولسه هيزعج في فخر الدين للاسف مهران ضرب فخر بالنار عشان مش رضي يغدر بصاحبه يمضي بتنازل لشركاته وشركات كمال.
( باك)
فهد بصدمه:اي ي عني فخر الدين مات بسبب انوا مش يتنازل عن حق ابويا كمال.
فخر الدين بحزن:ايوا ي ابني.
فهد بصدمه:طب ليه دايما الناس فكره ان عائله الحريري هي الي سبب في موت.
فخر الدين:عشان مهران لما ضرب النار علي فخر هرب قبل م كمال يمسكوا وللاسف كمال مقدرش يسيب صحبه وفضل معاه لحد م مهران الكل”ب رن علي شرطه وجت المكان وخده كمال ،بس طبعا الاداله اتعرفت انوا مش السبب في ماتوا.
فهد:طب الناس المفروض تفهم كدا وقام انا لازم اروح افهم روان بنته.

 

 

الحريري: اهدي ي ابني مش بساهل انها تصدق لازم ادله المهم اوعا تقسي عليها وحاول تخليني اشوفها لانها من ريحه ابني فخر الدين الي مش جبته.
فهد بحزن:حاضر ي جدي انا هخش انام ونشوف هنعمل اي صبح.
روان:نايمه من التعب وحلمه ب ولدها هو بيقولها خلي بالك من نفسك ي بنتي انا موت غدر قامت روان مخضوضه وقامت مسكه صوره والدها وعيطت بتقول لو هموت ي ابويا لازم اجبلك حققك انت متعرفش هما حرموني من اي حرموني من حضنك من حنان امي وسابت الصورة ولبست ترنج ونزلت تتمشي شويه.
ديفيد: كان واقف في الجنينه بيشرب سيجاره شاف روان طالعه من البوابه قال روان.
روان:لفت وقالت اي الي مصحيك ي ديفيد.
ديفيد:مفيش كونت زهقان شويه ومش جيلي نوم انتي لي الي منزلك في الوقت دا وكونتي رايحه فين.
روان: انا بروح الي انا عاوزه في اي وقت انا عارفه بعمل اي ف ياريت متسألش التاني عشان مش بحب اسلوب تحكم.
ديفيد بعصبيه: مسك ايد روان جامد وقال أنا بحبك انتي لي مش فاهمه انا حاطت ايدي في ايدك من غير م اعرف انتي بدمري مين.
روان بعصبية:زقت ديفيد في الميا وقالت انت

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية عشق بعد عداوة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *