رواية بريئة اوقعتني في حبها 2 الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم دعاء حجاج
رواية بريئة اوقعتني في حبها 2 الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم دعاء حجاج
رواية بريئة اوقعتني في حبها 2 البارت السابع والثلاثون
رواية بريئة اوقعتني في حبها 2 الجزء السابع والثلاثون
رواية بريئة اوقعتني في حبها 2 الحلقة السابعة والثلاثون
اخبرنى كيف سأعيش بدونك؟ وانا أصبحت عاشقه لعيونك 💔٠٠٠٠٠
عربيه الإسعاف وصلت ووضعت كلا من رامى وزياد على ترولى ودينا كانت تائهه في ذلك الوقت
سميره مسكت ايد دينا وقالت: دينا لازم نروح المستشفى قومى يلا
دينا وقد اسو”دت الدنيا في وجهها لتقول: مردش عليا يا ماما رامى مردش عليا
سميره: يا بنتى لازم نروح المستشفى قبل ما عربيه الاسعاف تمشي
دينا قامت بصعوبه وسميره وضعت أيدها على كتفها وخرجوا برا
في الطريق
رنيم وضعت رأسها على كتف سيف وقالت: تعرف انى فرحانه أوى
سيف بصلها بطرف عينه وقال: والسبب ؟
رنيم غمضت عينها وقالت بتنهيده: عشان انت جنبي
سيف ابتسم وقال وهو مركز في الطريق: كنت متوقع رد غير كده خالص
رنيم بصتله وقالت: الموضوع في حد ذاته مفرح أوى يا سيف
سيف باسها على رأسها وقال: ربنا يديمك نعمه في حياتى يا روحى
رنيم مسكت في دراعه وقالت: ويديمك ليا يا حبيبي
قاطع تلك اللحظه رنت هاتف سيف
سيف كان على وشك ان يلتقط الهاتف ولكن رنيم سبقته عالطول وقالت: هرد أنا
سيف مد أيده وقال: هاتى التليفون يا رنيم
رنيم: اهدا يا سيف ده ياسين
سيف خد نفس عميق وقال: افتحى الاسبيكرا
رنيم فتحت الاسبيكرا بالفعل وياسين قال: كل ده عشان ترد
رنيم بفرحه: أخبارك اي يا ياسين ؟
ياسين بفرحه مماثله: رنيم !!
رنيم: ايوه رنيم انت نسيت صوتى ولا أي اكيدا الموزه نستك كل حاجه
سيف مسك التليفون من رنيم فكاد ان ينف”جر من الغيظ
سيف: ياسين
ياسين بابتسامه: سيف أخبارك اي
سيف بكل جديه: بخير انت أخبارك اي
ياسين: تمام انتوا فين دلوقتي
سيف: في الطريق
ياسين: ومعاكم كتير
سيف: خمس دقايق ٠٠٠٠٠سلام
سيف اغلق الهاتف ورنيم قالت بغضب: في حد يتكلم مع اخوه كده تعرف انى بحس انك بتكر”ه اخوك أوى
سيف بصلها وقال: خدي بالك من الكلام كويس ويا ريت قبل ما تتكلمى فكري في اللى هتقولى الأول
رنيم بعصبية: قصدك اي بالكلام ده ؟
سيف داس فرامل وقال وهو نازل من العربيه: ولا حاجه
رنيم فتحت الباب ونزلت أيضا وقالت: انت مش ملاحظ ان اسلوبك بيتغير معايا كل شويه
سيف رمى المفتاح للبواب وقال: دخل العربيه في الجراش
_اوامرك يا بيه
رنيم وقفت مكانها وقالت: زي ما حضرتك بتكره التجاهل انا كمان بكره
سيف مردش عليها ودلف الى الداخل
رنيم بدأت تتنفس بصوت عالى وقالت: أنا مش عارفه عملت اي عشان يعمل معايا كده ؟؟
سيف دخل جوه ووجد ياسين في انتظاره
سيف ابتسم وياسين حضنه وقال: واحشنى أوى
سيف: اخبارك ايه
ياسين ابتعد عن سيف وقال: الحمدلله بخير انت اخبارك اي
سيف: بخير
ياسين مسك أيد ملك وقال: ملك ده سيف أخويا الكبير
ملك ابتسمت وقالت: اتشرفت بحضرتك
سيف هز رأسه وياسين قال: وده يا سيف البنت اللى قررت اتجوزها
سيف بابتسامة: الف مبروك وربنا يتمم على خير عن أذنك
سيف طلع فوق ورنيم دخلت وقتها وحين رأت ياسين الابتسامه اترسمت على وجهه
ملك حين رأت رنيم غارت أوى
رنيم راحت عند ياسين وقالت: اخيرا رجعت
ياسين وضع ايده على كتف ملك وقال: اي رايك في المفاجاه
رنيم بصت لملك وقالت: انا حاسه انى شيفاكى قبل كده
ملك وهى بتكز على سنانها: معتقدش اني شوفتك قبل كده
رنيم ابتسمت وقالت: على العموم الف مبروك وربنا يتمم على خير يا رب
ملك بجديه: الله يبارك فيكى
ياسين بص لملك اللى كانت بتتكلم مع رنيم بطريقه غريبه جدآ
رنيم: عن اذنكم
رنيم طلعت فوق وياسين وقف قدام ملك وقال: اي طريقه الكلام ده ؟
ملك بارتباك: طريقه أي
ياسين: انتى عارفه انا بتكلم عن أي اتمنى اللى حصل ميتكررش
ياسين كان على وشك المغادره ولكن ملك مسكت ايده وقالت: ياسين استنى
ياسين وقف مكانه وملك وضعت أيدها على خده وقالت: انا اسفه لو طريقه كلامى مش عجباك بس والله ما كنت اقصد حاجه
ياسين خد نفس عميق وقال: ولا يهمك بس عايزك تفهمى كويس ان رنيم اختى
ملك ابتسمت وقالت: ممكن تودينى عند بابا
ياسين مسك أيدها وقال: انتى زعلتى ؟
ملك هزت رأسها وقالت: لا أبدا وفعلاً معاك حق في اللى قولتوا
ياسين: تحبي تيجى معايا المصنع
ملك هزت رأسها بالموافقه وياسين قال: هطلع اجيب حاجه من غرفتى مش هتاخر
ملك خدت نفس عميق وقالت بابتسامه: في انتظارك
ياسين طلع فوق وملك بصت لتحت وقالت: غيرتك الزايده ده ممكن تخسرك ياسين وبعدين رنيم متجوزه وشكلها بتحب جوزها
ملك خدت شهيق ثم زفير وقالت: اكيدا رنيم مش زي اختها اكيدا
في غرفه حمزه
حمزه فتح الباب وقال: ميرال انا جيت
حمزه وقف مكانه ووضع ايده في جيبه وقال: انتى عايزه تفهمني انك نايمه ؟
ميرال من تحت البطانيه: أعمل اي دلوقتى اكيدا حمزه هيعرف انى صاحيه
حمزه أزاح الغطاء من عليها وميرال غمضت عينها عالطول
حمزه: قومى يا ميرال بلاش تتهربي
ميرال استدارت وقالت: حمزه انا عايزه أنام
حمزه وقف قدام المرايه وقال: براحتك يا ميرال على العموم انا رايح مشوار وكنت جاي اقولك تعالى معايا
ميرال وقتها قامت وقالت بفرحه: مشوار أي
حمزه استدار وقال: الله مش كنتى نايمه
ميرال قامت وقالت وهى بتفرك في ايديها: ما انا كنت عايزه أنام بس
ميرال سكتت وحمزه رفع أحد حاجبيه وقال: بس اي
ميرال مسكت أيد حمزه وقالت: فكك من المواضيع ده المهم هنروح فين
حمزه: ولا فين
ميرال ضمت حواجبها وقالت: قصدك اي
حمزه: كنت بشوف حضرتك نايمه ولا صاحيه
ميرال: حمزه انت بتهزر صح
حمزه هز رأسه وقال: شايفانى واحد مجنون قدامك عشان اهزر
ميرال ربعت أيدها وقالت: خلتنى افرح على الفاضي
حمزه قعد على طرف الاريكه وقال: ما تنزلى تعملى فنجان قهوه يا لولو
ميرال وهى بتشاور على نفسها: انا حامل على فكره
حمزه فتح الاب توب وقال بكل برود اعصاب: واي يعنى حامل كنتى أول واحده يعنى ؟
ميرال فتحت فمها وقالت بصدمه: انت انت بتقول اي
حمزه: اوعك تتاخري
ميرال راحت عنده وقفلت الاب توب وقالت بغضب: انت مستوعب اللى قولته من شويه
حمزه رجع رأسه لوراء وقال: اقولك اعملى كوبايه شاي احسن
ميرال مسكت أيده وقالت وهى بتشده: انا مش بهزر على فكره
حمزه قام وقال: تعرفي انى ندمان أوى
ميرال: ليه أن شاء الله
حمزه: كان لازم أروح الشغل للاسف مالقتش اللى يضر”بني بالجزمه ويقولى روح الشغل ولا هيتنكد عليك النهارده
ميرال: انا نكديه يا حمزه ماشي
حمزه خد نفس عميق ووضع ايده على خصرها وقال: انتى قلبي يا لولو
ميرال بعدم تصديق لما قاله: كداب
حمزه اقترب منها ووضع بوسه على خدها وقال بتمثيل الحزن: بقا في واحده عاقله زيك كده تقول لجوزها كداب
ميرال زقته وقالت: انا مش عاقله انا واحده مجنونه ارتاحت
حمزه وضع ايده على خدها وقال: خلاص أهدي ده مكنتش كلمه يعنى
ميرال: لما عرفت انى حامل قولت هيبقا لطيف معايا وهينفذ كل طلباتى بس طلعت غلطانه
حمزه: وانا عيونى ليك يا جميل
ميرال ربعت أيدها وقالت: متحاولش لأن مش هسامحك
حمزه اقترب منها وقال بهمس: طب لو قولتلك انى عامل ليكى عشا رومانسي ولوحدنا
ميرال وقد تغير مودها ١٨٠ درجه لتقول بفرحه: بجد ؟
حمزه هز رأسه وميرال حضنته جامد أوى وقالت: حبيبي يا ميزو
حمزه وضع ايده على شعرها وقال بحب: قلب وعيون ميزو
ميرال ابتعدت عن حمزه وفتحت الدولاب وقالت: البس أي
حمزه وضع ايده على رأسه وقال بتمتمه: ده خدت الموضوع جد
ميرال بصت لحمزه وقالت: حمزه تعالى ساعدنى
حمزه راح عندها ووقف جنبها وقال: اي يا روحى
ميرال طلعت فستان أسود وقالت: أي رايك في الفستان ده
حمزه: بقولك عشا رومانسي تطلعى فستان اسود
ميرال وضعت الفستان مكانه وقالت: طب البس أي
حمزه وضع ايده على ضهرها وقال: اللون الأحمر كان حلو عليكى أوى
ميرال خجلت أوى وحمزه قال بمشاكسه: كانت اجمل ليله خصوصا وانتى فاقده تركيزك
ميرال ضر”بت حمزه على كتفه وقالت: خلاص بقاااا
حمزه أبتسم وقال وهو بيشاور على فستان لونه احمر: ده !!
ميرال طلعت الفستان اللى شاور عليا حمزه وقالت: تمام
حمزه ضم حواجبه وقال: هتلبسي دلوقتى ؟
ميرال نظرت في الساعه وقالت: ده يدوب يا حبيبي
حمزه هز رأسه وميرال دلفت نحو الحمام
على الجهه الأخري
سيف كان واقف عند الشباك وكان غاضب جدا من الرنيم
رنيم طلعت من الحمام وقتها وكانت لابسه برنص أبيض
رنيم بصت على سيف وقالت: طب انا عملت اي عشان يزعل كده؟ معقول عشان كلمت ياسين بس انا مقولتش حاجه غلط عشان يزعل
رنيم خدت نفس عميق وقالت: مش بحب اشوفه كده
_يلا يا رنيم مستنيه اي
رنيم راحت عند سيف اللى كان غاضب جدا من تصرفاتها
رنيم ربعت أيدها واقتربت منه وباسته من شفايفه وكانت على وشك المغادره ولكن سيف مسك أيدها وقال: مستكبره تقولى أنا اسفه
رنيم وهى تلعب في زراير قميصه: هقول اسفه ليه؟ انا معملتش حاجه عشان اعتذر
سيف وهو بيرجع خصلات شعرها خلف ودنها: المشكله انك معملتيش حاجه
رنيم بصت في عيونه وقالت: يخربيت غيرتك ياخى
سيف: قولتلك قبل كده انى بغير عليكى من نفسي انتى مش متخيله قد أي بغير عليكى
رنيم: بلاش الغيره ده يا سيف قد ما بفرح بيها قد ما بخاف منها
سيف: غصب عنى يا رنيم انتى متعرفيش أنا بحبك قد اي رنيم انا لو ينفع اخدك في حضنى ومطلعكيش ابدا هعمل كده
رنيم لفت أيدها حوالين رقبه سيف وقالت: واي اللى مانعك ؟
سيف وضع ايده على خصرها وقال: يعنى حابه تفضلى في حضنى مدي الحياة
رنيم هزت رأسها وسيف قال: مش هتشوفي حد خالص وقتها
رنيم: ولو قولتلك انى مش شايفه غيرك في حياتى
سيف: اي الكلام الجامد ده
رنيم بخجل: ده حاجه بسيطه أوى
سيف: يخربيت حلاوتك وانتى مكسوفه !!
رنيم حضنت سيف وقالت: خلاص بقا
سيف وضع ايده على ضهرها وقال: رورو بقولك
رنيم وضعت رأسها على كتفه وقالت: قول يا حبيبي
سيف: رد فعلك اي لو طلقتك
رنيم ابتعدت عن سيف والدموع اتجمعت في عينها وقالت: حياتى وقتها هتنتهى يا سيف
سيف مسح دموعها وقال بحب: ده مجرد سوال بتعياطى ليه
رنيم بصت في عيونه وقالت: عشان مقدرش اعيش من غيرك
سيف ابتسم وخدها في حضنه وقال وهو بيرتب على شعرها بحب: وانا مقدرش أعيش من غيرك يا روحى
في المستشفى
كانت ساجده لله عز وجل طالبه ان يرجع زوجها اليها سالما معافى
دينا بعيون داميه: يا رب انا مقدرش اعيش من غيره ده انا عايشه عشانه
دينا وضعت وجهها في الأرض والدموع نزلت من عينها كهطول الامطار
سميره وضعت أيدها على كتف دينا وقالت: زياد ما”ت
دينا رفعت رأسها ونظرت لوالدتها وقالت: ورامى اخباره أي
سميره قعدت بجانبها وقالت: لسه في غرفه العمليات
دينا مسكت ايد والدتها وقالت والدموع نازله من عينها: رامى ما”ت صح
سميره وضعت أيدها على خدها وقالت: كفايه عشان خاطري
دينا: رامى لو ما”ت همو”ت وراء يا ماما لان مقدرش اعيش من غيره
سميره حضنتها وقالت وهى بترتب على ضهرها: متقوليش كده يا روحى وأن شاء الله هيكون بخير
دينا أزدادت في البكاء وقالت: فرح أوى يا ماما فرح أوى لما عرف انى حامل
سميره باستها على رأسها وقالت: هيكون بخير يا بنتى هيكون بخير ثقي بالله
دينا ابتعدت عن سميره وقالت: تليفونى تليفونى فين ؟
سميره قالت: ليه
دينا مدت ايدها وقالت وايدها بترتجف: هكلم هكلم سيف
سميره وضعت التليفون في ايد دينا اللى رنت على سيف عالطول
رنيم ابتعدت عن سيف وقالت: مين اللى بيرن ؟
سيف اخرج الهاتف من جيبه وقعد حاجبيه وقال: دينا
رنيم ضمت حواجبها وقالت باستغراب: دينا
سيف فتح التليفون وقال: الو
دينا بصوت مقطع ومبحوح من البكاء: سيف سيف رامى
سيف بقلب مقبوض: دينا في اي
دينا مكنتش قادره تتكلم وسميره خدت منها الهاتف وقصت كل حاجه لسيف
الهاتف سقط من ايد سيف ورنيم مسكت ايده وقالت بخوف: في اي
سيف كان في حاله صدمه فكيف لا ينصدم فهو رفيق العمر وصديق الطفوله
رنيم وهى بتهز سيف: سيف رد عليا
سيف وقد استفاق من الصدمه سريعاً ليلتقط جاكيته وكان على وشك المغادره ولكن رنيم وقفت قدامه وقالت: انت ازاى عايز تمشي وتسبنى قلقانه عليك ؟
سيف: رنيم ابعدي
رنيم مسكت ايد سيف وقالت وهى بتهز رأسها: لا مش هبعد الا لما أعرف فيا أي
سيف زق رنيم اللى وقعت على الأرض أثر دفعته
سيف طلع ورنيم قامت وغيرت ملابسها عالطول ونزلت خلف سيف
في الخارج
سيف امر البواب ان يخرج سيارته من الجراش
بعد شويه
سيف فتح باب العربيه وركب ورنيم فتحت الباب وركبت أيضا
سيف: رنيم انزلى
رنيم هزت رأسها وقالت: لا مش نازله وهاجى معاك
سيف فهو يعلم انها عنيده جدآ ليشغل العربيه ويقودها باقصي سرعه ممكنه
في غرفه حمزه
حمزه فتح الباب وقال: جهزتى ولا لسه
ميرال حينها خرجت من الحمام وكانت لابسه فستان غير اللى اختاروا حمزه
حمزه وقف مكانه وقال بغمزه: جامد القميص ده بس اقولك المفاجاه عجبتنى
ميرال راحت عنده وقالت: قميص أي يا حبيبي ده فستان
حمزه بصلها من الأسفل للأعلى وقال: ده فستان؟
ميرال مسكت في دراع حمزه ووضعت رأسها على كتفه وقالت: المهم أي رايك ؟
حمزه بعد عنها وقال بغضب: رأيي في أي بالظبط انتى مش شايفه الفستان ضيق وقصير ازاى ولا صد** نصه باين
ميرال شدت الفستان لفوق شويه وحمزه قال بدون خجل: باين بردو
ميرال بارتباك: ما الفستان حلو كده
حمزه: فين الفستان اللى طلعتوا ؟
ميرال اقتربت من حمزه وقالت وهى بتلعب فى زراير قميصه: ما انا كنت بلبس كده في الشغل فاكر ولا لا
حمزه: بس كان ليا بس فاكره ولا افكرك
ميرال: يا حمزه انا عايزه الناس تشوفنى تقول مرات حمزه النصراوي حلوه أوى
حمزه: ده اسمها مظاهر كدابه يا ميرال
ميرال: طب النهارده بس
حمزه: انتى مجنونه يا بت عايزانى أوافق انك تخرجى بالقرف ده٠٠٠٠ده انتى ولا مره لبستي ليا كده ادخلى غيري الزفت ده يا ميرال خلى ليلتك تعدي على خير
ميرال بحزن: طيب
حمزه بحده: يلا
ميرال نفخت في وشه ودلفت نحو الحمام عالطول
حمزه: ماشي يا محترمه
بعد شويه
ميرال خرجت من الحمام وحمزه بصلها وقال: اي شغل العند ده
ميرال وقفت قدام المرايه وقالت: ولا ضيق ولا قصير اي العند في كده
حمزه سكت فهو يعلم انه لو تحدث معاها مش هيخلص
ميرال وضعت أحمر شفايف وحمزه قال: لازومه اي القرف ده
ميرال بعد ما انتهت من وضع الأحمر مسكت الماسكرا وقالت: خليك في حالك
حمزه قعد على الأريكة وقال: ما انا ممكن أريح دماغى خالص ومنطلعش
ميرال رمت الماسكرا على الأرض وقالت بغضب: يكون احسن بردو لاني كر”هت الخروجات خصوصاً معاك
حمزه بضيق: مش اكتر منى
ميرال قلعت السلسله ورمتها على الأرض وقالت بعياط: مش زي سيف أبدا رغم انكم اخوات بس مختلفين تماماً
حمزه نام على الأريكة ووضع ايده خلف رأسه وقال بتقليد: وانتى مش زي رنيم ابدا رغم انكم اخوات
ميرال مسكت منديل وقالت وهى بتمسح الروج: انا مش عارفه حبيت فيك أي؟ رغم انى عارفه انك بتاع بنات وقليل الأدب
حمزه بصلها بطرف عينه وقال: قله أدب مش عايز
ميرال رمت المنديل على الأرض وقالت بعيون دامعه: رغم انه شايفنى بعياط مرداش يقوم يصالحنى او على الأقل يقولى حقك عليا
حمزه بكل برود: حقك عليا يا لولو
ميرال فتحت الدولاب واخرجت بيجامه وقالت: بعد أي بقا
ميرال كانت متجه نحو الحمام ولكن حمزه قام عالطول ووقف قدامها وقال: رايحه فين ؟
ميرال: هكون رايحه فين يعنى رايحه الحمام
حمزه وضع ايده على شعره وقال: مش هنخرج ولا أي
ميرال ربعت أيدها وقالت: لا
حمزه بملل: يكون أحسن بردو !!
ميرال: على فكره انا حامل المفروض تراعي ده كويس بس للأسف الموضوع مش فارق معاك
حمزه خد منها البيجامه ورمها على السرير ووضع ايده على خدها وقال: مراعى كده طبعاً
دمعه فرت من ميرال اللى قالت: لا واضح ده انا بحس انك مش عايزنى ولا عايز الطفل
حمزه بمزح: مش عايزك اه إنما عايز الطفل ايوه طبعاً عايزو
ميرال ضر”بت حمزه على كتفه وقالت: بارد
حمزه خدها في حضنه وقال: أعمل اي بس مشكلتى انى بحب عصبيتك وجنانك عليا
ميرال بصت في عيونه وقالت: على فكره التوتر غلط خصوصاً على الواحده الحامل
حمزه قبل أيدها بكل حب وقال: وانا بوعدك من النهارده انى هكون لطيف معاكى أوى
ميرال ابتسمت وحمزه اقترب منها وقال بهمس: ما تدخل يا جميل تغير هدومك وتلبس حته جامده كده بدل الملل ده
ميرال ضر”بته على صدره بخفه وقالت: لا هنروح نتعشا برا
حمزه: الله ما كنتى رافضه
ميرال مسكت أيده وقالت: لا ما انا غيرت رأيي
حمزه: يعنى بذمتك حضن جوزك حبيبك ولا الأكل
ميرال وضعت أيدها على بطنها وقالت: الاكل طبعاً
حمزه ضر”بها بخفه على رأسها وقال: كنت متوقع
ميرال حضنته وقالت: بهزر معاك طبعاً !!
حمزه بابتسامه جانبيه: يعنى اي رايك
ميرال بصت في عيونه وقالت باستغراب: رأيي في أي
حمزه رجع خصلات شعرها خلف ودنها وقال بغمزه: نقضي ليله لطيفه كده
ميرال زقته وقالت: العشاء الرومانسي يا حبيبي انت نسيت ولا أي
حمزه بضيق: لا مش ناسي ٠٠٠٠٠هستناكى تحت !!
ميرال ابتسمت وحمزه طلع ورزع الباب وراء
في المستشفى
سيف وقف العربيه ورنيم بصت ليا وقالت: احنا بنعمل اي هنا
سيف فتح الباب ونزل ورنيم نزلت أيضاً وقالت: سيف رد عليا
سيف مسك أيدها وقال: رامى انضر”ب بالنار
رنيم بصدمه: أي ؟؟
سيف دخل جوه ورنيم دخلت أيضا وكانت في حاله صدمه وعدم استيعاب لما قاله السيف
سيف سال على غرفه رامى وركب الإسانسير هو ورنيم متجهين الى الدور الرابع
بعد شويه
سيف طلع من الاسانسير ورنيم طلعت أيضاً وقالت: دينا فين
سيف: اكيدا قدام الغرفه
رنيم حين رأت دينا ساقطه على الأرض جرت عليها وقالت: دينا انتى بخير ؟
دينا حضنت رنيم عالطول وقالت بصوت مقطع: ر ر رامى رامى
رنيم وضعت أيدها على رأسها وقالت: أهدي يا حبيبتي وأن شاء الله هيكون بخير
سيف وقف قدام باب غرفه العمليات وغصب عنه دموعه نزلت
رنيم بصت على سيف وزعلت أوى حين رأت دموعه
الدكتور وقتها خرج وسيف قال بانتهاد: رامى بخير صح
الدكتور: ________________
دينا صرخت بأعلى صوت و٠٠٠٠٠٠٠
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اوقعتني في حبها 2)