روايات

رواية أسيرة حبه الفصل الرابع 4 بقلم نور

رواية أسيرة حبه الفصل الرابع 4 بقلم نور

رواية أسيرة حبه البارت الرابع

رواية أسيرة حبه الجزء الرابع

أسيرة حبه
أسيرة حبه

رواية أسيرة حبه الحلقة الرابعة

زين بـقلق/ هي مجتشي…. هي قالت هـروح لـعمي
حسن بـقلق/ يـعني ايه اوعاك تقول انك تسبتها تيجي لوحدها دي متعرفش حاجه هـنه
زين بـقلق/ يـعني ايـه ي بوي
ترن ترن ترن
زين/ تـلقيها جت اهي
لتفتح صفية ولكن….
حسن/ مـين
… أنا يـونس زوج ميرنـا
زين بغضب/ دلوقتي بقيت زوجها… مفكرها مش ليها أهل علشان تاخدها تتسلي بيها وبعدين لما تزهق ترميها
يونس/ الزم حدودك انا محترم البيت الي أنا فيه
حسن بـقلق/ مش وقـته ي زين ي ولدي روح جيب بت اخوي
________
…. بدموع/ هـ.. ـو أنـا وحـشة… ليه كله بيضايقني
وأنا مش عـ.. ـيـلة… هه شوية يونس و شوية زين ايه القرف ده
(بخوف) ثانية بس… هـ.. ـو أنـ.. ـا توهت
لتسمع صوت نـباح كـلاب قوي تدل علي كثرتهم و قربهم منها

 

 

 

…. يـلهوووي كـلاب… ليقترب منها كـلب يبدو عليه الشراسة ليبدأ في الاقتراب ليهجم عليها… في تلك اللحظة ظهر أمامها زين.. ليقوم بعمل حركة استكان لها هذا الـكلب لـيلف يراها
… أنـ.. ـا… لـتقع مغشيا عليها بين يديه ليحملها زين بـقلق ويذهب بها إلي السرايا ويضعها في غرفتها و أستدعي لها الدكتور
حسن بقلق/ مالها ي ضاكتور
الدكتور/ شكـلها كانت خايفة من حاجة او اتوترت فـ ضغتها نزل
حسن/ شكرا ي ضاكتور
ليدخل حسن وحازم ويونس و ورد ليطمئنوا عليها بعدما فاقت
…. بصدمة/ يــونس…. ايه إلي جابك هنا
حسن/ الف حمدلله علي سلامتك الاول يـ بتي وبعدين جوزك وجالك لحد هـنه اتكلموا بـهدوء وأنا هعملك إلي نفسك فيها مش هجبرك علي حاجة واصل
…. ممكن اعرف ايه الي جابك
يونس/ ممكن تسمحيني ونبدأ صفحة جديدة
…. في سرها/ أعمل ايه في قلبي إللي حبك…. بس خايفة أثق فيك وتكسرني تاني
…. عندي شرط
يونس/ تمام…. قولي
….. فاضل اسبوع علي الدراسة لو فعلا عايز نبدأ صفحة جديدة هرجع معاك علي بيتك…. طلعت بتلعب بديلك هفضل في السكن مع اصحابي وهتبعتلي ورقتي علي هناك
يونس/ موافق
…. الاسبوع ده هنقضي هنا
يونس/ نـععععـم!!
_________

 

 

 

….. بسبس…. انت ي روميو زمانك
رامي/ عايزة ايـه ي بت
…. عايزة وردة حمرا عارفها😉
رامي/ سااسو حبيبت قلبي… عايزة كـام
سيـلا/ انزل هاتلي اندومي وشوكولاته بابلي من الكبيرة ومصاصة و اوريو ونسكافيه بلاك عـلشان الايس كوڤي بتاعي
رامي فاتح عينيه من الصدمه/…..
سيـلا/ يـ ملللللللك ي ماااااا
رامي بإسراع/ خلاص هجبلك…. ربنا علي المفتري
ملك(والدتهم)/ ايــه ي بنت الهبـ”ـلة بتجـعري ليه
سيـلا/ مفيش يا ست الكل كنت بطمن عليكي… ولا ايه ي موري
ليأتـي الليل حاملا معـه الحزن والفرح
رامي/ بصي ي أمي…. أنا بحب بنت من فترة كبيرة و بما إننا علي قدنا وهما عائلة مشهورة اوي وكده فـ حبيت ادور علي شغل والحمدلله لقيت وظيفة في شركة حلوة اوي و وعدتها إننا هنيجي لهم وكده قريب
ملك بدموع/ موافقة ي حبيبي أنا ليا إللي سعادتكم انتم الاتنين…. مش مصدقة خلاص هتتجوز وتبعد عني
رامي/ العكس ي امي العروسة هي الي بتسيب بيت اهلها أنا معاكي في نفس البيت
ملك/ فصيل كنت سيبني اكمل واعيط شوية وقولك هتوحشني ي واد
رامي بصدمة/ فصيل!!!

 

 

 

سيـلا/ أخيرا هلبس فستان سواريه والبس هيلز واحط روووش
رامي/ يعني كل الي همك انك تلبسي هيلز وفستان… سؤال بس هو مش كان اسمه رووج برضوا ولا أنا بتهيالي
سيـلا بضحك/ بيتهيالك
ملك/ هي منين ي ولدي
رامي/ من الصعيد من عائلة المحمدي
ملك بدموع و صدمة/ ايـ.. ـه… المـحـ.. ـمدي
_________
لتخبر ميرنـا عمها بما قررته وايضا اخبرته انها لاتريده معها في نفس الاوضه ليتم له توضيب الغرفة المجاورة لـ ميرنـا بحيث تكون غرفة ميرنـا في المنتصف وعلي اليمين غرفة زين واليسار يونس
لتذهب إلي غرفتها وتاخد شاور وترتدي بيجامة عليها ميكي موس وتعمل شعرها كعكه فوضوية وتشاهد فيلم
(قصة حب) لتبكي تأثرا علي الفيلم
في تلك اللحظة كان زين يذهب إلي غرفتة ليوقفة صوت بكائها
زين/ معقول… لساتها زعلانة مني…. ماتزعل ولا تولع
قلبه/ بس انت غلط… لازم تعتذر لها
ليخبط عليها ليعتذر منها… لتفتح له وهي تبكي وعينيها حمراوتين
زين بفزع علي شكلها/ أنـ.. ـا أ.. أ.. سـ.. ـف مكنش قصدي ازعلك
…. عادي ولا يهمك

 

 

 

ليلاحظ زين شكلها الرائع فإنه أول مره يلاحظ تفاصيلها
ليتوهه في عينيها الزيتونية الرائعة
وهي اول مره تراه عن قرب لتتوه في تفاصيله شعره الاسود الغجري وعنيه الرمادية الساحرة (لتأتي الاغنية)
🎶 قصة حب ناقصها شرح والكلام لسه له باقى
واللى جاى مش كله جرح حتى لو كان بفراقى
شوف وسط الحزن فرح وحس بيه قلبك تلاقى
وانا جنبك وروحى معاك مكان ماتكون هتلقانى
وعارفه انى هاعيش جواك لانك مش هتنسانى….
يونس بغضب وغـيره/ مـيـــرنـااااا…. ايه موقفك في وقت زي ده معاه (وشاور علي زين)
زين/ وااه.. بت عمي ولا الـوقفه غـلط إهـنه
يونس بـغيره/ ومـراتي…. وملـهاش واقفه معاك
….. وانت مالك اقف براحتي
(لتتركهم وتدخل ويضحك لـه زين بإستفزاز و يذهب وهو اتغاظ من فعلتها)
يونس/ وأنا مالي ضيقت ليه ماتولع…. لا انا لازم احسبها ازاي تقف معاه كده وبالمنظر الي كانت واقفه بيه
يووووه
__________

 

 

 

ترن ترن ترن
حازم/ ازيك ي صحبي
إسلام بملل/ فـركشت أنت و شـهد
حازم/ لاا
إسلام/ اومال مـنة
حازم/ لاا
إسلام/ تاليا
حازم/ لاا
إسلام/ نـدي
حازم/ لاا
إسلام/ أكـيد مريم مفيش غيرها بت حربوءه
حازم بضحك/ لااا
ليـقطع حازم إسلام قبل ما يكمل أكثر
ي بني مش فركشت مع حد بس مضايق إني هشوف خلقتك كمان اسبوع
إسلام/ الصراحـة ولا انت بتنزلي من زور
حازم بضحك/ افهم احنا صحاب ازاي
إيـه ده غاااده ترن اقفل… اقفل
ليغلق إسلام وهو يضحك علي صديقة
ربنا يهديك ي حازم ويبعتلك واحدة تلففك وراها زي الحمـ”ـار

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية أسيرة حبه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *