رواية بريئة اوقعتني في حبها 2 الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم دعاء حجاج
رواية بريئة اوقعتني في حبها 2 الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم دعاء حجاج
رواية بريئة اوقعتني في حبها 2 البارت التاسع والثلاثون
رواية بريئة اوقعتني في حبها 2 الجزء التاسع والثلاثون
رواية بريئة اوقعتني في حبها 2 الحلقة التاسعة والثلاثون
ناهد صوبت المسد”س على قلب ماجد وضغطت على الزناد لتاتى الر”صاصه في قلبه ليقع على الأرض عالطول
ناهد وضعت المسد”س في الشنطه وجسمها كله كان بيرتعش من هذا المنظر المرعب
ناهد فتحت الباب وطلعت عالطول ووضعت أيدها على قلبها وقالت: محدش هيعرف باللى عملتى يا ناهد محدش هيعرف
ناهد فتحت باب العربيه وركبت وقالت: اطلع فوراً
السائق ابتلع ريقه بصعوبه وقال وهو ينظر في المرايه: أنا انا سمعت صوت رصاص من جوه هو في حاجه ولا اي
ناهد ضغطت على سنانها وقالت: لا مفيش حاجة ممكن تطلع بقااا
السائق هز رأسه وشغل العربيه وقادها باقصي سرعه ممكنه
طول الطريق ناهد كانت خايفه أوى لتقول في سرها: انا خايفه كده ليه ؟ مش أول مره اعملها يعنى
السائق كان ينظر لناهد من المرايه وكان خائف منها كثيراً
في المستشفى
سيف راح عند دينا ورنيم وقال: اخبارك ايه دلوقتى يا دينا
دينا هزت رأسها وقالت: بخير !!
سيف ابتسم ابتسامه بسيطه وقال: رنيم عايزك على انفراد
رنيم قامت ومشت وراء سيف ثم وقفت مكانها وقالت: في حاجه ولا اي
سيف: انتى عارفه ان فرح ياسين بعد يومين ولازم تكونى موجوده في اليوم ده
رنيم بصت على دينا وقالت: دينا حالتها صعبه اوى يا سيف وبصراحه مقدرش اسبها في الحاله ده
سيف وضع ايده على خدها وقال: انا موجود يا روحى وبعدين خالتى سميره جنبها
رنيم ابتسمت وقالت: وانت مش هتيجى ؟
سيف: هاجى بكره ان شاء الله
رنيم بصت لتحت وقالت: موافقه !! بس ممكن انت اللى توصلنى لحد البيت
سيف ابتسم وقال: حاضر
رنيم بصت في عيونه وقالت: هروح اقول لدينا عشان متزعلش
سيف خد نفس عميق وقال: هستناكى تحت أوعك تتاخري
رنيم هزت رأسها وسيف مشي ورنيم راحت لدينا وقالت: دينا أنا لازم امشي
دينا هزت رأسها ورنيم نزلت لمستواها ومسكت ايدها وقالت: والله غصب عنى يا دينا ٠٠٠٠٠متزعليش منى
دينا وضعت أيدها على خد رنيم وقالت: رامى كان قايلى ان ياسين فرحه اخر الاسبوع ولازم تكونى موجوده
رنيم حضنتها وقالت: خدي بالك من نفسك وان شاء الله رامى هيكون بخير
دينا ابتسمت ابتسامه بسيطه وقالت: أن شاء الله يا رنيم
رنيم ابتعدت عنها وباستها على رأسها وقالت: خدي بالك من نفسك
دينا هزت رأسها ورنيم قامت ومشت
بعد شويه
رنيم نزلت وفتحت باب العربيه وركبت
سيف: اكيدا زعلت ؟
رنيم بصت لسيف وهزت رأسها وقالت: دينا طلعت عارفه ان فرح ياسين بعد يومين
سيف هز رأسه وشغل العربيه وقادها باقصي سرعه ممكنه
بعد مهله من الوقت وتحديداً في قصر كمال النصراوي
ميرال نزلت تحت وقالت وهى بتفرك في عينها: آمال حمزه راح فين يا سوسن
سوسن وهى بتضع القهوه قدام كمال: حمزه بيه طلع من نص ساعه كده يا مدام
كمال ابتسم وقال: تعالى يا بنتى
ميرال راحت عند كمال وقعدت على الكرسي وقالت: ينفع يا بابا يطلع من غير ما يقولى ؟
كمال ضحك وقال: حمزه طول عمره كده يا بنتى وبعدين زعلانه كده ليه المفروض تكونى فرحانه ده حتى مزعج
ميرال مسكت فنجان القهوه وقالت: على رأيك يا بابا ٠٠٠٠
حينها رنيم وسيف دخلوا
كمال قام عالطول وقال: اخبار رامى اي دلوقتى يا ابنى طمنى
سيف هز رأسه وقال: للأسف دخل في غيبوبة والدكتور قال ممكن تكون مدتها طويله
كمال زعل أوى وقال: الواد ده مشافش يوم حلو في حياته من ساعه ما اتولد
وقتها ناهد دخلت وكان وجهها كله عباره عن مياه من العرق
سيف استدار وقال: ماما انتى كويسه
ناهد وصلت عند سيف ووضعت أيدها على جبينها وقالت: الجو حار اوى النهارده
سيف بص لتحت وميرال بصت على ناهد وقالت بدون خجل: اللى يشوفك يقول انك عامله مصيبه
ناهد ارتبكت أوى وكمال كبح ضحكاته بصعوبه ورنيم قالت: ميرال
ميرال قامت وقالت: مش شايفه هدومها يا رنيم ولا وشها اللى عباره عن مياه
رنيم مسكت ايد ميرال وقالت وهى بتكز على سنانها: اسكتى خالص
ميرال بضيق: حاضر
وقتها الشرطه دخلت وكمال حين رآهم ضم حواجبه وقال: شرطه ؟
سيف كان طالع فوق ولكن وقف مكانه حين سمع والده
الظابط راح عند ناهد اللى ايدها بدأت ترتعش والخوف أزداد لديها اكتر واكتر
كمال: في حاجه يا حضره الظابط
الظابط وقف قدام ناهد اللى بدأت تفرك في أيدها من شده الخوف
الظابط وهو ينظر لناهد: المدام ناهد مطلوب القبض عليها بتهمه قت”ل ماجد وليد الشامي
عيون ناهد اتسعت من الصدمه وكمال وسيف بصوت واحد: أي
ناهد وقد استفاقت من الصدمه سريعاً لتقول بارتباك: انت انت بتقول أي
الظابط: بقول الحقيقه يا مدام انتى مطلوب القبض عليكى
ناهد مسكت ايد كمال وقالت: كمال الظابط ده كداب ومعرفش مين الراجل اللى بيتكلم عنه ده ؟
حينها حمزه دخل وقال: كفايه كدب وخدع بقا انتى مش مكسوفه من نفسك وانتى في العمر ده وبتكدبي
كمال بصوت جهوري: حمزززه
حمزه وصل عندهم وقال: أهدأ يا بابا انت طيب ومتعرفش حاجه عن الست ده
ناهد شاورت على نفسها وقالت: انا انا ست انا أمك يا حمزه
حمزه هز رأسه وقال: يا ريتك ما كنتى امى يا شيخه ده انا مكسوف من نفسي أوى انك امى
ناهد بعيون دامعه: حمزه انت بتقول اي
حمزه: ليه عملتى كده؟ ليه يا ماما اقصد يا مدام ناهد
دموع ناهد نزلت وسيف قال: حمزه انت بتقول اي
حمزه بص لسيف وقال: انا اسف اوى يا اخويا اسف أوى
سيف ضم حواجبه وقال: آسف على أي
حمزه مسك ايد ناهد وقال بصوت جهوري: الست ده قت”لت امك بد”م بارد
وهنا وقعت هذه الكلمات على سيف كالصاعقة ليس سيف فقط بكل كمال الذي يعشق زوجته الاولى حتى وقتنا هذا
ميرال ورنيم بصوا لبعض وكانوا في حاله صدمه
دموع حمزه نزلت وقال: هى اللى وراء الحادثه اللى اتسببت في مو”ت أمك يا سيف
ناهد هزت راسها وقالت: سيف ابنى اوعك تصدق الكلام ده
كمال مسك ايد ناهد وضر”بها كف جعلها تقع على الأرض
ناهد وضعت أيدها على خدها وكمال قال: كنت حاسس انك السبب في مو”ت ورده
ناهد قامت وسيف راح عندها ووقف قدامها وقال: ليه يا ماما اقصد يا ناهد خانم
ناهد مسكت ايد سيف وقالت: سيف انت مصدق الكلام ده؟ سيف صدقنى الكلام ده مش حقيقي
سيف بصوت جهوري: ليه عملتى كده ليه ده انا كنت مستعد اضحى بروحى عشانك
ناهد هزت رأسها وقالت: ابنى انت بتقول اي
حمزه: كفايه كدب بقا كفايه
دموع ناهد نزلت وسيف بعيون دامعه: للدرجه ده كنتى بتكر”هى امى
ناهد بصت لتحت وسيف قال بصوت جهوري: ردي ساكته ليه؟
ناهد وقد خرجت عن سيطرتها لتقول بزعيق: فوق ما تتصور كنت بكر”ها فوق ما تتصور وفعلاً أنا السبب في مو”تها أنا اللى اتفقت مع ماجد عشان نق”تلها
_كنت مفكره انك هتمو”ت معاها بس للاسف هى ما”تت وانت عشت بس اقولك وجودك كان مصلحه ليا اكيدا بتسأل ازاى
ناهد هزت رأسها وقالت: ايوه مصلحه لأن من خلالك قدرت اتجوز كمال
ناهد وهى تتذكر
فلاش باااك
ناهد: فين كمال بيه ؟ (ناهد وقتها كانت خدامه القصر ولما ما”تت ورده والده سيف اصبحت مربيه سيف)
شاورت على المكتب وقالت: في مكتبه
ناهد هزت راسها ودلفت نحو مكتب كمال وقالت بصوت منخفض نسبياً: كمال بيه
كمال مسح دموعه ووضع صوره ورده ” زوجته الاولى” في المحفظه وقال: ادخل
ناهد وقتها دخلت وقالت: كمال بيه انا مقدرش اشتغل مربيه لابنك اكتر من كده ولا اقدر اشتغل خدامه
كمال قام وقال باستغراب: ليه ؟
ناهد استدارت وقالت بتمثيل الدموع: أصلا اهلى قرروا يجوزنى لواحد معرفهوش
كمال راح عندها وقال: وانتى موقفك اي من الموضوع ده
ناهد بدموع التماسيح: للأسف مفيش حاجه بأيدي يا بيه للأسف مضطره اتجوز الشخص ده
كمال: طب وسيف انتى عارفه ان سيف اتعلق بيكى أوى
ناهد مسحت دموعها وقالت: وانا كمان اتعلقت بيا أوى بس اعمل اي ده سنه الحياه يا بيه
سيف وقتها دخل وجري على ناهد وحضنها جامد أوى وقال: خليكى معايا بلاش تسبني لوحدي
ناهد نزلت لمستوي سيف ومسكت أيده وقالت: مش عايزاك تزعل يا بطل وبعدين هاجى اشوفك عالطول
سيف هز رأسه وقال: لا ٠٠٠٠بابا اتكلم معاها
ناهد بصت لكمال اللى اتخذ القرار وقتها وقال: ناهد تقبلى تتجوزينى ؟
ناهد بصدمه: أي
بااااك
ناهد: طبعا مقدرتش ارفض عرض ابوك ما انا عملت كل ده عشان اوصل للحظه ده
دموع سيف نزلت وناهد قالت: ولما اتجوزت كمال حاولت اقرب منه كتير لكن فشلت في الأول لان كمال كان بيحب ورده أوى
ناهد وهى تتذكر: بس رجع في يوم من الايام وكان سكران وفي اليوم ده خليت كمال يتقرب منى وحملت وجبت ياسين وبعدها بأربع سنوات جبت حمزه رغم انى أنجبت من كمال ولدين الا انه كان بيحب ورده أوى
سيف اهتز ورنيم مسكت دراعه عالطول وقالت: سيف انت بخير ؟
ناهد هزت راسها وقالت: كانت حياتى تمام اوى واللى خططت ليا كان ماشي صح بس طلع الزفت اللى اسمه ماجد وهددنى وطلب منى اربعه مليون وإلا هيحكى كل حاجه لكمال وعشان امنعه قررت اقت”له
كمال قعد على الكرسي وقال: يعنى الاتنين مليون اللى اخدتهم كانوا عشان تسكتى بيهم ماجد
ناهد ابتسمت وقالت: ما انت ذكى اهو يا حبيبي امال بيقولوا عليك طيب ليه ؟
كمال هز رأسه وقال: انتى لا يمكن تكونى من البشر انتى شيطا”ن يا ناهد شيطا”ن
ناهد ابتسمت وقالت: نسيت اقولكم انا اللى قت”لت نور حبيبه الاستاذ ياسين
ياسين وقتها وقف عند السلم وناهد قالت: ايوه انا اللى قت”لتها عشان مكنتش من مستوانا والصراحه كنت حابه اجوز ابنى بنت من ناس أغنياء ولكن هو اصر يتجوز ست الحسن عشان كده قررت اقت”لها
دمعه فرت من عين ياسين وحمزه مسكها من دراعها وقال بغضب: عملتى أي كمان في أي كمان عملتى
ناهد قعدت تضحك وقالت: وانا اللى حاولت اق”تل رنيم انا السبب في الحر”يق اللى حصل في الغرفه
رنيم انصدمت وناهد بصت لميرال وقالت: حاولت افرقك عن ميرال بردو بس معرفتش للأسف انا مش عارفه حبيت فيها أي
حمزه زق ناهد وقال: امشي من قدامى انا مش طايق اشوف وشك
ناهد راحت عند سيف وقالت: الطمع وحش اوى يا ابنى الطمع وحش اوى
سيف بصلها وقال: ليه ؟ ليه حرمتى طفل اتولد على الدنيا من غير ام
ناهد وضعت ايدها على خد سيف وقالت: انت طيب أوى يا سيف انت الوحيد اللى وقفت معايا لما كانت العائله كلها ضدي
سيف: تعرفي انى ندمان أوى انى كنت في صفك بابا طول عمره بيقول عليكى شيطا”ن وانا للأسف مصدقتش الكلام ده
ناهد بصت لكمال وقالت: ابوك عمره ما حبنى يا سيف ابوك اتجوزنى عشانك مش اكتر
سيف: ويا ريت ما اتجوزك يا شيخه
ناهد: تعرف انى مش ندمانه على اللى عملتوا بالعكس فرحانه أوى عارف ليه ؟
_عشان أمك كانت دايما بتعاملنى وحش وكانت مخليانى خدامه تحت رجليها
كمال قام وقال بزعيق: اخرسي ورده عمرها ما عملت كده ورده كانت بتحبك اوى واعتبرتك اخت ليها بس انتى عملتى اي ؟
ناهد سكتت وكمال مسكها من دراعها جامد أوى وقال: ورده كر”هتك لما حاولتى تتقربي منى وتعملى حركات و”سخه زيك
ناهد زقت كمال وقالت: وطالما كنت و”سخه في نظرك اتجوزتنى ليه
كمال سكت وناهد قالت: عشان ابنك صح عشان ابنك كان بيحبنى وميقدرش يعيش من غيري ؟ ولا عشان كنت حاطط عينك عليا ما ورده مكنتش حلوه زيي
كمال ضر”ب ناهد بالقلم وقال: اوعك تجيبي اسم ورده على لسانك فاهمه ولا لا
ناهد وضعت ايدها على خدها وقالت: ما”تت خلاص ورده ما”تت يا كمال قت”لت ورده عشان احر”ق قلبك عليها
كمال وضع ايده على قلبه وناهد قالت: حر”قت قلبك عليها صح
ناهد قعدت تضحك زي المجنونه وكمال كان هيقع على الأرض ولكن حمزه سنده عالطول وقال بصوت جهوري: حضره الظابط خد الست ده من هنا
ناهد اقتربت من حمزه وقالت: ليه بس يا ابنى ده انا بحبك حتى
حمزه بتافف: وانا بكر”هك بكر”هك
وقتها دموع ناهد نزلت وحمزه قال: عمري ما شوفت ام زيك عمري ما شوفت ام بالخبث ده انتى شيطا”ن فعلاً يا مدام ناهد
ناهد بعيون دامعه: ابنى انت بتقول اي
دموع حمزه نزلت وقال: ولا مره حسيت بحنان الأم زي بقيت الولاد كان كل همك الفلوس والشهره بس
ناهد وضعت ايدها على كتف حمزه وقالت: متقولش كده عشان خاطري
حمزه زقها وقال: كنت دايما بقول لياسين انى بكر”هك اوى تعرفي ياسين كان بيقولى أي
حمزه بصوت جهوري: ياسين قالى أنك بتحبنا أوى يا مدام ناهد بس الحقيقه انتى بتحبي الفلوس وبس
ياسين نزل من على السلم وناهد وقعت على الأرض وهنا الندم لا يفيد بعد فوات الاوان
ياسين نزل لمستواها وقال: ليه يا ماما ليه قت”لتى البنت اللى حبتها بجنون
دموع ناهد نزلت وياسين قال: محستيش بالذ”نب لما شوفتى ابنك بيمو”ت قدام عينك
ناهد بندم: انا اسفه يا أبنى
ياسين قام وقال: مقدرش اسامحك يا مدام ناهد مقدرش
الظابط امر العسكري يضع الكلبشات في ايد ناهد اللى قامت وقالت: سيف سامحنى ارجوك
سيف بص لتحت وسكت
ناهد وضعت ايدها على خده وقالت: يمكن النهارده اكتشفت انى ام سيئ جدآ بس بعد أي بعد ما خسرت كل حاجه
سيف بصلها وقال: ربنا يسامحك اكتر من كده مش هقدر اقول
ناهد قعدت تعياط وسيف قال: ربنا يسامحك على حرمان ابن من امه
ناهد حست بالذ”نب أوى وقالت بعياط: أنا أسفه يا أبنى انا اسفه
سيف خد بعضه ومشي عالطول ورنيم قالت بانتهاد: سيف استنى
ناهد راحت لكمال وقالت: سامحنى يا راجل يا طيب
كمال أدار وجهه وناهد بصت لتحت وقالت: انا عارفه انى عملت كتير أوى بس أول مره أحس بالذ”نب كده اول مره احس بالشعور الوحش ده
كمال بصلها وقال: لازم تحسي بالذ”نب يا ناهد لازم تحسي بالذ”نب انتى عملتى كتير أوى وصدقينى ربنا مش هيسامحك
دموع ناهد نزلت والعسكري مسك أيدها ووضع الكلبشات وقال: اتفضلى معايا يا مدام
ناهد بصت عليهم كلهم وقالت: عشان ربنا سامحوني مش عايزه اقابل ربنا وانتوا زعلانين منى
حمزه طلع على فوق وميرال طلعت وراء
ناهد بصت على حمزه وقالت: سامحنى يا ابنى عشان ربنا سامحنى
ثم بصت لياسين وقالت: سامحنى يا ياسين انا عارفه انى اذ”يتك كتير اوى بس والله ندمانه
ياسين راح عندها وقال: هسامحك يا مدام ناهد بس بطلب من ربنا يسامحك
ياسين بعد ما قال كده طلع على فوق أيضاً وناهد بصت لكمال وقالت: وانت يا كمال ؟ مش هتسامحنى
كمال قام بصعوبه وقال: اسامحك على أي بالظبط اسامحك على ق”تل مراتى اللى حبتها اوى ولا اسامحك على دما”ر ابنى؟
ناهد: عشان قلبك أبيض
كمال هز رأسه وقال: مقدرش يا ناهد مقدرش بس هدعيلك ربنا يسامحك
ناهد بصت لرنيم وقالت: وانتى يا رنيم انا بعتذر منك اوى يا بنتى واتمنى تسامحينى
رنيم بصت لناهد وقالت: مقدرش اسامح واحده قت”لت ام جوزي مقدرش
ناهد هزت راسها وقالت: عندك حق في كل كلمه قولتيها بس انا طالبه منك طلب قبل ما امشي عايزاكى تقولى لسيف انى ندمانه أوى وبطلب منه يسامحنى
رنيم بصت لتحت وناهد بصت للعسكري اللى قال: اتفضلى معايا
ناهد هزت راسها وراحت مع العسكري بالفعل وبكده انتهت حياه ناهد
كمال وضع ايده على رأسه وحس بصداع شديد
رنيم بصت عليا ورات انه على وشك ان يقع على الأرض
رنيم جرت عليا وسندته عالطول وقالت: سوسن سوسن
سوسن جرت على رنيم وقالت: نعم يا مدام
رنيم: نادي على ياسين فورا
سوسن هزت رأسها وطلعت فوق بالفعل ونادت على ياسين اللى نزل تحت عالطول وجري على والده
ياسين: بابا
رنيم: الظاهر ضغطه نزل
ياسين سند والده لحد الاريكه وقال: سوسن رنى على دكتور العائله فورا
سوسن هزت رأسها ورنيم بصت على الباب وقالت في سرها: يا تري سيف راح فين ؟
“في غرفه حمزه ”
ميرال قعدت جنب حمزه وقالت: انت عرفت كل ده منين اقصد عرفت ازاى ان المدام ناهد هى السبب في مو”ت ام سيف
حمزه وهو يتذكر
فلاش باااك
حمزه نزل من العربيه وقال: يا تري ماما جت هنا ليه ؟
حمزه بدأ يمشي متجهاً الى المنزل اللى دخلت فيا ناهد لكى تق”تل ماجد
حمزه وقف عند الشباك وشاف ناهد وهى رافعه المسدس على ماجد
حمزه انصدم حين راي هذا المشهد ليقول بصدمه: ماما
وقتها ناهد اطلقت الرصاصة لتاتى في قلب ماجد اللى وقع على الأرض عالطول
عيون حمزه اتسعت وناهد وضعت المسدس في شنطتها وقالت: وبكده محدش هيعرف حاجه عن ماضيكى يا ناهد
ناهد وقتها طلعت وركبت العربيه ومشت
حمزه دخل البيت عالطول وجري على ماجد الساقط على الأرض
حمزه نزل لمستوي وقال: ماضي أي اللى ماما بتتكلم عليا
ماجد بصوت مقطع: سا ساعدنى
حمزه اخرج تليفونه ورن على الإسعاف والشرطه وقال: متقلقش الإسعاف هتوصل في اي وقت المهم عايز اعرف ليه ماما عملت كده
ماجد وروحه بتطلع: امك امك قت”لت زوجه ابوك الاولى اللى هى والده سيف الإبن الأكبر لكمال بيه
حمزه بصدمه: أي
وقتها ايد ماجد سقطت على الأرض وحمزه قعد يهز فيا ويقول: قوم احكيلى كل حاجه قوم
وقتها عربيه الإسعاف وصلت والشرطه أيضاً
وضعوا ماجد على ترولى وحمزه كان مصدوم من اللى قالوا ماجد
الظابط: حمزه اي اللى حصل
حمزه تمالك اعصابه بصعوبه وقصي كل حاجه للظابط
بااااك
ميرال مسكت أيد حمزه وقالت: متزعلش نفسك والمفروض تاخد إعدام على اللى عملتوا
حمزه قام وقال: انا مش زعلان على نفسي يا ميرال ان زعلان على اخواتى أوى خصوصاً سيف اللى ما”تت امه وهى بتولده بسببها
ميرال قامت ووضعت أيدها على كتف حمزه وقالت: سيف هيكون بحاجتكم اوى الفتره الجايه
حمزه: هو هو فين ؟
ميرال: طلع !! سيف محتاج يقعد مع نفسه شويه لان اللى عرفوا مش سهل
حمزه هز رأسه وقال: مكنتش اعرف انها كده يا ميرال صحيح كنت بعاملها وحش بس ولا مره كر”هتها ده مهما كان امى
ميرال حضنت حمزه وقالت: وقعت في شر أعمالها يا حمزه وده عقابها على اللى عملتوا في سيف وياسين
حمزه هز رأسه وميرال حضنته جامد أوى وقالت: أن شاء الله كل حاجه هتتحل والجاي هيكون احسن من الأول
حمزه وضع ايده على شعرها وقال: أن شاء الله
بعد مهله من الوقت وتحديداً في غرفه كمال
الدكتور قام وقال: متقلقش يا ياسين ابوك بخير بس ضغطه نزل شويه
ياسين هز رأسه وسوسن مسكت شنطه الدكتور ووصلته لحد برا
رنيم بصت لياسين وقالت: متزعلش نفسك وحاول تنسي الماضي يا ياسين على الأقل عشان ملك
ياسين هز رأسه وقال: مشوفتش ام بالقسوه ده يا رنيم
رنيم مسكت ايد ياسين وقالت بابتسامه: هتتعاقب يا ياسين هتتعاقب
ياسين بص لتحت وملك دخلت وقتها ووقفت مكانها حين رات رنيم ماسكه ايد ياسين
رنيم حين رأت ملك سابت ايد ياسين عالطول وقالت: ملك
ملك خدت نفس عميق وبصت على كمال وقالت بخوف: عمو كمال
ملك راحت عندهم وقالت: عمو كمال مالو
ياسين هز رأسه وقال: مفيش حاجه متقلقيش
رنيم: طب استأذن انا
ياسين هز رأسه ورنيم مشت بالفعل وملك ضغطت على سنانها وقالت: هي عادي تمسك ايدك كده
ياسين: ملك لو عايزه تتخانقي انا مش ناقص
ياسين طلع وملك قالت بانتهاد: ياسين استنى مكنش قصدي
ملك بصت لتحت وكمال فتح عيونه وقال بتمتمه: سيف سيف
ملك قعدت جنب كمال ومسكت ايده وقالت: عمو كمال
كمال بص لملك وقال: سيف سيف فين
ملك هزت رأسها وقالت: معرفش
كمال: طب فين ياسين ؟
حمزه وقتها دخل وجري على والده وقال بخوف: بابا انت بخير
كمال: اخوك اخوك فين
حمزه: سيف طلع يا بابا سيف مصدوم من اللى سمعوا
كمال: روح شوف اخوك يا ابنى اخوك هيكون محتاجك أوى
حمزه مسك أيد والده وقال: سيف محتاج يقعد لوحده يا بابا ما اللى عرفوا مش سهل بردو
كمال: خايف يا أبنى خايف يعمل في نفسه حاجه
حمزه ابتسم ابتسامه بسيطه وقال: سيف مش صغير يا بابا سيف واعى جدا واعتقد انه بحاجه يقعد لوحده
كمال هز رأسه وحمزه وضع مخده خلف ضهر كمال وقال: انا عايزك ترتاح ومتشغلش بالك بحاجه وانا هرن على سيف اشوفه فين ؟
كمال وضع ايده على خد حمزه وقال: لأول مره احس انك راجل مسئول على عائلتك
حمزه وضع ايده على ايد والده وقال: صحيح بهزر وتصرفاتي زي تصرفات الأولاد بس لما الموضوع يخص عائلتى مستعد أضحى بنفسي عشانهم
كمال ابتسم وقال: شوف اخوك راح فين عشان خاطري يا ابنى
حمزه قبل ايد والده وقال: حاضر يا حاج
كمال: حاج
حمزه ابتسم وقال: على فكره انا وسيف وياسين بنجهز ليك عمره كده
كمال فرح أوى وفجاه دموعه نزلت
حمزه مسح دموعه وقال وهو بيهز رأسه: اجمد كده يا حاج وبعدين مين اللى هيربي ابنى لو جرالك حاجه
كمال قعد يضحك وحمزه وضع رأسه على صدره وقال: انت قدوتى في الحياه يا بابا
كمال وضع ايده على شعر حمزه وقال: ربنا يخليكم ليا يا ولادي يا رب
في غرفه سيف
رنيم رنت على سيف كتير أوى وكل مره بيطلع التليفون مشغول
رنيم رمت التليفون على السرير وقالت: بتفصل في وشي يا سيف طيب
رنيم خدت نفس عميق وقالت: مش وقت عصبيتك يا رنيم اكيدا سيف بحاجتك أوى
رنيم قعدت على طرف السرير وقالت: يا تري راح فين؟
رنيم قامت وقالت: اكيدا راح المزرعه هو قال انه لما بيبقا مخنوق ومضايق بيروح المزرعه
رنيم خدت شنطتها وتليفونها وطلعت عالطول
في غرفه ياسين
ملك طرقت الباب وقالت: ياسين
ملك زقت الباب لاقته مفتوح لتدخل وتقول: ياسين انت هنا
ملك دخلت ووجدت ياسين قاعد على الاريكه وحزين جدآ
ملك قعدت جنبه وقالت: أنا اسفه
ياسين: __________
ملك وضعت رأسها على كتف ياسين وقالت: والله ما قصدي حاجه انا بس
ياسين قام وقال بمقاطعة: امشي يا ملك دلوقتى
ملك قامت وقالت: مش همشي وانت زعلان منى كده
ياسين خد نفس عميق وملك وقفت قدامه ووضعت أيدها على خده وقالت: مش هقول كده تانى بس الله يخليك متعملش كده
ياسين اتذكر كلام رنيم حين قالت لازم تنسي الماضي عشان ملك على الأقل
ياسين مسك ايد ملك وقال: مستعده نبدأ حياه جديده؟
ملك هزت رأسها وياسين قال: مستعده تعيشي حياتك كلها معايا
ملك هزت رأسها للمره الثانيه وقالت: مستعده اعيش معاك كل دقيقه وكل ثانيه وكل ساعه وكل يوم وكل السنين الباقيه في حياتى
ياسين خدها في حضنه وباسها على رأسها وقال: يا ريت ننسي أي حاجة ليها علاقه بالماضي يا ملك
ملك هزت رأسها وحضنت ياسين جامد أوى وقالت: حاضر
بعد مهله من الوقت وتحديداً في المزرعه
رنيم نزلت من العربيه وخدت نفس عميق وقالت: يا رب يطلع هنا
رنيم وقفت عند الباب وبتمد ايدها عشان تفتحوا لقتوا مفتوح
رنيم دخلت وقتها وقالت: سيف
سيف كان نايم على الاريكه ووضع ايده خلف رأسه
رنيم وقفت مكانها وقالت: كنت متاكده انى هلاقيك هنا
سيف انعدل وقال: بتعملى اي هنا
رنيم قعدت جنبه وقالت: جيت عشان اكون جنب جوزي حبيبي
سيف قام وقال: رنيم لازم تمشي
رنيم قامت أيضا ومسكت ايده وقالت: مقدرش اسيبك لوحدك في المحنه ده يا حبيبي
سيف: رنيم انا محتاج اقعد لوحدي
رنيم ابتسمت وقالت: وانت لوحدك يا سيف مش انت قولت اننا جسدين في روح واحده
سيف بص لتحت ورنيم وضعت أيدها على خده وقالت: انا عارفه اللى حصل صدمه ليك وصدمه كبيره كمان بس لازم تكون أقوي من كده يا حبيبي
سيف: رنيم لو بتحبنى بجد سبني لوحدي وبوعدك هرجع في اقرب وقت
رنيم: وانا قولتلك مقدرش
سيف وضع ايده على خدها وقال: متخافيش انا مش عيل صغير عشان أعمل حاجه في نفسي
دموع رنيم نزلت وقالت: ولو قولتلك انى مش هقدر أعيش من غيرك
سيف: يومين والله يا روحى
رنيم مسحت دموعها وقالت: طب على شرط ؟
سيف خد نفس عميق وقال: شرط اي
رنيم: هاجي اشوفك كل يوم
سيف ابتسم ابتسامه بسيطه وقال: موافق
رنيم حضنته جامد اوى وقالت: اخص عليك يا سيف بقا عايز تبعدنى عنك
سيف وضع ايده على رأسها وقال بحب: وانا مقدرش ابعد عنك والله بس انا محتاج اقعد لوحدي شويه
رنيم ابتعدت عنه وقالت: طب فرح اخوك
سيف سكت ورنيم قالت: طب فرح اخوك اللى بعد يومين يا سيف ؟
سيف استدار وقال: أن شاء الله خير يا رنيم أن شاء الله
رنيم حضنته من ضهره وقالت: طب عشان خاطري خلنى جنبك وبوعدك مش هتكلم خالص ولا هعذ”بك
سيف أبعدها عنه وقال: رنيم ارجوكى مش قادر اتكلم
رنيم هزت رأسها وقالت: ماشي يا سيف بس على فكره انا زعلانه
سيف مسك أيدها وقال: افهمى يا روحى انا محتاج اقعد شويه لوحدي وبعدين انا قولتلك لما بكون مخنوق ومضايق بحب اقعد لوحدي
رنيم: طب توعدنى انك هترجع سيف اللى انا بحبه
سيف هز رأسه وقال: بوعدك
رنيم اقتربت منه وباسته من خده وقالت: هاجى كل يوم اشوفك واوعك تقول لا
سيف: موافق
رنيم بعيون دامعه: هتوحشنى من هنا لبكره
سيف خدها في حضنه وقال: ربنا يديمك نعمه في حياتى يا بنت قلبي
رنيم بصت في عيونه وقالت: حلوه بنت قلبي ده
سيف وأخيرا ضحك لتقول الرنيم بفرحه: اخيراا شوفت ضحكتك اللى بتخلنى اسعد واحده في الكون
سيف: طب امشي يا رنيم
رنيم ابتعدت عنه وقالت: طب قبل ما امشي قولى أنك بتحبنى أوى
سيف أبتسم وقال: مش بقولك عقل اطفال صغيره
رنيم زعلت أوى وسيف قال: على العموم أنا بحبك أوى يا رورو
رنيم حضنته وقالت: وانا بحبك أوى يا سيفو
سيف باسها على رأسها وقال: مين اللى برا
رنيم ابتعدت عنه وقالت: طاهر
سيف وضع ايده على خدها وقال: خدي بالك من نفسك وبوعدك هرجع زي الأول واحسن
رنيم ابتسمت وقالت: أن شاء الله
رنيم بدأت تمشي ولكن وقفت فجاه وقالت: هرن عليك أول ما اوصل ترد عليا ماشي
سيف هز رأسه وقال: حاضر
رنيم طلعت وركبت العربيه ومشت
سيف قعد على طرف الاريكه ووضع رأسه بين أيديه وقال: وجودك جنبي بمثابه إنتصار عظيم ليا يا روحى )رنيم (♥️
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اوقعتني في حبها 2)
ارجوكم اريد الفصل ٣٩من روايه بريئه اوقعتني في حبها