روايات

رواية حب حد التملك الفصل التاسع عشر 19 بقلم دينا عبدالحميد

رواية حب حد التملك الفصل التاسع عشر 19 بقلم دينا عبدالحميد

رواية حب حد التملك البارت التاسع عشر

رواية حب حد التملك الجزء التاسع عشر

حب حد التملك
حب حد التملك

رواية حب حد التملك الحلقة التاسعة عشر

شدتها ليلي ليها وهى بتترعش وبتقول بفزع قـ*تل تانى..! قتـ*لتى…..؟
رنا كانت لسه هترد…. بس ليلي نطقت بخضه راهب
راهب بعيون بارده مين الى اتقتـ”ل ومين الي قتـ*ل؟
رنا انا الي قتـ*لت صرصار بس الهانم خافت واعتبرتها جر*يمه انا يا رهوبتي مجر*مه؟ قالت اخر كلمه وهي بتتعلق ف رقابته بدلع
راهب قرب منها وشدها لحضنه ونطق تؤ تؤ انتي ست الناس كان لسه هيبو*سها سمعوا صوت بيقول احم احم
راهب بعد عنها ورنا وقفت بإحراج لانهم كانوا نسيو وجود ليلي…..
ليلي بإحراج استأذن انا وجريت من قدامهم وقفلت الباب
اول مخرجت راهب شدها بحب ونطق احنا كنا بنقول أيه؟
رنا قربت منه وهي بتتعلق برقبته وهمست كنا بنقول…. مكملتش الكلمه وكان راهب بيو*سها
وشالها وراح للسرير وقال بهمس بقول ايه متيجي…..
رنا بهدوء كنت عايزه اتكلام معاك ف موضوع….
راهب وده وقت مواضيع
رنا اه عشان خاطرى يا راهب بليز بليز
راهب اتنهد وقال انطقي يا اخر صبري
رنا بابتسامه عايزه اروح اعيش عند بابا فتره
راهب قام بغضب وقال نعم… سمعيني تاني قولتي ايه؟
رنا عشان جدو ولازم نتصرف مع مراته العقربه
راهب وجبر
رنا بعدم استيعاب جبر ماله؟
راهب هيبقي موجود
رنا فهمت غيرته ونطقت بإستفزاز انت غيران؟
راهب قام من علي السرير خالص ونطق رنا اقصري الشر ومرواح وبيات عند ابوكي مش هيحصل هتروحي هبقي معاكي وشويه ونيجي ولو اني متاكد انهم مش هيرحبوا بينا بس كلوا فدا عيونك
رنا بس يعني عايزه اقعد كام يوم يمكن اصلح الي حصل
راهب بغيره برضو لاء
رنا حضنته ونطقت بحبك قوي وميملاش عيني ولا قلابي ولا حياتي غيرك جبر ده ايه الي ابصله بس يا رهوبتي
راهب بغضب مش ده الي كنتي هتتجوزيه
رنا مسكت طرف قميصه بدلع وقالت تؤتؤ مكنتش هقدر اصلا كنت بقولك نهرب وانت رفضت لو مكنتش اتجوزتك كنت ههرب
شدها راهب ليه بتملك ونطق يا سلام وعشان كده اما اتجوزنا كنتي رافضه اني المسك وبتهربي مني ده يبقي اسمه ايه؟
رنا اتعلقت ف رقبته ونطقت دلع اسمه دلع يا رهوبتي قربت منه اكتر ووقفت علي طروف صوبعها وهمست ف ودنه وبعدين مانا مقدرتش اكمل ف لعبة القط والفار مقدرش اصلا علي بعدك وسلمت في اسرع وقت
راهب رفعها لحضنه اكتر وهو بيمشى ايده علي شعرها فلفت رنا رجلها علي وسطه وهو حضنها وبيقول رنا مش قادر علي فكره
رنا بدلع ولا انا بصراحه
راهب بضحك اموت انا فيك وانت سا*فل ومسلم قلبك كده
رنا ضحكت بصوت عالي وقالت بعشقك
راهب لاء بصي احنا هنعرف دلوقت مين بيحب التاني اكتر
رنا بتركيز ف عيونه ازاى
راهب هقولك يا جميل بس انت تسمع
رنا قول..
راهب موضوع طويل وحطها علي السرير و……..
بعد شويه كان راهب نايم ورنا ف حنه وبيتكلموا سوا
رنا قولت ايه يا راهب
راهب بتنهيد هشوف واقولك
رنا بعقل مش هزن عليك لاني عارفه انك واثق فيا وعارف اني رايحه ف مهمه محدده وهي جدي وبس
راهب بصلها وهو بيلعب ف شعرها ونطق انا فوتلك خروجك بدون اذن عشان عرفت من المحامي انك روختي ترفعي قضية حجر زي ابوكي معمل ف جدك ومفكرتش اسال ولا اعترض بس سؤال من باب الفضول فعلا هتحجرى عليه؟
اتعدلت رنا وبصت ف عيونه وقالت انت رايك ايه
اتنهد ونطق مينفعش اتدخل بصفتي جوزك
رنا حوطت وشه باديها ونطقت بس انت جوزي وابن عمتي وحبيبي وسندي وصحبي وكل حاجه فرايك يهمني
ابتسم راهب وشدها لحضنه وبا*سها بحنان وبعدين نطق متاكد انك اي حاجه هتعمليها هتكون عشان جدي وابوكي وعمرك مهتكوني انانيه بس من راي انك بتصلحي الغلط بغلط عايزه تطلعي ابوكي مجنو*ن بشهادت الناس عشان الحجر
اتنهدت رنا وقربت بحنان وقالت بثقه اتمني ميحصلش وميجبرنيش هعمل كل الي عليا عشان يفوق هو وعمي بس لو اتجبرت مش عارفه هعمل ايه انا مخنوقه بجد نزلت دموع رنا بغزاره
فسحبها راهب لعنده وقعدها علي رجله بحيث ظهرهل ل وشها وهمس ف ودنها انا معاكي وقرب من شعرها وهو بيستنشق ريحته ونطق رحتك مميزه بشكل بيخليني اضعف وماشبعش من قربك رنا بضحك وغمزه وهي بتلف تبصله عشان فيا عرق اجنبي وبنت الخواجيه
شدها راهب ل حضنه ونطق هو عشان جدتك روسيه وجدك تركي تبقي خوجيه لاء فوقي ده انتي امك ابوها صعيدي وانتي نفسك ابوكي صعيدي يا بنت فضل
رنا حضنته ونطقت متنكرش العرق الخواجاتي غالب….
راهب غمز وقال صح غالب ومغلبني وفجاه شدها لحضنه
رنا انت بتعمل ايه
راهب ايه هاخد حقي
رنا ضيقت عنيها ونطقت عايزه انام انت مبتزهقش
با*سها واخدها ف حضنه وقال دلوقت هننام يلا
…..
تحت كان الجد قاعد يتعشي مع روان فنزل راغب ايه ده بتتعشوا لوحدكوا ليه ؟
الجد راهب قال مش هيتعشي ورنا نايمه وانت اتاخرت علي منزلت فقولت اكل انا وروان حبيبت جدها
راغب باستفسار طب وليلي..؟
دخلت ليلي ونطقت كنت بتمشي وجيت بس انا مش بتعشي انا بامشي بدايت ديما وعشايا زبادي واي ثمرة فاكهه
راغب خايفه علي صحتك قوي؟
ليلي بصتله وقالت اكيد
راغب وبالنسبه للسجاير
ليلي نطقت دي حاجه غير دي
راغب بش بتضر الصحه برضو
ليلي مانت بتشربها معترض عليا ليه؟
راغب انا راجل انتي….
ليلي بمقاطعه راجل اوك بس الصحه لما بتخون مش بتفرق بين راجل وست والحساب يوم القيامه مش بيفرق يا حضرت الظابط عن اذنك….. قامت ليلي بغضب واول مكانت ف ظهر راغب غمزت الجد بابتسامه فضحك فلفت وشها وكشرت وطلعت اوضتها تغير وخرجت تجرى كان الجد وراغب قاعدين الجد بضحك روح الحقها شكلها بتحبك
جرى راغب وراها بس اختفت كان بيدور عليها
ليلي وقفت ف مكان متدار ومسكت فون وغيرت الشريحه ورنت علي حد وبدأت تتكلم بالروسي
لاء يا افندم الوضع تحت السيطره
…….
ليلي لسه ملقتش الشخص المطلوب بس اكيد هوصله.
…….
ليلي بهدوء تمام يا افندم انا هتصرف
…….
اكيد طبعا هخلص مهمتي هرجع روسيا… الي اللقاء
قفلت ليلي وغيرت الشريحه بحزن وهي بتحط ايديها علي قلبها ونطقت كام يوم خلوك تدق؟ متنساش ان قربك منه مهمه وبس غير كده هنمشي وهو لو عرف انا مين اكيد هيسبني
حطت ليلي الفون ف جبها وخرجت تجري وفجأه ظهر قدمها راغب كنتي فين؟
ليلي كنت بجري
راغب انا دورت عليكي ف كل مكان ملقتكيش
ليلي باستفزاز شئ ميخصكش
راغب شدها بعنف ونطق لا ليا…
ليلي زقته وقالت بأي حق…
شد اديها حطها علي قلبه وقال ده السبب
ليلي قربت منه بتوتر وكانت حاسه بقلبها هيخرج من مكانه بسبب قوة الدق
راغب حط ايده علي قلبها وحس بنبضه ونطق وهو بيبص ف عنيها ده عشان انا صح
ليلي عشان بجرى
راغب رفع وشها وقال بصي ف عيوني وانتي بتردي
ليلي ماما قلتلي متبصيش لحد…
راغب بس انا مش حد انا ابن عمتك
ليلي بذهول انت عارف؟
راغب قرب ونطق ايوه يا روحي
ليلي بتوهان روحي…
راغب وعشقي يا ليلي…
ليلي اترجعت ل ورا واتنفست مينفهش انا متجوزه
راغب قرب منها هطلقت ونتجوز
ليلي بس
راغب في حاجه هتجنن واعملها عارف انك متجوزه وانا مينفعش اعمل ده وعارف انك لسه مش ملكي بس لازم اعملهة
ليلي اي هي
راغب قرب وبا*سهل بشغف وليلي من صدمتها ماتحركتش ولا عملا رد فعل لحد مفاقت كانت بتبعده بس شدها بقوه وحضنها بتملك فاتحولت اديها ال بتضربه ومسكت ياقت قميصه بحب… بعد راغب عنها لما حس نفسها بيتخنق وهو بينهج بسبب اختلاط المشاعر اما هي فكانت بتاخد نفسها بصعوبه وبتكح
راغب بضحك نفسك قصير وهتفرهدى منى بعد الجواز
ليلي مين قال اني هتجوزك؟
راغب مسك اديها وهمس ف ودنها وهو بيمشي ايده علي شفا*يفها انتي بقيتي ملكي بمجرد بو*سه كنت محتاج أثبت لنفسي وليكي انك ملكي وعملتها وانا الي ملكي مش بسيبه لغيري هطلقك منه واتجوزك……
ليلي بصتله بغضب وقالت انا مش ملك حد انا مش أله ومشيت بعصبيه
راغب فضل يبصلها ويضحك ويقول طفله وقمر وروسيه وبنت خالي واخت مرات اخويا طب هو في عروسه كده ف الدنيا
رجعت ليلي وخدوها حمرا ووشها مصفر بسبب بو*سة راغب
الجد مالك يا ليلي؟
ليلي لفت وشها وقالت تعبت وعايزه انام عن اذنك وجريت علي فوق منغير رد
دخل راغب ونطق هببت ايه يا واد اليت وشها مخطوف
راغب بغمزه بو*ستها
الجد ولد سا*فل وقليل*** الادب
راغب تربيتك يا جدي
الجد شال العكاز وقال تعال يا مهز*ق
راغب جري علي فوق وهو بيضحك
والجد قعد ماسك روان بيلعبها لحد متعبت وخدها ودخل ينام
في صباح يوم جديد نزل كل شخص يمارس عادته اليوميه وخرج الجد والشباب يشوفوا اهل البلد ورنا وليلي يروقوا البيت
وخدت رنا شاى وعصير وكانت رايحه تقدمه ل راهب وضيوفه
وفجأه جه حد من وراها شدها وقال رنا الحقيني ال……..
رنا بدموع ايه؟
يتبع…

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية حب حد التملك)

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *