Uncategorized
رواية مهمت حور الفصل الثاني 2 بقلم لارا أسامة
رواية مهمت حور الفصل الثاني 2 بقلم لارا أسامة
![]() |
رواية مهمت حور الفصل الثاني 2 بقلم لارا أسامة |
رواية مهمت حور الفصل الثاني 2 بقلم لارا أسامة
إياد بقلق:هتعمل ايه يا فهد
فهد ببرود:ولا حاجه
إياد بأستغراب:إذاي
فهد:عادي يعني
إياد بنرفذه قليله:يعني هتسبهم يخدو العمليه دي
فهد:لا طبعاََ
إياد:مش انت قولت مش هتعمل حاجه
فهد ببرود:اه(مش سهل فهد ده????)
إياد:مش فاهمك بتفكر في ايه(ولا انا والله????)
فهد:هفهمك(ونا كمان عشان همووت وأفهم)
إياد:ياريت
فهد:الباشا هو اللي هيدينا العمليه دي
إياد بعدم فهد قصد فهد:إزاي(زي السكر في الشاي????????)
فهد:الباشا قالي إن العمليه دي بتاعتنااا مهماا حصل
إياد:يعني اكيد العمليه دي بتاعتناا
فهد بثقي:اه (يا جامد انت واثق من نفسك اوي????????)
إياد بتهنيده:خلاص يا صحبي هقوم اناا اشوف حاجه أكلهاا(الواد ده مفجوع زي حلا????????)
فهد:ماشي غور أطفح يلاا(فهد بيحب إياد اوي????????)
إياد:تسلملي يا خويا(لا وبيسمع غلط كمان????????)
*في المديرية*
حور بصدمه:هو انت
خالد:بسخريه:لا أختي(هو بيتريق عليهاا????????)
حور بغضب:انت بتتريق(لا اوعي تقولي كده ????????)
خالد ببرود:انتي شايفه ايه(انت غبي يلاا اكيد شايفاك????????)
حور بتبصلو بنظره غضب (أوباا الواد شكله هيموت انهارده ????????)
حور بصوت غضب وعالي:انت قاطعها صوت (ليه كده كنت هموت واعرف هتقول ايه يا ابن الفصيله????????)
اللوا عامر:حوووور خاااالد ورايا علي المكتب (أوبس أبن الفصيله طلع عامر???????? ربنا يستر????????)
*في الجامعه*
ياسمين بضحك:يخربيتك ايه اللي انتي قولتي ده ههههههه
حلا:ايه قولت ايه يعني (البت جالها زهايمر????????)
مريم:أمال مين اللي كان بيكلم جوه ده
*Flash back*
الدكتور سيف:انتي يا انسه
حلا:اناا
الدكتور سيف:اه انتي
حلا قامت:نعم يا دكتور
الدكتور سيف:اناا كنت بقول ايه(البس يا عم جواب بقاا ????)
حلا:معلش يا دكتور كنت سرحانه
دكتور سيف:لا انتي كنتي بتكلمي مع اللي جمبك ماكنتيش سرحانه
حلا:…….
دكتور سيف:يلاا اتفضلي انتي وهي بره
حلا:ليه يعني حضرتك
الدكتور سيف:بره مت غير ولا كلمهه
حلا كانت لسه هترد بس قاطعتهاا ياسمين:يلااا يا حلاا
حلا:بس…..
ياسمين: بقولك يلااا
مريم:انااا جايه معاكم
الدكتور سيف:ليه بقي إن شاء الله (اهدي يا عم شويه هيجلك السكر ????????)
مريم:انااا كنت بكلم معاهم
حلا:مريم اسكتي
مريم:هششششش
ياسمين: هش ايه اقعدي
الدكتور سيف:بس انتو التلاته يلااا بره
حلا:بره بره اناا اصلاََ مش بحب الماده دي (يخربيتك اسكتي ????????)
*ضحك الجميع*
الدكتور سيف:بسسسس انتو التلاته بره ومشوفش وش واحده فيكم في المحاضره بتاعتي تااني
حلا:أحسن برضو
*Back*
حلا:بس علي فكره انا مغلطيش انا فعلاََ مش بحب اللعبه دي
ياسمين:ماشي يا ختي ثم أكملت وهي تنظر إلى مريم بس يا مريم هو انتى خرجتي ليه؟؟
حلا:اه صح انتي ماكنتيش بتتكلمي
مريم:يعني انتم عايزني أكمل المحاضرة وانتم مش موجدين
ياسمين:بس……
قاطعتهاا مريم
مريم:مبسش إحناا التلاته أصحاب لا أصحاب ايه إحنااا أخوات مش أصحاب
حلا:فعلاََ انا عند 3 أخوات مش واحده
وحضنو بعض
(الله أكيد كل واحده فيناا نفسهاا يبقي عندناا أصحاب زيهم ❤️????)
*في المديرية في مكتب اللوا عامر*
اللوا عامر بجد:ممكن أفهم ايه اللي حصل؟؟
حور بأنفعال:المتخلف ده خبط فياا
خالد:أتكلمي عدل مين اللي متخلف ده يا عميه
حور بغضب:أحترم نفسك
اللوا عامر:بسسسس أهدو شويه (حقو الصراحه ????????)
اللوا عامر:يعني لو ماكنتوش قرايب كنتم عملتو ايه في بعض (وهي دي الصدمة التانية بس لسه في صدمه تانية انا محدش يتوقعني ????????)
حور بترجي:ينفع يا فندم مبقااش معاه في نفس المهمه
خالد بصدمه:نععععععم
اللوا عامر:خاااااالد
خالد بإحراج:اناا أسف يا فندم بس أشمعناا دي وبيشاور علي حور اللي اللي ابقي اناا وهي في نفس المهمة
حور:أيدك يا بااابااا وبعدين يعني اناا مش همووت وأبقي معااك في مهمه واحده
خالد بصدمه:بااباا في شرطية بتقول ياا يا بااابااا وبيوجه كلامه الي اللوا عامر شوفت يا فندم بعد إزن حضرتك اناا هنسحب من المهمه
اللوا عامر وهو بيحاول يكتم ضحكته:خلااص انت وهي ده أمر
حور:بس…
اللوا عامر:مبسسش يلاا علي شغلكم
حور وخالد لسه واقفين
اللوا عامر بجديه:سمعتو قولت ايه
حور وخالد:حاضر يا فندم
خالد:اتفضلي
حور ابتسمت بغل
*في بيت حور*
حلا:وهي بتفتح بااب البيت مااماا اناا جيت
مروه:..
حلا:يا مروتي انتي فين
مروه:…..
حلا بقلق:ماما
مروه :….
حلا دخلت المطبخ
حلا بصوت عالي:ماااااامااااااا
يتبع…….
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم