روايات

رواية عشق الفهد الفصل التاسع 9 بقلم زولة وحيدة

رواية عشق الفهد الفصل التاسع 9 بقلم زولة وحيدة

رواية عشق الفهد البارت التاسع

رواية عشق الفهد الجزء التاسع

عشق الفهد
عشق الفهد

رواية عشق الفهد الحلقة التاسعة

عشق :انا هتجوز واحد كان زميلي في الجامعة
فهد بغضب :انتي اتجننتي ولا ايه عايزة تربي بنتي مع راجل تاني
عشق :آه ولو مش هتطلقني هرفع عليك قضية طلاق
فهد مسكها من ايدها بقوة
فهد :انتي ملكي انا وبس ومش هطلقك واخدها معاه برا الاوضة
عشق بغضب :فهد سيبني
فهد كان ماسكها وطالع برا القصر بس تالين كانت داخلة وشافتهم
تالين :ماما امتى هنروح ناكل آيس كريم
فهد وقف وفك ايد عشق
فهد شال تالين وفضل يبوسها
فهد :انا هاخدك
تالين :ماما قالت ممنوع اروح مع حد مابعرفو
فهد :انا مش حد انا….
عشق :آه دة مش حد دة عمو
فهد بص ع عشق

 

 

عشق اخدت منو تالين
عشق :احنا هنروح بيتنا نرتاح ومن هناك هنروح ناكل آيس كريم
تالين :موافقة
فهد :عشق انا عايز اكلمك
عشق :……
فهد مسكها من ايدها
فهد :ارجوكي
عشق :تالين روحي لفؤاد
تالين :حاضر
فهد اخد عشق ع اوضتهم
عشق انبهرت الاوضة كلها فيها صورها
عشق :انت حاطي صوري ليه
فهد :لاني بحبك
عشق بسخرية:بتحبني
فهد :آه والله بحبك
عشق :لو كنت بتحبني مكنتش هتعذبني ولاكن هتفكر ترفع ايدك عليا ف يوم
فهد :اسف انا كنت غبي ومش مقدر النعمة اللي معايا وعرفت دة بعد مانتي سبتيني
عشق :للأسف الاعتذار مش بيفيد انا اتعذبت اوي معاك
فهد بدموع:انا هعمل اللي انتي عايزاه بس ارجوكي متسيبنيش ياعشق انا مش هقدر اعيش بدونك انتي وبنتي
عشق بجمود :مش بنتك دي يافهد دي بنتي انا وبس وماتفكر في يوم انها تناديك بابا انت ما بتستحق حد يقولك بابا لأنك هتكون اب سيء
فهد :انا والله اتغيرت اه انا كنت جوز سيء ويمكن كمان كنت هكون اب سيء بس انا والله اتغيرت ياعشق اديني فرصة اخيرة
عشق :لأ
واتجهت ع الباب
فهد مسكها من ايدها
فهد بدموع :ارجوكي
عشق بعدت ايدو
عشق :لا يافهد انت اللي زيك مش بيستاهلو فرص

 

 

وطلعت من الاوضة بسرعة وعيونها كانت مدمعة
عشق وهي بتمسح دموعها :لا هو يستاهل كدا واكتر متصدقيش دموعه
فؤاد كان طالع وهو شايل تالين
فؤاد :عشق في ايه انتي بتبكي ليه
عشق :مفيش يافؤاد خلينا نروح الفيلا انا حاسة اني مخنوقة هنا
فؤاد :طب يلا
معتز :انتو هتقعدو هنا
عشق :بس….
معتز :عشق اقعدي علشان خاطري انا عايز اكون قريب من حفيدتي
رانيا :آه ياعشق احنا ماصدقنا انه انتو رجعتو بجد وحشتونا
فهد طلع وهو بيمسح دموعه وطلع برا القصر
فؤاد باستغراب :مالو دة اول مرة اشوفو بيعيط
عشق :بجد اول مرة
فؤاد :آه…. هو انتو اتكلمتو
عشق :آه
معتز :ياعشق فهد اتغير بجد انتي لازم تسامحيه انا مش هجبرك ترجعيلو الموضوع دة بخصك انتي بس سامحيه
عشق :انا مسامحاه بس مش هقدر اعيش معاه بنفس البيت انا خايفة بنتي تتعلق فيه
رانيا :بس دي بنتو هو كمان ياعشق
عشق :لا يا مرات عمي دي بنتي انا لوحدي لاني انا اللي تعبت فيها لوحدي
فؤاد :عشق انا معاكي انه فهد غلط معاكي كتير بس دة مش معناه انك تاخدي منه بنتو
عشق :انا مش عايزة اتكلم في الموضوع دة
واخدت تالين من فؤاد
فؤاد :مش هنروح الفيلا ياعشق انتي روحي ع اوضة فهد وانا هقولو ميجيش ع اوضتكم
عشق اخدت تالين وراحت
في المساء
عشق صحيت لقت تالين مش موجودة جنبها
عشق بخوف :تالين
بس ملقتش رد
عشق طلعت برا فتشت القصر كله ملقتهاش

 

 

عشق :فؤاد شوفت تالين
فؤاد باستغراب :لا
عشق سألت معتز ورانيا بس برضو ماشافوها
فؤاد :هي كانت معاكي في الاوضة صح
عشق بدموع:آه وكانت نايمة
فؤاد :طب اهدي انا هتصرف
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈

ياترى تالين فين وهل عشق هترجع لفهد

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *