Uncategorized
رواية أحببتها رغماً عني الفصل التاسع 9 بقلم هند خالد
رواية أحببتها رغماً عني الفصل التاسع 9 بقلم هند خالد
![]() |
رواية أحببتها رغماً عني الفصل التاسع 9 بقلم هند خالد |
رواية أحببتها رغماً عني الفصل التاسع 9 بقلم هند خالد
محمد : حطتلك الملفات بتاعت الاسبوع على مكتب عايز اجي بكرا الاقيهم خالصين
عائشة :حضرتك بتكلمني انا
محمد : وهو في غيرك قدامي
عائشة :حضرتك دا باقي ساعه و الكل يروح ازاي هخلصهم في ساعه
محمد.: مليش فيه وهيتعملو هنا في الشركة
عائشه بصوت واطي: “ياخي يارب تفطس علشان اللي بتعملو فيا دا”
محمد : بتقولي حاجه
عائشة :: لا بقول هحاول أن شاء الله “حسبي الله ونعم الوكيل في كل ظالم مفتري”
محمد: طب يلا على مكتبك علشان تخلصي الشغل بسرعه ، محمووود يلا هنمشي
محمود : جاي اهو …ايه يابني المعامله دي لازم تعرف ازاي تتعامل مع البنات
محمد : لا ملكش دعوة انت البت مش هتيجي غير بالطريقه دي
محمود : يابني اتعلم مني عاملهم برقه وطيبه وهدوء هتلاقيهم زي اللعبه في ايدك
محمد : طب بس يا حنين وروح اركب عربيتك يلا
محمود : عطلانه هروح معاك بقى وامري لله
محمد: لا والله طب مانا ممكن مخلكش تركب
محمود : وياترى رح هون عليك اكيد لا تدري ليش لانك تحبني وايت
محمد : هههه مش ظريف
محمود : وقال يعني انت اللي ظريف
محمد : طب يلا علشان أتأخرنا
•°•في مكتب عائشة •°•
أميره : طب ماتكملي في البيت يا عائشة
عائشة : اعمل ايه في الرزل اللي اسمه محمد قالي لازم تعمليهم وانتي في الشركة
أميره : طب دا مفيش غير انا وانتي في الشركة وبصراحه الوقت أتأخر وانا مش متعودة اكون برا البيت لدلوقتي
عائشة : خلاص يا نيرو انشئ انتي وانا شويه كدا وهخلص وحسبي الله ونعم الوكيل فيه
أميره : هههه كب همشي انا سلام
عائشة : سلام يا قلبي
عائشة : ياااربي اي دا هو مفيش حد في الشركة يا مامي انا خايفه لا لا انا هروح يولع الشغل اللي هيخليني خايفه كدا
صوت قاطع عائشة : على فين يا حلوه استني
عائشة : ياسر انت بتعمل ايه هنا ومين قالك اني بشتغل هنا
ياسر : لا ماهو العصفوره بتقولي كل حاجه وعرفت أن مفيش غيرنا في الشركة
عائشة : طب سبني بالله علشان انا امشي أبعد كداا
ياسر : طب هو حد يسيب القمر لوحده بس دا يبقى غلط في حقي ..وبدأ يقرب من عائشة
عائشة بصوت عليا : ابعد عني الحقوني بس يا مجنون
ياسر : صوتي براحتك مفيش حد هيسمعك …مسك دراعه
عائشة عضته وجريت : بس يا حيوان انت ااااه حد يلحقني
دخلت مكتب ما في الشركة بس ملحقتش تقفل وياسر حط رحلة قدام الباب
ياسر : تؤ تؤ معقوله تجري مني كدا عيب عليكي…… وبدأ يزوق الباب
عائشة بعياط : حرام عليك يا ياسر سبتي في حالي ارجوك انا عملتلك ايه بس
ياسر : اهو شفتي فتح الباب مش صعب يا حلوة
عائشة بزعيف : حد يلحقني يا نااااااس
ياسر لسه هيتكلم لقى بونيه في وشه ????
ياسر : انت مجنون…خد بونيه تاني????
محمد : تعالي يا عائشة ورايا وانا هشوف شغلي مع الكلب دا
عائشة راحت وقفت ورا محمد وهي منهاره من العياط
ياسر : وتطلع مين بقى أن شاء الله
محمد : انا هقولك انا مين ..ونزل محمد ضرب فيه وأثناء ما كان بيضربه كان بيقول اياك تقرب منها دي بتعتي انت فاهم
عائشه : خلاص يا محمد سيبه هيموت في ايدك
محمد : مانا فعلا هموته لانه فكر يقرب منك
عائشة : خلاص سيبه ارجوك متجبش لنفسك مصيبه بسبب واحد ميستهلش سيبه علشان خاطري
محمد : عندك حق دقائق والشرطه تكون هنا يلا يا عائشة
ياسر استغل فرصة أن محمد لف ضهره وضربه ب زجاجه كانت موجودة على المكتب
ياسر : علشان تعمل نفسك راجل وتيجي تتحداني وانتي يا حلوه دا اللي سبتيني علشانه انا هوريكي
عائشة مش واخده بالها من كلامه هي مركزه مع محمد اللي غرقان في دمه : بشمهندس محمد فوق بالله حصلك ايه طب اعمل ايه دلوقتي ..اعااااا سيبني يا كلب يا حيوان سبني محمد قوم ارجوووك
ياسر : في احلامك وابقى خلي الباشا ينفعك بقى
عائشة : طب انا عملتلك ايه لدا كلو حرام عليك يا ياسر
وهو ماسكين وطالعة لقى الشرطه في وشه ومسكته
ياسر : انتي فاكره اني كدا خلاص هسيبك دا في احلامك
عائشة جريت تشوف محمد اللي مغمى عليه
عائشة بدموع : حد يتصل بالاسعاف بسرعه ..محمد قوم بطب اعمل ايه بص والله ماهقول عليك رزل تاني قوم جدع ومش هقول عليك بارد قوم بقى
شرطي : خلاص يا مدام الاسعاف جت برا
عائشة : بسرعه طيب ياارب ميكونش حصله حاجه يارب
ركبت عائشة مع محمد في عربية الإسعاف واخيرا وصلو المستشفى
دكتور : بسرعه دخلوها على اوصة العمليات ..وانتي يا مدام تفضلي هنا لو سمحتي
عائشة : حاضر حاضر يارب يكون بخير ????????
بعد حوالي نص ساعه خرج الدكتور من اوضة العمليات
الدكتور : احنا محتاجين دم بسرعه لان المريض نزف كتير
عائشة : طب هو فصيلة دمه ايه طيب
الدكتور : فصيلة الدم A
عائشة : انا هديه انا فصيلة دمي o يلا يا دكتور بسرعه
الدكتور : تمام تعالي هنعمل شوية فحوصات وهنسحب الدم
عائشه : تمام يلا
بعد ربع ساعه خرجت عائشة من الاوضة وكان انسحب منها الدم
عائشة : انا لازم اتصل على البشمهندس محمود يجي ….الو ايوا يا بشمهندس
محمود : مين معايا
عائشة : انا عائشة احمد يا بشمهندس انا حاليا في المستشفى لأن محمد اتعور وهو حاليا في اوضة العمليات ممكن تيجي
محمود بخضة : ايه في مستشفى ايه طيب
عائشة : في مستشفى ….
محمود : تمام انا جاي حالا
قفل محمود مع عائشة وبعد عشر دقائق كان محمود وصل المستشفى وبيحري زي المجنون بيسأل على محمد
محمود : عائشة فين محمد طلع ولا لسه
عائشة : أهدى يا بشمهندس هو في اوضة العمليات والدكتور طمني وقالو انو بخير
محمود : طب ايه اللي حصل
عائشة : اللي حصل انو ….”حكتله الموضوع كلو”
محمود : الجبان الواي اقسم بالله لم اشوفه هيكون موته على أيدي لو محمد حصله حاجه
عائشة وهي بتعيط: أن شاء الله هيكون بخير
محمود : ياارب يارب
خرج الدكتور من اوضة العمليات وحري محمود عليه
محمود : خير يا دكتور محمد كويس صح
الدكتور : اطمن اطمن هو بخير دلوقتي ولو أن المدام اتبرعتله بالدم كان ممكن يحصله حاجه لقدر الله
محمود بتعجب : اي مدام
الدكتور وهو بيشاور على عائشة : هي دي شكلها بتحبه اوي
محمود : اه تمام شكرا يا دكتور بس ممكن ادخل أشوفه
الدكتور : افضل بعد ساعه كدا تدخلو علشان يكون اتحسن شويه بعد اذنك
محمود : اتفضل …. شكرا جدا يا عائشة لانك اتبرعتي لمحمد بالدم
عائشة : دا واجبي بعد اللي عمله معايا انا معرفش لولاه كان حصلي ايه دا ربنا بعتتو ليا في الوقت المناسب
محمود : والله مش عارف اقولك ايه
عائشة : طب هو عادي ادخل اطمن عليه
محمود : هو الدكتور قال كمان ساعه بس
عائشة : والله انا تشوفه بس واطلع
محمود : طب بسرعه قبل ما الدكتور يشوفك
دخلت عائشة علشان تطمن على محمد وقعد على المرئي اللي جنب سريره
عائشة بتعيط : انا اسفه جدا انت هنا بسببي انت طلعت جده اوي بجد
:محمد فتح عينيه : انا عملت كدا علشان بحبك انتي يا عائشة : من يوم ما شفتك وانا حببتك انا يمكن معاناتي بتكون وحشه معامي بس دا علشان مش عايز ادراك اني بحبك انا اسف
عائشة قاعده مصدومه من كلام محمد
عائشة : مستر محمد انت تحت تأثير البنج انا هستأذن
محمد : خليكي معايا لو سمحتي
عائشة : اووووه بعد اذنك يا بشمهندس
خرجت عائشة وهي باين عليها الصدمه من كلام محمد
محمود : ايه مالك يا عائشة فيه حاجه حصلت لمحمد ولا ليه
عائشة بتوهان : لا مفيش انا همشي بقى
محمود:طب هاجي اوصلك مينفعش تمشي لوحدك وانتي كدا
عائشة : لا لا مينفعش انا هاخد تاكسي يلا سلام
محمود : سلام
ركبت عائشة التاكسي و وصلت البيت
احمد والد عائشه : ايه يا عائشة فينك من بدري واتاخرتي ليه كدا
عائشة: كان فيه شغل زيادة يا بابا
احمد : كنتي اتصلتي بينا بدل التوتر اللي احنا فيه دا
عائشة : اسفه يابا نسيت معلش هدخل علشان ارتاح
خديجه : عائشة ايه اللي حصل شكلك مش طبيعي
عائشة : محصلش حاجه يا خديجه
خديجه : لا فيه حاجه طريقة كلامك فيه تواهن كان عقلك في مكان تاني
عائشة وبدأت الدموع تنزل : مش سايبني في حالي يا خدبحه مش عارفه اعمل ايه انا قولت أنها صفحة قديمه واتقفلت بس الظاهر كدا أنها متقفلتش انا تعبانه اوي اوي
وتركت في حضن خديجه
خديجه : اهدي يا قلبي وان شاء الله خير
نامت عائشة وهي في حضن خديجه
تاني يوم الصبح
ترن ترن ترن تلفون خديجه
خديجه : الو ….امتى دا وحصل ازاي
يتبع…..
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية غرام الوتين للكاتبة سمسم