روايات
رواية الحب يعشق الصدف الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم رحمة محمد
رواية الحب يعشق الصدف الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم رحمة محمد
رواية الحب يعشق الصدف البارت الحادي والعشرون
رواية الحب يعشق الصدف الجزء الحادي والعشرون
رواية الحب يعشق الصدف الحلقة الحادية والعشرون
ساره وعمرو بعد ما راحو اوضتهم
عمرو غمز : كنت بتقولي اي بقا
ساره : امتي
عمرو بفخر وهو بيعدل هدومه : وانا بنقذ الواد مراد
ساره ضحكت علي شكله : مش فكرا
عمرو شدها من وسطها
ساره شهقت : عمرو سبني
عمرو : قولي كنت بتقولي اي وهسيبك
ساره بكسوف : كنت بقول
عمرو : امم
ساره بصت في الأرض : كنت بقوول
عمرو : هااا يلا قولي
ساره بصتله ولفت ايديها علي رقبته بدلع : كنت بقول يلا ننام
وبعدت بسرعه وراحت قعدت علي السرير
عمرو بغيظ : ي صبر أيوب انا هروح اغير هدومه واجي
ودخل الحمام وبعد فتره خرج ولقي ساره نايمه
عمرو قرب منها وبص ليها شويه ببتسامه : مجنونه بس بحبك
ليلي : عرفني روحت فين ي مراد
مراد وهو بيحضنها : مش مهم
ليلي بدموع : لا مهم انا عايزه اعرف ومين الي كان عايز يموتك النهارده انا كنت هخسرك النهارده ي مراد عرفني في اي
مراد مسح دموعها : اول حاجه دموعك دي مش عايز اشوفها
ليلي وهي بتمسح دموعها باهمال : حاضر بس عرفني
مراد : كنت عند الصياد
ليلي بخضه : هو الي…
مراد حرك راسه بالايجاب : ايوا هو الي بعت الواد دا عشان يقتلني
ليلي : طيب لي مش مكفي الي عمله في باباك ومامتك
مراد غير الموضوع : سيبك انتي اي القمر دا كله
ليلي اتكسفت وبصت في الأرض
مراد رفع وشها وطبع بوسه طويله علي جبينها وحضنها : بحبك ي ليلي متبعديش عني
ليلي بصتله بحب : انت كل حياتي
مراد ابتسم وحضنها جامد
مر شهر
ادهم ومني رجعو تركيا عشان شغل ادهم وعشق قررت تفضل مع ليلي وهي وجاسر قربو من بعض اكتر
ليلي ومراد علطول مع بعض
وعمرو ساره مجنناه
كانو قعدين كلهم في جنينة القصر وفاتن معاهم وبيضحكو
مراد بص ليلي كان باين عليها التعب اتكلم بهمس
مراد بقلق : انتي كويسه
ليلي بصتله وابتسمت : ايوا بس دايخه شويه
مراد : طب يلا نطلع الاوضه ترتاحي
ليلي رفضت : لا خلينا معاهم شويه
مراد : يلا عشان ترتاحي
وقام شالها قدامهم وهما بصولو بستغراب وكمل : ليلي تعبانه وهتطلع ترتاح شويه
جاسر : وهي مش هتقدر تمشي كل ما تكح تشلها وتجري علي فوق
كلهم ضحكوا
فاتن بضحك : ملكش دعوه بالوحيد دا اطلع ي حبيبي انت ومراتك
جاسر بص لعشق : شوفتي جبتلنا الكلام
عشق : وانا مالي ي عم
جاسر : ما انتي لو معايا مكنش هيتقال عليا وحيد
ضحكوا كلهم ومراد خد ليلي وطلعو الاوضه بتاعتهم
عمرو لساره : مش حسه بدوخه ي حبيبي
ساره بستغراب : لا لي
عمرو : عايز اشيلك انا كمان
ساره : نعمممم يخويا عايزني اتعب عشان تشلني اخس عليك
فاتن بضحك : بطلو خناق بقا
خلص اليوم وفي صباح يوم جديد
مراد جهز وقرب من ليلي الي نايمه وطبع بوسه رقيقه علي شفا.يفها
ليلي ابتسمت : صباح الخير
مراد قعد جنبها علي السرير : صباح الفل
ليلي بصت ليه : اي دا انت رايح فين
مراد : رايح الشركه عندي اجتماع مهم
ليلي بحزن زي الاطفال : هتسبني لوحدي
مراد ضحك علي شكلها : مش هتاخر عليكي ي حبيبي
وقرب من شفا.يفها وطبع بوسه طويله وبعد عنها : هتوحشيني
ليلي ابتسمت : وانت كمان ي حبيبي
وخرج مراد من الاوضه لقي عمرو واقف قدام الاوضه بتاعته
عمرو لساره : ما تجيبي بو.سه
ساره قفلت الباب في وشه
مراد ضحك بصوته كله
عمرو بصله وتكلم زي الاطفال : بص بتعمل معايا اي ي مراد
مراد حط ايدو علي كتفه : معلش يبني يلا علي الشركه
ونزلو كان جاسر مستنيهم وراحو التلاته الشركه
وساره راحت المستشفى
فاتن راحت لليلي الاوضه وخبطت مردتش في دخلت الاوضه ملقتهاش خبطت علي باب الحمام لقتها طالعه منه ومسكه بطنها بتعب ظاهر عليها
فاتن بقلق : مالك ي حبيبتي
ليلي : مش عارفه ي ماما بطني وجعاني اوي
فاتن بخوف : من اي ي حبيبتي اكلتي اي امبارح استني هرن علي الدكتور
ليلي بتعب : لا ي ماما ملوش داعي
فاتن وهي بترن علي الدكتور : ملوش داعي ازاي
بس الدكتور مكنش بيرد قالت لليلي تجهز
وفعلا بعد وقت كانت ليلي وفاتن جهزين وعشق راحت معاهم للدكتور
الدكتور بعد ما كشف عليها : مبروك حامل
فاتن فرحت اوي : بجد ي دكتور يعنى هبقا تيته
الدكتور ببتسامه : ايوا ودا الشهر الاول
عشق حضنت ليلي وليلي كانت ماسكه بطنها وكل تفكرها انها تعرف مراد
بعد ما مشيو من عند الدكتور ليلي جتلها فكره
ليلي : ماما تعالي نروح المول
فاتن ببتسامه : لي ي حبيبتي
ليلي : هقولك هناك
فاتن قالت لسواق يروح المول وبعد فتره كانو هناك فاتن استنتهم في العربيه وليلي وعشق دخلو المول ومشيو في المول كتير لغايت ما ليلي تعبت
ليلي بتعب وقعدت علي كرسي : عايزه اشرب
عشق : طب استني هنا هروح اجبلك واجي
ليلي حركة رأسها بالايجاب وعشق مشيت ولما رجعت ملقتهاش
عشق بستغراب : ليلي
وفضلت تدور عليها كتير وترن عليها بس مش لقياها ولا بترد
خرجت برا المول وقالت لفاتن
بس مش لقينها خالص ورنو علي مراد و…….
يتبع
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية الحب يعشق الصدف)