روايات

رواية هذه ليلتي الفصل الثامن 8 بقلم نجمة براقة

رواية هذه ليلتي الفصل الثامن 8 بقلم نجمة براقة

رواية هذه ليلتي البارت الثامن

رواية هذه ليلتي الجزء الثامن

هذه ليلتي
هذه ليلتي

رواية هذه ليلتي الحلقة الثامنة

جيلان _ انا موافقه بس بشرط
ادم _ مر.فوض
جيلان _ افندم
ادم _ شرطك مرفوض انا مفيش وا.حده تتشرط عليه، وع فكره من دلوقتي لبسك يكون محـ.تشم علشان بعد الجواز هتتـ.نقبي
جيلان تشهق_ نعم لا يا بابا انا جيلان الشيناوي اسأل عني لو مش عارفني محدش يملي عليه اومره
ادم _ هو كده معجبكش ارفضي
جيلان _ ولما انت مستبـ.يع كده جاي ليه من الاول
ادم _ كنت فاكرك بنت هاديه طلعتي متمر.ده والكلام ده ميمشيش معايا، دا مش منـ.ظر واحده هتغسل ر.جل جوزها بعد الجواز
جيلان _ لااا دا انت جاي من عصر سي السيد بااابا يا بابا
بيجي نادر وصلاح
نادر_ مالك يا جيلان

 

 

جيلان _ انا مش موافقه علي الشخص ده
ادم _ اه بس انا عاوزك خليها توافق ياعمي
صلاح يقرب منه وبهمس_ عملت ايه يا حيو.ان
ادم _ معملتش حآجه البنت مش موافقه انا مالي
نادر_ ايه اللي حصل بس يابنتي ما ادم شاب كويس
جيلان _ قال عاوزني اغسله رجـ.ليه بعد الجواز
صلاح يبص ل ادم بغـ.ل _ تغسلك ايه
ادم _ رجلـ.يه ايه مش هتبقا مراتي ولا ايه ياعمي
نادر _ وفيها ايه لما تغسليله رجلـ.يه مش هيبقا جوزك
جيلان بانفعـ.ـال _ بتقول ايه يا بابا انا جيلااان اغسل رجـ.لين ده
صلاح _ دا بيهزر معاكي يابنتي، وبنظرة تهد.يد،، مش كده يا ادم
ادم يفهم مغذا نظرته _ صح انا بختبر صبرها مش اكتر
جيلان بقر.ف_ متبقاش تختبرني تاني، بابا انا مش موافقه
ادم _ خساره كان نفسي يكون في نصيب بس خلاص يلا بينا يا بابا
صلاح بحد.ه وبصوت خافت_ لو مصلحتش اللي انت عملته، برنه واحده هضيـ.علك مستقبلها وحيا.تها كلها، اتفضل حا.يلها حالا
ادم بهمس_ مش ممكن انا مبحا.يلش حد، هو ده نظامي لو اتجوزتها هتغسل رجـ.ليه كده لاما بلاش
صلاح _ كده، طيب يا نادر هعمل تليفون وارجعلك
نادر _ اتفضل وانتي لينا كلام مع بعض اتفضلي علي او.ضتك
صلاح بيروح بره ويتصل ب رجالته ويطلب منهم يتعد…و عليها وبيقفل معاهم
ادم يروح وراه بس بيلاقيه قفل
ادم _ انت عملت ايه وكلمت مين
صلاح _ اتصلت برجاله قولتلهم يسـ.لو نفسهم ب ليلي شويه
ادم بصدمه_ لا لا انا موافق هتجوزها والله بس قولهم بلاش
صلاح يتصل برجالته وبهدوء_ استنو ويبعتلهم رساله بانهم يكملو الي قالهم عليه من غير ما ادم يعرف
ادم بوجع _ هي ذ.نبها ايه طيب

 

 

صلاح _ ذ.نبها انك حبيتها وبتعصا.ني علشانها
ادم بحزن_ خلاص هتجوز جيلان بس تسيبو.ها
صلاح _ لما تجوز جيلان نبقا نسيبـ.ها، يلا روح صالحها ومترجعش غير وهي موافقه
ادم بقلة حيله _ حاضر
في المخزن
بيدخل خمسه من رجالة صلاح ويقر.بو من ليلي وهي تستخـ.بي ورا يامن وتمسك فيه
يامن يو.قف قدامهم، رايحين فين
الراجل _ ابعد
يامن بحد.ه_ مش هبعد ولو حد قربلها هد.. فنه حـ.ـي
الراجل _ هه لا راجل يلا، ويجي يسد.د ليه لكمـ.ـه لكن يامن بيتفا.دها ويشتـ.بك معاهم كلهم وليلي توقف جمب الحيط وتصر.خ بخوف، وبعد اشتبا.ك طويل بيقد.رو عليه
ليلي تجر.ي عليه _ سيـ.بوه حر.ام عليكم، انتو عا.وزين مننا ايه
الراجل يشد.ها من شعر.ها وير.ميها علي الارض، ويقر.ب منها
يامن يشـ.د في نفسه _ ابعد عنـ.ها هقتـ.لك لو لمسـ.تها
لكن الراجل ميسمعش واتنين يمسكـ.وه هو واتنين يمسـ.كو ليلي وهو يقر.ب منها ويقطع فستا.نها بأيده
ليلي بصر.اخ_ لاااا الله يخليك ، الحقنـ.ي يا يامن
الراجل يتحـ.سس جسد.ها بتحر.ش وينظر لها نظر.ات تختر.ق جسد.ها ويقول بنبره كلها شهـ.وه_ طلعتي حلوه اوي ما تيـ.جي
يامن يسدد لكـ.مه لراجل اللي ما.سكه وبعدها لكمـ.ه تانيه لراجل التاني، ويروح لكبيرهم ويمسـ.كه ويضر.ب فيه بقوه وغـ.ل لغيت ما بيتلـ.مو عليه كلهم ويمسكـ.وه ويضر.بوه لدرجة نز.يف الد.م من فمه
و واحد بيطلع مطو.ه
ليلي تشوفه تجري علي الراجل تمسك ايده وتعو.ضه لتظهر اسنا.نها مثل ساعه في يده،
الراجل شا.ط غضـ.ـبآ واذا به يسد.د لها كـ.ـف يو.قعها على الأرض، وبعدين ينزل عندها ويبتدي يقطـ.ع ملا.بسها وهي تصر.خ وتستنـ.جد وفجاه طلـ.قه بتيجي في ضهر الرا.جل، يو.قع علي اثرها ويمـ.وت
والرجاله التا.نين يسيبو يامن ويلتفتو لراجل الغريب اللي دخل عليهم هو ومجموعة ويهجـ.مو عليهم لكن مصير.هم نفس مصير زميلـ.هم ،
ليلي تلملـ.م نفسها وتسـ.حف علي الارض بر.جفه وخو.ف شديد
يامن يروح عندها ويوقفها

 

 

ليلي تترمي في حضنه بخو.ف و ببكاء هستيري_ كان…
يامن _متخافيش اهم ما.تو اهدي
ليلي تبعد عنه وتبص لراجل اللي انقذ.ها وبذهول _عمي كمال
كمال يقرب منها ويحتضنها بحب _ حبيبتي ازيك يابنت الغالي
ليلي ببـ.كاء _ مش كويسه ياعمي زي ما انت شايف
كمال _ متخا.فيش انا رجعت خلاص ومفيش حآجه هتحصلك
يامن _ انت عرفت طريقنا ازاي وتكون مين؟!
كمال _ انت بقا يامن
يامن بأستغراب _ انت تعرفني منين
كمال _ اعرفك كويس
ليلي _ انت عرفت طريقنا ازاي صحيح
كمال _ مش مهم المهم اني لحقتك في الوقت المناسب،
ليلي_ انت كنت فين كل السنين دي من ساعه اخر سفريه مع بابا مشفتكش
كمال _كنت مسافر بلاد بره ولما رجعت عرفت ان ابوكي تو.فا دورت عليكي كتير لغيت ما عرفت ان صلاح خا.طفك وعاوز يقتـ.لك
ليلي بعدم فهم_ عمي صلاح، يعوز يقتـ.لني انا
يامن بلخبطه_ انت بتقول ايه، لا يا ليلي متصدقيش
مش هو اكيد
كمال _ لا هو، وانت كنت عارف
ليلي بصد.مه وكلام بيطلع بالعافيه _ عمي انت بتقول ايه اكيد حضرتك غلطان، مش كده يا يامن عمي مربيني ميعملش كده أبداً
كمال _ انتي متعرفهوش قدي دا يبيـ.ـع نفسه عشان مصلحته، ولا ايه يا يامن مش صاحبك قالك ان صلاح هو اللي خا.طفها ولا انا غلطان
يامن يبص بعيد وميردش
ليلي بد.موع _ صح الكلام ده
يامن يهز راسه بالايجاب
ليلي بدموع وكلام بيطلع منها بالعافيه _ علشان كده مخلتنيش ارجع هناك؟!
يامن _ ادم سايبك معايا امانه مكنش ينفع اسيبك تروحي
ليلي ببكاء _طيب ليه عمي يعمل كده، دا هو اللي مربيني
كمال _ قولتلك انه يبيـ.ـع نفسه عشان مصلحته وطول ما ادم عاوزك هتفضل حيا.تك في خطـ.ر

 

 

ليلي ببـ.كاء _ انا هروحلو لازم اعرف ازاي قدر يعمل كده،
يامن_ مينفعش، لولا الراجل ده كان زمانك حصلك حآجه، منضمش لو رجعتي ممكن يعمل فيـ.كي ايه
ليلي بانفـ.ـعال _ هروح لازم اوجهه ويفهمني ازي قدر يعـ.مل كده في بنت صاحب عمره اليتـ.يمه، بتيجي تمشي لكن كمال بيوقفها
كمال _ هنحا.سبو بعدين المهم دلوقتي سلامتك، لازم نأ.منك والا هيحاول تاني وانا مش هبقا موجود انقذ.ك في كل مره
ليلي ببـ.كاء _ مش مصدقه اللي بسمعه، هو في حآجه ممكن تحميني من عمي، اذا كان هو غد.ر بيه مين هيقدر يحمـ.يني بعد كده
كمال _ يامن
ليلي باستغراب _ مين
يامن_ وانا هحميها ازاي
كمال _ تجوزها
يامن بصد.مه_ انت بتقول ايه مستحيل دي دي ل ادم
ليلي بصد.مه _ انت ازاي تفكر كده
كمال _ افهموني ملهاش حل تاني، صلاح لما يعرف ان خلاص مبقتيش تنفعي تجوزي ادم هيسيبك
ليلي_ خلاص انا مش عاوزه ادم بس الحل دا لا
يامن_ صح وانا مقدرش اعمل كده في ادم
كمال _ انتو ليه مش مقدرين حجم الخطـ.ر اللي بيوجهكم،
ليلى _ مينفعششش
يامن_ ياعمي دا مش حل شوف اي حآجه تانيه واحنا نعملها
كمال_ اسمعو بس انتو هتجوزو علي الورق فتره لغيت ما نبعد عنها الخطـ.ر وبعدين تطلقو وهي تجوز ادم عادي بس يكون كشفنا مصا.يب صلاح واتسـ.جن
ليلي ببكاء _ مقدرش اعمل كده
يامن_ ولا انا
كمال _ انتو مطر.ين تعملو كده، وانت بذات يا يامن محتاج تضـ.حي عشان صاحبك وليلي
يامن بأستغراب _ اضحي عشان صاحبي اقوم متجوز البنت اللي بيحبها طيب ازاي

 

 

كمال _ قولت علي الورق، مفيش حآجه هتبعد صلاح عنها غير مو.تها او جوازها، انا ممكن اجوزها لاي حد حتي ابني بس ادم بيثق فيك انت وهيأمن انها معاك هتفضل محتفظه بأمنتها فاهمني طبعاً
يامن بلخبطه _مش عارف ايه رأيك ياليلي
ليلي بدموع _ مش عارفه،، مش عارفه حآجه خالص اعملو اللي عاوزينه
كمال _ خلاص ثقو فيه انا مش هضر.كم في حآجه
يامن بحيره_ تمام انا معاك
كمال _ عارفك راجل وقد المسؤليه كفايه انك كنت هضـ.حي بنفسك علشان صاحبك وحبيبته
يامن لنفسه _ ادم مش هيفهم كده واكيد هيزعل، بس مفيش حآجه بايدي اعملها غير كده، انا اقدر احافظ عليها ومقر.بش منها ، غيري لا،،، وعد تخلص المحـ.نه دي وهسلمها.لك بأيدي يا ادم
بيت صلاح
ناردين بقـ.هر_ مجتش لسه واكيد عايشين مع بعض في مكان واحد،، سر.قته مني بس مش ههنيكي بيه والله ما تتهني بيه يا ليلي محدش هياخده غيري، دا بتاعي انا وبس
بعد وقت في فيلا كمال
المأذون_ مبروك
كمال_ متشكرين…. انت وصل الشيخ
ليلي قاعده وشارده ودموعها بتسيل بغزاره
ويامن بيقوم ويتمشي في المكان
كمال_ مش هقدر اقولكم مبروك، بس بكده انتو في امان،.. يامن خد التليفون كلم ادم وقوله
يامن بتوتر_ لا انا مش هقدر اواجههه دلوقتي لازم اقابله الاول
كمال_ مش وقته انت لازم تقوله عشان صلاح يعرف ويبعد عنكم
يامن ياخد التليفون بتردد ويتصل ب ادم
اد وصلاح بيكونو داخلين البيت وفجاه تليفون ادم بيرن
اد بخـ.نقه_ مين
يامن _ انا يامن
ادم_ يامن، بتتكلم منين انتو فين

 

 

صلاح_ هات التليفون، ازاي بيكلمك
ادم بحـ.ـده_ لاء،، ايوا يا يامن انتو فين
يامن بتردد _ احنا هربنا
ادم بفرحه_ بجد كويس اوي اوي، ويبص لصلاح بشما.ته ليلي ويامن هربو سلملي علي جيلان بقا وبيمشي خطوتين وبيوقفه كلمة يامن
يامن بتردد_ اتجوزت ليلي
ادم بعدم فهم_ مين
يامن_ انا اتجوزت ليلي
آدم بصدمه_ انت وليلي اتجوزتو، طب طب ازاى
يامن بيجي يقوله السبب لكن كمال بيوقفه_ متقولهوش السبب دلوقتي لغيت ما المشكله تتحل
يامن بحزن_ ازاي كده هيفكر اني غد.رت بيه
كمال_ يفكر دلوقتي احسن ما صلاح يوصل للي عاوزه
يامن_ مش هينفع
كمال_ يبقا معملناش حآجه، لازم ادم يصدق انك اتجوزتها بجد، فكر فيها…
يامن يدورها في مخه وبعدين يرد علي ادم اللي بيكلموه
يامن يستجمع قواه_ اتجوزنا علشان بحبها وانا هحميها اكتر منك

 

 

ادم بصدمه_ بتحبها، وتحميها، بس انت كده بتغد.ر بيه
يامن _ انا عملت الصح، انت مش هتقدر تحميها زيي ،
ادم بانفـ.ـعال_ طيب وهي قالت ايه و وافقت ازاي تكون لحد غيري
يامن_ حبتني و وافقت
ادم بانفـ.ـعال _يامن انت بعملتك دي خسر.تني وملكش عندي غير كل شـ.ر وليلي بتاعتي انا وبس وبعد ما كان بابا بس بيطا.ردكم انا كمان هجيبكم وهصـ.ـفي حسابي معاك

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية هذه ليلتي)

تعليق واحد

اترك رد