Uncategorized
رواية بنت هانم الفصل التاسع 9 بقلم دودا حودا
رواية بنت هانم الفصل التاسع 9 بقلم دودا حودا
![]() |
رواية بنت هانم الفصل التاسع 9 بقلم دودا حودا |
رواية بنت هانم الفصل التاسع 9 بقلم دودا حودا
اسماء :اه بس لو ماما عرفت مش هتسكت
هشام :ومين اللي هيقول لها
اسماء اكيد هتعرف
هشام :هي مامتك مش عامله ليكي التوكيل وانتي اللي بتحسبي الفلوس
اسماء :ايوه بس ممكن تروح هي وتعرف
هشام:خالص هعمل اي لازم اكلم بطه مراتي علشان تقف جمبي
اسماء :لا والله اشمعنا دلوقتي
هشام :لازم افتح المركز بسرعه هعمل اي
اسماء :مش انت قولت انك هطلقها
هشام :بطه بتموت فيا ولو طلبت منها اي فلوس هتوافق عالطول
اسماء :انت ممكن ترجع ليها
هشام :انا مش بحبها بس غصب عني احنا خلاص بدأنا المشروع ولازم اكمل
اسماء :طيب انا هجيب ليك الفلوس
هشام :حبيبتي. والله ربنا يخليك ليا
اسماء :انت عايز كام
هشام نص مليون جنيه
اسماء :كام لا طبعا مقدرش
هشام : ماشي تمام عايزه حاجه سلام
اسماء :استني بس هقولك
وفي شقه هشام
بطه :هتاكل
هشام :لا مش عايز اطفح
بطه :مالك بس فيه اي
هشام :مخنوق امشي بقي دلوقتي
بطه :طيب ما تقولي مالك
هشام :وانتي هتفهمي يعني اللي أنا عايزه
بطه :انت ليه عالطول شايفني غبيه
هشام :اه بدأت وصله النكد
بطه :حرام عليك يا هشام اللي بتعمله معايا ده
هشام :اوعي كده من وشي كتك الاقرف
بطه :هشام انا حامل
هشام :بتقولي اي
بطه :والله حامل ومن بدري عايزه اقولك ومش عارفه
هشام :مش احنا قولنا نصبر شويه
بطه : هصبر اكتر من كده اي حرام عليك
هشام :مش قولتلك يا بطه مافيش حمل دلوقتي
بطه :انا عايزه ابقي ام
هشام :وانا مش عايز
بطه :هو انت مكمل معايا ليه
هشام :اسمعني يا بطه انا بحبك والله بس مش عايز اجيب عيال دلوقتي اظلمهم معايا
بطه :ليه احنا كويسين. ومعاناة فلوس والحمد لله
هشام :انا لسه عايز اعمل المشروع بتاعي
بطه :انا مش عايزه من الدنيا الا اللي في بطني
هشام :خالص سعديني علشان ابننا اللي جاي
بطه :معاك في اي حاجه بس اكمل الحمل
هشام :خالص خدي ميراثك وخليني اعمل المشروع
بطه :بس ياسر مش هيوافق
هشام :ده حقك ابوكي مات يبقي حقك تخدي
بطه :بس انت قولت أن ملكش دعوه بالورث وسعتها ياسر قال أنا اللي هبقي مسؤول
هشام :ده لما كنا انا وانتي بس انما دلوقتي هيكون عندنا بيبي مش لازم نبني مستقبله
بطه :بس ….. وفتحت ام بطه الباب
ام بطه :الاكل جاهز
بطه :جايه وراكي يا ماما
ام بطه :ماشي وخرجت ام بطه
هشام :اتكلمي انهارده بقي ماشي يا حبي ولازم نرجع شقتنا بقي
وهما قاعدين عالاكل
ياسر :ظرف كل شهر يا بطه
بطه :انا رجعه شقتي انهارده يا ماما
الام :ازاي يعني ومين هيكون معاكي في أول حملك
هشام :امال انا روحت فين يا حماتي
الام :والله اسال نفسك اكتر الوقت بتكون فين
هشام :انا دكتور يا حماتي
الام :والله طيب كويس
هشام :خلصي اكل بسرعه علشان تدخلي تتكلمي معاه ياسر في الموضوع بتاعك
الام :موضوع اي
هشام :هي عايزه اخوها في موضوع يا حماتي
ياسر : اتكلمي مافيش غريب في وسطتنا
الام :ايوه اتكلمي
بطه :انا عايزه اعرف نصيبي في ميراث بابا
الام :مانتي عارفه ليكي في الشركه والبيت وعماره بني سويف
بطه :احمممم طيب انا عايزه نصيبي
ياسر :ليه
هشام :هو اي اللي ليه مش فاهم
ياسر :انا بكلم اختي اسكت انت
بطه :حقي وعايزه
ياسر : واشمعنا دلوقتي
بطه :هعمل مشروع
الام : اسمها جوزك هيعمل مشروع
بطه :انا وهو واحد
الام :اه قولي كده بقي مافيش ميراث
ياسر:اهدي يا امي
الام :قولت اللي عندي
هشام :كده يبقي بينا وبينكم المحكمه
بطه : اهدي بس يا هشام
هشام :مش ههدي ادخلي يلا لمي هدومك
بطه :طيب اسمعني
هشام :يا انا يا انك تقعدي هنا ها اختاري
مديحه مرات ياسر :ادخلي دلوقتي الاوضه يا بطه
ياسر :انا كنت متوقع منك الغدر ده
هشام:انا برا الحوار بس لما مراتي يضحك عليها يبقي لازم ادخل
ياسر :مين اللي ضحك عليها انا عامل ليها مصروف شهري غير فلوسها اللي في البنك
هشام :انا تحت في العربيه وعليكي انك تختاري يا اما تيجي بيتك يا اما الطلاق ..
يتبع..
لقراءة الفصل العاشر والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية ابن الجيران للكاتبة سهيلة سعيد