روايات

رواية طفله في عرين الوحش الفصل الخامس 5 بقلم نور محمد

رواية طفله في عرين الوحش الفصل الخامس 5 بقلم نور محمد

رواية طفله في عرين الوحش البارت الخامس

رواية طفله في عرين الوحش الجزء الخامس

رواية طفله في عرين الوحش الحلقة الخامسة

فلاش باك قبل اسبوع
:انت مين وخطفتني ليه انا معملتش حاجه والله
:عارف انك معملتش بس انا عاوز منك تعملي الي حقولك عليه
:لا انت مين وعاوز مني ايه انا اول مره اشوفك اصلا
:تمام اهدي وتعالى اقعدي هنا الاول
صلي على الحبيب
:نعم يابيه عاوز ايه بقى
:انا سمعت ان مراد المهدي طلب من بباكي ايدك لجواز من ابنه زين
:انت بتقول ايه انا معرفش حاجه عن كده واكيد مس حوافق على الكلام ده لاني بحب حد
:لا حتوافقي ياحلوه علشان اخواتك الصغيرات ممكن لاقدر الله عربيه تخبطهم يمو*توا ياحرام
:لا يابيه ارجوك اخواتي لا
:تمام تبقي شاطره بقى وتسمعي الكلام مفهوم
:حاضر
باك
صلي على حبيب ربه محمد
:انا ايه الي عملته ده زين لو عرف حيقت*لني بد*م با*رد بس انا عملت كل ده علشان اخواتي بس يارب استرها معايا يارب
بقلم نور محمد زهره الجيل
رجع زين للقصر وهو يشعر بالغضب والضيق مما حدث
:حمدله على السلامه يازين امال فين ملاك يابني
صعد زين الي غرفته ولم يجيب عليه
:في ايه يامراد هو زين ماله وملاك فين مرجعتش معاه ليه
:معرفش انا سئلته وهو مردش انا حطلع اشوفه
صلي على محمد
دخل زين لغرفته وهو في كامل غضبه الان مما حدث اخذ يدمر كل مايضع عليه يده من الغضب وهو بيصرخ من الغضب ويقول
:ماااجد والله حقتل*ك ياماجد الكل*ب
:زين يابني حصل ايه رد عليا وملاك مرجعتش معاك ليه
زين سمع صوت بباه تهند بضيق ومسح على وجهه حتى يهدء قليلا وفتح له الباب وقال
:مفيش يابابا مشاكل في الشغل بس وملاك تعبت شويه اخذتها على شقتي التانيه ترتاح بس
:طيب يبني ارتاح شويه وروح اطمن عليا وجيبها هنا احسن
:حاضر يابابا
صلي على الحبيب قلبك يطيب
بعد مرور الوقت خرج زين من القصر في تمام الساعه السادسه ونص وصل للعنوان تهند بضيق ثم دخل بحذر لانه مكان جديد عليه لم يعتاد على القدوم اليه بحالته تلك
:اقف ياباشا التفتيش الاول
وفق زين ورفع يديه خلف رأسه وتم تفتيشه دخل ليجد ماجد في انتظاره
:اهلا اهلا زين الوح*ش على وقتك تمام اتفضل ياوح*ش
:فين ملاك ياماجد انا جيت زي الاتفاق اهو
:ومستعجل كده ليه ياوحش اقعد الاول دنت ضيفي ومتقلقش حتشوف الطفله قريب اوي
:ماجد انا مش فاضي للكلام ده عاوز وايه وتسيبها
:عاوز روح*ك ياوحش
:هههههه وانت متخيل حد زيك يقدر يقت*ل زين الوحش
صلي على محمد
:تمام حنشوف ده دلوقتي هاتو ملاك هنا
:حاضر ياباشا
حضرت ملاك ونظرت الي زين بصدمه هل هو الان هنا من اجلها حقا ولكن لما هل هي مهمه عنده لهذه الدرجه
:زين الحقني يازين انا جعانه اوي اوي
:هههههه بس الله يخرب بيتك ضيعتي برستيجي قدامه انتق*م ازاي انا دلوقتي
:ملاك مش وقته الكلام ده دلوقتي
:لاوقته انا من امبارح على لحم بطني بسببك وكده حرام على فكره
:ملاك قولت ايه اخرسي دلوقتي احسن اسيبك وامشي
:يووه حاضر
:تصدق مكنتش متخيل انها بالهبل ده مخطوفه ومش هاممها حاجه غير الاكل
صلي على الحبيب
:انجز ياماجد عاوز ايه انا مش فاضي لشغل ده
:انا قولتلك روح*ك ياوحش روح*ك قصاد روح*ها ها أيه رئيك
:لا بقولك ايه يابتاع انت شغل الفلام ده مايكلش معايا لو عاوز فلوس قوله احسن من الهبل ده
:بت لمى لسانك معايا احسن اقطعه والله ومش حيهمني ودورك ياجاي ياقطه
:ماجد الكلام ده انساه مش حيحصل عاوز ايه وتسيبنا نخرج
:تمام مدام انت واثق كده تجي نشوف الطفله دي شكلها ايه بصراحه انا سمعت انها حل*وه وعاوز اعرف ده بنفسي
غضب زين وامسك ماجد من رقبته واخذ يخنقه ويقول:عارف ياماجد لو لمست شعره منها انا حطلع بروح*ك دلوقتي حالا
صلي على محمد
:تعالو يابهايم امسكوه حيمو*تني
اقترب منه رجالته وامسكو زين بعيد عنه واخد ماجد انفاسه بصعوبه وهو يقول بغيط:حتشوف ياوح*ش يووه نسيت انك اعمي قصدي حتسمع ياوح*ش اذاي انا حدمر*ها قدامك
:ماجد ابعد عنها احسن حموت*ك والله حموت*ك
:لا خوفت فعلا استمتع ياوح*ش بافل*م دلوقتي
اقترب ماجد من ملاك لتتراجع هي بخوف
:ايه ياعم انت باين ليك حق عنده هو انا زنب امي ايه ابعد ياجدع
صلي على محمد
:تصدقي شكلك تحفه وانتي خايفه بس ايه الى تحت النقاب ده انا متحم*س اعرف بصراحه
اقترب ووضع يده على النقاب للينت*زعه لتصرخ ملاك بخوف
:زين الحقني ارجووك
في اللحظه دي شعر زين باعجز حقا فلو كان يرى للقنه درس لن ينساه لاقترابه من شئ يخص الوح*ش فقال بكسره
:خلاص ياماجد مواقف بس ابعد عنها
:هو ده القرار الصح اتشهد على ورح*ك بقى ياوح*ش
وقف زين بدون حراك ببرود كان شئ لن يحدث ملاك نظرت الي زين وماجد يوجه المسد*س عليه بخوف جرت بدون تردد ووقفت امام زين وهي لا تفكر في شئ سوى انقاذه الان
:ملاك ابعدي من قدامه انا انتقام*ي منه هو بس ابعدي
:لا مش حبعد عاوز تقتل*ه اقتلن*ي انا الاول
:هههههه عامله نفسك بريئه ومضحيه وانتي اكتر وحده بتضحكي عليه
سمع زين ماقاله ماجد لينصدم وقال:انت تقصد ايه بكلامك ده ياماجد
صلي على حبيب
:انت كذاب متصدقهوش يازين ده كذاب
:ههههه لا ممثله شاطره فعلا ياملاك بس انا حقولك الحقيقه برضو يازين مدام ممعكش كتير وقت في حياتك
:الطفله البرئيه الي قدامك دي وحده غشاشه واتفقت مع عدوك محمود الشرقاوي والله اعلم علشان ايه
زين انصدم من كلام ماجد ومش عارف يصدقه او لا بس ازاي وحده زي دي تحاول تخدع الوح*ش كده فضل في صدمته دي ومردش
:زين ارجوك متصدقوش ده
قاطعها ماجد وهو يقول:تعالى يابني خد البنت دي بعيد خلينا نخلص بقى
اقترب احد الرجال وخد ملاك بعيد وهي تضرخ حتي يبتعد عنها ولكن فجيه رأت ماجد يوجه مسدسه على رأس زين الذي اصبح في عالم اخر
صرخت ملاك لتوقظه:زيين ابعد بسرعه من قدامه يازيين فووق ارجوك
بس زين للاسف كان في ملكوت اخر لا يدري مايحدث معه الأن من صدمته
:هههههه اجه وقت الحساب اخير وحاخد حقها منك اخير ياوح*ش
وفجئه اطلع رصاصه باتجاه زين لتنظر له ملاك بصده وبسرعه اتصرفت وعض*ت الراجل الى ماسكها وجرت تلحق زين
صلي على محمد
وماجد انصدم لما لقاها وقفت بسرعه قدام زين والرصاصه اجت فيها هي وقعت على الارض ساي*حه في دم*ها
اما زين فاق على صوت الرصا*صه وش*م ريح*ه الد*م انصدم هو كمان قعد على الارض تحته وحط ايده على ملاك بخوف لقاها كلها د*م وبطل*ع في الرو*ح قال بخوف ونهيار
صلي على محمد
:ليه عملتي كده ياملاك ليه فوقي ارجوكي
ماجد بعد ماشاف الى حصل ده حس بالخوف بعد ماسمع صوت رجاله زين بتقتحم المكان وفر هرب بسرعه
نظرت ملاك لوجه زين عن قرب كانت ملامحه حقا جميله لم تلاحظها هي من قبل كم ندمت الان على اتفاقها مع محمود هذا وكم تتمني الان ان تظل هذه اللحظه لاطول وقت ممكن الان
صلي على الشفيع محمد
قالت وهي تلف*ظ انفاس*ها بصعوب*ه وتشعر ان روح*ها ستفار*ق جسد*ها الان:زين انا اسفه انا عملت كده غضب عندي صدقني انا انا اسفه
زين الان في وضع لايحسد عليه حقا فلم يفعل احد من اجله شئ ابدا لتقوم تلك الطفله الان بانقاذ حيات*ه مقابل حيات*ها هي قال والدموع تهبط من عينيه لاول مره في حياته بتلك الطريقه
صلي على حبيب ربه محمد
:ملاك انا مسامحك والله مسامحك بس متموت*يش ارجوكي متسبني*ش انا محتاجك معايا
قالت وهي تلفتظ اخر نفس لديها:انا فرحانه اني قدامك دلوقتي صدقني رغم الى عملته معايا مقدرتش اكره*ك بس في اليومين دول حبيتك اسفه يازين بحبك
بعدها غابه في عالم الظلام وعند اخر كلمه قالتها هي ولم يسمع تنفس*ها زين صر*خ بوج*ع لاول مره في حياته
:ملاااااك لااااا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية طفله في عرين الوحش)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *