روايات

رواية اولاد الجيران الفصل السادس 6 بقلم نيرة محمد

رواية اولاد الجيران الفصل السادس 6 بقلم نيرة محمد

رواية اولاد الجيران البارت السادس

رواية اولاد الجيران الجزء السادس

رواية اولاد الجيران الحلقة السادسة

يوصل حور وحسام المستشفى
حور.. انا عايزة ادخلو
حسام… لو سمحتي هي عايزة تدخل لي المريض علاء نور الدين داود
الممرضه..تمم تعالي هدخلك
تاخد الممرضه حور عشان تدخلها لي علاء الاوضه وتطلع
وترزح حور جنب سرير علاء وجنبو وتقعد تتكلم
حور.. انت الصبح قولتلي انك بتحبني حتي مسبتش ليا فرصه اتكلم انا مبقاش قاسم يفرق ليا من بدري علاء انت.. مكنتش بالنسبه ليا مجرد جار وصاحب انت كنت اكتر من كده
تخلص حور كلامها وتقون تقف عشان تطلع
وفجاءة تلاقي علاء مسك ايديها بي ايدو اللي فيها محاليل والاجهزة فترجع تقعد علي الكرسي جنبو

 

 

بعد شويه
الممرضه تدخل عليهم الاوضه هي والدكتور
الدكتور.. انسه حور احنا لازم نطلعك عشان نتعمل معاه لانو في غيبوبه وان فضل كده هيصيبو شلل
حور .. بس حضرتك هو كان لسه ماسك ايدي من شويه
الممرضه تبص علي ايد حور وعلاء وتبتسم
الممرضه.. ولسه مساكها
حور تبعد ايديها من عند ايد علاء
الممرضه بنفس الابتسامة.. ده من اثار الرومانسيه
حور تتكسف وتطلع برا الاوضه وتقعد علي مقعد في المستشفى وحسام يروحلها ويقعد جنبها
حسام… في اي طلعتي لي
حور.. الدكتور جوا وبيقول انو محتاج يشوفو لانو في غيبوبه وممكن يصيبو شلل فا خايفين من كده
حسام… ده كلو بسببي انا البي قولتلو يطلع يتاكد من ان الفلوس اتحولت هي شغلانه وكانت شورة هباب عشان سيبتو لوحد
حور.. شغلانه اي وفلوس اي
فجاءة حور تسمع صوت بنات عمالين يضحكو ويتهمسو ويبصلها
حور… هو في اي

 

 

حسام.. لا بس انتي جايه بي البيجامه
صوت البنات عمال يعلا وحور بدات تتعصب
ست كبيره قاعده.. في اي يحبيبتي منك ليها
البنت الاولي.. انتي مش شايفه جايه بي اي
الست.. لا كلنا شايفبن وساكتين انتو اي اللي عرفكو ظروفها كانت اي عشان تيجي كده
البنت التانيه بضحك.. اكيد لا عشان تمشي بي بجامه برا البيت
الست.. حبيبتي متعرفيش اللي جوا ده يبقا مين ومن خضتها جات كده
الدكتور يقطعهم… استاذ حسام انسه حور استاذ علاء فاق
حسام… هو مش كان في غيبوبه
الدكتور… اه بس مؤقته مش اكتر
حسام يقوم ويبقا واقف علي باب الاوضه
حسام… حور يلا
حور وهي بتتمشي في الطرقه… لا خش انت ويستحسن متقولش لي علاء اني جيت معاك لا ياخد مقلب في نفسه
حسام.. طب روحي اقعدي في العربيه وهتلاقي جاكت لي علاء البسي
حور.. لا مش هروح العربيه انا هقف هنا
حسام يطلع ويجيب الجاكت ويدي لي حور
حسام.. البسي عشان متبرديش ومش عشاني عشان علاء
حور تلبس الجاكت
حور… روح وانا جايه وراك
حور تمشي نحيه الست اللي كانت بترد علي البنات
حور.. شكرا على اللي حضرتك عملتي جدا
الست.. يبنتي احنا محدش فينا حاسس بظروف التاني ولا عارفها

 

 

حور… شكرا جداا علي زوق حضرتك
الست بضحك.. الا قوليلي مين اللي انتي جيالو
حور..ده واحد جيرانا وصحبي من الطفوله
الست.. لو عايزة نصيحه هتلاقيني قاعده في البيت الاحمر اللي هناك قده قصاد المستشفى
حسام… يلا يا حور
حور وهي ماشيه لي حسام… شكرا
يدخل حسام وحور الاوضه عند علاء
حسام.. علاء انت كويس
علاء بتعب.. اه متخفش…. حسام اوعا تكون قولت لي امي
حسام.. هي امك متعرفش بس في حد يعرف
علاء.. مين دن اهلك
حسام… لا ويشاور علي حور
علاء.. حور
حور وهي رايحه تقعد جنب علاء.. انت تسكت خالص ده انت جبتني بي البجامه وخلتني كنت هتخانق برا
علاء.. انتي اي اللي جابك
حور.. انت بتطردني بالذوق ولا اي.
علاء بزعيق وباين علي التعب… حور اي اللي جابك
تطلع حور برا الاوضه وترجع تقعد جنب الست
الست.. احكي

 

 

حور… ده لسه قايلي انو بيحبني الصبح
الست(فوزيه).. وانتي بتحبي
حور… قلبي كان معا غيرو وفجاءة بقيت عايزة اشوفو علطول بقا بالنسبه ليا حاجه
فوزيه… الحب مبيفرقش بين كبير وصغير ولو دوقتي استحملي انتي بس دوقي مر ببعدو عنك
حسام.. علاء اي اللي انت قولتو ده
علاء.. حسام الوقت متاخر
حسام… علفكره كنت تقدر تتكلم براحه
علاء.. حسام انا تعبان ومش قادر
حسام.. طيب وهي اي نظامها
علاء.. طلعني ليها او طلعني من المستشفى كلها وديني اي مستشفى قريبه لينا
حسام ياخد علاء يطلعو بعد ما بيشيل الكانونه والمحاليل ويطلع يقعدو جنب حور
حسام.. انا هروح احاول اعمل ورق اني اطلع علاء من هنا
حور… تمم… هي دي بنت حضرتك
فوزيه… اه بنتي
حور… اسمك اي
البنت…. اسمي شهد
علاء…

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اولاد الجيران)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *