روايات

رواية المشاكسة والنقيب الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية المشاكسة والنقيب الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية المشاكسة والنقيب البارت التاسع والعشرون

رواية المشاكسة والنقيب الجزء التاسع والعشرون

رواية المشاكسة والنقيب الحلقة التاسعة والعشرون

مراد: يعني اييي يعني
…: والله يفندم زي ما بقولك
مراد: انا في سكه اهو اقفل بقا كده
وبيقفل مراد مع المجهول هنعرفه حلقه جايه
وفاجاه بيفرمل العربيه وبيلاقي بنت واقفه
بيبص في صور بيلاقي ان هي نفس البنت
بيقف قدامها وبيفتح شباك العربيه
مراد: هاي حابه اي مساعده
بنلاقي بنت في العشرينات حاطه ميكب اوڨر اوي ولبس بنطلون اديق من حياتي وبلوزه هاي وسط
منار: ياريت اصل عربيتي عطلت مش عارفه اعمل اي
مراد: تحت امرك ياعسل تعالي اركبي نجيب اي ميكانيكي يصلحهالك
منار: ميرسي جدااا لحضرتك مقولتليش بقا اسمك اي
مراد: اسمي احمد وانتي
منار بدلع: اسمي منار والحلوين الي زيك يا مرمر
مراد: احلا مرمر
منار بمياعه: لا مفيش احلا منك انت
مراد: ههههه ده رايك انتي بقا
منار: اه راي انا

 

مراد: وانتي بقا سنجل ولا راحت عليكي
(منار بضحكه ميصه اصلها رقاصه هههه)
منار: لا سنجل وغير قابله الارتباط
مراد: ده دعا امي ليا
منار: لي يعني
مراد: اصل من اول مشفتك وقلبي دق ليكي كده تك تك تك
منار: ههههه والله
مراد: يخساره وصلنا كان نفسي الطريق يبقا اطول من كده
منار: هههههه تتعوض مره جايه اكيد دي مش هتكون اخر مره نتقابل فيها ولا اي اه صح اكتب رقمك هنا
مراد: حاضر 012**********ياريت ياقمر اصل مش هستحمل مشفش القمر تاني
منار: لا متقلقش يلا جود باي بيبي
مراد: باي ياقلبه
وبتنزل منار وبيكمل مراد طريقه وبيلاقي فونو بيرن
مراد: الو يا محمود الورق جهز
محمود: ايوه يافندم وعلي مكتب
مراد: تمام انا خلاص قدامي 5 دقايق وهكون عندك قفل
محمود: تمام يافندم في رعايه الله
نروح عند المستشفي لعيله الحلوه
بنلاقي اسد قاعد قدام سيلا

 

بنلاقي سيلا قاعده مبتديش اي رد فعل ابدا
اسد: سيلا ممكن تخليكي اقوا من كده لازم تقومي عشان تقدري ترجعي زي زمان واحسن
وبردو سيلا بتكون نفس الوضع فقده النطق تماما
بيطلع اسد ليهم
هبه: اي يابني حصل اكلمت
اسد: زي ما قلنا هي في صدمه من الي حصلها ونفسيه وحشه جداا فا محتاجه فتره دي كلها فا مش من اول اسبوع ولا تاني بس عوز الاراده الي جوها تطلع لان اليأس متملك منها
محمد:طيب مطلوب مننا اي
اسد: مطلوب منكم انكم تدعموها وتحسسوها بالامان وثقه ولازم تشجعوها وتحسسوها ان الي حصل معاها ده بيحصل لاي حد لازم تخلو في اراده وحماس عندكم فتره دي والحزن ده تركنو لان مينفعش
سيف: تمام يادكتور
اسد: لا دكتور اي اسمي اسد ياعمي سيف متخفش مبعضش انا
وبيكونو اول مره يضحكو من بعد الي حصل
اسد: ايوه كده اضحكو دا شمس طلعت اهي وبعدين والله سيلا زي فل اهم حاجه ان لسه فيها نفس
هبه: ربنا يخليك يابني والله طمنتني الحمدلله طيب ينفع ادخلها
اسد: طبعا ادخلولها بس بالله محد يعيط قدامها حسسوها انكم جمبها
مرام: متقلقش يا ابو الاسيد عيب عليك ثق فينا
اسد: بعد ابو الاسيد وثق فينا انتي بذات متدخليش
مرام: لي ان شاء الله حد قالك اني جرثومه

 

اسد: لا جرثومه اي انتي اخطر من كده انتي وباااااء
مرام: مش هرد عليك الاجل انك تؤام تاني شبهي ولانك كمان دكتور اختي غير كده كنت عملت منك بوفتيك
اسد: يا نصبتي بوفتيك مينفعش بانيه اصلي بحبه اكتر
فهد بيجي من ورا بيمسكه من البلطو: انت بتترخم عليها لي يلا
مرام: مش عارفه اكمني غلباااااانه وطيبه وكيوت وهو اصلا الي بداء اهئ اهي
اسد: تصدقي بالله انا للحظه شكيت في نفسي اي ابت تمثيل ده
ادم: لا دي احسن موهبه عندها طوله لسان وتمثيل غير كده ابيض
اسينات: ايييي يابا انت وهو انتم اتفقتو عليها لاااا انا هنا لسه
فهد : معلش يا مرام يا غلبااااانه يا مسكينه هو وحش بس خالي بالك لبيبيع اعضاء البنات
مرام بتبرق: بيبيع اعضاء بنات
فهد: ااه وساعات بيكلهم اصلو هو اسد مفكر نفسه اكيل لحوم بشر
بتخاف مرام: بجد يعني ممكن ياكلني
فهد: ااه فا خلي بالك بقا
بتجري مرام علي حضن ابوها
مرام: الحقني يابابا اسد عوز ياكلني
لكل بيضحك عليها
اسد: انتي صدقتيه يخربيتك دا انا دخلت قسم نفس عشان بخاف من دم يبقا هاكل وهبيع
مرام بديق عنيها: انت بجد مش بتاكل لحوم بشر ولا بيبيع اعضاء

 

اسد: اه بجد ده منظر حد كده
مرام: بصراحه حاسه ان فهد هو بيعمل كده نبقا نبلغ مراد عنه
اسد: ايوه حصل
فهد: اي ده يا قلابه بقا انا بحوشهم عنك تقلبي عليا اخس
لكل موجود بيضحكو عليهم وبيدخل لسيلا
بتكون سيلا قاعده وحست اول مدخلو
بتروح هبه تحضنها
هبه: كده تخضني عليكي يا سيلا وتبوس دماغها دا اليومين خدكو فيهم روحي كانت بتطلع ببطي
بتكون سيلا بتحسس بديها السليمه علي وش امها وبتمسح دموعها وتحرك دماغها بالا
بيجي محمد يحضنها هو كمان
محمد: كده ياسيلا عوزه تسبي ميدو حبيبك مين الي يعملي القهوه الي بحبها دلوقت بقا يلا خفي كده عشان تعمليلها ليا وبتمسك سيلا اديه وبتبوسها وبتهز راسها بحاضر
محمد: بيبوس راسها حبيبت ابوكي يارب عدوك ومكنش انتي ياحبيبتي
وبتقرب مرام منها وهي بتعيط
مرام: انا مخصماكي علي فكره
اسينات: وانا كمان وبيقربو منها وبيعيطو هما تلاته

 

مرام: بتمسح دموع سيلا احنا بس الي نعيط انتي لا دموعك دي غاليه
اسينات: عارفه يا كلبه يا حيوانه انتي لو مقمتيش بسرعه وتخنقتي معايا علي لبس انا بصي هلبس كله وانتي لا بس كده
ادم: قولي بقا كده انتي همك انك تلبسي لبس كله بس
بيقرب ادم يبوس اديها
ادم: اي يا مزمزيل كده توقعي قلبي عليكي يا شيخه يعني انا دلوقت لو كان حصلك حاجه عيالي يتفو علي مين
بتبتسم سيلا وبتشاور يامه مرام
ادم: لا يامه كده هما كده كده هيتفو لوحدهم
مرام: بقولكو اي هتتفقو عليا ولا اي
وبيقرب سيف بدموع
سيف: سيلا بيحضنها وبيكون الوحيد الي فعلا زعلان جدااا عليها حاسه بأيه قوليلي فاكره ما كنتي بتحكيلي كل حاجه احكيلي حاسه بايه
سيلا: بتشاور علي حنجرتها وبتشاور بإديها انها مش عارفه تكلم وهي بدمع وانها مش عارفه تبص عليه
سيف: بكره هتكلمي متعيطيش انتي وبعدين متخفيش هتسافري وهترجعي تشوفي زي اول بس لازم نعالج لكسور دي
سيلا: بتهز دماغها با موافقه
خديجه: لا انا بقا مش هكون دراما زي عمك يلا خفي عشان تعملي الاكل معايا لان اسينات ومرام مبيطبخوش حلو زيك وانا اكلك وحشني
بتشاور سيلا علي عنيها

 

خديجه بتحضنها
خديجه بدموع: ياحبيبتي يا بنتي انا الي عنيا ليكي يا روحي وفداكي كمان وياريت انا وانتي لا
بتحط سيلا اديها علي بؤها وبتهز با لا
سيف: خايفه عليها اوي هي بس بتقول كده بخصوص دراما ههه صح يا ديجا
خديجه: لا مش صح انا افديها بروحي بس تطلب
بتحضنها سيلا وبتشاور علي قلبها وبعدين تشاور عليهم وبيحضنها كلهم
فهد: وانا طيب مليش نصيب في الحضن عائيلي ده انا بردو يعني صديق الاخت علي فكره انا كملت تمثيل معاكي اهو وقلتلهم انك مريضه اي رايك
سيف بيضحك عليه: هههه كل ده تمثيل
فهد: كده وكده يعني عشان متصدقش نفسها انها تعبانه وتقوم تعملنا اكل اصل انا يا سيلا سمعت لكل بيشكر في اكلك قلت لازم ادوق
سيلا: بتشاور علي جبس وبعدين بتشاور علي عنيها
فهد: الاسف مبفهمش اشاره
سيف: هقولك انا بتقولك بعد متفك الجبس من عيونها
فهد: لا انت تعلمني بقا عشان افهمها
سيف ببضحك: ههههه حاضر

 

فهد: مهم مين عسل الي ياخد دوا عشان يرتاح يلا وبيبدا فهد يديها حقنه في محلول والحبوب وتبدا تنام لان دوا في منوم
فهد: لازم تروحو بقا ياجماعه تنامو شويه وترتاحو
هبه: لا مش همشي واسيب بنتي
فهد: متقلقيش هفضل هنا جنبها واسد كمان وهدي احنا تلاته اهو لازم ترتاحي وعمليلها اكله بتحبها كده وجبلها غيار
سيف: فهد مع حق لازم نرتاح عشان نقدر نساعدها تتخطي الحاله دي يلا يا خديجه انتي وهبه والبنات وانا ومحمد هنشوف حاجات في شغل ونحصلكم
هبه: بس
فهد: انتي وثقه فيا صح

 

هبه: ايوه
فهد: يبقا لازم تروحي ترتاحي وتنامي شويه لان ضغتك عالي جداا وده غلط واعملي ليها اكله بتحبها وهاتي غيار ليها وتعالي
هبه: حااضر يابني
وبيمشو كلهم وبيبقا بس فهد معه بيقعد جنبها ويمسك اديها
فهد: انا عارف انك تعبانه وصعب اوووي الي انتي في بس انا معاكي وهنخلي صعب سهل وبيبوس اديها وجبهتها وبيطفي نور وبيخرج
وبنلاقي هدي ماسكه القهوه وماشيه مش واخده بالها وبتخبط في حد فا جأه
هدي بصدمه: انت

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية المشاكسة والنقيب)

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *