Uncategorized

أحببت دبشاية الحلقة الثامنة 8 بقلم شهد سيد

أحببت دبشاية الحلقة الثامنة 8 بقلم شهد سيد 

أحببت دبشاية الحلقة الثامنة 8 بقلم شهد سيد 

أحببت دبشاية الحلقة الثامنة 8 بقلم شهد سيد 

مشت شهد ولقت المكتب وفتحت الباب من غير م تخبط وفجأة 

لقت وحدة ف حضن داولى ولابسة عريان خالص 

شهد بدموع:بتخونى ي دوالى 

البنت:اي دا هو انتى هو مش طلقك وارتاح منك جية تانى لى 

شهد بعياط:كمان مفهمها انك مطلقنى حسبى الله ونعم الوكيل 

داولى:شهد استنى 

اخدت شهد حمزة ونزلت جرى اخدت تاكسى ومشت 

داولى نزل وراها على طول واتصل عليها لقيه مغلق اتصل على مامتها وقالتو :والله اللى اعرفو انها جيالك انت زعلتها ولا اى 

داولى بتوتر: هاا لا المهم لو جاتلك رنى عليا على طول 

ام شهد بشك: تمام 

عدى يومين على غياب شهد وداولى بيدور عليها ف كل مكان مش لاقيها وطبعا بلغ الشرطة 

وفجأة…

جى اتصال لداولى 

داولى بتعب: الو مين معايا

الظابط:الو.استاذ داولى حضرتك كمت مقدم بلاغ عن غياب مدام حضرتك وابنك بقالهم يومين 

داولى بلهفة:ايوا ايوا لقيتوهم

الام بفرحة:الحمدلله يارب 

الظابط: ايوا.لقيناهم.بس اااا

داولى: بس اى 

الظابط : حضرتك احنا من يومين كانت ف حادثة عربية بنزين دخلت ف تاكسى وولعو واتحرقو ولما جينا نكشف عن الجثث لقيناها نفس مواصفات مراتك وابنك للاسف البقاء لله 

وقع فون داولى ومن الصدمة اغمى عليه من الصدمة 

ام شهد اتصلت بالاسعاف جات خدت داولى 

وبعد وقت**

فاق داولى وفضل يعيط 

ام شهد بدموع: ممكن تقولى فى اى وفين شهد ولى وقعت من طولك ارجوك قولى بنتى فين 

داولى بعياط: شهد وابنى ماتو ي امى 

الام: لا لا انت اكيد بتهزر لا بنتى ارجوك قولى ان بنتى عايشة لااااا وفقت وعيها وخدوها الممرضات ادولها حقنة مهدأ

داولى راح استلم الجثث وعمل اقرار الدفن وفضل كل يوم يجيب ورد ويعيط على قبر مراتو ويعتذر لها وبيروح طبعا لام شهد كل يوم يعيطلها وهى تأنب فيه وتبصلو بعتاب بعد ما عرفت ان شهد شافتو ف حضن وحدة تانية يعنى شهد ماتت بسببو 

وبعد 15 سنة**

ف المقابر*

بصوت مبحوح داولى: اه.ي شهد لو.تعرفى انا.بتمنى قد اى ربنا ياخدنى عشان اجيلك ي حياتى 

انا مستنى اليوم اللى ربنا فيه هياخدنى عشان اجيلك ي روحى ان اسف ي قلبى انا من بعدك مدمر اوى نفسى اجيلك يارب خدنى بقا وفضل يعيط 

—————————–

فى مكان اخر يوجد امرأة تبلغ من العمر 37 سنة 

…..: امى حببتى انا جيت

….:حبيب قلب ماما نورت يروحى عملت اى ف الصفقة الجديدة

……..: عارفة ي امى الحمدلله وبفضل ربنا وثم دعاكى بكرة هنعمل صفقة مع شركة جامدة اوى ودى بقا هتوصلنا لسابع سماا

…..:الف مبروك ي قلب امك.هى اسمها اى الشركة دى 

……:اسمها الداولى للعمران 

شهد بصدمة:ايه

حمزة : ايوا ي.امى بابا هو صاحب الشركة بس انا خلاص مش هعتبرو ابويا انا ابويا مات 

شهد: متقولش كدا ي حبيبى دا مهما كان ابوك وهو بيحبك اكيد

حمزة: فكك.ي امى دا راجل خاين استعدى بكرة بقا.عشان هيبقا فى حفلة كدا 

شهد: بس انا مش هقدر اجى 

حمزة: لا هتيجى وخليه كدا يبقا يتكلم 

شهد بحزن: طيب.يلا.غير هدومك.عشان احضرلك الغدا

شهد ف نفسها( ياااه ي.داولى مش.قادرة.اصدق انى خلاص هشوفك بعد.15 سنة مش مسمحاك برضو.ع اللى انت عملتو خاين وقذر حسبى الله )

جى يوم الحفلة وشهد لبست ارق حاجة عندها هى اه كبرت عندها 37 سنة بس لسة شيك ف نفسها وبتهتم بنفسها جدا

بدأت الحفلة ووصل داولى وحوليه بودجارد وداخل بكل اناقة وشياكة وكان واقف وفجأة…

داولى: ايدا كأنى شوفت شهد واقفة تؤ انا مش مصحصح خالص لازم افوق 

وبرضو طول الحفلة حاسس انو بيلمحها وهو وواقف خبطت فيه وحدة ولسة هتعتذر

فجأة…………..

داولى بعدم تصديق:.شههد

شهد بدموع:……

يتبع..

لقراءة الحلقة التاسعة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية عاشق المحامية للكاتبة منه وائل.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *