Uncategorized
سكريبت ابن خالي الفصل الخامس 5 والأخير بقلم لقى خالد
سكريبت ابن خالي الفصل الخامس 5 والأخير بقلم لقى خالد
![]() |
سكريبت ابن خالي الفصل الخامس 5 والأخير بقلم لقى خالد |
سكريبت ابن خالي الفصل الخامس 5 والأخير بقلم لقى خالد
هو : ليه هو انا في حاجه بيني وبينك ؟
انا : يعني اي ؟
هو : يعني زي ما بقولك كده وشيلي اسمي وعيد ميلادي من البايو بعد ازنك سلام .
“فضلت واقفه مكاني بعيط ومش بتكلم ”
5 Minute
مسدج من اكونت اسمه لقاء محمد
لقاء محمد : انت شوفتي البايو بتاعي قبل ما تقبلي الادد ؟
انا : لا
هي : طب شوفيه
* دخلت شوفت البايو واتصدمت *
انا ف نفسي : بس ده عيد ميلاد ابراهيم واسمه ! واي التاريخ التاني ده !!
*مكنتش محتاجه ذكاء مني عشان افهم انهم مرتبطين وانها هي اللي كانت بتكلمني من الاكونت بتاعه*
انا : شوفت البايو ، انتي اللي كلمتيني من عنده ؟
هي : مكنتش عاوزه اعمل كده صدقيني بس مقدرتش استحمل لما شوفت شاتك انتي وهو بعد ما فتحت الاكونت
انا : شات اي
هي : هو كان مديني باسورد الاكونت قبل ما يروح الحيش عشان العبله بابجي لحد ما يجيي ولقيت شاتك ف الارشيف
انا : وبعدين؟
هي : رنيت ع رقم واحد صاحبه كان هو كلمني من عنده قالي انك بنت عمته وانك انتي اللي بتحبيه وبتجري وراه !
انا بصدمه : لا طبعا محصلش !
هي : طب ممكن رقمك واكلمك ونتفاهم !
انا : *********
ترن ترن ترن
انا بعياط : الو !
هي : ايوا ، ممكن تحكيلي بقا اللي حصل
انا : حكيتلها اللي حصل من اول المسدج اللي بعتهالي اول مره لحد ما سافر
هي بعياط : يعني كان بيضحك علينا !
انا : يعني ، يعني محبنيش !
هي : طب انا هقفل وهكلمك بعد شويه
•بعد نص ساعه*
ترن ترن ترن
انا : الو
هي : انا كلمته وحكيتله اني عرفت كل حاجه انا ونتي
انا : طب وبعدين
هي : المفروض اننا نبعد وننساه !
انا : المفروض
هي : نكمل كلام بعدين بقا
*عدي شهور وانا بموت مش قادره اتجاوز اللي حصل *
” اصعب حاجه ان شخص يختفيي فجاه بدون مقدمات وتكتشف ان كل اللي كنت فيه سراب ”
*بعد 8 شهور*
*رجعت عشت مع ماما ف القاهره وسبت خالتي والمنصوره بكل زكرياته اللي فيها *
“يعنبر نسيته مبقتش بفكر فيه طول اليوم ولا ببص ع صوره وبقيت كويسه مع الايام انا بس لسه بكدب ”
• بعد 10 شهور *
مسدج من اكونت ابراهيم بس المره دي كان هو !
هو : يست انتي ؟
انا : خير
هو : هو في غير الخير
انا : ها طيب عاوز اي
هو : عاوزك بخير
انا : لا شكرا متعوزنيش بخير
هو : دانتي شايله كتير بقا
انا : هه اكتر ما ممكن انك تتخيل
هو : انتي قلبك ده مش بيصفي
انا : ده لما تشوف حلمه ودنك .
• Block *
* بعد شهور *
ماما : لقاء عارفه مصطفي اللي ساكن معانه ف العماره؟
انا : اه يماما ماله
ماما: طلب ايدك وهيجيب ماماته ويجي انهارده
انا : اللي تشوفيه ي ماما
*بليل*
“ترن ترن ترن ”
انا : افتحي يماما لحد ما اخلص لبس
ماما : حاضر
“بعد ربع ساعه ” طلعت وف ايدي العصير “
*انا فنفسي ينهار قمر اي البطل ده احم استغفر الله *
ماما : اي رايك يا لقاء ؟
انا : اللي تشوفيه يماما
ماما : طب ع خيره الله يلا نقرء الفتحه
* وبعد اسبوع اتخطبنا *
اكتشفت اني كنت بغلط ف حق نفسي لما اديت ابراهيم كل المشاعر دي وهو مكنش يستهلها بس ربنا عوضني جدا بمصطفي ????
*بعد سنه *
* رايحين انا ومصطفي نجيب فستان الفرح بعد ما كتبنا الكتاب *
ابراهيم : لقاء !!
* لفيت انا ومصطفي نشوف مين بينده *
انا : ايوا
مصطفي : مين ده
انا لمصطفي : ده ابراهيم ابن خالي يمصطفي
انا ل ابراهيم : وده مصطفي جوزي
“الكلام نزل ع ابراهيم زي الصاعقه ”
ابراهيم : جوزك !
مصطفي بعصبيه : اه جوزها !!
انا : خلاص يمصطفي ف اي
ابراهيم : طب انا لازم امشي
*مشي وهو مصدوم اني نسيته وقدرت اتجاوزه *
ماما : نامي كويس بكرا ليلتك وعندك يوم طويل
انا : حاضر يماما واول ما غمضت عيني اتردد ف ودني صوت عمر حسن وهو بيقول : دي النهايه المستحقه لكل واحد ساب ومقلش ليه ????
تمت
لقراءة باقي الفصول : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أنتِ لي للكاتبة سمية عامر