رواية زين الصعيد الفصل الثامن 8 بقلم دودي
رواية زين الصعيد الفصل الثامن 8 بقلم دودي
رواية زين الصعيد البارت الثامن
رواية زين الصعيد الجزء الثامن
رواية زين الصعيد الحلقة الثامنة
الدكتور:للأسف كان عندها حالة تس*مم
جنة بخوف وصدمة:تس*مم!! مستحيل ازي
الدكتور :عملنا لها الفحوصات الطبية والاشاعات اللي هنعرف منها سبب الت*سمم ده
جنة بخوف :طمني ي دكتور هي عاملة اي دلوقتي
الدكتور بإطمئنان :الحمد لله ي جنة لولا أننا لحقناها في آخر لحظة معرفش كان ايه اللي ممكن يحصل ادتها إبرة وقفت مفعول التسمم وعملنا لها غسيل معدة وحاليا هي نايمة من البينج اللي خدته والابرة ومش هتفوق غير بعد تلات ساعات علي الاقل ادعي لها تقوم بالسلامة أن شاء الله
جنة :طاب ي دكتور ممكن ادخل اطمن عليها من بعيد
الدكتور :صدقيني صعب ي جنة مش لها لأزمة انك تدخلي هي نايمة ومش هتحاس بيكي اصلا وبعدنا أنتي دكتورة وعارفة القوانين ولا اي !
جنة :ماشي ي دكتور خلاص انا هستنا هنا ل حد ما تفوق
الدكتور :مش تتعبي نفسك استني لحد م تفوق ويستي ابقي تعالي اطمني عليها براحتك روحي دلوقتي شوفي شغلك وانا هخلي حد من الممرضين يتبعها انا عندي حالات لازم أمر عليها كمان يلا عن اذنك ي دكتورة
جنة :اتفضل ي دكتور ….
الدكتور مشي وجنة فضلت محتارة وخايفة علي مريم اووي وبتدعي انها تقوم بالسلامة وتطمن عليها
في الوقت ده كان فون جنة بيرن
جنة :الو
عز الدين والدها:الو اذيك ي حبيبة بابا
جنة :اهلا ي بابا الحمد لله
عز الدين :مال صوتك ي جنة في اي
جنة :مفيش ي بابا
عز الدين :علي بابا برضوا صوتك مش عاجبني في حاجة حصلت معاكي قوليلي
جنة :لا ضغط الشغل بس متخافش يحبيبي انا بخير طمني عليك انت وماما عاملين اي
عز الدين : كويسين الحمد لله هاا ناوية تنزلي بكرا الساعة كام علشان ابعتلك السواق بالعربية يستناكي
جنة وهي بتفكر
عز الدين :اي ي جنة مبترديش ليه !
جنة :بصراحة كدا ي بابا انا مش عارفة انزل بكرا ولا لا واحدة صحبتي جالها تسمم معايا هنا في الشغل ولسه مش فاقت وانا لازم اطمن عليها قبل م انزل إجازة
عز الدين بخوف :اه فهمت علشان كدا مضايقة وصوتك متغيرة هي عاملة اي دلوقتي طمنيني عليها
جنة :الحمد لله الدكتور قال بقت كويسة وقدامها ع الأقل تلات ساعات لحد م تفوق من البنج
عز الدين :طيب ي حبيبتي خلي بالك ع نفسك وخليكي جمب صحبتك لحد م تفوق وشوفي عايزة تنزلي امتاا
جنة :أن شاء الله اول م اطمن عليها هنزل ع طول
عز الدين :ماشي ي حبيبتي مش عايزة اي حاجة
جنة بحب :سلامتك ي حبيبي مع السلامة
…………………
عاصم راح يطمن علي زين
عاصم :اي ي وحش حمد لله على السلامه
زين :الله يسلمك ي عاصم تعال اقعد
عاصم بضحك :ايه ي وحش بقا رصا*صة تعمل فيك كدا
زين :هنعمل اي كله علشان خاطر الشغل يسيدي
عاصم بضحك :طلعت فرفور اووي
زين بضحك :فرفور اه مسير الايام جاية وهنشوف مين فينا الفرفور ي حلو
طمني عملت اي مع العيال اللي مساكنهم
عاصم :ولا تقلق ي باشا عملنا معاهم الصح طبعا وعرفنا نطلع منهم المعلومات، انت بس قوم بالسلامة علشان المكتب وحش اووي من غيري ي زينو
زين :يا*ض قولت ليك مش بحب الدلع ده
عاصم بضحك علشان ينرفز زين :ماشي ي زينو
زين بنرفزة :اطلع برا ياض انت
عاصم بضحك :طيب طيب خلاص ،اللواء جمال هيجي بنفسه يزوك كمان افرح ي بطل
زين :ملوش لازمة انا خلاص بقيت كويس
ماجد :حد يطول اللواء جمال يزوره بذات نفسه طاب يرتني كنت انضر*بت انا علي الاقل مشي هلاقي احسن من كدا واكل ،شارب،نايم ،ومأنتخ ،ولا علي بالك وراح ضربه مكان الرصا*صة (عنيف اووي عاصم ده )
زين بو*جع:اه يخربيتك غور يالا غور من هنا
عاصم بضحك :ايه ده وجعتك مش خلاص الرصا*صة طلعت وبقيت كويس باطل دلع
زين راح ماسكه من لايقته :احسلك غور من وشي بدل ما اقوملك واغورك بطريقتي منك لله
ماجد بضحك :لا وعلي ايه امشي بكرامتي احسن سلام ي زينو وطلع يجري …
زين : عليا النعمة مصاحب بلوة في حياتي
…………………….
جنة كانت بترجع حالة مريض في القطاع وفجأة جات لها ممرضة
الممرضة :ي دكتورة جنة
جنة بإنتباه :ايوه في حاجة
الممرضة :الدكتور عايز حضرتك علشان الدكتورة مريم فاقت
جنة بفرح :بجد! طيب روحي وانا جاية حالا
الممرضة :تمام
جنة راحت لقت الدكتور واقف علي باب الأوضة بيتكلم مع الممرضة
جنة :ايوه ي دكتور
الدكتور قال للممرضة طيب روحي انتي دلوقتي ومتنسيش الاوراق اللي قولتلك عليها
الممرضة :حاضر ي دكتور……….ومشيت
الدكتور :الحمد لله الدكتورة مريم فاقت وبعد الفحص والإشاعة طلع النسكافيه اللي شربته مسموم وهو ده السبب
جنة بصدمة :النسكافيه !!طاب ازي وانا اللي عملته مستحيل
الدكتور : انتي !! اكيد كان فاسد الحمد لله لحقناها بسرعة وهي دلوقتي بخير تقدري تدخلي لها
جنة :ماشي ي دكتور
ودخلت جنة لمريم
جنة بحب : حمدالله علي السلامة قلقتيني عليكي اووي
الحمد لله ربنا قومك بالسلامة ي عيوني
مريم :الله يسلمك ي روحي
جنة : الدكتور بيقولي برا ان كان عندك تسمم بسبب انك شربتي النسكافيه !! ازي انا كنت عملاه لياا وسابته وروحت اجيب حاجة اكلها اي اللي حصل بالضبط
مريم :بعد ما ودت الاوراق اللي الدكتور طالبها مني ورجعت مش لاقيتك في الأوضة كانت …..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (زين الصعيد)