رواية لم يكن من نصيبي الفصل السادس 6 بقلم سماح جمال
رواية لم يكن من نصيبي الفصل السادس 6 بقلم سماح جمال
رواية لم يكن من نصيبي البارت السادس
رواية لم يكن من نصيبي الجزء السادس
رواية لم يكن من نصيبي الحلقة السادسة
(دائما تكن سند لي كونت دائما معي عندما احتاجج لن تغفو عني عندما احتاجج دومتي لي سندا لاخر العمر)
تجري ماسه في اتجاه العربيه توقفها
رعد/مين اللي بتجري دي
مني سكرتيره رعد/تلقيها واحده متسوله
ينظر لها رعد ولم يرد عليها ثم يهدء السياره
تجري ماسه نحوه ثم تقف اثر صدمتها عندما رأت رعد
عندما راء رعد ماسه نزله من السياره بسرعه البرق ثم اتجه اليها
رعد/في اي مالك بتجري ليه
ماسه وهي ممسكه بيده وتنظر خلفها /في عربيه فيها شباب بتجري ورايا
رعد/طب اهدي اهدي تعالي العربيه
ثم يمسكها ويتجه بها نحو السياره
مني/مين دي وازاي تركبها العربيه
ينظر لها رعد نظره اخرصتها/خليكي في نفسك احسلك
ثم ينظر لماسه / اركبي
ماسه /لاء مش عاوزه اعمل مشاكل انا همشي واثناء مشيها تقف لاثر القبضه التي وضعت علي يدها
رعد بصوت كله غضب/قولتلك اركبي
مني/ماتسبها تلاقيها واحده من الشارع وبتعمل الشويتين دول علشان فلوس ثم تخرج فلوس من شنطتها وتلقيها في وجه ماسه
لن ترد ماسه عليها ولكن تتساقط الدموع من عيونها كسقوط الامطار
رعد بصوت كالرعد لمني/انزلي
مني/انزل اروح فين انت هتنزلني علشان دي
رعد/بقولك انزلي
ترتجف مني لاثر صوت رعد ثم تنزل من العربيه
يتجه رعد نحو السياره وهوا ممسك بيد ماسه ثم يدخلها السياره ويتجه مكانه ويذهب ويترك مني ويرحل
ماسه بصوت كله عياط/انت هتسبها ازي لوحدها
رعد بصوت عالي/مش عايز اسمع صوت
ترتجف ماسه لاثر صوته/تبكي ماسه بصوت وتضع يدها علي وجهها
يحن رعد لبكائها ثم يوقف السياره وينظر لها/بتعيطي ليه دلوقتي
تنظر له ماسه/علشان بتزعقلي
رعد/مش قولتلك قبل كده متمشيش لوحدك
ماسه/حصل
رعد/مش قولتلك قبل كده متعيطيش
ماسه/حصل
رعد/مش قولتلك خلي بالك من نفسك
ماسه/حصل
رعد/مين غلطان بقا
ماسه/انت
رعد/انا بعد كل ده غلطان ليه
ماسه/علشان زعقتلي
رعد/حقك علي قلبي
تبتسم ماسه له ثم تنظر امامها
رعد/مشيا لوحدك ليه
ماسه/كونت عند فيروز صحبتي اختها كانت تعبانه
رعد/طب مبتيش معاها ليه بدل ما تمشي لوحدك
ماسه/مينفعش اسيب بابا لوحده وكمان الوقت من متأخر فا قولت عادي امشي
رعد/الوقت متأخر علي بنت تمشي لوحدها انا ربنا بعتني ليكي مرتين يا عالم هكون موجود تاني ولا لا وسبحان الله انا عمري ما مشيت من الطريق دا ولقتني فجأه بدخل منه
ماسه/هتكون موجود
ينظر له رعد ببتسامه/متاكده كده ليه
تتوه ماسه عن الكلام/مين اللي انت نزلتها من العربيه دي
رعد/السكرتيره بتاعتي
ماسه/ازاي تسبها كده
رعد/جبت اخري منها ودي كانت اخر فرصه وصلنا
ماسه/مش لاقيه كلام اقوله اشكرك بيه
رعد/متشكرنيش انتي بقيتي ملزومه مني ومن انهارده مش هتكوني لوحدك انا حاسس اني وقعت في حب طفلهه
ماسه/حب
رعد/انتي خلتيني أعيش الحب الف حب
تنظر له ماسه وقلبها يدق بسرعه لاثر كلامه/نا لازم امشي
وعند نزولها من العربيه يمد رعد يده ويمسك يدها
رعد/بحبكك يا ماستي
تبتسم ماسه/ثم تنزل من السياره
وتتجه نحو منزلها
*في منزل ماسه*
باااابااااا يا دوميييييي
ادهم والد ماسه/تعالي يا قلب ابوكي
ماسه/عامل ايه يحبيبي
ادهم/بخير يحببتي
ماسه/انا جعااانه موووت
ادهم/يلا الاكل جاهز
ماسه/طب يلا ناكل واحكيلك علي حاجه
ادهم/يلا
*نروح منزل فيروز*
فيروز/ها يا بابا اي رأيك في كلام ماسه
سيف/نروح يحببتي حتي تروحي وتاجي معاها بدل ما تكوني لوحدك ونا كمان اقعد مع ادهم بدل منا بقعد لوحدي
فيروز/خلاص ماشي يحبيبي هروح بكرا واكلم مع صاحب الشقه واشوف هننقل امتا
سيف/ماشي
تلاحظ فيروز صمت اختها لينا
فيروز/مالك يا لينا ساكته ليه
لينا/اقول اي يعني
فيروز/قولي رأيك عايزه تروحي ولا لا
لينا/عايزه اروح علشان ماسه ومش عاوزه اروح علشان هبعد عن صحابي
فيروز/مش هتبعدي ولا حاجه صحابك معاكي في المدرسه وكمان هتكوني صداقه هناك متقلقيش وكمان الشقه قصاد شقه ماسه
لينا/خلاص ماشي
فيروز/خلاص بكرا هروح اشوف الشقه
*نرجع لبيت ماسهه*
ادهم/ها بقا عايزه تقولي اي
ماسه/رعد
ادهم/اللي وصلك مرتين بلعربيه
تنظر له ماسه نظره زهول/عرفت منين
ادهم/شوفتك
ماسه/مقولتليش ليه اول مره
ادهم/استنيتك انتي تحكيلي
ماسه/والله يابابا ما كونت اعرفه ومش حصل حاجه
ادهم/مصدقك احكيلي
تقص له ماسه كل حاجه حصلت من الاول لحد اللحظه
ادهم/يعني حبتيه
ماسه/مش عارفه
ادهم/يعني اي مش عارفه
ماسه/مش عارفه انا حسا ب اي نا جوايا احاسيس كتير متلغبطه
ادهم/اقعدي مع نفسك وهتعرفي
ماسه/تمام هطلع انا اغير واصلي وانام علشان الشغل
ادهم/ماشي يحببتي
ماسه/تصبح على خير
ادهم/وانتي من اهل الخير
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية لم يكن من نصيبي)