رواية الصعيدي والعنيدة الفصل السابع 7 بقلم حبيبة أحمد عطية
رواية الصعيدي والعنيدة الفصل السابع 7 بقلم حبيبة أحمد عطية
رواية الصعيدي والعنيدة البارت السابع
رواية الصعيدي والعنيدة الجزء السابع
رواية الصعيدي والعنيدة الحلقة السابعة
ياسين: مهند انا اتجوزت
مهند بصدمه: نعم ازاي ده يحصل
ياسين قص له ما حدث
مهند بغضب: انت هتفتح علي نفسك بحر دم يا ياسين انت مجنون
ياسين: اهو اللي حصل
مهند: كان لازم تكون شهم ما كنت سبتها تشتغل و تديها قرشين و خلاص
ياسين: لا يا مهند انا مش ساعت مشوفتها و انا مش عارف اي اللي جراري
مهند: يادي النيله حبيتها يعني!
ياسين بأسف: جايز
مهند: و هتعمل اي في المصايب اللي جايه ده
ياسين: سيبها علي ربنا
مهند: و نعمه بالله بس انا خايف عليك يا ياسين
ياسين: محدش هياخد غير نصيبه خلينا نركز دلوقتي في الشغل
عند روح
روح: بقولك اي انا خلاص جهزت الفلوس خدتها من بابي خلاص مش هتتجوزي ولا هتتباعي
قمر: احم انا اتجوزت
روح بصدمه: ازاي! ازاي ابوكي يعمل كدا ازااااي
قمر: اهدي يا روح انا اتجوزت حد تاني خالص
روح: انا مش فاهمه حاجه
قمر: هفهمك و قصت عليها ما حدث
روح: طيب الحمدلله يا حبيبتي كنت خايفه عليكي اوي
قمر: ربنا يديمك ليا يارب يا روحي هقفل انا بقا عشان اروح اصلي
روح: ادعيلي معاكي يا قمري
قمر: حاضر بس لازم تقربي من ربنا عشان الدعوه تستجاب
روح: حاضر يا حبيبتي
روح: ياربي نسيت اسألها اسم العريس اي يلا هبقا اسألها تاني و دخلت خدت شاور و لبست و نزلت
روح: صباح الخير يا بابي
محمد: صباح النور يحبيبت بابي
روح: بابي انا عايزة اشتغل انت وعدتني بكدا
محمد: حاضر بس مش في شركتي
روح: يعني يبقا عندنا شركه و اروح اشتغل براا؟
محمد: منا مش همشي السكرتيرة اللي بقالها معايا سنيت و عارفه كل حاجه عن الشغل و اجيبك انتي يعني
روح: مليش دعوه شوفيلي شغل دلوقتي
محمد: انا سمعت ان شركه مهند عايزين سكرتيرة روحي اديهم السي دي بتاعك
روح: هجيبوا من المكتب……. اهو جبته
محمد: روحي انهارده ان شاءلله هتلحقي
روح ببتسامه: ان شاءلله يا بابي
محمد: بالتوفيق يا حبيبتي….. احم روح
روح: نعم
محمد: في الشغل مفهوش عناد ها
روح بعند: هنشوف موضوع العناد و الشغل ده و بعدين انا مش عنيدة خالص
محمد بضحك: خالص
روح بغيظ: ماشي يا بابي باي
محمد: باي
في الشركه
ياسين: انهارده في بنات جايه عشان شغل السكرتيرة ده شوف هتختار مين
مهند: انا في الكتب خليهم يدخلوا
ياسين: ماشي
بنت: اذي حضرتك يا مهند بيه
مهند: الحمدلله السي دي بتاعك لو سمحت
البنت: اتفضل
مهند: طيب هنبقا نكلمك
البنت بقرف: طيب
بنت تانيه: السلام عليكم
مهند: و عليكم السلام السي دي بتاعك لو سمحت
مهند: مش كامل ليه اسف
البنت: منا مش مكملاه عشان جايه غصب عني شكراً جدا ليك و مشيت
مهند بضحك: مجنونه ده ولا اي
ياسين: شكلها كدا
تالت بنت: هاي
انصدم ياسين و مهند
مهند بستغراب: روح
روح: ممكن ادخل
مهند:: اتفضلي…. في حاجه ولا اي
روح: مش هتسأل علي السي دي
مهند بستغراب: انتي عايزه تشتغلي؟
روح: ايوه و كنت هشتغل في شركه بابي بس هو قالي ان السكرتيرة بقالها معاه سنين و عارفه كل حاجه و انا مش هعرف يرضيك يا ياسين بيه
ياسين بضحك: لا ميرضنيش
مهند كتم ضحكته
مهند بجديه: طيب هاتي السي دي بتاعك
مهند: يا خساره وراقك مظبوط
روح: و هو حضرتك مكنتش عايزني
مهند بخبث: لا عايزك طبعا
روح بتوتر: احم طيب عايزه اعرف هبدأ ازاي
مهند بضحك: مكتبك هيكون برا هتكوني مسؤله عن جميع مواعيد الاجتماعات بتاعتي و هتكوني مسؤله عن اوراق الصفقات و هتحضري الحفلات اكيد و بالنسبه لمواعيد الاكل هتكوني مسؤله فيها بردو و طبعا المشروبات ذي النسكافية، الشاي، القهوه، و هكذا بس كدا
روح: مش عايز عيال بالمره ده ناقص شقه و اكون مراتك انت مش بتعرف تاكل لوحدك ولا تشرب لوحدك
مهند: انا قولت ده مش هتنفع معايا انا قولت لسانها و عنادها هيودوها في داهيه خلاص برحتك متشتغليش
ياسين بخبث: السكرتيرة اللي عند محمد بيه اكيد اشطر منك و بتعمل الحاجات ده فكري كويس
روح: …
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الصعيدي والعنيدة)