Uncategorized
رواية نور وسط الظلام الفصل الثالث عشر 13 بقلم هنا سلامة
رواية نور وسط الظلام الفصل الثالث عشر 13 بقلم هنا سلامة
![]() |
رواية نور وسط الظلام الفصل الثالث عشر 13 بقلم هنا سلامة |
رواية نور وسط الظلام الفصل الثالث عشر 13 بقلم هنا سلامة
ملك: ايه لحقتي تنسيني.. لحقتي تنسى ملك الهواري
نور بتقلدها : و الله عادي ممكن انسى ملك الزفتاوي كمان
آدم في نفسه : هي دي صباحية و لا يوم الردح و قلت المزاج العالمي!
آدم : ازيك يا ملك.. عامله ايه.. اعرفك نور..
ملك تقاطعه : الحمد لله.. وحشتيني اووي.. اتعرفنا قبل كده
آدم بفرحه و ضحكة لنور و يوجه نفسه لملك تاني : لا ما هو لازم نعمل اعاده معرفة عشان متعوكيش يا ملك.. نور تبقى حرم آدم الهواري
ملك بصدمة : انت بتقول ايه.. مش معقول.. انت اتجننت… عاوز تضيع شرف العيله
نور : شرف مين يا ام شرف.. قال يعني انت الي بتحافظي على شرف العيله ده انت جايه لواحد بيته و انت حياله بنت عمه و بتقوليله وحشتيني اووي يا أدم.. يا بت انت اسمك في البطاقه ملك بلا كرامة و بلا شرف و لا ايه؟!
ملك بعصبيه : انا مكلمتكيش انت يا بت انت يا..
آدم يقطعها و بغضب : ملك.. احترمي نفسك.. انت في بيتها.. نور مراتي يا ملك إلى بحبها.. بحبها.. ملك فوقي انا و انت اخوات مش اكتر..
ملك : طب و الوعود!!
آدم : هو أن انا اقبلك في الشارع اسلم عليكي ده وعد و لا ايه؟!
ملك بعصبيه و غضب : طب و الله لاكرهك فعشتك و اخليك متشوفش السنيورة دي تاني و اخليك تعيط بدل الدموع دم.. انا ماشيه
نور : يلا في داهيه.. ملك
ملك بصتلها
نور : سلميلي على شرف يا بت متنسيش.. و متنسيش تطمني على كرامتك.. دي بتعيط في زاويا دلوقتي
ملك بغيظ و عيون فيها دموع : هزري كمان هييجي يوم و انهيكي
نور : انت لو يوسف الشريف في النهاية مش هتتكلمي بثقة كده..
ملك : بكره نشوف..
بقلم هنا سلامه
نور : ايه ده ريم جيتي في وقتك تعالى….
آدم : ازيك يا ريم عامله ايه.. نور دوشاني بيكي…
ريم بضحك : نور رغايه اصلاا
نور : بنت عيب
آدم : بنت عيب بس ايه.. بنت عيب ايه.. ده انت كل الي دخل البيت من الصبح ردحتيله!
نور : و لد.. ولد… يلا يا ريم اتفضلي
على الاكل
ريم : صحيح مين البنت الي كانت خارجه و انا جايه
نور : استاذه ملك شرف.. اقصد ملك الهواري
آدم فطس من الضحك لحد ما شرق
نور ادتله المايه و قالتله : كويس؟!
آدم بضحك : اه
ريم : هو الموضوع مضحك للدرجة
نور : اه يا بنتي.. ده بت هبله.. نخلص اكل و احكيلك
بعد الأكل
آدم : حبيبتي انا هطلع فوق اكلم علي اشوف الحسابات و أجي على راحتك يا ريم البيت بيتك
نور بضحك : حبيبي لا تقلق ريم بجحه و معندهاش دم
آدم بضحك : احم.. طيب استأذن انا
بعد مرور ساعة
ريم : لا دي فعلا بت هبله
نور : و إسمها عبله و الله
ريم : يلا.. كفاية كده بقى قعدت كتير معاكي النهارده..
نور : ريم انت لسه مقعدتيش حاجه
ريم : لا كفايه.. عشان آدم ياخد راحته
نور : طيب يا ستي.. هكلمك بليل لو فضيت
ريم : ماشي.. سلام
نور طلعت لآدم
نور : بخ… ها ايه اخبار الشغل يا حبيبي
آدم : كويس اووي كل حاجه ماشيه الحمد لله
نور : طيب جميل اووي.. انا مش قادره عاوزه انام… هنام شويه و اصحى يا حبيبي
آدم : استنى يا نور
نور باستغراب : في ايه؟!
آدم : انا خايف عليكي اووي من كلام ملك.. البت دي زباله و تعمل اي حاجه و..
نور تقاطعه و تمسك ايده : حبيبى متخفش.. محدش عارف ايه مستنيه.. هنفضل خايفين منها كده و مش هنعيش حياتنا.. طب و بعدين
آدم : عندك حق.. بس عمتا خدي بالك من نفسك برده… اوعي تخافي لحظه انا معاكي
نور : اديك قولت انت معايا.. هخاف ازاي؟! يلا بقى هنام شويه
بقلم هنا سلامه
بعد مرور شهر
نور : آدم.. ممكن انزل النهارده شويه مع ريم يا حبيبي
آدم : ماشي يا حبيبتي مفيش مشكلة.. المهم خدي بالك من نفسك
نور : متخفش.. المهم انت.. انت الي تاخد بالك من نفسك
آدم : حاضر متخفيش
نور : باي باي
آدم : باي يا حبيبتي
في المول
ريم : البلوزه دي حلوه اووي
نور : حبيبتي طول عمرك فلاحه
ريم بضحك : ليه بس دي حلوه
نور : طيب مدى يا اختي.. مش عاوزه اتأخر على آدم
في القصر
آدم : هاهاها كش ملك يا عم محمد
عم محمد : يا ولا انت بتعرف تلعبها و انت مش شايف ازاي
آدم : انت ناسي أن انا كنت بلعبها قبل ما اتعمي و حافظها كويس اووي
عم محمد : طيب أجبر بخاطري مرة و سيبني اكسب مش كدة
في المول في ثنيتها
رقم غريب بيرن على نور
نور : الو…
المجهول :..
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم