روايات

رواية احببت ملتزمة الفصل العشرون 20 بقلم أماني السيد

رواية احببت ملتزمة الفصل العشرون 20 بقلم أماني السيد

رواية احببت ملتزمة البارت العشرون

رواية احببت ملتزمة الجزء العشرون

احببت ملتزمة
احببت ملتزمة

رواية احببت ملتزمة الحلقة العشرون

عند الكافيه
امل: قاعده مستنيه حازم
امل وقفت حازم عامل اى
حازم: الحمدلله وحازم حاسس بتغير كبير في امل حتى في لبسها وكمان لبست الطرحه
نرمين: عامله اى يا امل
امل : الحمدلله يا نرمين
وقعدو تليفون حازم رن
حازم: الو …ايوه احنا وشك علطول
نرمين وامل في صوت واحد: مين ده يا حازم
حازم: هتعرفو
حسن: السلام عليكم
حازم: وعليكم السلام
حازم: اعرفكو الرائد حسن اخو بسمله اللى اتخطفت مع فاطمه
نرمين: أهلا
امل : ابتسمت أهلا
حسن: باصص لنرمين ومتنح أهلا
حازم: احم .. اتفضل اقعد يا حازم بى
حسن: هاااا ..اه احم ايوه ايوه
حازم: ها احكى يا امل
امل : كانت قلقانه وخصوصا من حسن
حسن: احب اطمنك أنا اللى هتعامل بنفسى في الموضوع وحازم حكالى كل حاجه وانا معاكى اتفضلى
امل: تمام….اتنهدت أنا في يوم لقيت شادى فجأة اختفى سالت ماما كانت متوتره وبعدين قالتلى اكيد مع صحابه فمطمنتش للموضوع لما ظهر فجأة وعلى وشه علمات ضرب حسيت أن في حاجه وحبه لقيته بيقولو مسافرين الساحل ولما قولت هاجى معاكو محدش رضى وطبعا بابا هيفضل في الفيلا علشان الشغل وحسين كمان أن بابا عارف الموضوع لانى عرفت أن نرمين كلمته وحكتله
ويوم ما سافروا قررت انى لازم اعرف في اى وروحت وراهم ولقيتهم مرحوس الشاليه بتاعنا راحو واحد قديم كان بتاع بابا زمان ولقيت عليه حرس كتير عرفت أنه خاطف فاطمه خصوصا لما بابا حكالى
حازم: طيب يلا احنا مستنيين اى انتى اهم حاجه عارفه المكان
نرمين: أهدى يا حازم الموضوع مش بالبساطة دى فكر الاول وبعدين اعمل اللى انت عايزه
حسن: بالظبط كده يا انسه نرمين قصدى يا حازم يعنى مينفعش احنا هنتفق على اتفاق وحكالهم خطه اللى هيعملوها
نرمين: أنا طبعا معاكو
حسن: بانفعال لأ مينفعش
حازم: بصله باستغراب ونرمين اتخضت
حسن: احم قصدي يعنى مفيش دور ليكى في الخطه دى وانا هكون معاك يا حازم كمان عرفت أنه حجز طياره لباريس لشخصين وهيسافر خلال يومين
حازم: بغضب ابن ال واللهى لعرفه قيمته حازم: اتفقنا يا حضرة الظابط
حسن: في نفسه ظابط اى بقى ده احنا هنبقى نسايب احم اتشرفت بمعرفتك يا انسه نرمين وانسه امل سلام عليكم
حازم: وعليكم السلام
بعد ما مشى
أمل: تبتسم لنرمين ونرمين بتبرقلها
حازم: مش عارف حسن ده ماله مع انى يوم ما شوفته في المستشفى كان كله بيترعب منه وكان حاجه تانيه أما انهارده حاسه مش قاعد على بعضه كده
نرمين: عادى يا حازم ممكن يكون تعبان
حازم: ممكن يلا علشان نروح يلا يا امل واوصلك على طريقى
في الطريق
جاسر: رن على حازم اى يا حازم انت فين انت واختك
حازم: ابدا يا بابا كنا في مشوار بخصوص فاطمه
جاسر: طيب عمك خالد هنا وعارف إن امل معاك تعالو على الفيلا
حازم: طيب ماشي
امل ونرمين بيتكلمو وامل بتضحك عليها
حازم: بيبص في المرايا هوا في اى
نرمين: ابدا يا حبيبي وبتضرب امل بكوعها
حازم: ماشى
بعد ما وصلو وحكو كل حاجه لجاسر وناديه وكمان خالد وأحمد صاحب حازم
حازم: بدأ أنه يحكلهم على كل اللى حصل والخطه هتمشى ازاى
ناديه: لأ يا حازم يا ابنى أنا امك برضو واخاف عليك انت مش هتعرض نفسك للخطر
حازم: مقدرش يا ماما اعيش من غير فاطمه انا عايش كده جسد بلا روح وبعدين الرائد حسن هيكون معايا على التليفون
امل: ايوه هيكون معانا علطول
ناديه: باستغراب يعنى ايه
نرمين: نكزتها قصدها يا ماما أنه هيكون مع حازم بجهاز تصنت وهيكون مستنيه بقوات
امل: ايوه ايوه هوا ده اللى أقصده
حازم: إن شاء الله بكره الصبح هنتحرك على الفجر الامه حاجز طياره لباريس بعد بكره
حازم: احمد بات معانا انهارده علشان نلحق
احمد: بحرج لأ يا حازم أنا هكون عندك بكره الفجر
حازم: لأ ازاى مينفعش علشان نلحق يا ابنى
احمد: اللى تشوفه يا صاحبي
طلعوا البنات امل مع نرمين
نرمين: تصدقى بالله انتى معندكيش دم
امل هوا أنا اتكلمت
نرمين: انتى هتستعبطى اى كلامك البايخ ده
امل : اصل انتى مشوفتيش النظرات كوشى وارناف يخواتى
نرمين: هوا احنا في اى ولا اى يا خرتيت
امل: الله يسامحك مش هرد عليكى يا موز باللبن
خبط الباب
امل : مين
احمد: أنا يا امل
أمل: فتحت في حاجه يا احمد
احمد: ايوه كنت جايب تليفونك نسيتيه تحت
أمل: اخدت التليفون متشكره بجد
احمد: على اى بس بجد برافو عليكي انك مسكتيش على غلط اخوكى وامك بجد انتى مثل عظيم
امل: لأ مش للدرجادى كل الحكايه أن ربنا هدانى
احمد: اه كنت عايز اقولك مبروك الحجاب بجد شكله حلو عليكى
امل: وشها جاب الوان متشكره بجد يا احمد
احمد: على اى أصبحى على خير
امل: وانت من أهله
دخلت امل: وشها احمر
نرمين: ها يا موز باللبن وبتضحك
امل: مفيش حاجه من اللى فى دماغك يا رخمه
نرمين: طيب يا اختى لا تعيرنى ولا اعيرك الهم طايلنى وطايلك
أمل: قعدت تضحك عليها بس بجد يا رب نلاقي فاطمه الأنها بجد طيبة جدا
امل: يارب دى فوق ما تتخيلى انتى لسه متعرفيهاش ولا اتكلمتى معاها
امل: زعلت
نرمين: ماللك
امل: أنا عارفة أن شادى وماما هيتحبسوا بس هما اللى عملوا في نفسهم كدا بس مهما كان دول عيلتى
نرمين: معلش يا حبيبتي بس كل واحد لازم ياخد جزاته وبعدين احنا عيلتك وحضنتها يلا علشان نصحى الصبح من بدرى
امل: يلا اصبحى على خير
نرمين: وانتى من أهله
تانى يوم الفجر
كان حازم معرفش ينام من كتر التفكير وقام صحى احمد ولبسو وكانت ناديه صحيت وحضرت الفطار
ناديه: يلا يا جماعه كلو حاجه الاول
حازم: معلش يا ماما مليش نفس
ناديه: والله يا حازم احلف ما انت طالع من هنا
حازم: حاضر وقعدو اكلو
حازم: يلا يا احمد يلا يا امل
احمد: يلا بس امل هتيجي تعمل اى
حازم: اى انت نسيت ولا اى يا احمد
احمد: بس كده ممكن تعرضها للخطر
أمل: لأ متخافش قصدى يعنى هما مهما كانوا امى واخويا واستحالة يؤذونى
احمد: سكت بس الخوف باين في عينه
جاسر وخالد: احنا هنيجى معاك يا حازم
حازم: هيا نزهه هطمنكو
طبعا جاسر وخالد: مردوش وركبوا العربيات.
امل : مع حازم وأحمد قاعد قدام وكان حسن وصل هوا وقوات الشرطة
وحازم طلع معاه حراس بتوعه ومشيو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية احببت ملتزمة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *