رواية وجدت الحياه حين فقدتها الفصل السادس 6 بقلم رحمة محمد
رواية وجدت الحياه حين فقدتها الفصل السادس 6 بقلم رحمة محمد
رواية وجدت الحياه حين فقدتها البارت السادس
رواية وجدت الحياه حين فقدتها الجزء السادس
رواية وجدت الحياه حين فقدتها الحلقة السادسة
حياه خرجت من المستشفى وهي بتجري لما سمعت كلام البنت الي كانت مع يونس
ووقفت تاكس بسرعه وراحت نفس المكان الي بتحبه قدام النيل فضلت تعيط كتير : ططب ازاي مراته هو مقاليش لي كنا بنتكلم كتير لي معرفنيش انه متجوز لي كنت بحس انه بيبادلني نفس الشعور الي بحس بيه (مسحت دمو”عها با”همال) فعلا ازاي هيحبني دا اخويا محبنيش وسبني هو هيحبني لي خلاص ي حياه انسي(مسحت دمو”عها وخدت نفس عميق وطلعته تاني) انسي
وقاطعها صوت تليفونها بيرن وكان اسر بصت ليه بم”لل وبعدها بصت للنيل كان باين عليها التعب
اسر رن كذا مره لغايت ما ز”هقت وردت : هاا ي اسر
اسر بخ”بث : انا قدام المستشفى ي حياه انتي فين
حياه اتنهدت : خرجت من المستشفى معلش ي اسر نأجل كلامنا لبكرا انا تعبانه ومش قادره اتكلم
اسر بسرعه : لا لا مينفعش ي حياه ارجوكي لازم نتكلم النهارده وصدقيني مش هضايقك باي كلام
حياه : بس…
قاطعها اسر : لو سمحتي انا فعلا محتاج اتكلم معاكي
حياه : طيب ي اسر تعالي *……
وعرفته المكان الي موجوده فيه بالظبط وبعدها اسر راح ليها
اسر : بصي ي حياه احنا فضلنا سنتين صحاب بس فعلا انا حبيبتك (حياه كانت هتتكلم) اسمعيني للاخر انا عارف انك مش شيفاني غير صديق وعارف اني انسان مش كويس بسهر كتير وبخرج في اماكن وح”شه وبعرف بنات كتير انا مستهلكيش ي حياه انتي تستاهلي حد احسن مني بكتير بس انا طالب اننا نرجع اصدقاء من اكتر وصدقيني عمري ما هضايقك في يوم (وتكلم بحز”ن مصطنع) ولو مش موافقه خلاص انا….
حياه قطعته ببتسامه : موافقه
اسر بصلها ببتسامه : بجد موافقه
حياه حركة راسها بالايجاب : ايوا ي اسر
اسر ببتسامه : وانا اوعدك عمري ما هضايقك ابدا يلا تعالي اروحك بقا
حياه كانت تعبانه فعلا وعايزه ترتاح ف وافقت فعلا وراحت معاه واول ما ركبت العربيه
اسر بصلها بخ”بث : حياه
حياه بصتله لقته رش حاجه علي وشها اغمي عليها علطول ومشي بسرعه
في نفس الوقت يونس كان بيسال علي حياه الممرضه في المستشفى وكان مستنياها تيجي ويشوفها قبل ما يمشي وخد رقمها قبل ما يمشي عشان كان حاسس ان حصل معاها حاجه
بعد فتره
حياه صحيت علي مايه بتترش علي وشها وتصد”مت لما لقت اسر في وشها : انا فين واي الي حصل
اسر كان بيقرب منها وبيبصلها بنظرات خ”بيثه
حياه بصوت عالي : انت بتقرب لي ارجعععع
اسر : شششش كدا هتزعليني انا غلطانه اني صحيتك يعني كنت عملت الي انا عايزه وانتي نايمه بس قولت لا ميصحش برضو لازم تكون صاحيه
حياه كانت بترجع لورا بخو”ف من نظراته : اسر انت هتعمل اي انت مش كنت كويس وقولت خلينا صحاب
اسر ضحك : دا كلام بس عشان اعرف اجيبك هنا بصي اطمني ومتخا”فيش مش هعرف اي حد والله
حياه عيطت : اسر ارجوك خليني امشي مينفعش الي بتعمله دا
اسر : اسيبك تمشي دا انا مصدقت جبتك هنا
وشدها ليه من وسطها تحت صر”يخها ولسه هيقرب منها عضته من دراعه وجريت لقت نفسها في شقه
اسر : ااااااه ي بنت العضا”ضه
وخرج وراها بسرعه بتحاول تفتح الباب ضحك ورفع المفاتيح : وهو انا غ”بي برضو عشان اسيب الباب مفتوح ي حبي
حياه بد”موع : ارجوك ي اسر سيبني ارجووووك
اسر قرب منها بخطوات سريعه : هسيبك حاضر بس بعد شويه
حياه عرفت تجري منه تاني ودخلت الاوضه الي كانت فيها وقفلت الباب في نفس الوقت خلصت اول رنه رناها يونس ولما رن تاني جريت علي التليفون
لقتو رقم مجهول ردت بسرعه وسمعت صوت يونس لسه هتكلمو الباب اتكسر ودخل اسر وهي صر”خت
يونس بصد” مه : حياه في اي مالك
مكنش في رد منها سامع صوت صر”يـخها بس وفجأه
حياه بصوت عالي ودمو”ع : الحقني ي يونس ارجوك
يونس بصدمه اكبر وقام وقف بسرعه : حيااااه
وخرج من الاوضه بتاعته بسرعه وهو لسه حاطط التليفون علي ودانه وبينادي عليها
ادهم خرج من اوضته : مالك ي يونس في اي
وخرجت خالته ووعد مستغربين بس مفيش رد من يونس وخرج من البيت بسرعه وخرج وراه ادهم
ادهم : فهمني في اي مالك
يونس : حياه بتصر”خ وعماله تقول الحقني معرفش مالها ولا عارف هي فين دلوقتي (وتكلم بغ”ضب) مش عارف اعمل اي
ادهم : اهدي كدا وحدد مكانها علي GPS
يونس فعلا عمل كدا وظهر مكانها وبسرعه ركب عربيته وركب ادهم كمان ومشي بسرعه
حاول يونس يرن عليها تاني بس مكنش فيه رد كان القل”ق والتو”تر ظاهرين عليه
وبعد فتره وصلو نفس المكان الي فيه حياه ووقفو قدام الشقه وفجأه سمعو صوت صر”يخ من حياه
يونس بسرعه : حياه جوه
وكسر الباب هو وادهم ودخلو بسرعه الاوضه لقووووووو…
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وجدت الحياه حين فقدتها)