روايات

رواية انت قدري الفصل الرابع عشر 14 بقلم هديل المعداوي

رواية انت قدري الفصل الرابع عشر 14 بقلم هديل المعداوي

رواية انت قدري البارت الرابع عشر

رواية انت قدري الجزء الرابع عشر

رواية انت قدري الحلقة الرابعة عشر

يقين عمر انا انا
عمر بصدمه ايه اللي انا سمعته ده
يقين بتوتر و تاتاه انا انا معملتش حاجه
عمر اخرسي بقي و ضربها بالقلم و انا اللي كنت مفكر طيبه طلعتي زبا،له و واط،يه بتقتلي ي يقين بتقتلي
يقين بزعيق و اعمل اكتر كمان بعدين انت محسسني انك كنت متجوز ملاك ليه ما هي كان هتقتلك اختك قبل كده و بعدين انا مستحيل كنت اسمح انك ترجع و اشوفك معاها و هي كده او كده كانت هتتعدم انا مغلطش
عمر و قدر ذنبها ايه و عملتي فيها كده ليه
يقين بزعيق عشان بكرها بكرها واخده كل الحب و الاهتمام و كله ليها و ارمي يقين و اللي جابوا يقين
عمر انتي مريضه انتي بتخربي حياتها عشان غيرانه منها
يقين و هخرب حياتكم كلكم كمان انا بكرهكم محدش اتكلم و لا حد قالك حاجه لما سيبتني انا طول عمري بحبك ليه بتعذبني

 

 

عمر طول عمرك قلبك اسود و احنا اللي مش شايفين و قلع الدبله و رماها في وشها
يقين لا ي عمر انا بحبك متسيبنيش
عمر مهتمش لكلامها و مشي
يقين فضلت تعيط و بتردد متسبنيش ي عمر انا بحبك انا عملت كل ده عشانك
عمر دخل الفيلا و فضل بصوت عالي جدا ينادي علي كل اللي في البيت
ام كريم في ايه ي ابني بتزعق ليه
عمر انزلي ي امي عايزكم
كريم و كلامه مليان حزن عايز ايه ي عمر
ملک في ايه
عمر هاتي قدر و تعالي ي ملک
الكل اجي و كان يوسف لسه مع كريم
عمر بص لكريم دلوقتي……..
قطعه يقين بدموع ارجوك لا
عمر ضربها بالقلم جامد وقعت علي الارض
ملک بشهقه ايه اللي عملته ده ي عمر في ايه و وقفت يقين
عمر بغضب في أن الهانم هي السبب
ملک بعدم فهم السبب في ايه
عمر حكي ليهم كل حاجه

 

 

كريم بغضب راح ليقين و فضل يضرب فيها و هي بتصوت و كريم بيردد كلمات بقي انا ي بنت الك،لب تعملي معايا كده
الكل حاول يشيل كريم عن يقين محدش عارف لحد ما يقين وقعت علي الارض مغمي عليها
كريم بعصبيه شيلوه الزبا،له دي من هنا شيلوها
ملک بدموع تعالي ي عمر نطلعها اوضتها
كريم ملهاش اوض هنا تطلع برا
ملک لما تفوق الاول ي كريم دي بنت عمك في الاول و الاخر
بعد مناقشات ملک و عمر اخدوا يقين اوضتها و فوقها و من غير ما يتكلموا سابوها و نزلوا
كريم بندم انا اسف ي قدر
قدر طلقني
كريم عشاني سامحني ي قدر بلاش عشاني عشان ابننا
قدر بدموع ابننا دلوقتي بقي ابننا انا برائتي بانت و انا قولتلك اول ما ربنا يظهر الحق هطلق و هاخد ابني و مش هتشوفنا تاني
كريم انا اسف ي قدر انا مقدرتش افكر في اي حاجه
قدر بصويت طلقني طلقني مش كنت هطلقني لو لا أن ماما وقفتك مش ده اللي انت عايزه
كريم لا ي قدر انا اسف سامحني مش هشك فيكي تاني
قدر بدموع طلقني

 

 

كريم بص في الأرض و دموعه نزلت بعدها بص لقدر
كريم انتي انتي انتي كل حياتي و انا مقدرش اعيش من غيرك و مش هطلقك و سابهم و مشي
ملک راحت وقفت جنب قدر حاولي تسامحيه ي حبيبتي
قدر اترمت في حضنها و فضلت تعيط عايزه اسيب البيت ي ملک عايزه اسيب البيت شويه محتاجه ابعد
ام كريم من حقك تزعل و تتجرحي ي بنتي بس بلاش تسيبي البيت ازعلي في بيتك و اعملي اللي تحبيه في بيتك
قدر بدموع حاضر ي امي انا هطلع فوق و لم تنتظر الرد و غادرت
يوسف ربنا معاهم انا همشي انا بقي
عمر خليك معايا انهارده ي صاحبي محتاجك اويييي
يوسف بص لملک و ملک شورت له بمعني أنه فعلا محتاجه
يوسف اكيد ي صاحبي انا جنبك تعالي نخرج و نتكلم براحتنا
كل واحد راح علي اوضته

 

 

يقين الحقني ي سهير كل حاجه اتكشفت
سهير نعم ازاي ده حصل
يقين احنا في ازاي ولا في هنعمل ايه
سهير هم عرفوا اني كنت معاكي
يقين بزعيق معرفش اعتقد لا
سهير مردتش و قفلت الخط
يقين الو الو هوف و رزعت الفون في الحيطه
تاني يوم الصبح
كلهم كانوا في الحديقه
يقين بدموع ارجوك سامحوني
كريم بعصبيه مش عايز اسمع صوتك و كفايه أننا مبلغناش عنك
عمر امشي ي يقين يمكن تعرفي انك كنتي في نعمه انا اجرتلك شقه تقعدي فيها في النهايه انتي……….. و لم يكمل كلامه و اذ برصاصه تخترق صدر يقين و يقين تقع علي الارض غارقه في دمائها…….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية انت قدري)

اترك رد