روايات

رواية حكاية مسك الفصل الرابع عشر 14 بقلم نورهان أشرف

رواية حكاية مسك الفصل الرابع عشر 14 بقلم نورهان أشرف

رواية حكاية مسك البارت الرابع عشر

رواية حكاية مسك الجزء الرابع عشر

رواية حكاية مسك الحلقة الرابعة عشر

نظرت له مسك بصدمه و ضربته بالقلم وهى تقول :انت انسان زباله وانا مش بنت حرام انا اشرف منك ومن اى حد
وضع حسام يده على خده وهو يقول:انتى تضر.بينى انا
مسك بقوه :دى حاجة قليله اوى امال انت فاكر ايه وبعدين يا استاذ يا محترم انت لو راجل فعلا هتعرف ان انا مليش ذنب انى مليش أهل بس انت انسان مريض دى اقل كلمه ممكن اقولها لواحد مجنو.ن زيك
مسكها حسام من شعرها بغضب وهو يقول:اى يا بنت الك*لب انتى فكره نفسك مين بقا انا حسام محمود واحده بنت حرام زيك وتربيه ملاجىء تقولى عليا انا كدا أو فاكره انى مجنون انا هوريكى الجنان على حق
نظرت له مسك بغضب اوعى تفكر مجرد تفكير انك تلمسني وخلى في علمك انك هطلقني انا مش هاقبل ان انا اتجوز وافضل مع واحد مريض زيك
نظر لها حسام بسخريه وهو يقول: مش انتي اللي هتحددي انك تقبلي او لا انا بس اللي احاد هنا لان انا هنا الراجل وخلي بالك بعد بكره هاخذك يا حلوه معايا المستشفى عشان نعمل عمليه صغيره كده
نظرت له مسك بغضب:عمليه اى وقرف اى انت مجنون

 

 

جلس حسام على الأريكة بجديه وهو يقول: طب بصي هي ماسكه عشان تبقي عارفه كل حاجه لان دوت من حقك برده اصل انت كده كده اللي هتعملي العمليه انت من الاول للاخر مجرد رحم للايجار مش اكثر من كده والصراحه انا اهلي عمالين عايزين نشوف عيل وبتاع وانا مش عايزه اتجوز وانت واحده ملكيش اهل مقطوعه من شجره تبقى حاجه كويسه جدا وانا ابقى غبي لو سبت الفرصه دي من ايدي عشان كده يا ستي انا هاعمل العمليه على حسابي وانت هتعملي حاجه بسيطه جدا هتشيلي البيبي في بطنك لمده تسعه شهور تولدي هاخذ البيبي وانتي تاخذي فلوس ايه رأيك
نظرت له مسك بغضب:انت اكيد مجنون بقا عاوزنى أوافق على الجنان ده وبعدين تعالى هنا انت مين اصلا اللى اداك حق انك تقرر عنى ومين قالك انى ممكن أوفق على الجنان ده
نظر لها حسام بانعره :انتى معندكيش حل غير انك توافقي اى حاجه غير كدا لا يا يا مسك
مسك بغضب:انت غلطان يا حسام انا مش هاعمل كده واعلى ما في خيلك اركبه
قالت ذلك وكادت ان تخرج من الغرفه ولكن امسكها حسام من يدها وهو يقول: لا مش انتي اللي هتحددي وغصبا عن عينك هتروحي تعملى اللى انا عاوزه وانتى قولي اللي عايزه تقوليه بس انا هاعمل اللي انا عايز اعمله
نظره له مسك بغضب وهي تقول: اوع تكون فاكر عشان انا ابقى بنت حرام زي ما انت ما بتقول هاقبل ان ارمي ابني تبقى غلطان لا انا عمري ما هاعمل كده
حسام بجديه: هتعملي و غصبا عنك واحسنلك ان محدش يعرف حاجه نهائي عن اللي دار بيننا لان لو احد عرف يبقى قولي على صاحبتك يا رحمن يا رحيم قال ذلك وابتسم بخبث فهو يعلم كيف له ان يلوي زراعها
ام مسك شعرت بقلبها ينشطر الى نصفين
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

 

 

محمود بغضب ايه يا جميله البنت فين
نظرت له جميله بحزن:مش عارفه يا محمود البنت كانها فص ملح وداب انا بجد مش عارفه هيا راحت فين
محمود بهدوء :انا شاكك فى حاجه وخائف أن اللى بفكر في يكون حصل
جميله بجديه :ايه
محمود بغضب:ان ابنك يكون خطف البنت
حركت جميله راسها بنفي وهي تقول :لا طبعا يا محمود ابني عمره ما يعمل كده اه هو مجنون وعصبي بس عمره ما هيفكر ان هو يخطف واحده
نظر لها محمود بسخريه وهو يقول: اذا كان قال ان البنت متجوزها وعمل عقد جواز مضروب عشان يذلها ويكسرها بقى مش هيعمل كده لا بالعكس انا اتوقع من ابنك اي حاجه يا جميله ابنك غروره وكبريائه عمي عينيه وخلي بالك انا بكره هاقدم بلاغ باختفائها
نظرت له جميله بسخرية: انت لو قدمت بلاغي يبقى مش هتعمل حاجه بالعكس حتى لو دوروا و لقوها ان هي معه مش هيفيدنا بحاجه هيجيء يقول دي امراته وحقه ان هو ياخذها وانها كمان ما اتخطفتش انا مش عارفه بجد عيالك بيعملوا كده ليه وهو ابنك بيتصرف التصرفات الغبيه دي ليه مع أنه كان عاقل بس مش عارف اى إللى حصله
نظر لها محمود بسخريه وهو يقول: ابنك فاكر ان هو كده هيبقى رجل ما يعرفش ان هو كده بيقلل من كرامته و قيمته
حركت جميله راسها بتعب
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

 

 

حاولت أن تستفيق من ذلك المنوم التي اخذته وضعت يدها على راسها تمسح تلك الغيمه التي على عينيها ولكن ماجعلها تفيق هو ذلك الصوت الذي قد دمر حياتها و مازال يدمر ويعيق فى حياتها بكل برود و غرور
اى هتفضلى نائمه كدا ولا اى
نظرات له فريده بهدوء:انت بتعمل معايا كدا ليه انا عملت معاك اى عشان تعمل فيا كل ده انا بجد تعبت منك ومن كل اللى بيحصل ده انا معملتش معاك حاجه ل ده كله
نظرا له مراد بهدوء وهو يقول:اممم يعنى انتى برأيك اى اللى كان المفروض اعمل مع واحده بتقل منى
نظرات له فريده ببكاء :طب انا عاوزه اسالك سؤال هل لو انا اختك تقبل اللى هى يحصل فيها كدا انا بجد غلط بس مستهلش
وضع مراد قدم على الاخرى وهو يقول: عندى شرط
فريده بسرعه:تحت امرك فى كل اللى انت عاوزه بس اعتقنى لوجه الله
مراد بسخرية:مش تسمعى الشرط الأول
فريده :قول
مراد:…….
هل مسك هتوافق أنها تعمل العمليه ؟؟ وايه هو شرط مراد علشان يسيب فريده فى حالها ؟؟

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حكاية مسك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *