روايات

رواية صراع أحفاد السيوفي الفصل الثامن 8 بقلم رنا أحمد

رواية صراع أحفاد السيوفي الفصل الثامن 8 بقلم رنا أحمد

رواية صراع أحفاد السيوفي البارت الثامن

رواية صراع أحفاد السيوفي الجزء الثامن

رواية صراع أحفاد السيوفي الحلقة الثامنة

في شركه السيوفي :٠
صقر: الورق ده لازم يتمضي النهارده ي فجر الصفقه دي مهمه ٠
فجر: تمام حاضر مانا فضلت انبارح طول اليوم في الشركه بخلص الورق بس كلمت سليم وعدي يجبوالي ورق من البيت علشان اخلي عمي عزالدين وعمي رعد يمضوه مره واحده ٠
صقر: تمام احنا قدمنا ساعتين ونروح مشورنا ٠
فجر بضحك: والله مقادر اصدق معقول العيال دول هيتجوزوا ويتلموا والله مقادر اصدق٠
صقر بضحك : طبعا يابني ده فرمان صدر من عزالدين السيوفي شخصيا واخواته يعني لازم يتنفذ ٠
فجر بضحك: عندك حق والله عقبالي انا كمان ٠
صقر باستغراب: ايه ده الشيخ فجر اخيرا بيفكر في الجواز ٠
فجر: ومفكرش في الجواز ليه انشاء الله مش بنادم يعني ٠
صقر بهدؤء: مقصدتش بس حاسس ان فيه في دماغك حد معين٠
فجر : بصراحه ي صقر فيه ٠
صقر : مين ٠
فجر: سلمي ٠
صقر باستغراب: سلمي مين٠
فجربارتباك: سلمي السكرتيره بتاعتك٠

 

 

صقر بصدمه: السكرتيره بس دي مش شبهك خالص ي فجر٠
فجر بحده : قصدك ايه في ان هي سكرتيره وانا فجرالسيوفي٠
صقر بغضب: اكيد طبعا لا مقصدتش كده خالص وانت عارف انا اقصد في لبسها مكياجها كده يعني٠
فجر: انشاء الله انا هكون سبب في هديتها وبعدين هي بتعمل كده في سبيل شغلها وانا لما اتجوزها هخليها تتحجب وهبطلها كل ده ٠
صقرباستغراب: بصراحه ي فجر مش عارف اقولك ايه الي يريحك انا معاك في اي حاجه ٠
فجر بفرحه : ربنا يخليك ليا ي صقر ٠
لتتدخل في هذا الوقت (سلمي) ٠
سلمي : السلام عليكم ٠
صقروفجر: وعليكم السلام ٠
صقر : خيري سلمي ٠
سلمي :الورق ده لازم يتمضي حالا ي مستر صقر ٠
صقر بهدؤء: تمام ٠
ليقوم صقر بالامضاء علي الأوراق ٠
اما فجر كان في عالم تاني سارح مع هذه الفتاه الذي يزداد إعجابه بها كل يوم ليلاحظ صقر هذه النظرات ليبتسم بهدوء علي ابن عمه الذي كان من المستحيل ان يصدق انه يقع في يوم من الايام في الحب ٠
(سلمي هي سكرتيره صقر فتاه جميله منذ ان راها فجر وهو معجب بهذه الفتاه محتشمه بعض الشيء لكن من وجهة نظر الشيخ فجر هي تحتاج الي تغير)
***************************************
في فيلا الشر فيلا فؤاد الاسيوطي :٠
يدخل حسين بفرحه كبيره الي الداخل ٠
حسين بسعاده: عندي ليكم خبر بمليون جنيه ٠
خالد :خير ٠

 

 

حسين: العقوبه سقطت من عليكم ٠
رافت بصدمه: بتقول ايه ٠
حسين : زي مسمعته كده انتوا ناسين ان اتحكم عليكَم بالمؤبد غيابي وانتوا هربنين من اكتر من ٢٥سنه يعني العقوبه سقطت ٠
خالدبفرحه وصدمه: مش ممكن مش قادر اصدق ي رافت معقوله هنقدر نرجع مصر٠
حسين بغضب: نعم ترجعوا مصر ازي انتوا عيزين تودوني في داهيه بعد كل الي عملته علشانكم ٠
ماريا: قصدك ايه ي حسين ٠
حسين بغضب: قصدي ي هانم عزالدين ورعد الي متاكد انهم لسه منسواش الي حصل لو شافونا هيفضلوا يدوراو ورانا وساعتها انا الي هروح في داهيه لما يثبتوا ان انا الي ساعدت في هروبهم ٠
خالد بعبوث: دي الحكايه عدت من حوالي 30سنه مين الي هيقعد يدور ورانا والكلام ال فارغ ده ٠
حسين بغضب شديد : انتوا عارفين كويس ان عزالدين ورعد مهما كبروا وعدت السنين هيفضلوا زي مهما مش سهل التغلب عليهم ٠
رافت بغضب: لابقي سهل ي حسين واكتر من الاول وجود اسر ومروان معانا اكبر ضربه هتكسرهم وتقضي عليهم انا مش هقبل ان احنا نقع زي زمان ابدا ٠
لتلمع عيناه بخبث وانتقام ٠
***********************************

 

 

في بيت بسنت :٠
كانت تجلس بسنت تتابع التلفاز لتتدخل البيت هذه الملاك الجميل وهي عليا بنت بسنت ٠
عليا بابتسامه : عامله ايه يست الكل يقمر٠
بسنت بحب : الحمد الله يقلب امك بخير ٠
عليا بحب : يارب دايما ي ماما يعسل انتي ٠
ليقاطعها صوت هاتفها لتبعد قليلا عن والدتها بارتباك لتفتح الخط سريعا ٠
عليا بحب : رامي وحشتني اوي ياحبيبي ٠
رامي بمكر: وانتي اكتر يروح رامي هشوفك النهارده٠
عليا بحب: معتقدش النهارده ياقلبي بس انشاء الله اكيد هشوفك بكره٠
رامي بخبث : ماشي يروحي هستناكي بحبك ٠
عليا بعشق: وانا اكتر يروحي سلام٠
لتغلق عليا الهاتف ليبتسم رامي في خبث وكره والله لوريكي يبنت بسنت والي عملته في جدي زمان هطلعه عليكي انتي وهخليها تبكي بدل الدموع دم ليشرد في فكرته الاجراميه٠
*********************************
فيلا السيوفي :٠
تحديدا غرفه صقر عزالدين السيوفي :٠
كانوا يجلسون الشباب ٠
عدي بغيظ : خلاص ادبسنا في الجوازه دي يعني ٠
صقربنفاذصبر: هو انت مبتزهقش من الكلمتين ٠
احمدبضحك : ياه شمتان فيكم اوي الصراحه هيعلموكم الأدب ٠
ادهم بغيظ : يعلموا مين يابا داحنا هنوريهم النجوم في عزالضهر٠
عدي بغيظ :وكله كوم والي عملالي فيها احمد زويل بابحاثها دي بنت رعد هربيها ٠
ليدخل مراد بضيق شديد ٠

 

 

صقر باستغراب: مالك ي مراد فيك ايه ٠
مراد بارتباك : مفيش حاجه ي صقر٠
عدي بقلق: مفيش حاجه ازي دانت شكلك مش طبيعي خالص٠
مراد بارتباك: مفيش حاجه ي عدي عادي تعبان من الشغل شويه٠
عدي بغيظ:المهم يلا علشان نمشي تلاقيهم مستنينا علشان نخلص من المشوار ده ٠
الجميع : يلا ٠
ليقاطعهم دخول هذا مسرعا الي الداخل في حاله خوف٠
الحقوني ابوس ايديكم اعتبروني عمكم النهارده وانقذوني ٠
وهذا لما يكن الا (حازم السيوفي)
احمدبتساول : مالك يحازم بتجري كده ليه ٠
حازم بخوف : العاصفه العاصفه هبه عليا وكاد ان يكمل حديثه ليقاطعهم دخول هذه العاصفه وهذه لما تكن سوا(جميله) وهي ترفع الشبشب في يدها ٠
جميله بغضب : ورحمه ابويا يحازم منا سيباك ٠
مراد وعدي وهم يحاولن منعها للوصول لحازم٠
ادهم: اهدي بس يجميله مش كده ٠
جميله بغضب: اهدي ايه بقي الباشا بيخوني وقفشته مع واحده في الشقه وتقولي اهدي ٠
صقر بدهشه : ينهار اسود في الشقه يحازم ٠
حازم بخوف : صدقيني يجميله ده انا كنت بعلمها ٠
جميله بغضب: نعم ياخويا بتعلمها ايه في الشقه انشاءالله٠
حازم بارتباك: السواقه ٠

 

 

ليتتطلعوا له جميعا في دهشه٠
جميله بغضب : نعم ياخويا وسوقت ايه انشاء الله في الشقه٠
احمد وعدي بضحك وهو يضربون ايديهم ببعض ٠
احمدوعدي بضحك: ساق الهبل علي الشيطنه ٠
ليضحكوا جميعا علي دعباتهم ٠
فجر وهويضع عينه ارضا: اهدي يمرات عمي ادعي ربنا يهديه ويغفرله ٠
جميله بغيظ : مرات عمي تصدقي يالا انت بالذات كلامك بيخنقني٠
جميله ببكاء مصطنع : ايوه ماهو ابوايا لوكان عايش كان زمانه وراك شغلك ٠
احمد وصقر وعدي بنفاذ صبر : يوووووووووووووه٠
عدي بنفاذ صبر: يادي موال ابوكي محسسانا ان ابوكي كان مساعد وزير الداخليه ده ابوكي كان بواب ٠
لتقذفهم جميله بالشبشب ماهوالبواب ده لوكان عايش كان زمانه ربا اشكالكم ٠
******************************
في الجنينه الخاصه بالفيلا:٠
عزالدين: المهم ي اسر انك تخلي بالك من نفسك ٠
اسر : متقلقش ي عمي انا مظبط كل حاجه ٠
رعد بغيظ: ياما نفسي اولع فيهم بجاز وسخ ٠
عز الدين يتوعد : انشاءالله هانت ي رعد هانت ٠
اسر: عمي هنعمل ايه في الورق بتاع بيع الشركتين الي مضوا عليه احمد وفجر من غير ميخدوا بالهم٠
عزالدين : سيبوهم ي اسر خليهم يفرحوا شويه وبعدين هياخدوا الضربه القاضيه الي تقضي عليهم ٠
اسر بصدمه: بصراحه مش قادر اصدق ان فيه اخ ممكن يكره اخواته كده ٠

 

 

رعد بغيظ: ماهو تربيه العقربه الي اسمها سميحه لازم يطلع كده ٠
اسربتنهيده : يومين وهقابلهم ونعرف ايه الي نويين عليه ٠
عزالدين : المهم انك تخلي بالك كويس دول مش ساهلين ابدا انا حياتك عندي اهم من اي حاجه فاهم ٠
اسر بحب : فاهم ي عمي متقلقش ٠
لياتوا الشباب والبنات لاصطحاب اسر معاهم ٠
عدي بغيظ: يلا ي سي اسر علشان نروح نجيب الشبكه٠
لتقوم رحمه سريعا بتحريك كرسي اسر تحت نظرات الحب الذي لاتنتهي لتشعر ان قلبها كاد ان يتوقف عندما لاحظت نظراته هو ولها الذي تشعر ولاول مره انها مليئه بالحب ٠
صقر باستغراب وقلق: مالك ي سمر شكلك مش طبيعي ٠
سمر بتعب: تعبانه ي صقر دايخه وتعبانه اوي ٠
صقر بشك وخوف: تعبانه ازي يعني ومن امتي ٠
سمر باستغراب: مالك ي صقر تعب عادي يعني زي اي حد في ايه ٠
صقر بحده: لا مش زي اي حد يهانم انتي فاهمه قصدي كويس بس صدقيني لوده حصل فعلا سعاتها مش عارف هعمل ايه بجد اما مبقتش قادر استحمل ٠
سمر بوجع ومراره: اه فهمتك عندك حق تشك بس انا مستعده نروح للدكتور دلوقتي علشان تتطمن وترتاح ٠
صقر بالم: بكره الصبح مش هينفع نسيبهم دلوقتي هنقولهم رايحين فين ٠
سمر بألم ووجع: حاضر ي صقر الي يريحكك٠
ليتباعوهم بالم ووجع وقهره٠
******************************

 

 

 

في فيلا السيوفي :٠
كانت تنزل الدرج هذه المجنونه بسرعه كبيره لتصددم بمروان ٠
عبيربغضب وغيظ : مش تفتح ياعمي٠
مروان بغضب: اعمي انا الي افتح ولاانتي الي نازله مش شايفه قدامك٠
عبير بغيظ: انت غلطان وهتبجح كمان انا عمري مشوفت كده ٠
مروان بغيظ: انا الي عمري مشوفت جنان كده بنات تافهه٠
عبير بغيظ: انا تافهه طب ماشي انا هعلمك في الكام يوم الي قاعداهم هنا الأدب يبقي عن شكلك ملقتش الي يربيك ٠
لتتركه بغضب وترحل لييطلع لاثارها بانجذاب شديد لهذه الشخصيه المجنونه لو يكن يعلم ان هذه المشاده بينهم هي اول شراره العشق بين المغرور مروان والعنيده عبير٠
**************************************
في غرفه نور ورعد ٠
كان يجلس رعد بشرود فيما يحدث لتقاطعه نور :٠
نوربقلق: مالك ي رعد فيك ايه ٠
رعد بخوف : انا مش عارف احنا هنترتاح امتى بقي من كل الشر الي حولنا ده ٠
نور باستغراب وقلق :قصدك ايه ي رعد فاهميني٠
رعد بخوف: رافت وخالد وسميحه بيحاولوا يدمروا فينا من بعيد لبعيد ٠
نور برعب : سميحه ورافت رجعوا تاني لحياتنا وبعدين ي رعد وبعدين ٠
رعد : اهدي ي نور اهدي ي حبيبتي ٠
نور برعب: اهدي ايه ي رعد اهدي ايه انت نسيت هما عملوفينا ايه زمان انا مش حمل ان اي حاجه تاني تحصل لولادي ي رعد ٠

 

 

رعد وهو يحتتضنها بحب: اهدي يروحي اهدي اوعدك انه مش هيتكرر وولادنا هيبقوا في امان صدقيني ٠
لتلمع عيناه بغضب شديد والتوعد لكل من يحاول المساس بعائلته فانه يكون هالك لا محاله فغضب رعد السيوفي يعني الموت والهلاك لكل من يحاول ان يتحداه٠
****************************
في فيلا الشر فيلا رافت الاسيوطي :٠
خالد بزفر: وبعدين ي رافت احنا هنسمع كلام حسين ونفضل هنا ٠
رافت بشرود :هو عنده حق وانت عارف طول ماحنا بعاد عنهم احنا في امان ٠
خالدبغضب: يعني ايه ي رافت نبقي قادرين نرجع مصر ونفضل عايشين هنا علشان خايفين منهم٠
رافت بخبث:اهدي الحلو كله جاي واحنا الي هنكوش علي كل حاجه
خالد بغضب :امتي بس ي رافت الواحد زهق٠
رافت بخبث:لما يموتوا كلهم ٠
خالد بصدمه: يموتوا كلهم قصدك ايه ٠
رافت بخبث ومكر: بعد بكره عاملين حفله خطوبه ل احفاد السيوفي في الفيلا ٠
خالد بترقب : والي هيحصل ٠
رافت بمكر: تخيل لما تسمع بعدها علطول مصرع عائله السيوفي باكملها نتيجه انفجار مسوره غاز ادت الي مصرعهم حرقا ايه رايك عنوان تحفه ٠
خالد باعجاب: يخربيت عقلك دي فكره مالهاش حل ومستحيل حد يشك في حاجه ٠
رافت بكره: وطبعا لما يموتوا كلهم ساعتها رافت السيوفي يظهرمن جديدويبقى هو الوريث الوحيد لكل ده ونكوش علي كل حاجه ٠
خالدباعجاب: معلم والله معلم ٠
ليبتسم رافت بشر:
معلش بقي يولاد اخواتي هخرجكم من الدنيا قبل متدخلوها ٠
لتلمع عيناه بكره وانتقام

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية صراع أحفاد  السيوفي)

اترك رد