روايات

رواية بيت العيلة الفصل الثاني 2 بقلم هايدي البنا

رواية بيت العيلة الفصل الثاني 2 بقلم هايدي البنا

رواية بيت العيلة البارت الثاني

رواية بيت العيلة الجزء الثاني

رواية بيت العيلة الحلقة الثانية

الدكتور : مفيش حاجة خطيره
يسرا : هي مش حامل يا دكتور
الدكتور : لا
عم حسين : اومال هي اغمى عليها ليه يا دكتور
الدكتور : ممكن يكون بسبب تعب و إرهاق انا هكتبلها على الدواء ده با ريت تجيبوه
سماح: انا هاروح اجيبه
يسرا : روحي روحي
نزلت سماح هي و الدكتور
سماح : برافو عليك و زي ما اتفقنا بقا هجبلك الفلوس ال اتفقنا عليها
الدكتور : طيب ماشي بس ال دوا ده ممكن يجبلها عقم
سماح : هو ده المطلوب بس اكتبلي على دوا ارهاق جمب دوا منع الحمل علشان ابدل البرشام ال جوا ال علبتين
الدكتور : حاضر
سلمي و هي طالعه على السلم
سماح : انتي سمعتي حاجة
سلمي : هسمع ايه و عملت نفسها بتشيل السماعه
سماح : لا مفيش انا هنزل اجيب الدوا بتاع ياسمين علشان تعبت و اغمى عليها
و نزلت هي و الدكتور

 

 

سماح : بس حلو دوا الاغماء ده اول ما شربت ال عصير ال عملته اغمى عليها عالطول
الدكتور : عيب عليكي هو انا هكتب اي كلام
و نزل الدكتور مشي و هي راحت تجيب الدواء
و نزلت سلمي وراها لان هي كانت سمعتها
سماح وقفت في ال مدخل تبدل ال دوا
و سلمي كانت مراقباها
سماح طلعت و ادت ال دواء ل ياسمين
سلمي : اعمل ايه مينفعش اسكت انا هفضحها
و هي رايحه تقول ل باباها و ماماتها على ال شافته رساله وصلت تليفونها
شخص مجهول : حلوه اوي ال صور ديه مش كده
سلمي : انت مين و ازاي عرفت تجيب ال صوره ديه اصلا
شخص مجهول : انا مش هتكلم كتير انا عايز 50000 جنيه و. لو مبعتيهومش على ال رقم ده خلال 3 ايام انا هنشر ال صور كلها ال عندي
سلمي اتوترت و راحت اوضتها و فضلت تفكر في ال حصل و مقلتش ال حقيقه ال عرفتها
ياسمين في اوضتها : انا كنت جايبه اختبار حمل و عملتو الصبح بما اني مش حامل هاروح ارميه و قبل ما ترميه لقته في شرطتين

 

 

ياسمين بصدمه : حامل……… ازاي ازاي الدكتور قال اني مش حامل
دخل احمد فاجئة : في اي يا حبيبتي
ياسمين خبت الاختبار وراها : لا يا حبيبي مفيش
و خلص ال يوم
__________________________
تاني يوم………
ياسمين : اي صوت ال زعيق ده أحمد أحمد قوم شوف في ايه
احمد : انا هقوم انزل اشوف في ايه
احمد نزل….
سليم بزعيق : انا قولتلك مش هتجوز صح
عم حسين بزعيق : لا هتتجوز يعني هتتجوز مش عايز تتجوز ليه فهمني
سليم : ممكن حضرتك متدخلش في حياتي انا حر
عم حسين ضرب سليم بالقلم : يا كلب ال انا بقول عليه هيتنفز قال حر قال
سليم دخل اوضته و رزع ال باب
احمد : اهدي يا بابا خلاص حصل خير
حسين : يا بني انا عايز مصلحته هو من ساعه ما خطيبته ال كان بيحبها ماتت وهو حاله مدمر لازم يتخطى و يعيش حياته
احمد : بس انت عارف انه عنيد مش كده
حسين : طب هعمل ايه
احمد : نزن عليه كلنا بهدؤ
____________________

 

 

على الفطار…….
حسين : اومال سلمي فين
يسرا : بتذاكر في اوضتها شكلها تعبان من المذاكره
ياسمين : انا خلصت اكل بعد اذنكم هقوم اشوف سلمي و اطمن عليها
حسين : طيب يا بنتي قومي
قامت ياسمين و راحت ل سلمي
ياسمين خبطت على الباب
سلمي : انا قولت اني بذاكر و مش فاضيه سيبوني بقا
ياسمين : طيب ممكن ادخل
سلمي : ادخلي
ياسمين دخلت لقت سلمي منهارة من ال عياط
ياسمين قفلت الباب و دخلت
ياسمين : مالك زعلانه من ايه ايه ال مدايقك
سلمي : انا هقولك بس بالله عليكي محدش يعرف
ياسمين : قولي اكيد مش هقول ل حد
سلمي حكتلها كل حاجة تخص ال راجل ال بيهددها
ياسمين :يا نهار ابيض كل ده كتماه جواكي بس لازم حد يعرف يا سلمى من اخواتك او باباكي
سلمي : لا يا ياسمين علشان خطري هتساعديني ساعديني من غير ما حد يعرف
ياسمين : انا جاتلي فكره يا سلمى هنخلص منه متخافيش..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية بيت العيلة)

اترك رد