روايات

رواية وحش الصعيد الفصل السادس عشر 16 بقلم زهرة اللوتس الجزار

رواية وحش الصعيد الفصل السادس عشر 16 بقلم زهرة اللوتس الجزار

رواية وحش الصعيد البارت السادس عشر

رواية وحش الصعيد الجزء السادس عشر

رواية وحش الصعيد الحلقة السادسة عشر

قمر بغيظ…. لا انا عاوزه اروح
رعد ببرود…. خلاص تعال يا مصطفى وسيبها تروح لوحدها وسابهم ومشي
رودي… خلاص تعالي بقا ياقمر نقضي اليوم سوي عشان خطري واهو تتصالحو بدل مانتو شكلكم وحش كدا
قمر بصت لمصطفي…. وانت رايك اي
مصطفى… اال انتي عاوزه بس راي من راي رودي واهو تغير جوه
قمر بستسلام…. ماشي وراحو ورا
رعد كان ساند علي العربيه ولما شافهم جين ابتسم وبعدين داره الابتسامه بتعتو
كان هيركب العربيه بس رودي اتكلمت
… قمر اركبي انتي مع رعد وانا هركب مع مصطفي عشان انا مابكلمش رعد ومش عاوزه اركب معاه
قمر كانت هتتكلم بس رودي غمزت ليها وركبت مع مصطفى
رعد من جوه العربيه وهو لبس نظاره الشمس بتاعتو زمر ليها وهيا ركبت
ومشيو
عند رعد
كان الصمت سيد الموقف
❤❤❤❤❤❤
اما عند مصطفي
مصطفي… اكيد هيو*لعو في بعض
رودي بقلق…. ربنا يستر بس لازم يتصالحو بقا
مصطفي…. هو انتي لي خليتيهم مع بعض
رودي….. عشان يتكلمو مع بعض
مصطفي…. هو انتي متعرفهومش ولا ايه دول قن*بله وكبريت مع بعض وانتي حطتيهم جانب بعض ربنا بستر ومتت*عقتش الامور اكتر
رودي…. يارب
❤❤❤❤❤❤❤
عند رعد
كانت قمر كل شويه تبص عل رعد وترجع تبص عل الشباك تاني
رعد كان شايفها من تحت النظارة السمره
وسايق بايد واحده
قمر اخدت تنهيده واتكلمت……. رعد
رعد….. وقف العربيه
قمر بستغراب….. وقفت لي
رعد… وهو بيفك حزام الامان…. وصلنا وسابها ونزل وهيا كانت منغاظه منو اوي وبعدين نزلت
جه مصطفي مع رودي وراهم
هو دخل جوه وقمر دخلت مع مصطفى ورودي
رودي بهمس…. اتصالحتو
قمر بحزن… احنا ماتكلمناش اصلا
رودي….. نعم لي بقا ان شالله
قمر…. هو مابصش عليا او حتي نطق حرف واحد معايا
رودي وقمر كانو مشين ورا مصطفى
❤❤❤❤❤❤
جوه
رعد……. مامااااا
جميله كانت قاعده بتقرا في المصحف
… قفلتو وصدقت…. تعالي يا حبيبي اهنا هنا في الصالون
رعد دخل وباس راس امو وايديها…. عامله ايه ياقلبي
جميله….. الحمدلله ياقلبي
رعد…. معايا ضيوف
جميله….. يتفضلو يا حبيبي
رعد راح عندهم ودخلهم
رودي دخلت….. مامي ياهل الدار انا وصلت
جميله…. بضحك…. تعالي يا مجنونه وحض*نتها
رعد….. اقدملك مصطفى ال انا قعدت عندهم لما كنت في الصعيد
جميله…. اهلا يابني اتفضل
كانت قمر واقفه جانب مصطفى
مصطفى سلم عل جميله… بيكي ياست الكل
جميله بعجاب…. مراتك دي
وبصت عل قمر
مصطفى… لا دي قمر اختي
جميله….. تعالي يابنتي اقعدي واقفه لي
قمر قربت وسلمت عل جميله
جميله باعجاب……. انتي حلوه اوي هو انتي مخطوبه
رودي…… بضحك….. لي عندك ليها عريس
جميله حطتت ايدها عل راسها….. اه عندي وحلو كمان زيها وبش مهندس قد الدنيا كلها
وبصت عل رعد
قمر بصت عل رعد ورعد اتكلم…… بسخريه…… دي مخطوبه يا ماما وبتحب خطيبها صح يا قمر
جميله بحزن…. ربنا يسعدك يابنتي بس كان نفسي
رعد اتكلم….. مصطفى اقعد البيت بيتك انا طالع اغير هدومي وطلع
جميله…. اقعدوا ياولاد انت مصطفى الدكتور صح وكان في سيف بردو وسهر والكل
مصطفى…. شكل رعد حكيالك عنيننا
جميله… اه ولله يابني ورودي برضو وشكرا بجد عل العملتوه مع ولادي
مصطفى…. لا شكر عل واجب رعد اخوي وبيتي من بيته مفيش بنا الكلام دا
جميله… ابن اصول يابني
ونداتت عل الخدامه…. تشربوا اي
مصطفى…. مافيش داعي
رودي…. لا لازم تشربوا عليا الطلبات لازم تشربوا
مصطفى وقمر ضحكو عليها
مصطفى… بضحك… خلاص شاي
رودي… وانتي يا قموره
قمر… زي اخوي
الخدامه راحت تعمل الشاي ليهم ويجهزوا غدا
جميله…. انا هروح اشوفهم وجايه بعد اذنكم
مصطفى… اذنك ممعاكي ياست الكل
رودي قعدتت معاهم وفضلو يهزروا لحد مارعد ينزل
❤❤❤❤❤❤❤❤
فوق عند رعد
❤❤❤❤❤
كان بياخد دوش ويبضحك وهو بيفتكر شكلها وهيا متغاظه من بروده وقد اي شكلها حلو
اخد دوش ولبس ونزل
❤❤❤❤❤❤❤
تحت
كانت رودي بتهزر معاهم
وهو نزل
رعد… امال ماما فين
رودي… في المطبخ انا هطلع تعالي ياقمر اوريكي اوضتي
قمر قامت معاها وودا تحت نظرات رعد
❤❤❤❤❤❤
رعد ومصطفي قعدوا يتكلمو في الجنينه بتاعت البيت
رعد… ها ياسيدي عجبك تصميمي
مصطفى… هوالبيت دا تصميمك
رعد… اه اي رايك
مصطفى باعجاب…. لا مهندس شاطر
وقعدوا يتكلمو عل االشغل
ورعد كان بيوري مصطفى تصميمه كلها ومصطفي كان عجباه تصميم رعد
❤❤❤❤❤❤
في المطبخ
كانت جميله بتشرف عل الاكل بكل حب لانها حبت مصطفى وقمر اوي
❤❤❤❤❤
فوق
رودي…. اي عجبك بتنا
قمر بانبهار…. اوي شكلو حلو
رودي بغمزه…. تصميم الباشا بتعنا
قمر…بتوهان…. حلو زييو
رودي.. بمرح…. هيا غمزت ولا اي
قمر بعدم فهم…. اي هيا
رودي… الصناره بتاعت الحب
قمر بحزن…. هو يعني شايفني انتي مش شايفه انا عامله ازاي هيسيب بنات حلوين وهيبص عليا انا
رودي… طبعا ومالو شكلك مانتي زي القمر اهو حتي اسم عل مسمي
قمر… بسخريه…. بس دا مش رايو فيا
رودي…. قالك اي الغبي دا
قمر…. قال عليا اني اسم مش عل مسمي خالص كانت بتكلم وعيونها مليانه دموع 🥲وقال كمان اني تخينه
رودي…. ههههه
قمر بصت عليها بتضحكي لي
رودي…. عشان انتي هب*له رعد كلامه بلمقلوب
قمر بستغراب…. مقلوب ازاي انا مش فاهمه
رودي… بصي ياستي اذا قال عليكي وحشه اعرفي انك زي القمر ولو قال عليكي تخينه اقصدوا انك وزنك حلو وكدا ولو قال انه مش بيحبك وبيكرهك او مش مسامحك وكدا اعرفي انه بيحبك هو كدا محدش يعرف هو بيفكر ازاي فهمتي
قمر…. بضحك…. يعني انا في نظره حلوه
رودي…. اه وبعدين تعالي معايا نغير الفستان دا
قمر… بص انا شنطة هدومي في العربيه بره
ررودي…. تعالي بص ونقت ليها فستان من عندها لونه اسمر وفيه ورد ابيض وعليه طرحه بيضه
وداتهم ليها وعل فكره دي الوان رعد المفضله وهتبقي حلوه عليكي انتي مش شايفه الترنج ال عليه التشرت ابيض والبنطلون اسمر واكتر لبسو ابيض واسمر
قمر اخدتت منها الفستان…. شكرا
رودي…. روحي يلا البسيه
قمر دخلت الحمام وبعد شويه خرجت
رودي صفرت ليها لانها كانت جميله جدا
واخدتها ونزلت ووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية وحش الصعيد)

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *