روايات

رواية أحببت بنت الأكابر الفصل السابع 7 بقلم روان عماد

رواية أحببت بنت الأكابر الفصل السابع 7 بقلم روان عماد

رواية أحببت بنت الأكابر البارت السابع

رواية أحببت بنت الأكابر الجزء السابع

أحببت بنت الأكابر
أحببت بنت الأكابر

رواية أحببت بنت الأكابر الحلقة السابعة

**حسبي الله لا اله الا هو عليه توكلت وهو رب العرش العظيم 💜
ينفع تتطلع النهاردة وكمان الذاكره اللي عندها موقتا بس بلاش ضغط عليها
يوسف : بكدا ممكن ترجع ليها الذاكره
الدكتور : ايوا وممكن ترجع ليها في أي وقت
يوسف : تمام شكرا يادكتور
عمر : أطير انا بقا
شهاب : اتنيل اقعد رايح فين
عمر : هستني سيادتك في العربيه وهاكل مكلتش
**حسبي الله لا اله الا هو عليه توكلت وهو رب العرش العظيم 💜
يوسف بضحك : طيب ماتخليك جدع وتجيب الأكل هنا وأكل معاك
عمر : خلصااانه حد هياكلللل عشان لو جبت ولقيت حد عاوز يأكل مش هديله يأكل
زهره : هاتلي معاك شاورما وفراخ وبيتزااا وشوكلاته كتيرر وبيبسي بس كدا
عمر بتناحه :نعم ياختي عاوزه أي
شهاب : بس كدا انتي تؤمري
زهره : ابن خالتي اللي رافع معنوياتي
عمر : اتنيلي دا انتي لسه عرفاه من كام ساعه
محمد الحديدي : كفايه ياولاد كدا ويلا نروح البيت
عمر : لا ياعمي استنا نأكل الأول
**حسبي الله لا اله الا هو عليه توكلت وهو رب العرش العظيم 💜
شهاب : همك علي كرشك انت
عمر : وزهره همها علي كرشها ولا أي
يوسف : ولا انت وهو اتلموا ويلا ياعمر روح هات الأكل
محمود : انا ماشي سلام وطلع من الاوضه
يوسف : مع السلامه
محمد الحديدي : عيب كدا ياولدي دا مهما كان أبوك واختك كويسه الحمدلله
يوسف : انت متعرفش حاجه
محمد الحديدي : معرفش أي بالظبط
عمر : أطير انا بقا شكلها هتنكد ومشي
يوسف : بعدين ياخالي
محمدالحديدي :براحتك ياولدي
**حسبي الله لا اله الا هو عليه توكلت وهو رب العرش العظيم 💜
يوسف : شهاااااب ياشهاااب
شهاب بأنتباه :في أي يابني
يوسف : سرحانن في زهره ليه
شهاب : وانت مالك
يوسف بضحك : مالي ضحكتني وربنا المفروض دي اختي علي مااظن
زهره : ولا انت وهو مش عاوزه صداع لحد الأكل مايجي
شهاب :ولا
زهره : ااه ولا خير
يوسف بضحك : زهرتي خلاص فكك منه
**حسبي الله لا اله الا هو عليه توكلت وهو رب العرش العظيم 💜
وفجاه دخل عمر :اناااا جيت
زهره : جبت اللي قلت عليه
عمى :اكيد يامعلم يلا بقا
وقعدوا كلهم عشان ياكلوا
محمد الحديدي : طيب ياولاد هروح انا قدامكوا ومتأخروش
يوسف : حاضر يلا يازهره
شهاب : هتروح عندنا الصعيد
يوسف : ايوا
زهره : عاوزه أسأل سؤال
يوسف : قولي
زهره : هو انا ليه مشوفتش ماما هي ميته
يوسف بتوتر:أصل
شهاب بأنقاذ :هتروحي الصعيد وهتشوفي خالتي
زهره بفرحه : بجد
شهاب : ايوا
يوسف : شهاب عاوزك ثواني
شهاب : جاي حاضر
يوسف : زهره اجهزي وخمس دقايق وجاي
زهره : طيب
يوسف : شهاب شكرا
شهاب : علي أي بس انا معملتش حاجه
يوسف :عشان هتخليها تشوف امي
شهاب : يابني انت بتقول أي هو انا مش زي اخوك ولا أي
يوسف : اكيد زي اخويا
شهاب : خلاص سيبها عليا وانا هظبط كل حاجه وبعدين علي الأقل افرح خالتي
يوسف : اشطا يلا نشوف زهره ونمشي
شهاب : يلا بينا
**حسبي الله لا اله الا هو عليه توكلت وهو رب العرش العظيم 💜
يوسف : خلصتي يازهره
زهره بدموع: ايوا بس عاوزه حد يساعدني أقوم عشان مش قادره كل مااقف ادوخ
يوسف : هساعدك انا بس ممكن تهدي
زهره :طيب
يوسف : زهره الذاكره هتاخد وقت لحد ماترجع ليكي ممكن تهدي ومتزعليش
زهره: في سورة الكهف آية عظيمه بتقول: { وَكَيْفَ تَصْبِرُ عَلَىٰ مَا لَمْ تُحِطْ بِهِ خُبْرًا }
ودى من أقرب الآيات لقلبي الحقيقة
حقيقي بيبقى صعب على الإنسان بنظرته الدنيوية المحدودة إنه يفهم كل اللي بيحصل حواليه أو يفهم الحكمة المستخبية وراء الابتلاء
فـ يا رب ألهمنا الصبر على ما لم نُحِط به، وارضنا بقضائك حتى تظهر حكمتك في كل شيء
شهاب بفرحه: عارفه يازهره انا عرفت دلوقت ليه اخوكي بيحبك وبجد اللي هياخدك محظوظ بيكي
عمر بغمز: محظوظ اوي
يوسف: يلا بينا بقا
**حسبي الله لا اله الا هو عليه توكلت وهو رب العرش العظيم💜
ونزالوا كلهم وفي طريقهم للصعيد وصلوا كلهم الصعيد بعد حوالي اربع ساعات
شهاب: تعالوا اتفضلوا
شخص بتصفير: اوباااا مين القمر اللي معاك دي يااشهاب
شهاب بضحك: هتعرف جوه تعاله ياخويا
الشخص: قول واخلص عشان لو دخلت مش هعرف اخلع من امي تاني
شهاب: وربنا الواد دا اتعلم الصياعه علي ايدك ياعمر
عمر: حبيبي تسلم
يوسف: اقولك انا تبقا مين *********
الشخص بصدمه: بتهزر
—————————

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية أحببت بنت الأكابر)

اترك رد

error: Content is protected !!