روايات

رواية احببت عمياء الفصل الحادي عشر 11 بقلم نورهان العطار

رواية احببت عمياء الفصل الحادي عشر 11 بقلم نورهان العطار

رواية احببت عمياء البارت الحادي عشر

رواية احببت عمياء البارت الحادي عشر

رواية احببت عمياء الحلقة الحادية عشر

سوسن بخوف وتوتر: انا عارفة مين الي وقع ملاك هانم من علي السلم
سيف باستغراب: وقعت من علي السلم لي هو في حد وقعها هي مش وقعت لوحدها
سوسن: لا يا بية الكل فاكر كدة بس انا سمعتها وهي بتتكلم في التليفون وبتقول انها زقتها
سيف بشر: هي مين
سوسن بخوف: هدي يا بية بعد ما الهانم وقعت انا دخلة المطبخ بالصدفة سمعتها بتقول لحد في التليفون انها نفذت المهمة وعاوزة باقي فلوسها
سيف بشر: متعرفيش كانت بتتكلم مع مين
سوسن: لا والله يا بية معرفش بس انا مش برتحلها من ساعت مجات هنا
سيف بغضب: انا عاوزك تراقبيها واي حاجه تحكهالي وتخلي بالك من الهانم الصغيرة طول منا مش في البيت سامعة
سوسن بطاعة: امرك يا بية
سيف وهو يخرج ظرف من الخزنة ويعطية لسوسن
سيف: خدي المبلغ دا
سوسن: لا يا باشا خيرك مغرقني
سيف: دا مش ليكي دا للعيال هتيلهم بيها حاجه حلوه وليكي كل شهر زيهم بس فتحي عنيكي كويس اهم حاجه ملاك فاهمه
سوسن: فاهمه يا باشا فاهمة ربنا يكرمك ويزقك بالذرية الصالحة يارب يا سيف بية
سيف بابتسامة: يارب يا سوسن يارب

 

خرجت سوسن وهي تكاد تطير من الفرح بسبب الفلوس فهو اعطاها مبلغ كبير بالنسبة لها فهي تحتاج المال وبشدة فهي لديها ولد وبنت وزوجها توفي وهي تربيهم وابنتها علي وش جواز وابنها في ثانوي عام ويحتاج المال
سوسن بفرحة: شكرا يارب انت كريم يارب وعارف بحالي يارب
في المكتب يجلس سيف بغضب وشر وهو يتذكر كلام سوسن
سيف بغضب: هعرف بس مين الي وراكي وهتكون نهايتكم علي ايدي يا اوساخ
خرج سيف من المكتب وهو يتجة الي الشركة حتي يباشر اعمالة فهو داخل اكبر صفقات في الشرق الأوسط
……………………
كان اشخاص يخرجون من غرفة الاجتماع ويجلس حسام بتعب فمر ٣ ساعات في الاجتماع وتعب جدا شعر باحد يوضع يدية علي ظهرة
حسام بتعب: بتعملي اي يا نفين
نفين بدلع: بعملك مساج شكلك مرهق اوووي
حسام وهو يشيل يديها: لا شكرا مش عاوز اتفضلي علي شغلك
نفين وهي تقترب منة: مالك يا حسام متغير لي اليومين دول عليا
حسام بغضب: اسمي حسام بية وبعدين اي متغير دي انتي يا دوب واحده رخيصة قضيت معها يومين وخلاص وغوري علي شغلك يالااا

 

ذهبت نفين بغضب وشر وهي تتوعد لهم بابشع الاشياء فهي لم ترحم احد اذاها
وصل سيف الشركة ودخل وسط همسات الموظفين علية
سيف: القهوة بتاعتي واندهيلي حسام
نفين: امرك يا سيف بية
ذهبت نفين وعملت القهوة ورنت علي حسام لتخيرة ان سيف اتي الي الشركة ويحتاجة
نفين بدلع: القهوة يا سيف بية
سيف بلا ملاة: حطيها عندك وخلي حسام يجي
حسام وهو يدخل: انا جيت اهو يا بوس
سيف: خلاص اتفضلي انتي يا نفين
خرجت نفين بملابسها المقرفة نفخ حسام بضيق بعد خروجها
سيف باستغراب: مالك يا بني
حسام: بنادمة مقرفة انا بفكر اجيب واحده غيرها
سيف: سيبك منها دلوقتي وركز معايا ورق الصفقة بتاعت شرم الشيخ معاك
حسام: عيب عليك متخفش في الحفظ والصون
سيف: تمام يا صحبي بكرة اعمل حسابك هنتمم الصفقة
حسام: هتكون في صلحنا طبعا متقلقش
سيف ببرود: مش قلقان الصفقة بتاعتي يعني بتاعتي
في الخارج تقف نفين لتسمع كلامهم وتبتسم بخبث وتذهب وترن علي احد ما لياتيها الرد
علي: في اي تاني

 

نفين بخبث: الورق عند حسام في بيتة
علي: وانتي عرفتي منين
نفين: سمعتهم وهما بيتكلمة وبكرة الصفقة هتم اتصرف وهات الورق
علي: خلاص اقفلي وانا هتصرف سلام
اغلقت نفين وهي تنظر الي باب مكتب سيف بشر وفرحة علي اقتراب تدمير ذالك السيف
……………………..
في فيلا امام الهلالي
كريمة: اي يا امام مش هتروح لبنتك ولا اي
امام وهو يتصفح احد الاخبار: لا انا مليش بنات عاوزة تروحي انتي روحي بنات تجيب العار
كريمة بغضب: دا بدل متقف جمبها وتساعدها مين هياخد الورث دا بعد موت اخوك ما هيكون ليك ولبنتك مش كفاية هو عايش في قصر وانت فيلا وهو عندة شركات وانت يدوب ليك كام سهم بس
امام بغضب: انتي ازاي تفولي علي اخويا عاوزة تورثي اخويا بالحياء وبعدين انا راضي بالفيلا والكام سهم والي كبر شركات اخويا ابنة سيف وانا خلاص هموت بسببك انتي وبنتك من عميلكم
كريمة: انا رايحة لبنتي خليك انت كدة ولو سالتني عليك هقولها ابومي اتبري منك
امام: احسن برضو
ذهبت كريمة بغضب من افعال زوجها فهو في نظرها انة مختل عقليا كيف لا يفكر في المال والورث ركبت السيارة وذهبت الي قصر محمد الهلالي
…………………

 

صافي باستغراب: انتي يا زفتة امال فين سيف بية
هدي: راح الشركة يا صافي هانم
صافي: والجربوعة فين
هدي: في اوضتها نايمة تامري باي حاجه تانية
صافي بخبث: لا غوري انتي شوفي شغلك
ذهبت هدي واستغلت صافي عدم وجود سيف وصعدت الي جناح سيف الخاص وجائت لتفتح الباب ولاكن وجدت احد يمنعها
سوسن: في حاجه يا صافي هانم
صافي بتوتر: لالا مفيش انا بس كنت عاوزة اطمن عليها
سوسن: انا اسفة سيف باشا محرج عليا محدش يدخلها خالص غير لو صحيت
صافي بغضب: ماشي يا سيف
هبطت صافي الي الاسفل فوجدت امها تدخل من باب القصر
صافي بفرحة: مامي مامي انتي جيتي
كريمة بابتسامة: ايوة يا قلب مامي جيت اهو اي الاخبار
صافي: كويسه الحمدلله امال بابا فين
كريمة: متلقح في البيت وطلع عارف كل حاجه عارف انك مش حامل وكل دا علشان خاطر الفلوس وهو الي جوزك لية علشان يربيكي

 

صافي بصدمة: ايي مين قالو اني كنت بمثل علية
كريمة بسخرية: دا ابوكي يا ختي ميخفاش علية حاجه امال فين الي في البيت
صافي: انطي في النادي وسيف في الشركة والجربوعة فوق نايمة في جناح سيف
كريمة: طيب تعالي معايا
صافي: علي فين يا ماما
كريمة: نطمن عليها
صافي: سيف قافل عليها وكانها هتتخطف
كريمة: تعالي بس
صعدت كريمة وابنتها الي الاعلي ولاكن وجدت سوسن تجلس علي السلم بجانب الغرفة
كريمة: انتي يا بتاعة انتي افتحي الباب
سوسن: مقدرش يا هانم سيف باشا يقطع عيشي
صافي بغضب: انتي مالك انتي اصلا افتحي وانتي ساكتة
سوسن: لا يا هانم انتي مترضليش الاذي
كريمة وهي تاخذ منها المفتاح بقوة وغضب وتتني يديها ليفرقع يديها دليل علي انكسارة لتصرخ سوسن بقوة والم
كريمة بغضب: اياكي تقفي قدامي تاني يا جربوعة
فتحت كريمة الباب لتدخل هي وصافي وتغلق الباب خلفها تاركين سوسن تبكي بقوة من الالم لتتحمل علي نفسها وهي تهبط الي الاسفل لتهاتف سيف لتبلغة
………………….

 

كان احد يتسلل بيت حسام ليدخل فيلتة من الباب الخلفي فلا يوجد علية امن ولا حراسة دخل الي غرفة المكتب واخذ يفتش بهدوء شديد حتي لا يشعر احد بية
الشخص: اي الخزنة دي اكيد هي دي الي فيها الملف
اخرج هذا الشخص اشياء لتساعدة في فتح الخزنة فتحها وجد فيها فلوس واوراق
الشخص بفرحة: فرجت يا عوض وهتلعب معاك اخذ الفلوس والاوراق وذهب من حيث اتي
الشخص علي الهاتف: ايوة يا باشا عيب عليك جبت الورق …….. متقلقش محدش حس بيا ……… جهز انت بس الفلوس الباقية واما جاي علي طول سلم واستلم سلام يا باشا
اغلق الهاتف ليذهب حتي يعطية الاورق التي تسوي ملاين الجنيهات مقابل ملاليم
بعد قليل
علي: فين الورق
عوض: الفلوس الاول يا باشا عشر بواكي بالتمام والكمال
علي بقرف: خد اهم اخلص فين الزفت الورق
اخرج عوض بعض الاوراق واعطي علي الورق واخذ يعد الفلوس بفرحة
علي بفرحة: عفارم عليك روح انت بقا ولما احتاج هكلمك
عوض: خدامك يا باشا
ذهب عوض وجلس علي علي الكرسي ينظر الي الفراغ يشرود وشر
علي بشر: كلها بكرة وتكون دي النهاية يا سيف
………………………

 

وجد سيف هاتفة يرن فرد دون ان ينظر من المتصل
سيف: الو مين
سوسن ببكاء والم: الحق ملاك هانم يا سيف بية
سيف بخوف: حصل اي الو الو سوسن الووووو
ولاكن اغلقة الخط فهي تصرخ من الالم ولم تتحمل فاخذ الجاكت ومتعلقاتة وذهب بسرعة وركب عربيتة وانطلق الي القصر وهو يدعوا اللة ان لا يصيبها اي مكروة او اذي
وبعد ربع ساعة وصل القصر دخل القصر وهو يركض وما ان دخل حتي وجد صوت صريخ وجدها سوسن
سيف برعب: في اي مال ايدك عاملة كدة لي
سوسن ببكاء: الحق ملاك هانم بسرعة
صعد سيف الي الاعلي فوجد صوت انين وصريخ من جناحة فدخل بسرعة وكانت الصدمة………؟؟

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية احببت عمياء)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *