Uncategorized

رواية أولاد عمي الفصل الثالث عشر 13 بقلم منة وائل

 رواية أولاد عمي الفصل الثالث عشر 13 بقلم منة وائل

رواية أولاد عمي الفصل الثالث عشر 13 بقلم منة وائل

رواية أولاد عمي الفصل الثالث عشر 13 بقلم منة وائل

امير:يالهوي عليكوا انتوا ليلتكم فله كل الكميه دي جابينها منين كح كح كح
هشام :الواد رامز هو اللي جابهم
رامز :ياعم اشربوا واتبسطوا
امير :ااااااه ياني صدري مش قادر
 هشام :كفايا يا أمير
امير :ياعم يعني هموت مثلا هههههههههه كح كح كح كح ااااااااااه
هشام :امير امير امير امير رد عليا اميييييير رد عليا ونبي
رامز :يالهوي ليكون الولااا مات
هشام بخوف:بس مات اي لا امير ما ماتش امير قوم ونبي عشان خاطري
رامز :اتصل بامه يالا
هشام ببكاء :قوم ياامير ونبي قوم
           بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
            في المستشفى 
حسام باءنفعال:دكتور بسرعه حد يلحقني بتموت مني
الدكتور :اهدي يافندم، هاتوا ترولي بسرعه
حسام ببكاء وهو ممسك يد نورهان :نورهان انتي مش هتروحي مني انا بحبك اوي
الدكتور :ماتقلقش أن شاء الله خير
حسام :يااارب، يارب انا بحبها اوي يارب، اما اتصل بيهم
          بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
          في قصر العرباوي
فاطمه :هو حسام فين كل ده
سحر :مش عارفه هو المفروض الصبح كان هيودي نورهان الجامعه ويروح الشركه لرعد
مشيره :منا اتصلت بيها يا ماما وقالت انهم بيتفسحوا شويه
سحر :يتفسحوا فين بس
ترن ترن
رعد :الو الو يا حسام
حسام ببكاء :الحقني يا رعد نورهان بتروح مني يا رعد
رعد:اهدي بس اي اللي حصل
حسام :الموتسيكل عمل بيها حادثه
رعد :اي طب انتوا فين
حسام :في المستشفى يا رعد
رعد :خلاص اهدي احنا جايين حالا
سحر :في أي يا رعد
رعد بحزن:نورهان عملت حادثه
سحر بصراخ:بنتي بنتييي لااااااا
فاطمه :اهدي يا سحر ان شاء الله خير، هما فين يا رعد
رعد :في المستشفى
نادر :طب يلا بينا
مشيره ببكاء :اهدي اي ماما ان شاء الله هتكون كويسه
رعد :خدهم يا نادر على العربيه على ما ابلغ جدو وبابا وعمي
نادر :حاضر يلا تعالوا
         بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
           في منزل حور
ام حور :والله يابني ما كان له لازمه التعب ده
معتز :مفيش تعب خالص يا أمي من النهارده انتوا مسؤلين مني انا
حور باءستهزاء:والله متشكرين لحضرتك على اللي بتعمله معانا
مش محتاجين كرمك ده علينا
معتز باءحراج :ها افضال اي بس يا.. ياحور انا هبقا جوزك بردو
حور بقرف:اه جوزي
معتز :طيب…. يلا بينا
ام حور :ماشي يابني اتفضل، مالك يابت بتكلمي الراجل كده ليه هو كان عملك حاجه
حور بحزن :مفيش حاجه يا ماما بيتهيألك بس، يلا بينا
ام حور بشك :والله ما فهماكي بس يلا، يلا ياض انت وهو
…………في العربيه
معتز :جدو عاوز يحدد معاد الخطوبه
التفتت له حور ونظرت له باءستحقار وقالت بصوت لا يسمعه غيره : عارف اليوم ده كل بنت كانت بتتمناه وانها تكون مع الشخص اللي اختاروا قلبها واللي هيصونها، لكن انا بتمنى اموت قبل ماتكون مراتك
معتز :انتي ليه مش عاوزه تصدقي انه غصب عني مش بمزاجي انا لو كان عليا عمري ما اعمل كده افهمي بقا
حور:اوعي ايدك دي، وانت هتحس بيا ازي هتحس بيا ازاي وانت طول حياتك عايش في بوقك معلقه دهب تدوس انت وأهلك على الغلابه اللي ذي وتاخد شرفي غصب عني مش كده انا كنت شغاله في المكان ده بقالي كتير وكنت بشوفك كل يوم وأنت داخل خارج ومعاك بنات بس مكنتش اعرف اني في يوم هكون فريسه ليك
معتز باءنفعال:يا بنتي افهمي انا ماشوفتكيش الا ساعتها ولو انا كان في دماغي اني ااذيكي كنت اذتك ساعتها
حور :قولتلك ماتلمسنيش
ام حور :في أي يا ولاد بتزعقوا ليه
معتز :مفيش حاجه، احنا وصلنا اتفضلوا
فتحت حور باب السياره بسرعه وهبطت منها بغضب
ام حور:يا حول الله يارب هو حصل اي يابني
معتز :مفيش حاجه يا أمي ده احنا بس كنا بنتناقش في حاجه فهي معجبهاش بس معلش انا هبقا اصالحها اتفضلي
ام حور :ماشي يابني تسلملي
         بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
        في مديريه الشرطه.
معاذ :كده عرفنا هنتحرك امتا
فارس :طيب بالنسبه الناس اللي في الفندق عارفين حاجه والا
معاذ:لا رضوان باشا قال اننا هننزل باءسمانا الجديده
ميرفت:خلاص تمم استئذان انا بقا يافندم عشان امي لسه مااخدتش الدوا
معاذ :تمم يا ميرفت
فارس :وانا كمان همشي بقا عشان فصلت خلاص
معاذ :ماشي هكلمك بكره
فارس:ماشي
معاذ :مش خايفه
نظرت له ساره باءستغراب وقالت :اخاف من اي
معاذ :ليكتشفوا الحقيقه ويموتوكي مثلا
ضحكت له ضحكه صاخبه وقالت :مايكتشفوا الحقيقه،انا اتعلمت حاجه من بابا قبل حتى ماادخل الكليه ان اي مشكله اواجها بكل شجاعتي ومااخفش منها حتى لو كانت نهايتي الموت وطلما انا على حق مااخفش لان ربنا معايا
معاذ :هو كلامك حلو اوي بس في شغلانتنا هنا حياتك ديما على كف عفريت يعني اي غلطه كلنا هنروح في داهيه
ساره بعصبيه  :انت بتقولي كده على اساس اني انا يعني اللي ببوظ المهمات كلها والا اي، بقولك اي إياك ثم إياك انك تقلل مني ومن قدراتي انت فاهم، اوعي كده
، و اه اعمل حسابك لو فضلت على اسلوبك ده كده انت اللي هتبوظ الدنيا مش انا تصبح على خير يا سياده المقدم
معاذ باءندهاش :مجنونه دي والا اي، لا بجد مجنونه فعلا
          بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
         في المستشفى
رعد :اهدي ياعمتي ان شاء الله هتكون كويسه
سحر ببكاء :بنتي بتروح مني يا رعد
نادر :يا عمتو ماتقلقيش الدكتور هيطمنا دلوقت
مشيره :الدكتور اهو
حسام :ها يا دكتور طمنا ونبي
الدكتور :الحمدلله خدوش بسيطه بس ركبنالها شرايح ومسامير في الرجل الشمال وكسر بسيط في ايدها
حسام :طب والشرايح دي هتتفك امتا
الدكتور :يعني شهر ونص
سحر :طب انا عاوزه اشوفها
الدكتور :هتشوفوها بس ننقلها أوضه عاديه
عبد الرحمن :الحمدلله ان شاء الله هتكون بخير
         بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
           في منزل شروق
تن تن
ناديه :ايوا حاضر جايه اهو
شروق :مساء الخير يا ماما
ناديه:مساء النور يا بنتي كنت بحسبك امير
شروق:اي امير وهو امير اي اللي نزله ياماما هو مش تعبان
ناديه:ما جاله درس مفاجئ
شروق :ازاي يعني يا ماما تنزلي بردو، وبعدين اهو مجاش اهو وبعدين بقا
ناديه بخوف :مش عارفه بقا يا بنتي
تن تن
شروق :ايوا
هشام ببكاء:الحقنا يَا ابله شروق
شروق :في أي يا هشام
هشام :امير تعب وودنا على المستشفي
شروق :اي مستشفى اي
هشام :المستشفى اللي كان فيها امبارح
ناديه:ابني ودوني لابني
شروق :اهدي يا ماما حاضر تعالي يلا
          بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
         في قصر العرباوي
وائل وهو يتحدث في الهاتف :يا حبيبتي قولتلك عندي شويه مشاكل هنا واخويا جه مش هعرف اجي، معلش تتعوض يلا سلام
فاطمه :بتكلم مين يا وائل
وائل :ها اي مكالمه شغل ومن امتا اصلا انتي بتسالي بكلم مين
فاطمه :عادي يعني، المهم انت ماروحتش ليه معاهم المستشفي
وائل :عادي يا فاطمه بقا ما الولاد راحوا هزود اي انا
فاطمه :طيب
……………..
عصام :الذين يعملون هنا في القصر كانوا يعرفون أين تسكن ناديه
ماركل :حسنا لماذا لم تسأل اخد منهم بعض
عصام :لقد سألت وقالوا انهم لم يعرفون أين رحلت بعد خروجها من منزلي
جوليانا :لقد تحدثت مع احد الظباط الذين اعرفهم هنا وقال لي انه بداء في التحريات عنهم وسوف يخبرني عندم يعرف شئ
عصام :حسنا شكرا لكي جوليانا
تن تن
سميره :حاضر
معاذ :السلام عليكم، اي ده عمي عصام
عصام:وحشتني يا موزه
معاذ:وانت كمان والله، اومال مين دول
عصام :أصدقائي من لندن
معاذ :مرحبا بيكم
ماركل وجوليانا:مرحبا بيك، شكرا لك
معاذ:اومال فين الناس 
عصام :راحوا المستشفى نورهان بنت عمتك عملت حادثه 
معاذ باسف :اي ده ليه كده بس لا اله الا الله، ربنا يطمنا عليها 
عصام:اخبار شغلك اي 
معاذ:اهو الحمدلله عندي سفريه يوم الجمعه كده 
عصام:تروح وتيجي بالسلامه يا حبيبي 
معاذ :امين يا رب 
           بقلمي منه وائل 
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
      في منزل اللواء رضوان
رضوان :ساره يا بنتي انتي ليه مسره كده على المهمه دي
ساره :عشان كنت َمستنيه الفرصه دي من زمان وحضرتك عارف كده
رضوان :ايوا يا حبيبتي بس دي خطر اوي انا مش مستعد اضيعك من أيدي
شذى :يا ساره عني معاه حق
ساره :انا عاوزاكم توثقوا فيا واتا قدها
رضوان بيأس:ربنا يرجعك ليا بالسلامه يابنتي
           بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
   في المستشفى عند نورهان
حسام :حمدالله على سلامتك. نورهان بتعب :الله يسلمك
سحر :قولتلك قبل كده الموتسيكلات  دي خطر لكن ازاي كلامي مابيتسمعش
عبد الرحمن :مش وقته يا سحر دلوقتي البنت تعبانه
سحر :يا بابا ماانت شايف قله سمعان كلامها عملت اي فيها
نورهان :خلاص ياماما ده قضاء وقدر
سحر :ما بتاخدش حاجه منك إلا اللاماضه
حسام بحب :الحمدلله ان هي كويسه يا عمتو، انا كنت هموت لو مات حصلك حاجه
نورهان :هههههه انت اللي كسبت
حسام :ههههههههههه
رعد :انا ملاحظ ان في اندماج
نادر :ها يا مسهل
          بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
     في المستشفى عند امير
ناديه ببكاء :ااااه يابني قولتلك ماتنزلش  ماسمعتش كلامي
شروق :يارتني كنت موجوده يا ماما كنت منعته
ناديه :يارب ونبي يارب
شروق بلهفه:يا دكتور اخويا عامل اي اكيد تعب كل مره مش كده
الدكتور بحزن :للأسف لا
شروق بخوف :تعب اكتر والا اي
الدكتور :احنا حاولنا على قد ما نقدر بس للاسف مقدرناش نلحقه الباقيه في حياتكم
شروق بصدمه :انا بتقول اي
يتبع..
لقراءة الفصل الرابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية الخادمة والأمير للكاتب محمود حماد

اترك رد

error: Content is protected !!