Uncategorized

رواية عندما يعشق الشيطان الحلقة الثامنة 8 بقلم سما أحمد

 رواية عندما يعشق الشيطان الحلقة الثامنة 8 بقلم سما أحمد 

رواية عندما يعشق الشيطان الحلقة الثامنة 8 بقلم سما أحمد 

رواية عندما يعشق الشيطان الحلقة الثامنة 8 بقلم سما أحمد 

ليندا اي ي اكمل اللي يشوفك ونت متعصب مني دلوقتي ميشفكش ف الليلة اللي قضناها سوي 

اكمل.خنقها 

ليندا .اييي رقبتي

ليندا .اييي رقبتي سبني انت اجننت 

اكمل.اه اتجننت عارفه ليه 

عشان عرفتك وحبيتك انتي انسانه رخيصه وزباله 

ليندا.لا ي اكمل انت لسه بتحبني وبتموت فيا 

اكمل.بحبك وبموت فيكي وبتمنالك الرضا ترضي 

كان زمان دلوقتي انا طولت اطلع روحك ف ايدي هعملها بس مش عايزه اروح السجن ف زباله زيك 

ولاخر مره بحظرك ابعدي عني انا دلوقتي بحب واحده ضفرها برقبتك وهي اللي فعلا تستحق تملك قلبي يلا غوري 

اكمل.رجع لفريده 

فريده كل ده ع فكره كنت هقوم اطلع فوق 

اكمل.حقك عليا اصلي شوفت واحد صاحبي وقفت تكلمت معاه 

فريده تمام انا هطلع انام بقا

اكمل.بغمزه اجي احكيلك حدوته 

فريده.ههههه لا شكرا كبرت ع الحاجات دي

اكمل .لا منا حدودتي للكبار فقط 

فريده بجح وسابته وطلعت الاوضه 

بعد ما طلعت فونها رن 

الووو فريده ازيك ممكن تقابليني كمان خمس دقايق

فريده.خير في اي ي رنا

رنا.مفيش وقت هقولك لما اشوفك 

فريده.تمام ماشي سلام ونزلت فريده وصلت لقت رنا وليندا سوي 

فريده.خير ي رنا في اي ومين دي 

رنا.تعالي هقولك كل حاجه 

بصي.ي.فريده انا عارفه أن اللي هقولو ده صعب عليكي بس دي الحقيقه والست دي هتفهمك كل حاجه

ليندا.انا ليندا 

فريده.طليقة اكمل 

ليندا.اممم بصي مش بالظبط لان بعد اللي حصل تقدري تقولي حببته وعقشته

فريده.انا مش فاهمه حاجه 

رنا.ثواني ي فريده.هي هتفهمك كل حاجه 

ليندا.خرجت فيديو لأكمل لما كان سكران وبيخرف بحب فريده.بس مقالش اسمها ف ليندا قالتلها انو كان بيكلم عليها هي 

وتاني فيديو مقطع لما اكمل.كان بيقول لليندا بحبك ساعة المطعم 

فريده.سمعت كل ده وتصدمت حرفيا مش مصدقه 

ليندا.انتي اكيد بتكدبي عليا مستحيل اكمل يعمل فيا كده 

ليندا.لا صدقي اكمل خلاكي تحبيه وتقعي فيه بس عشان يكسرلك غرورك وكبريائك وبعدين يسيبك 

فريده.رنا ونتي عرفتي كل ده منين 

رنا.بعد ما طلعت من عندك قابلتني الست دي وورتني كل حاجه وحكتلي لاني صاحبتك الوحيده وقالتلي لازم انقذك 

فريده.انهارت ومبقتش قادره تبطل عياط وترمت ف حضن رنا 

رنا.اهدي ي حببتي هو ميستاهلش دموعك دي صدقيني ولازم نندمو ع اللي عملو وتجيبو راقع تحت رجلك 

فريده.صح عندك حق لازم انتقم منو ع وجع قلبي ده 

ليندا.طب استأذن انا كده عملت اللي عليا سلام 

فريده طلعت الاوضه لقت اكمل

اكمل جري عليها حضنها كنتي فين بكلمك كتير مش بتردي ليه قلقتيني عليكي 

مالك ي حببتي مسهمه كده ليه فيكي حاجه اطلبلك دكتور 

فريده بنظرة الم وحسره 

فريده ليه ي اكمل 

اكمل.ليه اي ي حببتي مالك

فريده ضربته بالقلم اياك تنطق الكلمه دي تاني انت اوسخ انسان شوفته ف حياتي عملتلك اي عشان تعمل فيا كده تخوني مع طليقتك اللي هي اصلا سبب كرهك للبشر بتخدعني

قولتلي اوعي تخدعيني اوعي تكدبي عليا ونت اللي بتغشني وتخدعني ليه حرام عليك 

اكمل.فريده . اهدي عشان خاطري والله العظيم مكت ف وعيي صدقيني

فريده.مستحيل اصدقك انت انسان زباله وكداب مش عايزه اشوفك ف حياتي تاني بره 

وخرجتو وقفلت باب الاوضه وبعد كده لمت هدومها ورجعت ع مصر 

اكمل.نفسيته ادمرت وتعب جدا ومبقاش يطلع من اوضته  خالص 

وفريده بنفس الوضع واسوء كمان 

رنا وليندا وفارس بيحتفلوا بأنتصارهم 

بعد ما شربو وروحو 

فارس راح لفريده .

الباب بيخبطت 

فريده فتحت لقيته فارس 

فريده.انت عايز اي وازاي تيجي لحد هنا 

فارس.عايزك انتي ي فريده .

ودخل وقفل الباب 

فريده.لو مطلعتش من هنا هصوطت ولم عليك الناس كلها 

فارس انتي ليه بتعملي معايا كده انا بحبك ي فريده 

فريده.ونا بكرهك ومش بطيقك امشي من هنا 

فارس .مش ماشي ي فريده الا لما اخدك وتكوني ليا 

فريده.قصدك اي 

فارس.هتعرفي دلوقتي وحاول يعتدي عليها 

فريده.فارس ابعد عني بالله عليك هتستفاد اي حرام عليك

فارس انا بحبك ونتي مش راضيه تديني فرصه ملقتش غير الطريقه دي 

فريده.حرام عليك بقا فوق انت مش ف وعيك ي فارس 

وفريده فضلت تقاوم لحد مانهارت وفضل تصرخ و تعيطت

فارس فاق من اللي كان هيعمله 

فارس.فريده حقك عليا انا اسف مش عارف ازاي كنت هعمل كده 

انا اهون عندي اموت ولاني اعمل فيكي كده حقك عليا 

فارس قعد جنبها انا عارف انك عمرك مهتحبيني وحقك انا انسان ندل وجبان 

فريده. فارس ابعد عني بالله عليك انا بقيت خلاص زي الميته معنديش حاجة اخسرها خلاص 

فارس .ليه كل يعني حصل اي 

فريده.حصل اني خسرت اكتر بني ادم حبيته مبقتش باقيه ع الدنيا خلاص فلو سمحت ارجوك لو فعلت بتحبني ابعد عني 

فارس.انا فعلا بحبك بس مش هبعد عنك الا لما ارجعك لأكمل 

فريده. اكمل دلوقتي عايش حياته مع ليندا 

فارس.لا انتي غلطانه اكمل مش مع ليندا وكل اللي حصل ده كان كدبه اكمل مقربش حتي من ليندا ي فريده

فريده.بدهشه ازاي أنت بتقول اي 

فارس.ده اللي حصل صدقيني 

وحكي فارس كل حاجه حصلت بس مجبش سيرة رنا لسبب نعرفه بعدين 

فريده.معقوله كل ده ونت عرفت منين كل ده 

فارس هاااااا كنت ف الفندق وسمعت كل حاجه وصورتها كمان 

ووراها الڤيديو 

فريده.كانت مبسوطه اوي وحاسه أن روحها رجعتلها وقررت متخسرش حببها تاني 

بعد ما فارس مشي 

فتحت الفون بتاعها لقته كاتبلها رساله 

أخبرني أيها النصف الآخر مني !

 يا من تسكن بعيداً عني ! 

اخبرني كيف حالي في الجهة 

الاخرى هناك بعيداً ؟ 

هل نحن متشابهان ؟ 

هل نحمل نفس المشاعر المحترقة

 ؟ نفس الالام ؟ نفس الافكار المهترئة ؟

 نفس الظروف العقيمة التي

 لا تنجب الراحة ؟؟

فقط قُل ذلك .فكُلما قـررتُ أن أغـادرك 

عَلق طَرف قَلبـي بحافّة أضلعـك 

لأقعُ بك مجدداً بمنتهـى الاستسلام

فقط لإني أتنفسك عشقآ فقط قل….يا انااااا احبك 

فريده.عينها دمعت من اللي الرساله وردت عليه 

اكمل.انا خلاص عرفت الحقيقه انا كمان بحبك اوي انت وحشتني ونفسي اشوفك 

اكمل.ونا كمان عشان فيه حاجه مهمه اوي لازم تعرفيها

وفعلا اتفقوا يتقابلو 

يتبع..

لقراءة الحلقة التاسعة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية أحببت كاتبة للكاتبة ندى ياسر.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *