روايات

رواية صعيدية خطفتني الفصل الأول 1 بقلم هاجر سلامة

رواية صعيدية خطفتني الفصل الأول 1 بقلم هاجر سلامة

رواية صعيدية خطفتني البارت الأول

رواية صعيدية خطفتني الجزء الأول

رواية صعيدية خطفتني الحلقة الأولى

=لا طبعا مستحيل اتجوز شاهيناز دي لو آخر واحدة مش هتجوزها برده.
= لا هتتجوزها ورجلك فوق رقبتك.
=يعني اي.
=اللي سمعته يا تعمل اللي قلتلك عليه يا ملكش عندي حاجه.
=تمم اوي متبقاش يا بابا انت وماما تزعلوا في اللي هعمله وطلع اوضته.
=هيعمل اي يا حمد انا خايفة عليه.
احمد..لا متقلقش صهيب كبير وفاهم هو بيعمل اي وهيعرف انه كلامي هو الصح.
جنات..يارب يا احمد.
دخلت حياه وقالت السلام عليكوووووووووووووو.
جنات بضحك يابت الهبلة وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته.

 

 

حياة..يوه بتشتمي نفسك ليه اي يا حج مالك سرحان ليه انت مش واخد بالك ان انا جيت
احمد بضحك.. بس يا بت سرحان بس في شويه حاجات كده المهم انتي كنتي فين
حياه.. هكون فين يعني في الجامعه ولسه جايه دلوقتي وخلصت
احمد ..طيب حمدلله علي
على السلامه اطلعي أوضتك وغيري هدومك وانزلي.
حياه..حاضر.
__________________________________
كريمة ماسكه ف شعر تقي وبتقول اها يا حيوانه يا بنت الك*لب مش تحاسبي اديكي كسرتي الكوبايه.
تقي ببكاء.. هجيبلك واحده غيرها والله
كريمه..منين يا بت هو انتي حيلتك حاجه قومي غوري اغسلي الهدوم واياك تعملي حاجه ثانيه هقطعك فاهمة.
تقي..فاهمة فاهمة ومشيت.
كريمة بغل وحقد.. انا هوريكي يا تقى.
بعد شوية دخل حامد.
حامد..السلام عليكم.
تقي طلعت تجري وقالت وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته وحشنتي اوي يا بابا.
حامد..وانتي كمان ياحبيتي مال وشك عامل كدا ليه.
تقي بتوتر..لا دا من التعب بس كنت بغسل .
حامد..بتغسلي؟؟وفين اختك كريمة.
كريمة جات وقالت تعبانة اوي يا بابا وكنت هغسل بس تقي قالتلي انها هي اللي هتغسل علشان تشيل عني صح ياتقي ولا اي.
تقي بتوتر..ايوة صح صح.
حامد..طيب يا حبيتي انا جعان هاتي الاكل.
تقي..حاصر .
تقي دخلت وكريمة وراها.
كريمة مسكت تقي من ايدها وقالت كنتي عايزة تقولي اي لبابا ها.

 

 

تقي بخوف..مكنتش هقول حاجة والله.
كريمة..شاطرة اياكي تفتحي بوقك.
تقي اسكت وطلعت بالأكل لابوها.
حامد وتقي وكريمة قعدو ياكلوا.
__________________________________
شاهيناز..يعني اي يابابي مش موافق لا بابي انا بحب صهيب وعايزاه ليا لو مكنش ليا هموت نفسي.
اسلام..ياحبيتي بحاول اهو ونا متاكد انه هيوافق هيلاقي فين ف جمالك ياحبيتي.
شاهيناز..بجد يا بابا.
اسلام..اها ياحبيتي.
استوب.
صهيب أحمد الفارس شاب عنده ٢٨ سنة من اغني الاغنياء مصر والشرق الأوسط وذلك لانه لديه أكبر شركة استيراد وتصدير ف مصر شعره اسود اوي و ناعم وعنده دقن خفيفه واسمر وعيونه بني.
احمد الفارس ابو صهيب..٥٤ سنة كل اللي همه في الحياه الفلوس والشركات.
جنات أحمد الفارس مرات أحمد ومامت صهيب ست جميلة عندها ٤٦ سنة بس مش باين عليها خالص بسبب اللبس والميكب بتحب اولادها بس تحب الفلوس اكثر.
حياة اخت صهيب. بنت ف تالته كلية علوم بيضه وشعرها لونه بني فاتح وعنيها لونها اخضر وطولها متوسط.
_____________________

 

 

تقي حامد ..بنت طيبة اوي وجميلة شعرها لونه احمر طبيعي وهي بيضاء وعينيها لونها بني فاتح و اوزعه وعندها 22 سنه.
كريمة اخت تقي من ام تانية عندها ٢٧ سنة بيضاء شعرها لونه اسود وطويله شويه وتخينه.
حامد متجوز ام كريمة الاول وبعد كده اتوفت فاتجوز ثاني وهي مامت تقى توفت كمان قرر مايتجوز تاني ويعيش لبناته.
____________________________
شاهيناز اسلام بنت مغرورة اوي عندها 24 سنه بنت طويله وشعرها اصفر وبيضاء ولبسها كله عريان مامتها متوفيه معندهاش غير باباها.
اسلام ابو شاهيناز.عنده ٥٥ سنة بيحب بنته بس ممكن يبيع اي حد علشان شركاته.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية صعيدية خطفتني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *