روايات

رواية حب حد التملك الفصل الرابع والأربعون 44 بقلم دينا عبدالحميد

رواية حب حد التملك الفصل الرابع والأربعون 44 بقلم دينا عبدالحميد

رواية حب حد التملك البارت الرابع والأربعون

رواية حب حد التملك الجزء الرابع والأربعون

حب حد التملك
حب حد التملك

رواية حب حد التملك الحلقة الرابعة والأربعون

راهب اتعصب بس حاول يهدى وقام وقف وراها وهو بيحضنها ممكن تهدي وتفهميني مالك؟
رنا بتوتر مفيش..
راهب لفها ليه وبص ف عيونها وقال متأكده
رنا أيوه
راهب قرب وهمس بعشق وحشتيني قوي
كانت رنا هترد بس قاطعها قبلته ليها
رنا كانت بتبعده بتوتر بس لحظات واتعلقت ف رقبته بحب
ابتسم راهب ابتسامه خفيفه واطمن انها لسه بضعف بين احضانه وتبطل تقام وبعدين……..
صحيت رنا الصبح لقت نفسها متغطيه ومش لابسه نفس البس الي كانت لابساه امبارح اتعدلت شويه وهى بتحاول تقوم بس نزل الغطا من عليها وبدأ جسـ*مها ينكشف فشدت الغطا بهدوء وسرحان لحد مقطع شرودها خروج راهب من الحمام وهو بينكشها وفجاه بدأ يبو*س فيها بحب صباح الخير والورد والفل والياسمين صباح جميل بجمال ابتسامت حبيبي
رنا بتوتر انت انا هو…
راهب مالك.
رنا ايه الي حصل بليل
راهب اتنهد ونطق ايه ازاى؟
رنا بتوتر يعني بليل لما طلعنا ننام انت عملت ايه
راهب بصلها بهدوء وقال عملت كتير قوى بصراحه مهو مش معقول القمر ده يتساب مكشر ولا ايه نهي كلامه بغمزه لكن رنا كانت ف وادي تاني ومكشره بشكل غريب

 

 

 

راهب بصلها ونطق مالك
رنا ردت بصوت حزين مفيش
راهب اتعصب لانه حس انها متضايقه منه وحاسس بتغير بس مش عايز يشك فيها
زعق راهب فيها بغضب ونطق انتي ايه مش هتبطلي تتصرفي بطريقتك الغريبه دي انتي بدأتي تتغيري لما شوفتي راهب الطيب باين عايزه ارجع للوش العصبي
رنا بصتله بغضب ونطقت والوش العصبي ده هيعمل ايه؟ هيضر*بني تاني؟ مش بعيده عليك مهي كانت عادتك
راهب مسكها من شعرها بعنـ*ف ونطق لو عايز اعملها هعملها بس للاسف انا مليش مزاج راهب زقها بغضب وخرج وهي حطت ايديها علي بطنها بدموع ونطقت حاسب حتي علشان ابنك
اتكلمت بحزن معلش يا حبيب مامي انا اسفه علي الي حصل
راهب نزل ورنا فضلت ف مكنها بتعيط وقامت تاخد شاور وهي متوتره وبتفكر تصالحه ازاى بس حرجت بمكر وطلعت نتيجة تحليل الحمل ونطقت بابتسامه انت الحل لكل حاجه
راهب كان بيشتغل ف الدوار وبيشوف مشاكل الناس بعد مرجع من القسم ولقي راغب داخل عليه
راغب الوقت اتاخر وانت مروحت تشوف مراتك؟
راغب لا مانا هبات عند جدي النهارده
راغب حاول يقنعه بس هو مسمعش
فخرج لقي ليلي واقفه بتوتر بتقوله ها وافق؟
راغب لا يا ليلي موفقش
ليلي بسرعه موفقش ازاى؟ لازم يوافق ضرورى

 

 

راغب بصلها بتعجب وقال ليلي هو في ايه
ماجي نطقت من وراه انا هفهمك بس تقنع راهب يجي معانا الاول
راهب خرج وسمعهم ونطق ياريت افهم
اخدته ماجي لبعيد هو وراغب ووقفت ليلي تراقب الجو
ونطقت ماجي مش ملاحظ ان رنا متغيره
راهب ايوه ومش عايزه اشك فيها لان طبعها بقي غريب وعشان كده بحاول ابعد لحد مهدي
ليلي جت بتوتر ونطقت لا كده رنا وابنك هيتأذو
راهب تننح وقال رنا مالها وايه حكاية ابنك دي
ماجي بتوتر رنا حامل
راهب اتصدم ونطق وليه مقلتليش
ليلي بتوتر عشان هي متعرفش
راهب ازاى متعرفش وانتوا عارفين؟
ماجي مهو انا شوفت التحليل الي هي عملته
راغب تنح ونطق ايوه يعني هي عارفه صح كده
ليلي لاء
راهب ازاى بقي فهموني
ماجي اصل رنا عندها
راهب عندها ايه؟

 

 

كان جبر وامه وصلوا عند الدكتور وبدأ يتفرجوا علي المكان دخلت ام جبر حسب دورها ومكنتش عارفه تقوله ايه وتساله ازاى بدات تتكلم عن نفسها بالحاجات الي هي ملاحظاها علي رنا لحد مفجأه سمع صوت كلكسات عربيات كتير قام يبص من الشباك فبتبص هي قدامها لقت علي مكتبه ملف بأسم رنا ابتسمت بحبث وهي بتفكر تشيله بس قبل متلمسه جه الدكتور وكان بئسالها بتعمل ايه ارتبكت بس انقظها صوت السكرتيره الي بتطلب منه يكون سريع وينزل يحرك عربيته الي قافله علي العربيات تحت فاستأذن ونزل وف اللحظه دي ابتسمت هي بخبث ومسكت الملف ف أديها وهي بتصوره بموبيلها كله
واستأذنت من السكرتيره وقالت ان حصل ظروف ولازم تمشي وخدت بعضها ومشيت وهي بتقرا الملف ونطقت بذهول انفصام واضطراب ف الشخصيه؟ يلهوي
كان راعب بيستوعب كلمة ماجي وادرك ان اكيد الغرابه دي بسبب شخصيتها التانيه ونطق هي مؤذيه؟ ممكن تأذي نفسها بجد؟
ماجي ايوه هي ديما ف الشخصيه التانيه بتحاول تعزل رنا عن الكل لدرجة كانت مستعده تخليها تنتـ*حر رغم ان ده نهايتها ف الشخصيتين بس الحمد لله لحقناها
ليلي المشكله انها كانت خفت بس معرفش هي كانت كده وانتمست فعلا ولا…
راهب ولا ايه؟
ليلي تكون خدعتنا طول الفتره دي انها خفت واستغلت المشاكل والانشغال وظهرت تاني؟
راهب بهدوء ايا كان الي حصل فالاكيد انا هفضل جنب مراتي ومتجبوش سيره لجدي او خالي لحد منلاقي حل
الكل حاضر
راح كل واحد علي اوضته لكن راهب دخل اوضته لقي الجو ضلمه وفي برد غريب ف الاوضه
اتخض راهب جدا وبدأ يلف حولين نفسه وحاول يفتح النور وهو بينادي رنا بس فجأه جه حد حضنه من ورا و…..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حب حد التملك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *