روايات

رواية هذه ليلتي الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم نجمة براقة

رواية هذه ليلتي الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم نجمة براقة

رواية هذه ليلتي البارت السادس والثلاثون

رواية هذه ليلتي الجزء السادس والثلاثون

هذه ليلتي
هذه ليلتي

رواية هذه ليلتي الحلقة السادسة والثلاثون

عند المستشفى
ادم بيسيب ليلى في العربيه وينزل يدور علي سليم في المستشفي اللي وصله ليها
راح الطوارئ وسأل علي اسمه محدش وصله لحاجه،.. دخل جوه ولف في المستشفي كلها لغيت ما يأس انه يلاقيه
ادم محدث نفسه _ يكون مشي… اوصله ازاي ده دلوقتي .. انا هنده واللي اسمهم سليم يردو وانا اختار
ادم بزعيق _ يااااسلييييم.. حد غايبله تليفون يا خونااااا يا عينيييين
يامن من داخل غرفته يشبه علي صوته بس ميقدرش يتحرك
ادم _ ياااااسليييم
الممرضه _ ايه يافندم ده هدوء لو سمحت
ادم بزعيق _ انا بدووور علي واحد اسمه سلييييم
الممرضة _ لو سمحت كده غلط
ادم _ انا بدور على واحد هنا اسمه سليم عشان اديله تليفونه اللي وقع منه
الممرضه _ احسن من الدوشه دي انك تسأل في الاستقبال تحت علي اسم المريض
ادم _هو مش مريض ده جاي لصاحبه
الممرضه _ طيب لو سمحت اتفضل اقعد هنا وانا هشوف في حد بالاسم ده هنا او لا… اسم حضرتك ايه
ادم_ ادم

 

 

الممرضه _ ماشي يافندم اتفضل
ادم _ متشكر
ليلى بتلاحظ غياب ادم ف بتدخل جوه تشوفه اتأخر ليه وبتدور عليه لغيت ما بتلاقيه
ليلى_ في ايه يا ادم
ادم_ مستني الممرضه يكون لقت الراجل ده
ليلى_ طيب مش يمكن مشي
ادم_ ممكن… خلاص يلا بينا ولما ابوه يتصل اقوله يبعته يجي ياخده
ليلى_ يلا
الممرضه_ ملقتش حد بالاسم ده واقع منه تليفونه
ادم_ متشكر، انا هتواصل مع حد من ارقامه
الممرضه_ تمام يافندم
ادم_ يلا بينا
ليلى_ يلا
بيطلعو من المستشفى وسليم بيدخل ومش بيشوفهم ويروح عند يامن
يامن_ لقيته
سليم_ لأ
يامن _ عارف من شويه كان في حد بينده علي اسم سليم وبيقول انه معاه تليفون او حآجه زي كده
سليم_ يعنى ممكن يكون صاحب العربيه لقاه
يامن_ عربية ايه
سليم_ واحد وصلني هنا، اكيد التليفون وقع في عربيته وجه يدور عليه
يامن بفضول_ اسمه ايه
سليم_ قالي اسمه بس مش فاكره تصدق
يامن _ اسمه ادم
سليم _ اه صح ادم بس عرفت ازاي
يامن_ وانت تعرفه منين
سليم_ خبطني بالعربيه على خفيف.. بس انت تعرفه منين
يامن _ لو كان هو نفسه، ف هو يكون صاحبي
سليم_ بجد، طيب كويس اوي انا ممكن اتصل برقمي واقوله
يامن_ لا متقولهوش،
سليم_ مش بتقول صاحبك

 

 

يامن محدث نفسه_ هما لو عاوزيني هيدورو عليه، وطالما محدش دور يبقا اعتبروني كلب وراح،
شامي بيكون مستني ناردين في نفس المكان وبتتأخر ليحدث نفسه _ يمكن مش جايه … لا اكيد هتيجي… طيب يمكن مفهمتش اقصد اي مكان…. اوف فينك يا ناردين ليقطع حديثه صوت سيارة ناردين وهي قادمه نحوه وتقف قريبه منه لتنزل منها
شامي بإبتسامة _ قولت انك مش جايه
ناردين _ فضولي اني اعرف عاوز تقول ايه خلاني اجي مع اني مش عاوزة
شامي _ كويس … اتكلمي سامعك
ناردين _ انت جايبني هنا علشان اسمع مش اتكلم، قول اللي عندك خليني امشي
شامي _ عاوز اعرف انتي زعلانه من ايه وفهمتي ايه علشان تزعلي كده
ناردين بانفعال _ يعني جايبني وانت معندكش كلام ولا مبرر للي عملته
شامي _ عندي مبرر واجابه لكل اسئلتك،
ناردين _ طيب قول
شامي _ لسه بتحبيني
ناردين بغيظ _ عمري ما حبيتك وده مش موضوعنا
شامي _ ماهو انتي لو بطلتي تحبيني ملوش لازم ابررلك حآجه
ناردين بغيظ _ ليه لازمه عندي، عاوزة اعرف دلوقتي انت ليه خدعتني وكدبت عليه رغم اني اتغيرت وبقيت كويسه علي ما اظن يعني
شامي _ انا كدبت عليكي اه بس مخدعتكش،
ناردين _ بلاش فلسفتك دي وكلمني عدل
شامي بإبتسامة _ من غير فلسفة، انا قولتلك اني بخدعك علشان تنسيني
ناردين _ امال انت ايه
شامي _ انا بحبك وعمري ما حبيت حد قدك يا حوريه

 

 

ناردين بدموع _ متقوليش زفته، انت كداب دا انت حتي محاولتش تسأل عليه برنه وانا في المستشفي
شامي _ كنت عارف ان محدش قالك انى روحتلك .. بس انا روحتلك يا ناردين، وكلمتك وبالاماره قولتي اسمي اربع مرات في عشر دقايق،.. انا عديتهم
ناردين بدموع _ لو كلامك صح مجيتش تانى ليه ولا حاولت تكلمني حتي
شامي _ جاتني سفريه واطريت اسافر غصب، بس انا كنت بكلم بسمه كل شويه وبسألها اذا حد جمبك او لأ عشان اكلمك
ناردين ببكاء _ كداب بردو مش مصدقاك
شامي _ وحياة ناردين ده اللي حصل، واسألي ادم هيقولك اني كنت هناك لما كنتي تعبانه
ناردين _ انت عاوزني اسأله عشان يفهم الموضوع
شامي _ هو فاهمه لوحده
ناردين _ وانت عرفت منين
شامي _ كلمني من شويه
ناردين بذهول _ كلمك في اية
شامي _ سألني في بيني وبينك ايه وكان عارف سبب تحولك المفاجأ ده
ناردين _ وانت قولت ايه
شامي _ قولتله اللي حصل
ناردين بخيبه _ كمان
شامي _ و وافق علي جوازنا
ناردين بانفعال _ ومين قالك اصلا اني موافقه اتجوز واحد كداب زيك
ناردين _ انا كدبت علشانك، ابوكي مكنش هيوافق اننا نتجوز وكان ممكن يقتلنا احنا الاتنين
ناردين تضربه بغيظ في صدره _ انت خايف علي نفسك وبس،
شامي _ انا خوفت عليكي وعلي اهلي، انا ميفرقش معايا اموت ولا لأ
ناردين بدموع _ اه بأمارة ما كدبت عليه وخلتني كرهت نفسي بسببك وبعدين روحت تسافر وتسيبني بين الحيا والموت، لو صح بتحبني مكنتش سبتني دقيقة

 

 

شامي _ انتي مكنتيش شايفه حالتي عشان تقولي كده
ناردين _ خلصت الكلام اللي عاوز تقوله
شامي _ لأ لسه
ناردين _ اتكلم
شامي _ عاوزك تسيبي كل حآجه
ناردين _ دا انت متفق مع ادم بقا
شامي _ ادم شايف اني انا اللي هقنعك، لانك بتحبيني، لو بتحبيني بجد يا ناردين خلينا نتجوز وسيبي الفلوس دي
ناردين _ لو لقيتك. جمبي وانا محتجالك. كنت سبت كل حآجه، بس دلوقتي مش مستعده اعمل حآجه علشانك، روح قوله رفضت
شامي _ بتتكلمي جد
ناردين _ ايوه
شامي _ تبقي متغيرتيش علشاني ولا حآجه، انتي هتفضلي زي مانتي انانيه ومبتفكريش غير في نفسك، وانا كنت غلطان لما صدقت ان واحده زيك ممكن تتغير ولا تحب، بس عارفه انا اللي مش عاوزك دلوقتي، روحي شوفي شغلك وفلوسك وعيشي لوحدك لغيت ما تعجزي ومحدش هيقربلك غير عشان فلوسك
ناردين بدموع _ قول زي مانت عاوز مبقتش تفرق معايا
شامي _ الله يلعن اليوم والمكان ده اللي جامعني بيكي، ارجعي يلا. بيمشي خطوتين وهي بتروح وراه وتشد ايده بغيظ _ تانى بتسيبني، حتي محاولتش معايا. مرتين،
شامي بغضب_ وهيفيد بأيه وانتي تفكيرك واحد وانانيه
ناردين تضربه بالقلم _ كنت فكراك هتحاول تانى علشان متمسك بيه،
شامي _ بتضربيني ليه هاا
ناردين ببكاء _ عشان انت جبله ومبتفهمش
شامي _ مبفهمش ايه
ناردين ببكاء _ ولا حآجه امشي يلا

 

 

شامي _ يعني لو كنت حاولت تاني كنتي وافقتي
ناردين ببكاء _ ايوة، بس انت سهل عندك تسيبني احسن ما تحاول، فاكر لما اتكلمنا في المول قولتلي مش هننفع مع بعض، ولما جبتك هنا وقولتلك بحبك قولتلي مش هينفع ومشيت وسبتني، ولما كلمتك وقولتلك نهرب قولتلي انك كنت بتخدعني وقولتلي كلام زي السم لمجرد تخلص من المشاكل ومتتعبش نفسك ودلوقتي رايح تمشي من اول محاولة بكرهك يا شاامي
شامي _ يعني انتي شايفه اني بريح نفسي مش كنت خايف عليكي
ناردين _ ايوه
شامي _ مبتفهميش وغبيه
ناردين بغيظ _ فهمني طيب.. انا مبفهمش فهمني مش تهرب
شامي _ مش هتفهمي، بس انا بحبك والفرصه جت علشان نكون مع بعض، وافقي وبعدين افهمك
ناردين _ افهم الاول
شامي _ ناردين انتي ساعدتيني بأسم مستعار ليه … مجتيش ليه بشخصيتك الحقيقية وساعدتيني
ناردين _ عشان مكنتش هتقبل مني وانت كارهني
شامي _ طيب ودخلتي واحده بينا وحتي بعد ما حبتيني مقولتيش انك انتي اللي بعتها وفضلتي مفهماني اني بكلم توقه مش ناردين ليه
ناردين _ عشان لو عرفت. كنت هتصدني، زي ما. كنت بتعمل معايا
شامي _ ايوه يعني افهم من كده ان كان المهم عندك اني اخرج. من مشاكلي ومش مهم تظهري بصوره كويسه قدامي او لأ
ناردين _ ايوه
شامي _ اهو انا. كده، كنت بحبك وهموت واكون معاكي بس مصلحتك اهم عندي
ناردين _ بردو كداب
شامي _ ليه تانى
ناردين _ محضتنتنيش ليه لما جيت
شامي بإبتسامة _ ادم حذرني بذوق، بس انا هموت واحضنك
ناردين تقترب منه وتحضنه بقوه وتبكي _ ملكش دعوه بأدم،، وحشتني اوي، كنت. محتجالك جمبي
شامي يضمها بشغف _ ناردين انا كنت بموت من قلقي عليكي وانا بعيد،، بس غصب عني
ناردين بدموع _ لما فوقت وملقتكش جمبي، حسيت اني روحي بتتسحب مني، الكل كان فاكر اني زعلانه بسبب اللي حصل ومحدش يعرف اني كنت مستنياك انت
احدي الماره __ مفيش بيوت تعملو فيها. كده
ناردين تبعد عن شامي بفزع_ هو. نفسه
الراجل _ هو انتي
شامي _ اه هي في حآجه
الراجل _ تصدق من اول ما شوفتك وانت بتحوش عنها عرفت انكم هتجوزو
ناردين _ لسه متجوزناش
الراجل بقرف_ امال حضناه ليه
ناردين _ وانت مالك
الراجل يطلع المطوه _ مالك يااابت، مشي حالك لا اشوقك
شامي يمسك ايده ويتنيها وياخد منه المطوه_ بتزعقلها قدامي ، وكمان بترفع عليها المطوه
الراجل بخوف_ احنا اسفين يا باشا عن اذنك، ممكن المطوه بس دي فاتحه بيوت
شامي _ انت بتشتغل ايه
الراجل _ حر،ااامي والشغل مش عيب
ناردين بضحك _ عنده حق

 

 

شامي بضحك _ طيب اتفضل ربنا يوقفلك ولاد الحلال
الراجل _ مبحبش الدعوه دي ولاد الحلال بيوقفو حالنا زي جنابك. كده ، كنت ساعتها بفكر اخد الشخليل اللي لبساها بس انت لحقتها
شامي _ ههههه ربنا يعوض عليك بغيرها، .. يلا يابنتي المكان هنا مشبوه
ناردين بإبتسامة _ يلا
الراجل _ متنسوش تعزمونا علي الفرح
شامي وهو ماشي _ ههههه اول المعازيم،، انت السبب في قصتنا
ناردين بإبتسامة _ تصدق صح
شامي _ الا احنا كنا بنقول ايه قبل ما يقاطعنا الراجل ده
ناردين _ ههههه خلاص بقا
شامي وهو يفتح لها باب العربيه _ لا مبحبش المواضيع الناقص،
ناردين بإبتسامة _ طيب ادخل الاول ،
يدخل العربيه ويمسك ايدها وينظر لها بإبتسامة _ وحشتيني يا ناردين
ناردين _ وانت كمان
شامي _ بقيتي كويسه دلوقتي
ناردين _ مفيش حآجه كانت تعباني غير بعدك عني، ودلوقتي خفيت… متسبنيش تانى ها
شامي _ هنكمل مع بعض لو سبتي كل حآجه
ناردين _ بعد ما عرفتك بقيت مستعده اتخلي عن اي حآجه علشانك، ودلوقتي مش عاوزة غيرك
شامي بإبتسامة _ طيب خلينا نروح نبلغ ادم واطلبك منه
ناردين بإبتسامة _ يلا

 

 

بيرجع ادم وليلي من بره، وليلي بتدخل جوه اوضتها وتقعد علي السرير وتبكي وناهد تروح وراها
ناهد _ حبيبتي متعمليش في نفسك كده اكيد هيرجع
ليلي ببكاء _ امتي طيب اربع ايام دلوقتي محدش يعرف عنه حآجه
ناهد _ هيرجع دلوقتي بس انتي ريحيّ نفسك شويه
ليلي ببكاء _ اريح نفسي ازاي بس
ناهد _ انتي بأيدك ايه تعمليه
ليلي _ انا السبب لو مقسيتش عليه مكانش حصل كده،، لو مرجعش انا مش هسامح نفسي
عند ادم
بيجو ناردين وشامي
ادم _ اهلااا
ناردين بإبتسامة _ ادم انا خلاص مش عاوزة حآجه
ادم _ يا سلااام كنت فين ياعم شامي من زمان
شامي _ هي خدت القرار ده لوحدها قبل ما اتكلم معاها
ادم _ صح ياناردين
ناردين بإبتسامة _ ايوه
ادم _ هعمل مصدق
ناردين بإبتسامة _ مهما كان اللي خلاني اخد القرار ده ف انا راضيه عنه، تقدر تتصرف في. كل. حآجه
ادم _ ربنا يحميكي، ايوه كده احنا هنعمر حياتنا مش هنقبل حآجه تبوظها وتملاها غضب من ربنا
ناردين _ صح
ادم بهمس _ طيب موافقه ولا نطرده
ناردين بخجل_ مش فاهمه حآجه
ادم بهمس _ خلاص انا هقوله يمشي

 

 

ناردين بخجل _ موافقه
ادم _ موافقه اطرده
ناردين _ موافقه اتجوزه
ادم بإبتسامة _ طيب استني اما يطلبك الاول
ناردين بإبتسامة _ ماشي
شامي _ طيب هتعملو ايه دلوقتي
ادم _ هنرجع بلدنا
شامي _ طيب ممكن اتكلم معاك علي انفراد
ناردين _ انفراد
شامي بإبتسامة _ ايوه كلام رجاله يعني
ادم _ ناردين، يلا حبيبتي شوفي ليلى وخليني مع شامي
ناردين _ حاضر
بتمشي ناردين وادم بيتكلم مع شامي
ادم _ اتفضل
شامي _ انا طالب ايد ناردين
ادم بإبتسامة _ طيب ما انا عارف
شامي _ يعني موافق
ادم _ اه موافق، ومتشكر علي اللي انت عملتو معانا، من غيرك كانت هتفضل متمسكه بالفلوس دي
شامي _ هي مكنتش هتحتفظ بيهم بس كانت زعلانه شويه
ادم _ الحمدلله انها فهمت، المهم دلوقتي تخلي بالك منها ماشي
شامي _ في عينيا
ادم _ طيب احنا مش هنقدر نعمل فرح قبل سنه علي الاقل
شامي _ سنننه كامله
ادم _ ايوه، بابا لسه متوفي مش هينفع نحتفل دلوقتي
شامي_ مش مشكله نستنا واهو يكون جهزت الشقة
ادم _ على خير

 

 

في الصعيد بيوصل فهد وعز ويقابلو ابو نور واهلها
الاب_ يا اهلاً برجاله
عز_ اهلا بحضرتك
فهد_ اهلا بيك
الاب_ اتفضلو في المندره
فهد_ اتفضل،
نور واقفه فوق وبتبص عليهم بفرحه وفهد بيشوفها لترسم ابتسامه علي وجهه
بعد وقت بيتفقو مع ابوها وياخدو الموافقة، ويتم الاتفاق على معاد الفرح والتفاصيل، وفهد وعز بيقعدو هناك لغيت معاد الفرح اللي هيكون عبارة عن دخله بلدي يحضرها كل اهل البلد
عز _ فهد الدخله هتكون بلدي عارف يعنى إيه
فهد_ يعني هيلعبو بالنبوت ويرقصو بالاحصنه فاهم
عز بضحك _ ههههه لأ مش كده
فهد_ امال ايه
عز يوشوشه في ودنه وفهد يبصله بذهول_ نعم ايه التهريج ده لا طبعاً مستحيل محدش ليه دعوه دي حآجه تخصنا
عز_ لا ياحبيبي، ده شرط ولو متنفذش مش هنمشي من هنا عايشين، لازم البلد كلها تعرف ان بنتهم كويسه
فهد بعصبيه_ طيب نكتب الكتاب لو شوفت حد بيقرب ولا يستنو حآجه هقتلهم
عز بضحك_ ياعم عديها مش هنوقف الدنيا علي حآجه زي كده
فهد_ انت عبيط يلاا، دي خصوصيات ومحدش ليه دخل بيها غيرنا
عز _ مطر تعمل كده، تنازل المره دي وبعدين خدها ومتخلهاش ترجع هنا تاني
فهد بعصبيه_ كده كتير مش هينفع الكلام ده
عز _ فهد انت وهي كان ممكن تتقتلو لولا الحل ده، متعقدهاش بقا
فهد_ اووف ايه التفكير ده، ودكاترة كشف العذريه قصرو في ايه
عز _ دي حياتهم ملناش دعوة
فهد_ انا هكلم نور واشوف رأيها في الموضوع ده
عز _ تكلمها في ايه يا صايع
فهد_ وفيها ايه ماهي طرف في الموضوع
عز بقرف_ لما تجوزها تبقا طرف بلاش قلت ادب
فهد_ انت برجلتلي دماغي اصلا
عز _ اااه منك، اهمد لما تجوزها ابقا تناقش معاها في الموضوع
فهد_ انت اهبل ياض يعني هي قعدت معايا فتره كبيره محاولتش اتجاوز معاها اكتر من اني لطشتها بوسه في خدها وحضنتها حضن طياري، هاجي دلوقتي واقل ادبي
عز _ لطشتها بوووسه، ربنا يعدي اليومين دول علي خير
نور ترن على فهد

 

 

فهد بإبتسامة_ دي هي
عز._ هتفضحونا
فهد_ بقولك ايه اسكوت… الو
نور بإبتسامة_ مبروك
فهد_ مبروك عليه
نور _ طلعو روحك في الطلبات طبعا
فهد_ يطلبو اي حآجه انا جاهز، بس في مشكله
عز بهمس _ متقولهاش
فهد يبعد عنه ويكلمها
فهد_ انتي عارفه طبعا موضوع الدخلة البلدي دي
نور _ ما تحترم نفسك
فهد_ نور متتغابيش دلوقتي الله يخليكي انا مش قصدي قلت ادب، انا مش عاوز الموضوع ده محدش له دعوه بينا يعرفو حآجه زي دي
نور بلخبطه_ متقلقش عامله حسابي،.. اصلا انت مش هتكلمني لمدة شهرين
فهد_ لاااا يا شاديه هتعمليلي فيها الزوجه ال 13 هزعلك، احنا نخلص من الورطه دي وبعدين نشوف
نور _ هما شهرين مش عاجبك هلغي الجوازه
فهد محدث نفسه_ قولي الي عاوزاه بس تيجي وانا هتصرف معاكي، قال شهرين قال
نور _ قولت ايه
فهد_ خليهم تلاته شهور
نور_ حلو، موافقه
فهد_ طيب ناويه تعملي ايه في المشكله دي
نور _ هقولك وقتها
فهد بإبتسامة_ كلها اربع أيام

 

 

نور _ ما تحترم نفسك
فهد_ هو انا كلمتك
في منزل صلاح
سليم بيتصل ب ادم
ادم_ ايوه
سليم_ استاذ ادم
ادم_ ايوه انا
سليم_ انا سليم صاحب التليفون
ادم_ اهلاااا ايه ياراجل انا قولت انك نسيته
سليم_ مجتش فرصه اني اكلمك
ادم_ ولا يهمك، تحب نتقابل فين علشان تاخده
سليم_ في نفس المستشفى اللي وصلتني ليها
ادم_ على فكره انا روحتلك هناك وملقتكش
سليم_ ما انا عرفت
ادم_ عرفت ازاي
سليم_ هو قالي مقولكش بس صاحبك كان هناك وعرف صوتك
ادم باهتمام_ صاحبي مين
سليم_ اسمه يامن، موجود في المستشفي بقالو خمس ايام
ادم بصدمه_ حصله ايه يامن
سليم_ عمل حادثة واتنقل هناك، لو سمحت روحله علشان هو فاكر ان محدش بيدور عليه
ادم_ احنا قالبين البلد عليه ازاي يفكر كده،، انا جاي حالا
بيقفل معاه ويروح ل ليلي

 

 

ادم_ ليلي،انا لقيت يامن
ليلي بفرحه مختلطة بدموع_ لقيته فين
ادم_ هوديكي ليه؛ يلا بينا
بياخدها ويروحو المستشفى علي طول ويقابلو سليم هناك
ادم_ هو فين
سليم_ في الاوضه دي
ليلي تفتح الباب تلاقيه متربط ونايم… تقرب منه هي وتبكي، وتقعد جمبه
ليلى_ يامن
آدم_ خليه نايم
ليلي ببكاء_ هو حصله ايه، ليه مربط كده
سليم_ عمل حادث بس هو كويس متقلقيش
ليلى ببكاء_ كويس ازاي وهو متربط كده
سليم_ شوية كدمات وهيخفو، انا لسه سائل الدكتور عليه وطمني
ليلى تبصله بحزن _ يامن انت سامعني
يامن يفتح عينيه _ سامعك،
ليلي بدموع_ بقا كده متحاولش تبلغني باي طريقه
يامن بتعب_ لو كنتى عاوزاني كنتي دورتي
ليلى_ انا مبطلتش ادور عليك من خمس أيام
ادم_ حمدلله على السلامه يا يامن
يامن بتعب _ الله يسلمك
ادم_ سليم تعاله عاوزك
سليم_ اتفضل
بيمشو ويسيبوهم يتكلمو
ليلي_ حمدالله علي سلامتك
يامن_ متشكر

 

 

ليلي_ انت زعلان ليه دلوقتي انا اللي مفروض ازعل منك، مخبي عليه انك تعبان يا يامن
يامن _ وهقولك ليه وانتي مش عاوزة تشوفيني اصلا
ليلي بدموع_ انا زعلت منك بس مستحملش عليك الهوا،.. انا قبل ما اعرف انك مختفي حلمت بيك وعرفت ان فيك حآجه
يامن بتعب_ بعد ما مشيت من عندك اخر مره مبقتش شايف قدامي وشربت كتير ومحستش بنفسي بعدها غير وانا هنا
ليلي_ ليه تعمل في نفسك كده، عاجبك منظرك ده
يامن_ مش عاوز اعيش وانتي بعيدة عني
ليلي بدموع_ من دلوقتى هكون معاك مش هسيبك بس شد حيلك علشان نرجع البيت
يامن بتعب_ بجد يا ليلى، يعني انتي مسمحاني دلوقتى
ليلي_ انا مكنتش زعلانه منك، كنت خايفه ان المشاكل والشك يكرهنا في بعض علشان كده مكنتش عاوزة ارجع
يامن _ عمري ما هشك فيكي تانى، انا اسف على كل حآجه
ليلي بدموع_ خلاص مفيش حآجه
يامن _ لو مش متربط كنت خدتك في حضني دلوقتي
ليلى بإبتسامة_ بعد ما تخف ان شاءلله
يامن_ اسكوتي مش حاسس بعضمي
ليلى_ الف سلامه عليك، ان شاءلله انا وانت لأ
يامن_ بعد الشر بس انتي داخله فيه شمال من اول ما دخلتي مقولتيش كلمه حلوه
ليلى بإبتسامة_ لما تخف هقولك

 

 

بعد ايام في الصعيد
فهد بفرحه _ بقينا زوج وزوجه يا نور
نور بخجل _ بيقولو
فهد _ هما مين اللى بيقولو احنا اتجوزنا فعلاً.
نور بخجل _ اه ما انا عارفه،
فهد يقترب منها وفجاه يسمع صوت واحد بره
الراجل _ يلااااا يا عريس
فهد بغيظ_ هروح اشتمه
نور _ لأ مش دلوقتي، خلينا بس نخلص الموضوع ده
فهد _ هتعملي ايه
نور تطلع موس من داخل الفستان، وتقربه من يدها وهو يمسكها
فهد _ انتي بتعملي ايه
نور _ جرح صغير مش هيحصل حآجه
فهد يمسك. منها الموس ويجرح صباعه _ التخلف ده مش هينتهي هاتي البتاعه خلينا نخلص
نور _ انتي ليه عملت كده
فهد _ دمي هيتصفا اخلصي
نور تمسك القماشه وتحطها على ايده
فهد يمسكها ويحدفها عليهم من الشباك ويقفله تاني
فهد _ متزعليش منى لو مخلتكش ترجعي هنا تاني، استغفر الله العظيم، هو في كده، حآجه بين الراجل ومراته مالهم هما، ما نصورلهم احسن
نور _ معلش ادينا خلصنا منهم وارتحنا
فهد يقترب منها بإبتسامة _ بس ايه الجمال ده، شكلك حلو اوي بالابيض
نور بخجل _ شكراً
فهد يقترب منها ليقبلها وهي تدفعه ليقع على الأرض وتمسك الموس وتحطه علي ايدها
نور بتحذير_ لو قربتلي هموت نفسي
فهد _ انتي هبله انا جوزك

 

 

نور _ ايوه يعني ده مبرر يخليك تقل ادبك، خليك عندك احسنلك
فهد بغيظ _ امال ايه المبرر اللي يخليني اقل ادبي، انتي متخلفه، انا جوزك ولسه مخلصين الفرح وكتب الكتاب،
نور _ مليش دعوه انا قولتلك مش قبل شهرين يكون خدت عليك
فهد _ طيب خلاص زي ما تحبي مش هغصبك علي حآجه، بس سيبي ده ليعورك
نور بحده _ مش هسيبه غير لما تنام، نام يلا
فهد _ حااضر، انا اصلا هلكت وطالبه معايا نوم .. يلا تصبحي على خير
بيغير هدومه وينام، وهي بعد شويه بتسيب الموس وتغير الفستان وقبل ما تلبس غيره بيمسكها ويكتفها بأديه..
فهد _ مسكالي الموس طيب وربنا ما انا عاتقك
نور بغيظ _ هصوت يافهد سيبني احسنلك
فهد يقربها ليه بغيظ _ اسمعش صوتك انتي ليلتك مش معديه النهارده
بعد وقت بتقوم وتجري علي الباب وهي بتلطم وتبكي
نور ببكاء _ ربنا ينتقم منك يا زبالة يا حقير
فهد بضحك _ انتي محسساني اني مغ….تصبك انا جوووزك
نور ببكاء_ هقول لبوي يطلقني منِك يا قليل الحيا
فهد_ قوليله اجري
نور تمسك الابجوره وتجري وراه بغيظ_ هتنام في الحمام
فهد_ انتي هتتلمي ولا اكتفك في السرير انا الراجل اهنه.. في حرمه تقول لراجلها له وتخليه يبييت في الحمام، اباااي عليكي، ثم يمسكها مره اخرى و…( ما علينا)

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية هذه ليلتي)

اترك رد

error: Content is protected !!