روايات

رواية عشق فوق النيران الفصل الثاني عشر 12 بقلم مريم مجدي

رواية عشق فوق النيران الفصل الثاني عشر 12 بقلم مريم مجدي

رواية عشق فوق النيران البارت الثاني عشر

رواية عشق فوق النيران الجزء الثاني عشر

رواية عشق فوق النيران الحلقة الثانية عشر

مني:اطلبي الدكتور بسرعه
ايمان: حاضر
جابو لها الدكتور وكشف عليهاا
ايمان ومني ف صوت واحد: خير ي دكتور
الدكتور:مبروك المدام حامل
مني:حامل… حامل اواي يعني
الدكتور:هي مش متجوزة ولا اي
مني:لا ي خويا متجوزة بس دي كانت قط.عه النفس
الدكتور:اه م عشان اغم عليها وهي نايمه
الدكتور مشي وقامت فرح
فرح:اي الدكتور قال اي
ايمان:قال انك حامل
فرح بصدمه:اي
ايمان:ايوا

 

 

فرح:ازاي
مني:اي ي بنتي هتعترضي ع امر الله ولا اي
فرح:استغفر الله
مني:الف مبروك يبنتي
فرح:الله يبارك فيكي
ايمان: اوماال انتي هتعملي اي مع سيف
فرح:معرفش بس كل اللي اعرفه ان مش هخليه يشوف ابنه مهما حصل
ايمان ومني:ازاي يعني
فرح:يعني هربي الطفل لوحدي
************************
سيف مكملش اسبوعين ف مصر وسافر هو و ياسين دبي عشان يشتغل و عشان يحاول ينسى فرح
قعدوا ف فندق وبداوا يشوفوا شغلهم
كان ف مره قاعد ف كافيه شاف سامح صاحبه مشفهوش من زمان
سامح:اي ده سيف
سيف:اه مين حضرتك
سامح: حضرتك!! انت مش عارفني
سيف:معلش فكرني بنفسك

 

 

سامح:انا سامح الاسيوطي
سيف: اهلا عامل اي واي اخبارك
سامح: الحمدلله تمام والله وانت عامل اي
سيف: الحمدلله تمام
سامح: بشتغل هناا انت اللي بتعمل اي هنا
سيف: بشتغل بردو بتشتغل اي
سامح: عندي شركه مقاولات وانت
سيف:اي دا وانا كمان
سامح:اومال جاي تعمل اي هناا
سيف:جاي افتح فرع تاني ل شركتي
سامح:وانا كمان
سيف:شكلنا هنحتاج بعض ف شغل كتير اوي
قعدوا يتكلموا عن الشغل وعن هنا هيعملوا اي سوا
******************************
عند فرح
محمد اب عمتها جه جالهم

جه احمد عند فرح
*******************
فرح:اهلا ازيك ي احمد
احمد:تمام الحمدلله تمام والله ليكي واحشه والله ي فرح
فرح:وانت اكتر والله…اي لساا مجبتش بيبي
احمد:لا والله لساا
فرح:ربنا يرزقكم ان شاء الله
احمد:يارب كدا تخضيناا عليكي يست فرح
فرح بكسوف:معلش
احمد:اي دا اي دا ده احنا نشيلك ف عيوناا
فرح:ربنا يخليك
احمد:بقولك
فرح:نعم
احمد:انا عندي المكتب بتاعي اي رايك نشتغل سوا ده طبعاً لو مش هيتعبك او يتعب البيبي
فرح: لا لا خالص انا كنت اصلا هنزل اشوف شغل
احمد:طب حلو الكلام ده تحبي تنزلي من امتي
فرح: انا جاهزة ف اي وقت ان شاء الله حتي لو بكرا
احمد:يبقاا اتفقناا
(احمد وفرح هما الاتنين مهندسين ديكور)
دخل خالد
خالد:اهلا اهلا ست فرح
فرح:اهلا اهلا خالد عامل اي
خالد:تمام الحمدلله والله انتي عامله اي وجوزك عامل اي
فرح بحزن:تمام كلنا بخير
خالد: اي دا القمر زعل لي
فرح:عشان اتطلقت
خالد:احسن ف دههه..اي اتطلقتي هو انتي لحقتي يبنتي
فرح:نصيبي كدا
خالد: والله احسن هو الخسران
فرح:اكيد طبعا
احمد:مش تبارك ل فرح
خالد:الف مبروك اتجوزتي تاني ولا اي
احمد:لا ي ظريف فرح حامل
خالد:لا يراجل الف مبروك
فرح: الله يبارك فيك
خالد:هتعملي اي
فرح:مش هعمل بس مش هرجع تاني وهقعد هنا وهشتغل مع احمد
خالد:ايوا كدا خليكي ست قويه
قعدوا يضحكوا
**************************
عند سيف
سامح: يلا بينا
سيف:ايوا انا بقول كدا بردو
سامح:يلا عشان هتتغدا معايا انهارده
سيف:لا والله معلش خليها مرا تانيه
سامح:لا يلا احنا لساا مخلثناش كلامنا
سيف:معلش مرا تاني
سامح:انا قولت كلمه يلا يعني يلا
سيف:معلش والله بس هروح عشان اتغدا مع ياسين
سامح:اي دا هو ياسين معاك
سيف:اه
سامح:لا ده انتوا الاتنين لازم تيجوا تتغدوا معايا
بعد محاولات كتير من سامح انو يقنع سيف سيف وافق وراحو سوا هما التلاته قعدوا ع السفرة يتغدوا بس اتصدم لما شاف
ي ترا سيف شاف اي؟!!

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق فوق النيران)

اترك رد

error: Content is protected !!