روايات

رواية أحببت قاصرا الفصل الثاني عشر 12 بقلم شيماء الديب

رواية أحببت قاصرا الفصل الثاني عشر 12 بقلم شيماء الديب

رواية أحببت قاصرا البارت الثاني عشر

رواية أحببت قاصرا الجزء الثاني عشر

رواية أحببت قاصرا الحلقة الثانية عشر

اسعد حس بزهول غريب وابوه بيتهم بنته انها ورا اللي جرا لبنت عمها
خالد // متزعلش مني يااسعد يابني بس هي دي الحقيقه وكان عندي استعداد امسكها املص ودانها بس خوفت علي زعلك
احمد // احنا مش طالبين من حاجه يااسعد غير انك تشد عليها شويه عشان تغير من اسلوبها عشان محدش يكرهها
اسعد // حاضر يااحمد ولايهمك تؤمرني بحاجه تانيه ياحاج
خالد // لايابني بلاش تتاخر ف الشغل بكره عشان اختك وعيالها جايين
اسعد //حاضر ياحاج هقوم اتطمن علي ملك وانزل بقي انام
احمد // طب تعالي يابو سيف البيت بيتك واخده وخبط علي باب اوضة ملك
مني // ادخل …… ودخلو علي ملك ومني في الاوضه
اسعد // عامله ايه ياغاليه يابنت الغالي
ملك // الحمدلله ياعمو

 

 

قرب اسعد عليها وباس راسها وقال // حقك عليا يابنتي متزعليش من سمر مهما حصل انتم اخوات وهي اكيد متقصدش
ملك // لا ياعمو اسعد انا مش زعلانه منها واكيد ربنا اللي كاتبلي كده
اسعد بابتسامه // ربنا يباركلك يابنتي. ويهديكي
مني // ماتتفضل يابوسيف اقعد
اسعد // يزيد فضلك ياام ملك لا انا هنزل عشان عندي شغل وعاوز انام بدري يلا تصبحو علي خير
احمد // وانت من اهل الخير ياخويا
ونزل اسعد وهو حاسس بزعل ومتضايق من تصرفات مراته وبنته وصل بابا بيته وفتح لقي هاله قاعده قدام التليفزيون
هاله // مالسه بدري يااسعد بيه 😏
اسعد // بقولك ايه لمي دورك وادخلي اتخمدي ومش عاوز كتر كلام
هاله بمسكنه // بقي انا مستنياك كل ده عشان تقولي كده
اسعد // هما كلمتين هقولهملك وخليهم حلقه في ودانك ياتعيشي بما يرضي الله في البيت ده وتربي بنتك تربيه كويسه يامشوفش وشك في البيت
هاله // انت بتطردني من البيت يااسعد
اسعد // انا اللي عندي قولته وبكره بنتك لها حساب معايا بس لما ارجع من الشغل
تصبحي علي خير ودخل علي اوضته ورزع الباب وراه
هاله قاعده في الصاله من كتر الغيظ عماله تاكل في نفسها وتكلم روحها // اه مااكيد الست مني وابوك شحنوك عليا حسبي الله فيهم 😡
وعدي اليوم ودخلت نامت البومه 🤣

 

 

اسعد راح علي شغله وسمر علي مدرستها وسيف نايم وهاله بتنضف في البيت وبعدها بشويه قام سيف من نومه وافتكر انه وعد ملك انه هيذاكرلها خرج من اوضته لقي امه في وشه
// صباح الخير ياست الكل
هاله // صباح العسل ياحبيبي يلا عقبال ماتدخل الحمام وتصحصح هكون جهزت الفطار
سيف // لا ياماما متتعبيش نفسك انا هفطر مع ملك
هاله بغضب // نعم ياخويا بتقول ايه
سيف // ونبي ياماما ماهي ناقصه خناق علي الصبح
هاله // جرالكم ايه هو انا اللي بقيت سبب النكد دايما ولا ايه
سيف // ياماما افهمي البنت انا وعدتها اني هذاكرلها لحد ماتخف وترجع تقف علي رجليها من تاني
هاله // وانت تذاكرلها ليه ان شاءالله ماالدكتوره مني تذاكرلها
سيف // لا انا ملزوم اذاكرلها علي الاقل عشان اللي هي فيه بسبب بنتك
هاله // اووووووف دي مابقتش عيشه كل حاجه بنتك بنتك اللي عاوز يعمل حاجه فيكم يعملها انا زهقت
وراحت دخلت علي المطبخ وسابته
سيف دخل الحمام وراح غير هدومه وطلع علي شقة عمه احمد و رن الجرس وفتحتلها مني
سيف // صباح الورد يامرات عمي

 

 

مني // صباح الروقان ياعم سيف
سيف // هو في حد يكون داخل بيت عمه وميبقاش رايق
مني // مش كده بردو طب ادخل ياحبيبي نورت
سيف // اومال فين ملك لسه نايمه ولا ايه
ملك بصوت عالي من اوضتها // انا هنا اهو ياابيه سيف مستنياك من بدري
مني // بقالها ساعه متحمسه ومستنياك بس هنفطرو الاول ياسيف والله جعانه والست ملك مرضتش نفطر من غيرك
سيف بابتسامه وبيبص لملك // وانا نفسي مفتوحه اوي
مني //يلا هحضر بسرعه واجيب الفطار ادخل ياسيف اقعد مع ملك وانا مش هتاخر عليكم
سيف هز راسه بالموافقه وشد كرسي وقعد جمب سرير ملك
وفضل يبص في ملامحها عن قرب وسرح في جمالها وكلم نفسه //ماشاءالله انا اول مره ياملك ابص في ملامحك عن قرب انتي مش ملك انتي ملاك
انتي ايه من الجمال
ملك // ابيه سيف ابيه سيف
سيف // ها نعم بتقولي حاجه
ملك // لقيتك بتبصلي وسرحان وبكلمك مش بترد
سيف بتهته // لا لا مش سرحان ;; ما تيلا بقي يامرات عمي انا موتت من الجوع
مني // وسسسع انا جيت ادي الفطار ياحبيبي يلا بسم الله
وقعدو جمب ملك يفطرو ويتكلمو ويضحكو ودي كانت اول مره من سنين سيف يضحك فيها من قلبه كان من جواه مش عاوز الوقت يعدي بسرعه ومش عاوز اليوم يخلص
سيف // يلا نبدا مذاكره بقي ياست ملك
ملك // يلا بينا انا جاهزه

 

 

مني // وانا هروح اعملكم عصير تشربوه
بدأ سيف يذاكر لملك والوقت يمر وهو مش حاسس بيه
ورجع احمد من الشغل ودخل عليهم الاوضه // الله ينور ياشباببيبي المستقبل ربنا يباركلك ياسيف يابني
سيف // دا واجبي ياعمي ولايهمك
مني // عقبال ماتغير هدومك يااحمد هكون جهزت الغدا
احمد // علي مهلك ياحبيبتي انا هستني امال اختي طالعه تشوف ملك هي وعيالها
مني // اي دا هي امال هنا من امتي
احمد // انا لسه بركن عربيتي لقيتها داخله من باب العماره
ودخلت عند الحاج وهتيجي دلوقتي
مني // خلاص ياحبيبي يلا غير هدومك وانا هستناها
شويه والباب رن وفتحت مني وبعد سلامات واحضان
مني // اتفضلي ياام علي نورتي الدنيا كلها
امال // منحرمش منك يام ملك الف سلامه علي ملوكه معلشي بقي الزياره اتاخرت بس غصب عني والله
مني // ياحبيبتي ولا يهمك وليه تاعبه نفسك كده مكنش له لزوم كل ده
امال // مفيش حاجه تغلا علي ملوكه حبيبت عمتو

 

 

دا علي والله واجع راسي كل شويه وعاوز يجي يشوفها ويتطمن عليها بس انتي عارفه انه في ثانويه ودروس بقي
مني // ربنا يوفقه يارب تعالو ادخلولها دا سيف جوا بيذاكرلها
ودخلو الاوضه لملك
امال // ازيك ياواد ياسيف والله ولك وحشه بقي كده متسالش علي عمتك حبيبتك
سيف سلم عليها وباسها // اسف ياعمتي بس غصب عني عشان الدراسه وكده
وجه عليه علي سلم عليه وبص لقي علي رايح علي ملك وسلم عليها وباسها سيف من غيظه كسر القلم نصين واتجرحت ايده 😭

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية أحببت قاصرا)

اترك رد

error: Content is protected !!