روايات

رواية أحببت قاصرا الفصل الرابع عشر 14 بقلم شيماء الديب

رواية أحببت قاصرا الفصل الرابع عشر 14 بقلم شيماء الديب

رواية أحببت قاصرا البارت الرابع عشر

رواية أحببت قاصرا الجزء الرابع عشر

رواية أحببت قاصرا الحلقة الرابعة عشر

علي بطبعه مستفز ودايما شايف سيف عاوز يعمل نفسه كبير علي الكل
وسيف اساسا مش بيحب علي لانه ملاحظ دايما انه بيحاول يتقرب من ملك
علي // فكك من دور الكبير اللي انت عايش فيه ده
سيف // انا كبير غصب عنك مش بمزاجك
علي // كبير علي نفسك ولا تقدر تعمل حاجه
سيف نزل وراح ضربه بالبوكس في وشه نزف من مناخيره وفضل يصرخ ومسكو في خناق بعض علي السلم سمع صوتهم جدهم وسمر من فوق سمعت الصوت ودخلت جري تصحي ابوها
سمر // الحق يابابا سيف وعلي ماسكين في خناق بعض علي السلم
اسعد سمع الكلام قام ونزل جرري
خالد طلع علي الصوت // الله الله والله وعيشت ياخالد ياسيوفي وشوفت احفادك ماسكين في بعض وبيضربو بعض
اسعد دخل في نصهم // وسع انت وهو كده ايه اللي بتعملوه في بعض ده
خالد بصوت عالي وبغضب // سييييييف سيب ابن عمتك وكلمني هنا ;
سيف // هو اللي بدأ ياجدي هو اللي قل ادبه وانا لازم اربيه
علي // لا ياجدو ده كذاب هو اللي بدا وباين علي وشي

 

 

اسعد // من امتي ياسيف وانت بتمد ايدك علي حد وبتعمل مشاكل كده اتفضل اطلع علي فوق وليا حساب تاني معاك
خالد // سيف الصبح تجيلي عشان عاوزك وانت يازفت يللي اسمك علي ادخل نام والصباح رباح
سيف // حاضر ياجدي تصبح علي خير وطلع مع ابوه علي فوق واول مادخلو شقتهم
اسعد // سيف انا عارف انك مبتكذبش احكيلي ايه اللي حصل بظبط
هاله // اكيد الموضوع في ان واحساسي ميخيبش
سيف // انا بعتذر يابابا عن اللي حصل بس معلش سبني لبكره وانا هحكيلك
اسعد // ماشي يابني هسيبك دلوقتي ترتاح وبعدين نتكلم
هاله // هو ايه اللي بكره انا لازم افهم
اسعد // ادخلي نامي احسن مش لازم تحشري مناخيرك في اللي ميخصكيش ودخل علي اوضته ونام وسابها
هاله بغيظ // ماشي يااسعد دايما حارقلي دمي كده ادخلي يابت انتي كمان نامي انا داخله اتخمد احسن
سمر // ماشي ياماما تصبحي ع خير
سيف دخل الحمام اخد دوش عشان يفوق من اللي كان شاربه وغير هدومه ودخل اوضته قعد علي سريره وبدأ يفكر في اللي حصل وازاي وصل بيا الحال ان اضرب علي
للدرجه دي ياسيف الغيره عمياك للدرجه دي ممكن تقتل اي حد يبص بس لملك ايه نوع الحب اللي انت وصلتله ده يااااه ياسيف دا انت طول عمرك البنات بتجري وراك وعمرك ماحسيت الاحساس ده

 

 

عمرك ماحسيت بالغيره علي حد كده اااااه ياقلبي نفسي ارتاح من التفكير بقي
نام ياسيف نام وريح دماغك من كتر التفكير اكيد رب الخير لا يأتي الا بالخير 😥 وبعد صراع مع نفسه نام ومحسش بحاجه نهائي غير الصبح وتليفونه بيرن بص لقاها ملك
سيف حس بخفقان بقلبه لما شاف الاسم علي شاشة تليفونه بس حاول يتحكم في نفسه ويرد بصوت رجولي شويه // الو
ملك // صباح الخير ياابيه سيف انا اسفه ان كنت صحيتك
سيف // عادي ولا يهمك في حاجه
ملك // ابدا مفيش بس بس
سيف // بس ايه اتكلمي في ايه
ملك // ولا حاجه بس ماما كانت عايزاك بس هنروح الاول للدكتور عشان افك الجبس
سيف // اي ده هتفكيه انهارده طب استنوني انا جاي هروح معاكم
ملك // مفيش داعي تتعب نفسك بابا وماما وعلي رايحين معايا
سيف بعصبيه // انتي سمعتي انا قولت ايه استني هروح معاكي
ملك بخضه // حاضر حاضر هنستناك
مني // سيف قالك ايه ياملك
ملك حاسه باحساس غريب من ناحية سيف // ها والله ماعارفه ياماما بس اتعصب بردو عليا وقالي متروحيش المستشفي غير وهو معانا

 

 

مني بابتسامه // طول عمرك راجل ياسيف
قام سيف بسرعه ودخل ع الحمام غسل وشه وطلع لبس
هاله // لابس ورايح علي فين الصبح كده ياسيف
سيف // هروح مع عمي المستشفي نفك الجبس لملك
هاله // يادي ملك اللي طلعالنا في البخت
سيف // ماما لو سمحتي اهدي شويه بلاش كل يوم نكد وخناق عشان انا تعبت وراح نازل وقفل باب الشقه وراه
هاله بتنفيخ راحت علي اوضة سمر // قومي ياست هانم عشان تفكري وتروحي دروسك
سمر // ياماما عاوزه انام بقي
هاله // نامت عليكي حيطه قوووووومي
سمر // ااووووف اديني قومت اهو
سيف لقي باب عمه مفتوح وحس علي جوه دخل علي طول بدون استئذان لقي عمه في وشه صبح عليه ودخل علي ملك لقي علي عندها
علي // صباح الجمال علي احلي ملك في الدنيا اخيرا هتفكي الزفت ده بقي وهننزل نلف براحتنا زي زمان
ملك لسه هترد لقت سيف في وشها
سيف // مش نبطل مياعه ونمشي عشان نلحق الدكتور
احمد // اه والله معاك حق يابني يلا بينا ;; اه صح ياعلي نست اسالك هو ايه الجرح اللي في وشك ده
علي // ابدا ياخالو وانا نازل من عندكم بالليل وقعت علي وشي

 

 

ملك فضلت تضحك عليه // ههههههه متخيلاك وانت واقع زي الشوال ياعلي 🤣🤣
سيف بعصبيه وراح علي ملك وشالها // يلا بينا ياعمي احسن
الكل استغرب بس محدش اتكلم
ملك لافه ايدها علي رقبة سيف وبصاله باستغراب وخوف
ملك // براحه ياابيه احسن توقعني
سيف بصلها بطرف عينه // ممكن تسكتي خالص
ملك برعب هزت راسها وسكتت
علي نزل قبلهم وبيفتح باب عربيتهم علش اساس ملك تركب معاه // تعالي ملك اركبي معايا
سيف بصلو بقرف وراح علي عربيته فتحها وركبها جمبه
احمد حس بكسفة علي // تعالي يامني نركب مع علي لاني مش هقدر اسوق
رايكم نكمل ولا لا ??

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية أحببت قاصرا)

اترك رد

error: Content is protected !!