رواية روح الفهد الفصل الثامن 8 بقلم بسملة أحمد
رواية روح الفهد الفصل الثامن 8 بقلم بسملة أحمد
رواية روح الفهد البارت الثامن
رواية روح الفهد الجزء الثامن
رواية روح الفهد الحلقة الثامنة
روح اتلفتت بسرعه وبفرحه : جاااك
Jack
جاك: نعم انه انا عمتي
Yes, it’s my aunt
روح: جاك انا لست عمتك لا تحادثني هكذا يا رجل انا اكبرك بسنتين فقط
Jack, I’m not your aunt, don’t talk to me like that, man I’m only two years older than you
جاك: ولكنكي عجوزتي الكبيره
But you are my old age
روح: جاك توقف عن مناداتي بالعجوز
Jack, stop calling me old
جاك: لن اتوقف الا عند موتي
I will not stop until I die
روح:لن يحدث جاك الشقي
Enfant Jack will not happen
جاك: اتعلمين اننا اشتقنا اليكي كثيراً كثيرا يا روح
You know we miss you so much, soul
روح: اذا جاك الوسيم اشتاق الي اتعلم انني لا احب ان ابتعد عنك
جاكي الوسيم ولا اريد ان ابتعد عن حكاياتك واعلم ان جميع صديقاتك يغارون مني لقربي منك ولكن كان يجب علي الرجوع الي بلدتي هناك جاك وانا هنا لفترة وساعود قريبا
If Handsome Jack misses me, you know that I don’t like to be away from you, Handsome Jackie, and I don’t want to be away from your stories, and I know that all your friends are jealous of me for being close to you, but I had to go back to my town there, Jack I have been here for a while and will be back soon
جاك: وستتركينني وحدي مرة اخري
And you will leave me alone again
روح: جاك انت هنا وعائلتي هناك جاكي
Jack you are here and my family is there Jackie
جاك بصلها بحزن روح قربت منه
روح: ماذا حل بك جاكي اصبحت عاطفي
What happened to you? Jackie got emotional.
جاك: انا لست بمزاج لمزاحك روح
I’m not in the mood to joke with you soul
قاسم: ممكن بس افهم ايه اللي بيحصل وده مين يا روح
جاك بلغه عربيه: روح مين دول
روح: اهدوا كده وبصت لقاسم ده جاك
قاسم: روح متشلينيش
روح بضحك: مالك يا قاسم هو انا عملت حاجه
قاسم بغيره واضحه عليه: ده انا هسلخك علي اللي حصل النهارده بس اهدي
روح: طب اهدي يا قاسم اصل يطقلك عرق ولا حاجه
قاسم: روح
روح: خلاص خلاص هقولك ده جاك صديقي من اول ما جيت امريكا ويعتبر اقرب حد ليا هنا وبحبه اووي
قاسم ووشه بقي لا يفسر وضغط علي ايده جامد لدرجت انها بقت بيضا من كثرت الضغط عليها وقرب منها : نعم ياختي
روح ووقفت بعيد:طيب خلاص اسفه الناس بتتفرج علينا
قاسم:روح تعالي هنا
روح:طيب اهدي طيب
قاسم : روح
روح راحت ووقفت قدامه وبعدين حضنته بسرعه
قاسم: روح
روح: جاك ده صديقي من اول ما جيت هنا وبنحب بعض زي الاخوات يا قاسم انا بحبه زي اخويا وهو بيحبني زي اخته زيك انت وريم انت بتحبها علشان اختك واحنا كذلك
قاسم: طيب ما تقولي كده من الاول عصبتيني وخلاص
روح:خلاص يا فهدي
جاك: روح ممكن تعرفيني بقي ده مين
روح وبعدت عن قاسم: اقدملك قاسم عبدالرحمن المناوي جوزي
جاك : نعععم اتجوزتي من غير ما تقوليلي
روح: يا شيخ اتفضحت الكل سمع صوتك
جاك: انتي اتجوزتي من غير ما تقوليلي ده انا كنت مخطط لحاجات كتيره في اليوم ده
روح: كتب كتاب بس لسه معملناش فرح
جاك: لا لا انتي لما رجعتي نسيتيني طب لما احب ابعد البنات عني دلوقتي اقدملهم مين انتي االي كنتي بتبعديهم عني
روح: جاااك
جاااك وبصلها ماذا
روح وطلعت تجري عنده واول ما جاك شاف روح بتجري عليه فضل يجري في المطعم كله وهيا وراه
روح: توقف يا غبي وانا اللتي فكرت انك حزين بسبب زواجي بدون علمك وانت حزين لانني لن ابعد الفتيات عنك
Stop, you idiot, and I thought you were sad because of my marriage without your knowledge, and you are sad because I won’t keep girls away from you
جاك: وماذا افعل انتي اللتي فكرتي بهذه الطريقه العني تفكيرك ما دخلي
What should I do, you who thought in this way? I mean, your thinking has nothing to do with me
روح: ساريك ايها الوقح
I will show you, you shameless one
جاك: انا لست وقحا ايها العجوز
I’m not rude, old man
روح: والله ساريك
God will see you
جاك بسرعه جري عند باباه: ابي ابعد هذه العجوز عني
I want to get this old woman away from me
روح: ابي هو من بدا بالمشاغبه
My dad was the one who started to get naughty
الاب وهو المدير: توقفوا انتما الاثنين
You two stop
ومسكهم من ودنهم
جاك: ابي ابي
dad dad
روح: ابي ابي نحن اسفان لن نكررها
dad dad we are sorry we will not repeat it
الاب: اذهبا وتشاجرا بعيدا عني اصبتما راسي بصداع
Go and fight away from me, you gave me a severe headache
جاك وروح: نحن اسفان
We are sorry
الاب: اذهبا بعيدا انا اعلم انكم لن تتوقفوا الا عندما تتعبا من كثرة الجري
Go away, I know that you will not stop until you are tired of running so much
روح: تعالوا يلا نروح وانت يا جاك تعال علشان عايزاك في حاجات كتيره
جاك: شكل فاتني حاجات كتيره
وركبوا وروحوا التلاته ومعاهم جاك
ووصلوا اخيرا البيت ودخلوا
عماد: اااه اخيرا باي يا جماعه السرير بيناديني
روح: اقعد يا عماد عايزاك وانت يا قاسم وجاك معاكوا
جاك: هو في ايه
روح: اعرفك الفهد والصقر
جاك: واو يعني جايه علشان المهمه يا وحش
روح: بالظبط كده
جاك: علي حد علمي كان في النهارده
روح: ايوة والمفروض انك هتبقي معايا سفريتك خلصت
قاسم: هو جاك عارف
جاك: ايوة
روح: اقدملك الشبح واللي المفروض كان يبقي معانا بس كان مسافر ولسه راجع وهينضم لينا
جاك: تمام جبتوا الفلاشه
روح: ايوة
جاك: تمام يا عجوزه
روح: تمام يا بتاع
جاك حط ايده علي بقها: خلاص خلاص اسف ده انتي فضيحه
روح: ما انت اللي مش بتسكت غير بالطريقة دي
جاك: انا غلطان
روح: خلاص اسفه مش قظدي متزعلش
جاك: لا لا زعلان
روح: عايزني اعملك ايه كل مره بتلف اللفه دي من الاخر عايز ايه يا جاك
جاك: عايز بيتزا من اللي بتعمليها
روح: بزمتك ده وقت بيتزا بطنك دي ايه
جاك بضحك: خلاص بكره هتعمليلي بيتزا
روح: احلي بيتزا لاحلي جاك بس قولي اخبار الجامعه عامله معاك ايه
جاك: زي ما هيا البنات بتجري ورايا والولاد هناك هيطقوا ونهي وسهي عندهم اكتئاب بسببك انتي وريم
روح: بس
جاك: ولسه بيوزعوا فيها مخدرات وهناك اتطوروا كمان
روح: وحشك
جاك: اووي
روح: وحشنا كلنا يا جاك وحشنا كلنا
قاسم: هو مين
روح بزعل وبتبص علي جاك اللي شرد وزعلان: ده موضوع قديم واحد صاحبنا بسبب المخدرات حصلوا مشاكل ومات
روح: جاااكي
جاك: نعم
روح: يلا هنعمل بيتزا
جاك: مش عايز
روح وقعدت قدام جاك: هناخد حقه يا جااك
جاك: لولا اللي حصل كان زمانه معانا دلوقتي يا روح
روح: جاكي متضعفش دلوقتي هناخد حقه وهنوقف الكميه اللي بتنزل للجامعه وهعرف مين اللي بيستلمها
جاك بانفعال: كله بسببهم كله بسببهم
روح: جاك اهدي
جاك وقف وطلع برا بكل هدوء
روح: جاااك
قاسم: هو في ايه
روح: كان في واحد صديق لجاك كان صديقه المقربه كان بيحبه اوووي اوووي بس حصل مشاكل بينهم بسبب الشله اللي بتوزع مخدرات لانهم ضحكوا علي صديق جاك وشربوه مخدرات بعد ممكانش بيشرب سجاره دخلوه العالم بتاعهم بقي بيوزع معاهم ومره واحده اختفي خالص معدناش عرفنا عنه حاجه مش عارفين حصله ايه
روح: انا هطلع يا قاسم
قاسم: رايحه فين
روح: عند جاك هيبقي هناك دلوقتي اكيد
قاسم: طب انا هاجي معاكي
روح: تمام يلا وراكبوا العربيه وراحوا عند جاك وصلوا لمكان جميل جداً مليان ورد وشجر من جميع الألوان وعلي البحر روح دخلت بسرعه وراحت عند البحر وقعدت جمب جاك
روح: لسه ملقتهوش بردو
جاك بصلها ورجع بص للبحر بشرود
روح: لو فضلت قاعد كده وزعلان مش هتلاقيه مره واحده داخل علينا يا جاك
جاك:ده كان المكان المفضل ليه كان بيحب يقعد هنا اووي
روح: وكنت بسمع صوت ضحككم وانا لسه داخله المكان ده بتاع سعادتنا يا جاك مش للحزن
جاك: تعرفي اني وحشني وقت ما كنا نفضل نلاعب بعض هنا ولا لما كان يرميني في الميه وينط ورايا وقت ما كنا احنا التلاته نفضل نجري ونلعب هنا عدي علي اخر مره شوفته فيها سنه سنه ياروح مسمعتش صوت ضحكته ولا شوفتها وحشني شكله وملامحه اووي وشه الابيض اللي لما يتعصب بيحمر ويقلب ولا لما كنا نفضل نزغزغ فيه كانت عينه بتنطق بالسعاده تحسي كده وانتي بتبصي لعينه انك في بحر كانت عينه زرقه وصافيه زي السما كان طيب جدا ومبيحبش ياذي حد بس هما عملوا فيه كده يا روح
روح: جاك اقولك علي حاجه بس متزعلش منى
جاك بصلها: قولي
روح:انا لقيته يا جاك
جاك بصلها بصدمه ولهفه: بجد لقيتيه طب فين يلا مستنيه ايه تعالي نروحله
روح بدموع: مش هينفع
جاك بعصبيه: ليه ليه كنتي بتضحكي عليا صح
روح: انا لقيته اه بس مينفعش نروحله يا جاك
جاك وقع علي الارض: مات
روح: لا بس
جاك: روح قولي بسرعه
روح: هو عايش بس مش هنا
جاك: قوليلي فين وانا الاقيه
روح: عايش في ايطاليا يا جاك بس مش هينفع نروح لانه
جاك: لانه ايه
روح: علشان اللوا بعته مهمه في ايطاليا كل اللي حصل كان من ضمن الخطه يا جاك لما راح صاحبهم كانت خطه لما شرب مخدرات كانت خطه مأدمنش المخدرات يا جاك كان بيمثل علي كله
جاك بعصبيه: ومقالش ليه لي مقالناش ليه ليه اتخانق معايا
روح: علشان هما زرعوه وسط اكبر رجال المافيا وممكن يكتشفوه انه جاسوس عليهم وهو لما عرف محبش يعلقنا بيه وقرر انه يكرهنا فيه يا جاك
جاك بصلها بصدمه: وانتي عرفتي ازاي انتي عارفه من امتي
روح: انا عرفت لاني دورت ووصلت لحاجات كتيره وروحت للوا وقولتله المعلومات اللي عرفتها واني عرفت انه ورا اختفاءه ويومها اللوا قالي علي كل حاجه يا جاك
جاك: وامتي هيخلص المهمه دي
روح: محدش يعرف يا جاك
جاك: تمام يا روح
روح: جاك انا عارفه انك زعلان مني ومنه بس لو كنت قولتلك كنت خايفه من ردت فعلك
جاك: خلاص ياروح
روح: جاك والله هو بخير يا جاك
جاك: حاضر ياروح انا مش زعلان منك انا زعلان منه لانه خبي عليا
روح: بس انت عارف ان المهمه لازم تكون سريه ومش سهله مهمته بالذات هو داخل مع مافيا يا جاك مش اي حد وخلاص
جاك بعصبيه: بس علي الاقل مكنش يخوفني عليه علي الاقل مكنش يبعدني عنه مكنش لازم يخليني كل يوم مستني علي امل انه مختفي شويه وهيرجعلي مكنش لازم يا روح هو سابني وعارف ان حياتي كلها مبنيه عليه
روح: متبقاش اناني انت عمرك ما كنت كده متخليش غضبك يسيطر عليك وينسيك يا جاك ده ليفاي يا جاك اقرب حد ليك انت متوقع انه عايش دلوقتي بين مافيا حياته مهدده في اي وقت يا جاك
جاك: انتي عارفه دلوقتي انه بعيد عني وممكن ميرجعش علي الاقل كان لازم يودعني يا روح سابني وانا الاهبل اللي بدور عليه بقالي كتير مستني علي امل اني اصحي في يوم الاقيه واقف جمبي يا روح وخانته دمعه نزلت من عينه تعرفي اني ساعات كنت بفكر انه مات يا روح كنت بقول خلاص مات ماهو اكيد مش هيختفي كل الوقت ده من غير ما يكلمني فضل بعيد عني بعد الخناقه ده احنا كنا ناقر ونقير وبنتخانق كتير بس مبنكملش ثانيه ونرجع نتكلم تاني كنت بقول انه اكيد هيرجع تاني بس مرجعش يكلمني يل روح مرجعش سابني وراح للمافيا من غير ما يبصلي هونت عليه بعد كل السنين اللي عشناها مع بعض
روح: اهدي يا جاك هو كمان زعلان انه سابك
جاك: يلا نروح يا روح
وطلع برا هو وروح وقاسم اللي كان واخد دور المتفرج بس
وركبوا العربيه
روح: انت هتيجي معانا يا جاك
جاك: لا هروح علي البيت
روح: مش هينفع لازم تيجي معانا علشان التدريبات وكده مش انت هتنضم معانا
جاك بهدوء: حاضر يا روح
قاسم وبيحاول يغير الجو: انت من هنا ولا بتضحك علينا
جاك: مش فاهم من هنا ازاي
قاسم: يعني انت بتقول انك من هنا وبتتكلم عربي من الصبح
جاك: لا بس روح علمتني انا وليفاي نتكلم عربي
وفضلوا يتكلموا وروح معاهم واخيرا وصلوا البيت
قاسم: هو عماد نام ولا ايه
ودخلوا لقوا البيت كلوا ضلمه
روح: هو في ايه قاسم
قاسم مسكها: متخافيش انا هنا اهوا وضمها ليه وسمعوا صوت وراحوا ناحية الصوت وكان في نور بسيط دخلوا لقوا عماد قاعد وبياكل وفاتح فيلم قاسم ضربوا علي قفاه
عماد: ااه وجاك فتح النور
روح: انت عايز تموتنا طافي نور البيت كله ليه
عماد: بسمع فيلم
روح: وعلشان تسمع فيلم تقطعلنا الخلف يا عماد
عماد : معلش
كلهم قعدوا جمبه وقاسم مد ايده في الطبق اللي في ايد عماد
قاسم: هو ايه ده وبياكل يع
عماد: فشار
قاسم: فشار مين يا عم ده مش فشار خالص ده محروقجدا انا بطني وجعتني
روح: خلاص هقوم اعمل انا
عماد: لا بلاش خليكي هنا
روح: لا هعمل يلا انا هقوم
ودخلت المطبخ وفجاه سمعوا صريخها قاسم وجاك قاموا بسرعه وجريوا علي المطبخ
قاسم: ايه في ايه
روح بعصبيه: عمااااااااااد
عماد: نعم
روح: ايه ده
عماد: المطبخ
روح: وعامل كده ليه
عماد: كنت بعمل فشار
روح: تعمل فشار ولا كان في زلزال ده مش مطبخ دي اوضه في الشارع ايه ده يا شيخ ما يوعاك تاكل فشار مين اللي هينضف كل ده
عماد: معرفش
روح: طيب بصو بقي انتوا التلاته هتشتغلوا نص ساعه والاقي المطبخ بيلمع
عماد وجاك: نعععم
جاك:طيب هو اللي بوظوا يظبطو انا لسه اول يوم ليا هنا
قاسم: يلا كلو ينضف
روح: انا هطلع شويه ولما تخلصوا نادولي علشان اعمل الفشار والبيتزا
وجت تطلع لقت قاسم وراها
روح: رايح فين
قاسم: جاي معاكي
روح وزقته عندهم: معاهم يا فهدي هتنضف معاهم
قاسم: نعم ياختي
روح: بس انا قولت انتوا التلاته تشتغلوا
قاسم : طب يلا يا روح اطلعي احسن ما اتغابا عليكي
روح : طب وريني يا فهد
قاسم: والله انا مستعد وحالا كمان
روح: طب يلا وفي تحدي بعد ما تنضفوا المطبخ يا فهد
قاسم: مش منضف
روح: طيب علشان خاطري انا يا قاسم
قاسم بتوتر: بردو لا
روح: طب علشان روحك يا فهدي
قاسم بدون وعي: ماشي
روح: ايوة كده ومشيت علطول
وقاسم واقف مصدوم هو ازاي ده حصل
جاك: لا متتصدمش كتير ده سحر روح بتقدر تنفذ اللي هي عايزاه مخدتش لقب الوحش من قليل بردو تقدر تخليك تعمل اللي هي عايزاه بدون ما تحس واه لو حابه تضرب حد اعرف انه مش هيطلع من تحت ايدها غير ميت لانه بتضرب في اماكن معينه روح كانت هوايتها دراسة جسم النسان وعارفه ممكن تنيمك وانت واقف من غير مجهود
قاسم: شكل في كتير فايتني وعلشان اعرف روح هاخد وقت كتير
جاك: خدني مثال بقالي معاها سنتين وبقينا في التالته ومقدرش احدد رةح في دماغها ايه ولا عايوه تعمل ايه اوقات كتير بتعمل حاجات تصدمني
قاسم: طب يلا كملوا تنضيف كلوا منك يا عماد الكلب يعني كنت هتموت لو معملتش فشار
عماد: وانا مالي
وبعد ساعه من التنضيف اخيرا خلصوا وطلعوا التلاته برا
لقوا روح نايمه علي الاريكه زي الملاك
عماد: اللي يشوفها دلوقتي ميشوفهاش وهي بتقولنا نضفوا
قاسم: بس ياولا انت ملكش دعوه وفي نفسه عامله زي الطفله بتنام في اي حته
وقرب منها اشتالها
قاسم: كلوا علي اوضته يلا وانت يا جاك اختار الاوضه اللي تعجبك وطلع نيم روح علي السرير ولما جيه يطلع رجعلها تاني واتطمن انها نايمه حلو وغطاها وراح علي اوضته ونام بتعب
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية روح الفهد)