روايات

رواية روح الفصل السابع 7 بقلم مجهول

رواية روح الفصل السابع 7 بقلم مجهول

رواية روح البارت السابع

رواية روح الجزء السابع

روح
روح

رواية روح الحلقة السابعة

جاسر‘‘‘انا حر يا ادهم انا عمري مهخاف على حد غير نفسي فاهم
ادهم‘‘‘فوق ياجاسر قبل ما تندم على اللي انت بتعملو..
……………………………..
روح كانت قاعده في القصر زهقانه مش لاقيه حاجه تعملها نزلت المطبخ
روح‘‘‘هاااي بضحكه على وشها
ناتالي والباقي اللي معاها كانو مستغربين اسلوبها وتصرفاتها معاهم كانت بتضحك وبتهزر وقعدت تاكل معاهم كمان
ناتالي ‘‘‘مدام روح انتي انسانه طيبه اوي غير مدام ياسمين خالص
روح‘‘‘ياسمين مين
ناتالي‘‘‘زوجه الأستاذ جاسر الاولى
روح‘‘‘هو كان متجوز قبل كده
ناتالي‘‘‘انا آسفه افتكرتك تعرفي
روح‘‘‘لا عادي مفيش حاجه بس هي فين دلوقتي
ناتالي‘‘‘مشيت من سنه هي والولد
روح‘‘‘هو كان في ولد كمان
ناتالي‘‘‘ايوه يوسف كان عندو خمس سنين فجأه اختفو والاستاذ جاسر طلب مننا محدش يسأل ولا يفتح الموضوع خالص
روح‘‘‘سكتت واستغربت (مراتو وابنو راحو فين وليه عايز طفل في حاجه غريبه)
……………………………..
وصل جاسر البيت وكان معاه داليا السيكرتيره بتاعو كانو داخلين يضحكو وصوتهم عالي اوي كانهم كانو سكرانين ودخلو المكتب وقعدو اكتر من ساعتين قافلين على نفسهم
روح كانت حاسه بيهم لما شافتهم كده دخلت اوضتها وقفلت عليها صلت وفضلت تقرا قرآن وشويه دخل عليها جاسر وهو متبهدل روح قامت خايفه من منظرو بس هو فضل يتحرك بصعوبه وكل شويه يقع على الارض روح راحت عليه وحاولت تساعدو ووصلتو للسرير قلعتو الجزمه بس هو كان بيخرف بيقول كلام مش مفهوم… ياسمين…. يوسف مش ابني…. وانا تعبان
فضل يخرف لغايه ماراح في النوم
تاني يوم الصبح صحي عندو صداع شديد اوي
روح‘‘‘عامل ايه دلوقتي
جاسم‘‘‘مكنش مركز بصلها لقاها واقفه ومعاها كوبايه مايه ودوا(انا ايه اللي جابني هنا)
روح‘‘‘انت اللي جيت لوحدك بس شكلك كنت متقل اوي في الشرب لدرجه انك وقعت عالارض… مش براحه على نفسك مش ممكن المره الجايه تقع رقبتك تتكسر
جاسم‘‘‘هو انتي زعلانه ان رقبتي متكسرتش
روح‘‘‘لا وهزعل ليه… خد اشرب الميه وخد الدوا ده يمكن تقدر تقف على رجلك
جاسر‘‘‘قام متنرفر من كلامها ورمى الكوبايه عالارض (انا كويس اوي مش محتاج خدمتك)
روح‘‘‘مدام كده ماشي وسابتو ونزلت
جاسر ‘‘‘البت دي هتموتني من برودها
……………………………………
نزلت روح تحت لقت داليا وادهم قاعدين مع بعض
ادهم‘‘‘اهلا يامدام روح امال فين جاسر
روح‘‘‘فوق في الاوضه
داليا‘‘‘تلاقيه لسه نايم اصلنا سهرنا كتير اوي امبارح
(كانت بتستفز روح) هو مقالش ليكي
روح‘‘‘هو بصراحه لا مقالش اصلو وقع عالارض قبل مايوصل للسرير… بس اللي انا مستغرباه انك قدرتي تروحي عادي دا قولت على الاقل هتعملي حادثه ولا حاجه ولا هو كان في حد تاني معاكو وكملتو السهره سوا
داليا‘‘‘انتي قصدك ايه
روح‘‘‘لا بدا دا انا بفهم منك بس
ادهم‘‘‘كان بيضحك على داليا واحراج روح ليها
بعدها بشويه نزل جاسر كان شكلو تعبان بس بيكابر
ادهم‘‘‘منا قولت بلاش شرب مفيش فيك فايده
داليا‘‘‘وفيها ايه ياادهم دا يوم مش حاجه يعني
جاسر‘‘‘خلاص اسكتو بقى… هااا ياداليا اخبار مستر ديفيد ايه
داليا‘‘‘كلو تمام فاضل التوقيع بس
جاسر‘‘‘وليه فاضل التوقيع في حاجه ناقصه
داليا‘‘‘ابدا بس انا اصريت يبقى بعد الحفله اللي هتتعمل على شرفو
جاسر‘‘‘اااه دا انا كونت نسيت هي امتى
ادهم‘‘‘‘النهارده بالليل
جاسر‘‘‘داليا جهزي كل حاجه ورتبي كل حاجه
ادهم‘‘‘الحفله هتعجبك اوي يا مدام روح
داليا‘‘‘ليه هي هتحضر
ادهم‘‘‘اه طبعا ليه لا
داليا‘‘هي هتحضر بصفتها ايه انت ناسي ان محدش يعرف حاجه
جاسر‘‘‘كان ساكت وباصص لروح اللي كانت عنيها في الارض وعلامات البرود على وشها.. جاسر اتغاظ اوي وحب يدايقها
طبعا روح هتحضر بس مش بصفتها مراتي
ادهم‘‘‘امال بصفه ايه
جاسر‘‘‘السكرتيره بتاعتي
داليا‘‘‘طب وانا ايه
جاسر‘‘‘عادي زيك ماهو الواحد ممكن يبقى ليه اكتر من واحده
روح‘‘‘كانت ساكته ومبتتكلمش بس كانت متضايقه اوي من جاسر
داليا‘‘‘بس انا بشتغل معاك انمااا هي شغلها حاجه تانيه خالص
روح‘‘‘رفعت عنيها لداليا ووقفت قدامها (انتي تقصدي إيه)
داليا‘‘‘والله اللي انتي فاهماه وقامت وقفت قصادها
روح‘‘‘رفعت ايديها وضربتها بالقلم وسابتها ومشيت
داليا‘‘‘وقعت عالكرسي من القلم
ادهم وجاسر كانو مش مصدقين اللي حصل وحاولو يهدو في داليا اللي كانت بتزعق وبتشتم في روح
روح‘‘‘طلعت اوضتها كانت حاسه انها مش قادره تستحمل(الباب اتفتح)
جاسر‘‘‘انتي ايه اللي عملتيه ده انتي اتجننتي
روح‘‘‘والله انا استنيت حضرتك ترد عليها ولا لقيتك ساكت قمت انا اخد حقي واعمل حسابك انا مش هحضر الحفله دي
جاسم‘‘‘اللي اقولو يتنفز فاهمه
روح‘‘‘وعلت صوتها(لا مش فاهمه) شوفلك واحده تانيه تحضر معاها انت عايز من ايه
جاسم‘‘‘مسك ايديها ورجعها ورا ظهرها كان هيكسرها (اللي اقولو يتسمع الساعه 8تكوني جاهزه فاهمه) وزقها ومشي
روح‘‘‘كانت زهقت من كتر العياط وحلفت لا تخليه يعترف انها مراتو قدام الكل
روح كلمت ناتالي واتفقت معاها على الحجات اللي هي عايزاها من بره لان ممنوع عليها الخروج فطلبت منها الفستان وحاولت توريها استايلو عشان هي مححبه وطلبت منها انو يكون اسود.. ناتالي وقفت معاها وعملت اللي هي عايزاه ….

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية روح)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *