روايات

رواية أحببت قاصرا الفصل التاسع عشر 19 بقلم شيماء الديب

رواية أحببت قاصرا الفصل التاسع عشر 19 بقلم شيماء الديب

رواية أحببت قاصرا البارت التاسع عشر

رواية أحببت قاصرا الجزء التاسع عشر

رواية أحببت قاصرا الحلقة التاسعة عشر

هاله اصيبت بحاله غضب هيستيري اول ماسمعت ان ابنها دخل غيبوبه وفي العمليات وفضلت تصرخ وتقول كلام مش حاسه بيه
مني // اهدي ياام سيف باذن الله سيف هيقوم بالسلامه وهنتطمن عليه
هاله بكل غيظ وغل زقت مني // اوعي كده انتووو عاوزززززين مني ايه زمان انتي اخدتي مني حياتي ودلووقتي بنتك بتعيد اللي فات منكو لله منكو لله
خالد بغضب // هاله 😡 لحد دلوقتي انا مطول بالي عليكي بس كمان كلمه واحده هنسي انك بنت اخويا وانك مرات ابني فهمتي
هاله // خلاص بقي اللي عندك اعمله ياعمي انا عارفه انك بتكرهني وكلكو بتكرهوني انا وبنتي
اسعد فاق من زعله علي ابنه وقام وقف وبص لهاله بغضب // انتي ايه ياشيخه انتي اييييه ابنك بين الحياه والموت وانتي بتفتشي في الماضي
هاله // ماهو اللي فيه ابني بسببها هي وبنتها حسبي الله ونعم الوكيل ربنا ياخدهم
اسعد بكل غضب راح ضاربها علي وشها وقعت في الارض ومني وامال وسمر بنتها جريو عليها
وفجأه حست بطلق الولاده

 

 

سمر // ماما قومي ياماما قومي متزعليش ونبي
مني بتشد ايديها عشان تقومها هي وامال ولسه بتزق ايديها راح صارخه // اه ااه شكلي هولد شكلي هولد ااااااااه
مني بتبص لاحمد وبتصرخ // شوفلنا دكتور بسرعه ياااااحمد
وجري احمد علي الاستقبال بسرعه شاف دكتور وراحلهم
الدكتور بص عليها // دخلوها بسرعه اوضة الولاده دي علي اخرها
قومتها مني وامال وسندوها لحد اوضة الولاده
سمر بعياط // امي واخويا في نفس الوقت ليه كده ياربي ليه كده
راحت عليها ملك وحضنتها // متخافيش باذن الله هيطلعو بالسلامه الاتنين وهنتطمن عليهم
سمر فضلت تعيط وهي في حضن سمر // سامحيني ياملك ونبي ماتزعلي مني يمكن ربنا بيعاقبني في امي واخويا بسبب اللي عملته فيكي
ملك // لا ياحبيبتي متقوليش كده احنا ولاد عم واخوات واللي حصل قضاء وقدر
سمر // انتي طيبه اوي ياملك معرفش ازاي كنت بكرهك كده
هاله سمعتها وردت عليها // من غباء امك ياسمر ياحبيبتي انني ملكيش ذنب
مني حضنت سمر وفضلت تطبطب عليها
يوسف بيبص لاحمد بقلق // هو الدكتور اتأخر كده ليه
احمد // والله مانا عارف يابني

 

 

لسه مكملش كلامه لقي دكتور طلع من العمليات كلهم راحو عليه
اسعد // طمني علي ابني يادكتور بالله عليك
الدكتور // حضرتك والده
اسعد // ااه يادكتور
الدكتور // مكدبش عليك الحاله صعبه والضرب اللي اخده علي راسه ده شروع في قتل ونزف كتير للاسف احنا عملنا اللازم وهندخله العنايه المركزه
خالد // بص يابني انا مستعد ابيع كل مااملك بس حفيدي يقوم بالسلامه ولو محتاجين نسفره بره نسفره عادي يادكتور
الدكتور // بص ياحاج لو عدت عليه 48 ساعه اللي جايين بخير يبقي عدينا مرحلة الخطر ولو لا قدر الله انتكس وقتها هقولك سفره لان عنده النزيف داخلي بس ادعوله
الظابط // طب هنقدر ناخد اقواله امتي يادكتور
احمد بغضب // سمعت الدكتور قال ايه يعني مش هتعرف تاخد اقواله روحو حققو مع اللي عملو كده في ابن اخويا حق ابن السيوفي مش هيروح هدر وعندي استعداد اصعد الموضوع لما يوصل راي عام
الظابط // انا مقدر في حالتكم واحنا بنكمل التحقيقات واخدنا اقول الشاب اللي جه مع سيف كمان وبعتنا قبضنا علي باقي الشباب وقريب جدا هنجيب الفاعل
الدكتور // بعتزر من حضرت الظابط بس المريض حالته مش مستقره
خالد // اتمني حق حفيدي يرجع باسرع وقت

 

 

الظابط // اوعدك بكده ياحاج بالاذن منكم واي جديد هكلمكم
علي // اهدو ياجماعه لما نتطمن بس علي سيف وبعدها يحلها الحلال
خالد هز براسه // علي رايك يابني
وشويه وطلعو سيف من العمليات ورايحين بيه علي العنايه الكل جري عليه وفضلو يبصو عليه ويعيطو
ملك بعياط // ابيه سيف انا اسفه كل ده بسببي ونبي تسامحني ونبي ارجعلي وزعقلي براحتك وانا مش هزعل منك ابدا بس ارجع
سمر بدموع غزيره // ونبي ياسيف تسامحني واوعدك مش هزعلك تاني بس قوم بقي انت قوي وهتقوم منها زي ماعودتنا
الممرضه شدت السرير بسيف ودخلت العنايه وقفلت عشان محدش يدخل
امال واقفه بتعيط لما شافت ابوها لاول مره يتهز كده ويعيط عشان حد وراحت عليه هي واحمد // بابا اجمد كده بالله عليك
احمد // ايه ياحاج احنا متقويين بيك اوعي تتهز عشان هننكسر كلنا
خالد بعياط // ابن اخوك هيقوم منها يااحمد ??
احمد ودموعه نازله // اه باذن الله هيقوم وهيبقي احسن من الاول بس ندعيله
خالد // استرها يارب استرها من عندك ملناش غيرك
اسعد واقف قدام الزجاج بتاع العنايه وبيبص علي سيف من بعيد وبصوت مهزوز وكله حزن // هتقوم ياسيف صح هتقوم عشان نرجع نتخانق زي زمان وانا مش هزعلك بس قوم

 

 

اول مره احس ان انت اللي سندي مش انا ياسيف
سمر راحت علي ابوها // متقلقش يابابا اخويا هيقوم بالسلامه وهيخف
ملك بعيون كلها حزن // متخافش علي ابيه سيف ياعمو باذن الله هيقوم بالسلامه
علي // اوعدك ياخالو هرجع حق سيف من كل اللي كانو السبب .
اسعد // يارب ياولاد يارب طمنا يارب ربنا رجعلي ابني 🥹
فجأه الدكتور خرج من اوضة الولاده واحمد ومني راحو عليه
احمد // خير يادكتور طمنا
الدكتور // الف مبروك المدام ولدت ولد زي القمر ودخلناه الحضانه
مني // طب هاله عامله ايه يادكتور
الدكتور // هي نزفت كتير وهي بتولد للاسف ومحتاجين كيس دم نفس الفصيله بتاعتها ضروري
احمد // هي فصيلتها ايه يادكتور
الدكتور. // O +
مني // انا فصيلة دمي. O + يادكتور وهتبرعلها
احمد // انتي بتقولي ايه يامني 😳
كل اللي واقفين اتصدمو 😱😱 من رد مني بالرغم من كل اللي حصل من هاله

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية أحببت قاصرا)

اترك رد