Uncategorized

رواية كرهتك فعشقتك الفصل الثالث 3 بقلم ريهام جمال

 رواية كرهتك فعشقتك الفصل الثالث 3 بقلم ريهام جمال

رواية كرهتك فعشقتك الفصل الثالث 3 بقلم ريهام جمال

رواية كرهتك فعشقتك الفصل الثالث 3 بقلم ريهام جمال

زين :علشان لما تتغابي تعرفي بتتغابي ع مييين 
بسمله بصتلو بقرف وبعلوو صوتها كلو انا بكرهكك ودي كان آخر حاجه سمعها قبل ماتفقد الوعي ……
……
يعني اي حتي الآن مجتش ازاي يعني حد يفهمني 
ريم بصوت مرعوش :معررررفشش يابابا مش عارفه وبدات بالعياط  
الام :ياتري انتي فين يابنتي ياتري انتي فين ياضنايا وبدات بالعياط 
الاب وهو خارج انا طالع ادور عليها وهبلغ البوليس 
الام :خدني معااك انا جايه وبدأت تقوم وتمسح دموعها 
ريم وانا مش هسيبكو انا جايه 
الاب: خليكو انتو الاتنين محدش يجي قولت انا رايح 
وبعد زن من الاتنين …. راحو معاه 
بسرعه ياااسطا الله يخليك عند القسم معاك 
.   …. زين جاب مياه وحاول يفوق بسمله لكن مفيش فايده فكر أنها بتمثل وبدأ يهز فيها قوومي … قومي لكن مفيش فايده 
داداااا رئيفه يادادااا 
رئيفه ايوا يابيه 
غيريلها هدومها هناخدها ع المستشفي 
شهقت رئيفه وف بالها أنها ماتت 
ه ههي قاططعه النفس ولا اي يابييه
زين بصوت عالي : داداااا رئيفه
بدأت تلبسها ونزل عليها الصمت 
زين ف نفسو …منكرش اني انجذبت ليكي من اول ماشوفتك حبيت شجاعتك بس محدش بيقف قدامي وبص عليها اخر نظره بنوع من القلق مع الانتصار وطلع براا 
.  ….   
الظابط :متغيبه من امتا
ام بسمله وهي بتعيط :من امبارح يابيي ابوس ايدك رجعلي بنتي 
الظابط :اهدي ياست وبدا يديها مناديل
ريم بتبص الظابط بنظره احتقار : تهدأ ازاي بقولك اختي م موجوده من امبارح وتقولها اهدي 
يتدخل الأب بزعيق شويه :بس يااااريم خلي الباشا يكمل شغلة 
الظابط :ع العموم المحضر مش هيكمل الا بعد 24ساعه يعني مينفعش نعمل حاجه دلوقتي لسه قدامنا 6ساعات 
الام بصوييت :يعني اييي بنتييي لااااا لااا م هستني وطلعت جري برا تدور لكن ماباليد حيله
……… خلصتي يارئيفه 
رئيفه :ايوا يابيه 
محمد عند باب الفيلا وداخل لزين 
زين كان طالع وسائل بسمله ع ايدو 
محمد برق من الصدمه :يخرب بيتك يازين مين دي
زين بيوصل للعربيه ولا كانو شايفو وفتح الباب ودخلها ودخل وهووووب طار بالعربيه 
محمد استني يابني انا جاي معاك وطلع ف عربيتو وطلع وراه 
…………
السكرتاريه :للاسف يافندم زين ممضاش ع الورق وهنخسر الصفقه دي 
احمد :لا مش هنخسرها وبدأ يزعق
احمد ف نفسو لو الصفقه دي هتخسر هخسر 100مليون جني دي فرصه ولا ف الاحلام لاااا مستحيل وبعدها بدأ بابتسامه وقال بهدوء :خلاص يا نور روحي دلوقتي 
نور السكرتاريه :حاضر يافندم 
هوووووووب وقف هنا نفهم حاجه (الصفقه الي داخل فيها زين يعتبر اكبر صفقه يدخلها وأحمد ف نواياه انو هياخد فلوس الصفقه كلها وهوب برا مصر مستغل عدم وجود زين ف الشركه ف هو الي عايزو دلوقتي امضاء زين بعد كده هيخلص عليه 
….   …    
لو سمحت يابني مشفتش بنت لابسه كذا … وبدات توصف شكل بنتها 
الشخص :لا والله ياحجه 
الام :طب .. اه طب 
سابها ومشي 
قعدت ع الرصيف وبدأت تندب حظها ياتري فينك يابنتي عدت قدامها عربيه زين ووراها عربيه محمد طيران ملمحتهمش حتي 
الام جه ف بالها تروح الكليه تسأل مين اخر حد شافها 
وبالفعل راحت ..  . ….  
زين وهو شايل بسمله وداخل المستشفى 
الموظف :ايوا يافندم 
زين مش بيرد ومكمل دخول الموظف بصلو ومشا وراه محمد فضل يقول دكتور فين الدكتور الي هنا
تجمع 3ممرضات ومعاهم التروللي واخدة بسمله من زين ودخلو وزين كان هيدخل وراها لكن منعوه 
بعد شويه 
خرج الدكتور لقا زين قاعد ف برود ومحمد عمال يقولو مين دي يازين والتاني ولا كانو سامع 
محمد :ع فكره انا بكلمك مين دييي
يتدخل الدكتور وهو بدا يشك أنها مخطوفه 
احم … 
التفت زين الدكتور وبنفس البرود عكس القلق الي جواه 
وبصوت هادي :مالها ؟
الدكتور :حضرتك تقرب الانسه الي جواه 
زين بتهديد :انت مالك 
الدكتور رفع حاجبو 
قام زين من مكانو ومسكو من لياقه لبالطو بقولك مالها وانت تقولي تقربلها ولا انطق فيها ابي
الدكتور :انت ازاي تمسكني كده الأمن فين دي مبق….. ومكملش الجمله الا وزين هووب بوكس جمدان كده ع وشو 
طلعت الممرضه وهي بتنادي الدكتور يادكتور المريضه بدات تفو…
مكملتش الكلمه من المنظر الي شافتو يسكت زين والنبي ابدا 
يبصلها ويبرقلها هي مالها 
بصت للدكتور ورجعت بصتلو بخوف وقالت 
انهيار عصبي مع هبوط من قله التغذيه 
بص زين للدكتور الي هيموت ف ايدو ومش شايلة عنو غير صوت محمد وايدو وهو بيقولو سيبو ابعد هيموت ف ايدك يخرب بيتك 
بدأ يفلت زين الدكتور ودخل الاوضه بدون سابق انذار 
الممرضه يافندم ميصح….
يبصلها زين بنظرات ناريه 
بدأت تبلع ريقها وتبعد من سكتو 
بسمله وبتحاول تفتح عنيها ومش شايفه حاجه قدامها كانت لسه مستعادش وعيها 
زين بيتاملها وهي بتفوق (ومااصابك مني الا حبا وما جافني منك الا حقدا )
بسمله بنص عين وبتبص لقيتو قاعد جمبها ف هدوء 
شهقت وعلامات وشها مبداتش تبشر بالخير وبدأت تترعش وبصوت ضعيف …ه. هه هو انت محمد دخل من وراه بدات تبص لمحمد كمان وتتخيل انو جايبة يكمل عليها 
زين قاطعها بهدوء :اهد…
بسمله بفقدان صواب :انت اييي. مكفكش الي عملتو فيا جايبو يكمل عليا ابعد عني أنا بكرهك انت اي م بتحس ..انت معندكش دم ….
تدخل الممرضات بسرعه والدكتور مره تانيه وبصوت عالي حقنه مهدئه بسرععه  
زين ومحمد وبالاكتر محمد هيتجنن من الي هيحصل ومش فاهم حاجه 
بدأت تنام مره تانيه 
طلع زين براا ومعاه محمد وبدا يقولة انا م هسيبك غير لما تفهمني مين دي 
زين بهدوء وبدا يحكي ……
ريم نزلت مع ابوها بقو بيدورو ع بسمله وامها …..
الاء وزينب كانو مشيين وشافو من بعيد ام بسمله 
الاء :مش دي ام بسمله 
زينب :ايوا هي تعالي بسرعه نشوف لو في اخبار عن بسمله  
الاء:يلا ..وبداو يمشو 
شخص :انا شفت عربيه لونها كذا خرج منها واحد وتقريبا اخد فيها بنت 
الام برعشه :ع.ع عربيه و.ووواحد 
الاء تقاطع الحوار :طنط لقيتو بسمله 
زينب :واحد ايي وعربيه اييي
الام بصتلهم وهي بترتجف ورجعت بصت لشخص 
الشخص : بدأ يحكي الي شافو….    
الام بحسره وقعدت ع الارض من الصدمه 
ريم بصوت عالي :بابا ماما هناااك اهييي 
وبداو يجرو ناحيتها .
الاب وريم بصوت واحد في اييي 
الاء سبقتهم :ف واحد اخدبسمله بالعربيه 
الاب وريم بشهقه ايييييييي .
يتبع..
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أوجاع أنثى للكاتبة مريم سيد

اترك رد