روايات

رواية نجمة كيان الفصل الثامن 8 بقلم هاجر سلامة

رواية نجمة كيان الفصل الثامن 8 بقلم هاجر سلامة

رواية نجمة كيان البارت الثامن

رواية نجمة كيان الجزء الثامن

رواية نجمة كيان الحلقة الثامنة

بعد شهر.
داليا قاعدة مع سالي
داليا..يعني اخوكي مش بيحب حد خالص
سالي..يووووة ياداليا بقالك ساعة بتسالي نفس السؤال وبقولك ايوة معرفش حاجة كيان مش يعرفنا اي حاجة هعمل اي.
داليا بغيظ…المفروض انتي اخته تعرفي كل حاجة عنه.
سالي..معلش بقا هو اللي حصل.
داليا..طيب مش سمعتي قبل كد انه بيكلم حد كد ولا كد
سالي….يوووووة بقا انتي مفيش فايدة فيكي انا هطلع اوضتي.
داليا..طيب اسنتي هو جاي امتا.
سالي..معرفش سبني طلع بق.
داليا بغيظ..طلعي وقالت بصوت واطي غوري في داهية وقعدت تفكر ف كيان وقالت احسن حاجة روح الشركة عنده وقامت رحت عند كيان.

 

 

ماتنسوش تصلوا على النبي♥️
عند نجمة.
ف المكتب معاها تمني.
تمني..وبعدين خدتي رقمه.
نجمة..ايوه اخذت رقم بس ده علشان اكلمه علشان ياخذ باقي الفلوس متخليش دماغك تروح بعيد علشان انا عارفاكي
تمني..باقولك ايه انا حاسه كده انه في قصه حب قريبا
نجمه..مع مين
تمني..هتعرفي لو حصلت هاقولك عليها المهم هتعملي حاجه كده وترني عليه تشكري انه اساعدك والكلام ده
نجمه..وانا اشكره على ايه وهو اللي غلط من الاول والمفروض ان هو يعمل كده فعلا
تمني..اعملي بس اللي بقولك عليه وهتكسبي
نجمه..هاكسب ايه انا مش عايزه منه حاجه
تمني..يابنتي اسمعي مني
نجمه..بقولك ايه ماتقومي كده تروحي تشوفي شغلك احسن
تمني..براحتك والله لو سمعتي كلامي هتكسبي
نجمه..امشي من قدامي احسنلك تمني مشيت من قدامها فعلا
نجمه قعدت تفكر هتعمل ايه قررت انها فعلا هتكلمه هتشكروا ورنت عليه.
عند كيان لاقي تليفونه بيرن قال ايه ده رقم غريب
رد وقال الو ايوه مين
نجمه..زيك عامل ايه انا نجمه
كيان.. اه اه الدكتوره البهائم دي
نجمه اتعصبت وقالت تصدق ان انا غلطانه ان انا اتصلت بيك

 

 

كيان.. بضحك استني بس انا بهزر معكي انا كويس يا ستي انتي عامله ايه
نجمه..تمام الحمد لله انا رنيت عشان حبيت اني اشكرك اللي عملته معيا
كيان..لا عفوا ع اي انا متعملتش حاجة .
نجمة..تمم عايز حاجة.
كيان..اها
نجمة..تفضل.
كيان.. ممكن اعزمك في مطعم بره نقعد مع بعض شويه
نجمه..بمناسبه ايه
كيان..عادي يعني انا مخنوق وعايز اخرج وكده نقعد مع بعض كاصحاب يعني.
نجمة.. ممم تمام ماشي موافقه بس مش هينفع النهارده.
كيان..اومال امتاا.
نجمة.. بكره علشان عندي اجازه بكره الاحد النهارده عندي شغل كثير..
كيان..تمام ربنا معكي.
نجمة.. سلام بق.
كيان..سلام.
نجمة لفت بالكرسي وبتضحك بخبيث.
ماتنسوش تصلوا على النبي♥️
عند كيان.
دخلت داليا
السكرتيره بتوقفها وبتقولها الثانية يا مدام انتي راحه فين
داليا..هو انت متعرفيش انا مين انا بقى خطيبه سيدك كيان
السكرتيره..برده ولو لازم اخش اقوله انك موجوده
داليا..هو انتي عبيطه ولا ايه اوعي من قدامي كده
السكرتيره..لو سمحت وطي صوتك احنا مش في السوق.
داليا..لا دا انتي قليلة الادب بق
طلع كيان من الصوت العالي وقال ف اي داليا انتي ايه اللي جابك هنا
داليا..كنت عايزه اتكلم معك لقيت الحماره دي بتوقفني ومتعرفش انا مين قولها اني ابقى خطيبتك
كيان..حتى لو كده افرض عندي ناس جوه افرض عندي الشغل لازم تيجي تقولي ان انتي بره
داليا غيظت .
والسكرتيرة بصتلها بشماتة.

 

 

كيان.. روح يا رودي على شغلك داليا تعالي ورايا دخل المكتب.
داليا.. انت ازاي تقول كده ازاي تخلي شكلي وحش قدامها.
كيان ..انا مخلتش شكلك وحش ولا حاجه انا بقول الحقيقه انه فعلا مينفعش تدخلي علشان افرض لو عندي احد
داليا.
وفيها ايه يعني انا خطيبتك وهابقى امراتك
كيان..هو انتي صدقتي نفسك بجد انا اصلا مش موافق على الخطوبه دي وعمرها ماهتتم طالما مش بارادتي.
داليا قربت منه وقعدت على الترابيزه قدامه وقالت وهي ماسكه القميص بدلع انت ليه بتعمل فيا كده انت عارف ان انا بحبك ولو لفت العالم كله مش هتلاقي واحده تحبك قدي
كيان..والحب مش بالعافيه مش كفاية ان انت تكوني بتحبيني وانا لا انا مش شايفك غير اختي لو كنت عارف احبك كنت حبيتك من زمان انت كنت قدامي بقالك سنين اعذريني معلش
داليا..طيب متسيبلي نفسك وانا هخليك تحبني
كيان.. ما انتي بتحاولي بقالك كثير ومش عارف احبك كد لان انا شايفك اختي وبس
داليا..ليه مش عايزه تحبني هو انت في حد في حياتك
كيان.. اه معجب بواحده كده.
داليا قامت وبغضب قالت يعني ايه وانا فين من كل ده
كيان قلتلك انتي اختي ومش هاقدر اشوفك اكثر من كده
داليا..ماشي بس انا عمري ماهاسيبك تتهنى بحياتك ابدا واخذت شنطتها ومشيت .
كيان..لا حول ولا قوه الا بالله هي البنات تجننت ولا ايه.
واكمل شغل عادي.
————-‐—————————
ثاني يوم كيان بعث لنجمه عنوان المطعم.
على الساعه 5:00 نجمه دخلت المطعم لقيت كيان قاعد ومستنيها راحت قعدت قدامه وقالت السلام عليكم
كيان..وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته تاخرتي كده ليه

 

 

نجمه..اتاخرت خمس دقائق عادي يعني
كيان..ماشي يا ستي المهم عامله ايه
نجمه..الحمد لله تمام وانت عامل ايه
كيان..الحمد لله بخير تطلبي ايه بقى
نجمه..مش عارفه
كيان..هاطلبلك نفس اللي انا عايزاه اشطا.
نجمة..اشطاا.
اجي الاكل واكله وقعدوا مع بعض شويه وقرارو ان هم يتمشوا شويه وياكلوا جيلاتي وبعدين كل واحد راح على بيته.
ماتنسوش تصلوا على النبي♥️
عدت شهر وكيان ونجمه كل يوم بيخرجوا تقريبا ويتكلموا في التليفون كثير وتقربه من بعض
داليا بدات تراقب كيان وشافت نجمه معاه في مره افتكرت انه هي دي البنت اللي هو معجب بها وقررت توقع مابينهم.
عند نجمه بتكلم كيان وتس.
كيان.. ولا البس التيشرت الابيض والبنطلون الاسود
نجمه..لا لا البس القميص الابيض وبنطلون اسود هيبقى حلو قوي.
كيان..قشطه اروح البس واحضر نفسي وهارجعلك.
نجمه..ماشي ياشق.
لبس وصور نفسه وبعث لنجمه
نجمه ..زي القمر والله العظيم تسلم ذوقي.
كيان ابعتلها ايموش ضحك .
نجمة.. يلا روح الحفله ولما تخلص كلمني.
كيان..يابنتي ماتسمعي الكلام وتعالي معيا
نجمه..ممممم ماشي هاقوم البس اهو.
كيان..اشطا.
نجمه قامت لبست فستان لونه ازرق غامق شويه وهيلز لونه فضه ولمت تشعرها وعملت تسريحه حلوه.
ونزلت لقت كيان مستنيها قدام العربيه شافها سرح فيها

 

 

نجمه قربت منه وقالتله يلا بينا
كيان..استني بس ايه القمر ده .
نجمة بضحك..يولا بكاش يلا بينا.
كيان.. فتحلها العربيه وقالها اتفضلي يا اميره
نجمه بصتله وضحكت وركبت العربيه وراحوا الحفله.
دخلوا الحفله وفاجاه كل الانظار كانت عليهم هم.
وفي نص الحفله كيان اخذ المايك وقال ثواني ياجماعة عايز اقول حاجه انا في واحده هنا بحبها كلمه بحبها دي قليله عليها اوي انا بعشقها بعشق كل تفاصيلها انا باتمنى اليوم اللي هتكون في مراتي وفي بيتي و نزل على رقبته قدام نجمه ورفع الخاتم وقال تتجوزيني.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نجمة كيان)

اترك رد