روايات

رواية وما الدنيا الفصل العاشر 10 بقلم نادية خلف

رواية وما الدنيا الفصل العاشر 10 بقلم نادية خلف

رواية وما الدنيا البارت العاشر

رواية وما الدنيا الجزء العاشر

رواية وما الدنيا الحلقة العاشرة

شهد طلعت جري من أوضتها لاقت عدد من الرجال ومعهم رجب الطيب ومسكين هدي من شعرها وبتصرخ، حقيقي شهد اتصدمت وزي ما يكون جالها شلل
رجب.قسما عظما يا بت يا حشرة أنتي لو فكرتي أنك تقربي من عمار لكون مموت أخواتك
هدي بصريخ.سبوني يا حيوانات
نزل رجل منهم بالقلم عل وشها وشهد صرخت فيه بأعلى صوتها.سايبها يا حيوااااان ) وبصت ل رجب وقالت بكل كبرياء.أولا يا باشا أنا مليش دعوة ببابنك وثانيا ميشرفنيش أني أكون معه أو أقربه منه وثالثا علشان أريحك بردو أوعدك أني ميكنش ليا كلام معه
رجب بكل بردو .وده أخر كلام ليا بردو لأن الدور الجاي هيبقااا تنفيذ
ورمي هدي عل الأرض ومشيوا
،،،،،،،،،،
مش عارفه أنا قلقانه عل البنات ليه
عزت ببرود.ولا تقلقي يا أختي ده رجالة مش بنات
احلام .لا أنا هروح الاسبوع الجاي ازرهم
عزت .ما هي عائشه بتيجي تزورك
احلام.لا وألف لا لا لازم أروح بنفسي
عزت .طب قومي يا ياختي رسي حجرين شيشه
احلام بقرف .ماشي
،،،،،،،،،
رأفت قرر يكلم هدير في التلفون علشان يعرف نهايتها أي الموضوع ده
هدير بتناكة.ألو مين معي
رأفت استغرب .يعني مش عارفه مين
اااه هو انتاا أصلي مكنش في مساحة عل الفون فمسحت رقمك
بغضب.اتكلمي عدل ،في واحدة محترمة تكلم جوزها كدة
بتناكة.هههههههههههههه هو أنتااا لسه معرفتش
بنفذ صبر .أي
أصلي بصراحه كدة هخلعك ههههههه
اتصدام وقال .ابقااا اعمليها وأنا هقتلك يا هدير هقتلللللك
ههههههههه ب باي
كان بياخد نفسه بصعوبة ، ساب الشركة ومشي وطلع عند ولاده لاقهم بيعلبوا
إياد.بابا تعالي شوف أنا بنيت بيت كبير بالمكعبات
جود .بابي وأنا غيرت لعروستي فساتنها أي رأيك
حاول يبتسم وقال .شاطرين يا ولاد
جود بزعل طفولي .أنا مش ولاد يا بابا أنا بنات
ابتسم وقال.وأحلي البنات يا حبيبة بابا ، أنا تعبان شوي هريح وأجي ألعب معاكم
إياد.تيته جايه تلعب معنا الوقتي
ابتسم ليهم وسابهم وخرج
،،،,,،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
أخر النهار قاعدوا التلاته
شهد بعيط .أنا مش عارفه أعمل أي ده هينقذنا من مشكله كبيرة اووي طب ازاي مكلموش
عائشه.ده أكيد رجب ده رجل متخلف
هدي .أنا اسفه أنا كسرتكم
شهد . مالوش لازمه الكلام ده المهم نخلص من الموضع ده ومفيش غير عمار
عائشه.بس أكيد الرجل ده لو عارف مش هيسكت
دق دق دق) الباب
عائشه فتحت الباب لاقت أدم ادمها.نعم جاي أنتاا كمان تهددنا
أدم زقها بمرح ودخل وهي اتصدمت من الفعل ده ودخلت وراه
أدم .ممكن أتكلم مع شهد شوي
عائشه.انتااا ازاي تزقني كدة
أدم بتحدي .مش أنتي إللي لسانك طويل
عائشه. احترم نفسك
أدم.ولو محترمتش
شهد .أووووف بالله عليكم مش وقت خناق، قومي يا هدي وخدي عائشه لحد ما اشوف أدم عاوز أي
نعم يا أدم
أدم بزعل .أحنا عرفنا اللي حصل معاكي في الشركة ومجيت بابا هنا ووالله زعلنا أووي وعمار كان هيخرب الدنيا لولا أنا هديته واقترحت حل
شهد بصتله بحيرة فهو قال.بكرة هيبقااا كتب كتاب هدي عل الحيوان إللي اسمه زياد
شهد .طب إزاي
أدم .أحنا رتبنا كل حاجه وجهزنا لكل حاجه، المهم أنتوا بكرة تعيشوا الجو بقااا وتشغلوا حبيتن أغاني وكدة والمأذون هييجي هنا وهيكتب كتاب الكتاب
شهد .طب كويس أووي ، بس بعدين لازم نكون انتوا في حالكم واحنا كمان ، مش عاوزك تزعل بس غصب عني اولا علشان منكونش سبب في عدواة ، ثانياً علشان رجب بيه هددني بأخواتي
أدم كتم ضحكته وهي قالت بتضحك عل أي
أدم . أنتي نسيتي طلب عمار
طلب أي
مش هو قالك أنه ليه شرط
أي هو
…….
اييييي

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية وما الدنيا)

اترك رد