روايات

رواية زواج غصب الفصل الثاني 2 بقلم منة محرم

رواية زواج غصب الفصل الثاني 2 بقلم منة محرم

رواية زواج غصب البارت الثاني

رواية زواج غصب الجزء الثاني

رواية زواج غصب الحلقة الثانية

لقاء: يلا يا يونس وخلي بالك من نفسك يا جميله
جميله: حاضر يا حبيبتي مع السلامه
عند ليان
•••••••••
ليان: اه والله يابنتي زي ما بقولك ماما غصبتني عليه ومافيش كنا بنشتم بعض وخلاص مش موافقين فجاه لقتلك غير رائيه وقال بكل رخامه موافق ونينيننينينيني عيل ملزق
مروه: اااه هتتجوزي يابنت المحظوظه
ليان: ماتتجوزيه بدالي ياختي
مروه: الا قوليلي شكله ايه حلو يابت
ليان: بس يا مروه وبعدين اه هو بصي هو حلو
مروه: ماشي يختي المهم تعالي بكره بدري علشان تحضري المحاضره
ليان:ياااا بقالي كتير مش باجي
مروه: متقلقيش هبقا افهمك المحاضرات الي فاتتك

 

 

ليان: طيب شكرا يا مروه
مروه: اه صحيح الدكتور اتغير جه مكانه واحد اااايه مززز بس البت يارا بتلف وراه
ليان: يارا دي ماشاء الله بتلف علي الدكاتره كلهم
مروه: يابنتي ماانتي عارفه بتعمل كده ليه مش حب فيهم يعني
ليان: طيب فكك منها افتكري حاجه عدله يلا سلام
ريم:ههههه يلا سلام يا عروسه
ليان: امشي يابت
تاني يوم
••••••••••
ليان: ماما انا نازله عايزه حاجه
جميله: سلامتك مش هتفطري
ليان: لا هبقا افطر مع البت مروه
جميله: ماشي
في الجامعه
ليان: ازيك يا مروه
ريم: الحمدلله كويسه انتي عامله ايه
ليان: الحمدلله كويسه
مروه: طب يلا المحاضره بدات
بعد شويه
«««««««««««

 

 

ريم: اوباااااا اهو الدكتور جه
-انتي وشاور علي ليان
ليان: احم انا
يونس: ايوه انتي اقفلي بوقك ده
ليان باحراج: احم اسفه
يونس: تمام حد حابب يسال حاجه قبل ماابدا
يارا: دكتور معلش هو سؤال ملهوش علاقه بلمحاضره هو حضرتك مرتبط
يونس وبص لليان: لا
ليان بغيظ: ممكن تبدا يا دكتور خليني امشي انا معرفش ايه جابني اصلا
يونس: تمام اطلعي برا
ليان: افندم
يونس: اطلعي برا متحضريش محاضرتي
ليان بغيظ واتكت علي سنانها: تمام معنديش مشكلهه يا دكتووور
(في بالها ياربي طلعت انت الدكتور شكلك خلاص لزقتلي بصمغ
يونس: بتقولي حاجه
ليان: لااا عن اذنك
في الكافتريا الجامعه
مروه: ايه يابنتي ده رابع قلم تكسريه
ليان: سبيني في حالي دلوقتي
مروه: كل ده علشان الدكتور طردك من محضرته بس والله هو طيب معرفش عمل معاكي كده ليه
ليان بغيظ:سبيني في حالي
مروه: اهدي يابنتي خلاص مش هلاقي اقلام اكتب بيها
ليان: احم هي دي اقلامك
مروه: اه يختي
ليان: ثواني يا مروه
مروه: راحه فين يا مجنونه
ليان راحت ليونس الي كان واقف مع يارا
ليان: ممكن افهم طردتني من المحاضره ليه انهارده m
يارا بمياصه: احم عن اذنك يا دكتور
يونس: علشان قطعتيني وانا بتكلم
ليان: ماانت لما البنت سالتك مرتبط ولا لا قولت لا ليه

 

 

يونس: مهو لا فعلا هل انا مرتبط شايفه الدبله في ايدي وحضرتك مضايقه ليه اصلا لما البسها هبقا اقول اني خاطب
ليان: لا ياريت متقولش حاجه مش حابه حد يعرف
يونس: ممم وده اشمعنا
ليان: كده علشان هنتطلق
يونس: طب وهنتجوز ليه من الاول
ليان: اسال حضرتك هي تلات شهور او اربع شهور بلكتير اوي واقول لماما اننا مرتحناش
يونس: تمام عن اذنك
ليان: ملزق
بقلمي/menna moharam
يونس رجعلها تاني: قولتي ايه
ليان: هو انت مشيت وسايب ودنك هنا
يونس: قولتي ايه
ليان: ملزق
يونس: متزعليش لما اشيلك الماده السنادي
ليان: لا وحياه امك علشان خاطري لاع
يونس بضحكه: اعتزري
ليان: اسفه يا ملزق وطلعت تجري
يونس: ماشي يا مجنونه
يارا بمياصه: احم دكتور يونس الشرح بتاعتك كان تحفه
يونس: شكرا يا
يارا: اسمي يارا
يونس: تمام انتي كنتي محتاجه حاجه
يارا: ها لا
يونس: عن اذنك
يارا: لازم اوقعك في حبي علشان تنجحني دي اخر سنه ومش لازم اسقط
مني: يخربيتك يا شيخه طب افرضي محبكيش زي الدكاتره الي قبله
يارا: يامني انا بقالي خمس سنين بعيد السنه دي انا زهقت وبابي قالي مش هيبعتلي اسافرله لو منجحتش وانا زهقت
مني: ماانتي الي فاشله

 

 

يارا: مني اسكتي بقه وبعدين انا حاسه ان الدكتور ده غيرهم ولما بيشوفني كده تحسيه بيتوتر
مني: ههههه طيب ياختي تلاقيه وقع في حبك
يارا: هههه ياريت
مروه وكانت سامعه كلامهم
مروه: يالهوي عليكي بت
بعد شويه في الطريق
ليان: يالهوي يعني هي عايزه يونس يقع في حبها احم قصدي دكتور يونس
مروه: اه انا سمعت كده علشان ينجحها
ليان: مممم طيب
مروه: يلا عايزه حاجه تعالي اطلعي شويه
ليان: لا لا همشي انا يلا سلام
مروه: سلام
بعد شويه
يونس وقف العربيه قصاد ليان
يونس: اركبي
ليان بصتله بقرف وكملت مشي
يونس: لياااان
ليان وقفت: عايز ااايه m
يونس: اركبي
ليان: لا انا بحب اتمشي
يونس: هعد لاربعه لو مركبتيش هنزلك اركبك بلعافيه
ليان: هما مش بيبقو تلاته
يونس: اخلصي وبطلي استظراف
ليان: ططيبب هتعمل نفسك خطيبي بقه والشغل ده
بقلمي/menna moharam
يونس: عندك مانع
ليان خدت نفس بهدوء: ممكن اعرف ليه وافقت عليا وانت مش بتحبني
يونس: ممم عادي عايز واحده تغسلي هدومي
ليان: ونبي طب ما تجبلك غساله وكمان مرات عمو مش بتغسلك هدومك اخلص بقه وقولي وافقت عليا ليهه
يونس: لا رد
ليان: رخم صحيح
بعد شويه
يونس: مش هتقولي شكرا
ليان وهي بتنزل: ممم علي ايه
يونس: اني وصلتك
ليان: هل انا قولتلك ونبي يا يونس وصلني تؤ انت الي وصلتني
يونس: اوعي كده

 

 

ليان: ايه في ايه
يونس بصلها بغيظ وقفل الباب ومشي
ليان: فكرني هشكرك قال ههههه
عند يونس
يونس: ماما انا رجعت
لقاء: حمدلله علي السلامه يا حبيبي
يونس: الله يسلمك
لقاء: يونس انا اتفقت مع مرات عمك وهنروح نجيب الدهب بكره ها ايه رايك
يونس: الي حضرتك تشوفيه يا ماما بس مش كان بعد اسبوع
لقاء: عادي بقه هي حبت يكون بكره
يونس: تمام
عند ليان
«««««««««««
ليان: ماما عايزه اكل
جميله: يساتر يارب جيتي امتي
ليان: لسه جايه طازه اهو
جميله: ليه عيش طالع من الفرنه
ليان: ايه يا ماما ده وانا اقول دمي خفيف كده لمين اتااااري
جميله: هههه المهم
ليان وهي بتشرب: مم
جميله: هنروح بكره نجيب الدهب

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية زواج غصب)

اترك رد