روايات

رواية روح الفهد الفصل العاشر 10 بقلم بسملة أحمد

رواية روح الفهد الفصل العاشر 10 بقلم بسملة أحمد

رواية روح الفهد البارت العاشر

رواية روح الفهد الجزء العاشر

رواية روح الفهد الحلقة العاشرة

مر الشهر وروح وقاسم اتعودوا علي بعض ويومهم مبيخلاش من مناقرتهم ونهي وسهي كل يوم عند روح وليلي بقت صحبتهم خالص وتمرينات بالساعات بس كان بيسود بينهم جو من الحب وروح راحت الجامعه وجيه اليوم الموعود اللي في هتنتقم روح منهم
صحيت روح بكل نشاط ونزلت تحت
قاسم: صباح الخير يا روحي
روح: صباح النور
وبعد شويه عماد وجاك وليلي صحيوا ونزلوا تحت
جاك: انتي كويسه
روح بضحك: ميت فل وعشره وحياتك وفطروا وبعد شويه نهي وسهي جم ومر اليوم بدون احداث تذكر وجه ميعاد العمليه وروحوا الاربعه
قاسم: زي ماتفقنا كل يروح علي مهمته
وكلهم اتفرقوا
~~~~~~~
عماد راح عند الاطفال اللي المفروض يتسلموا علشان ي*تب*اع*وا النهارده انهارده هتتم اكبر عمليه م*خ*د*رات وس*رق*ة اع*ض*اء
عماد دخل الاوضه اللي كانت في مبني قديم لقي عدد كبير من الاطفال علي الارض وفي حارسين واقفين بيحرسوهم عماد اتسلل براحه وضغط علي عرق محدد في رقبة الحارس اغ*مي عليه وجيه الحارس التاني يضربو ضربو بالمسدس وخبطوا علي دماغه وبدا يركب الاطفال في العربيات علشان يروحو لاهاليهم وكده مهمته انتهت
~~~~~~

 

 

اما عند جاك وقاسم فمهمتهم انهم يوقفوا توزيع الم*خ*در*ات دخلوا المصنع اللي كانوا بيعبو فيه لقوا عدد كبير من اللي بيعبوا في الم*خ*د*را*ت وفي بيشرفوا عليهم دخلوا وبدات حرب الر*ص*اص فضلوا يضربوا الر*ص*اص علي بعض لحد ما تغلبو عليهم
قاسم في السماعه: شحنه المخ*د*را*ت تتنقل علي العربيات
وطلعوا برا الاتنين
~~~~~~~
اما عند روح فمن المفترض تدخل مبني سبع طوابق في كل طابق مهمه اصعب من اللي قبلها
روح دخلت بس اتفاجأت بتلت حراس في الدور الاول عرفت انهم اكتشفوهم
روح في السماعه وبتتكلم بالشيفرات: خلي بالكم الرصاصه متجهه
قاسم: روح متدخليش لا
روح قفلت ومرديتش
قاسم بعصبيه: روح
وطلعوا يجروا
اما روح فبسرعه فكرت وضربت التلت حراس وطلعت برا المبني
روح في السماعه: هنستخدم طريقة الصقر
~~~~~~~

 

 

اما في الدور السابع كان قاعد بيراقب الكاميرات في المبني بس فجاه لقي الازاز بتاع الشباك اتك*سر وبحركه سريعه دخلت ووجهت الس*لاح علي دماغه وزي ما توقعت لقت السبع تحديات واقفين ورا الباب
روح ضحكت: اهلا بخليل وراغب الكلاب
خليل: انتي مين وعايزه ايه
روح بشر: بص نعكس السؤال عايزه ايه وكملت بصوت مخيف فانا عايزه روحكم اما انا مين فانا عزرائيل اللي هياخد روحكم
وبعدين نلاقي التلت شباب دخلوا من الشباك
خليل: عملتلك ايه
روح: متستعجلش هجيلك بس لما اشوف السبع تحديات اللي مسميهم الموت تعالي يا صقر امسكه الصقر راح ومسكه
روح: انا بقي هوريك يا خليل الكلب وراحت للسبع تحديات ومعاها قاسم وبداو يواجهوهم وبعد شويه خلصو
روح قربت من راغب: انا بقي هوريك يا راغب الكلب
راغب: انتي مين واحنا عملنالك ايه
روح واشتالت الماسك من علي وشها واول ما اشتالتوا راغب وخليل بصو بصدمه: انا مين فانا روح محمد المناوي بنت محمد المناوي وايه المناوي فاكر ولا افكرك شكلك مش فاكر فانا هفكركو انا روح البنت اللي امها كانت رايحه تجيبها من المدرسه واللي انتوا بعتو واحد يقطع فرامل العربيه وكل ده علشان تنتقموا من ابويا محمد المناوي انا البنت اللي كان عندها تمن سنين لما ق*تل*تو امها انتوا قت*لت*وها من 15 سنه وانا النهارده جايه اخد روحكم مستنيه اليوم ده من 15سنه ياراغب راغب كان عايز ين*تق*م من محمد علشان الشغل اما خليل كان عايز ي*نت*قم منها علشان حبها وهي حبة ابويا فاكر الوش ده ولا نسيته يا خليل

 

 

راغب: مش عايز اموت
روح بصوت عالي خرج من وجعها: وانا من 15سنه مكنتش عايزاها ت*م*و*ت كنت محتاجاها وانتوا قت*لت*وها
بدات تضرب فيه وبعدين رفعت مسدسها وصوبته عليه وضغطت علي الزناد وبسرعه الرصاصه استقرت في قلبه وم*ا*ت
قاسم: انتي كويسة
روح: ايوة وهما بيتكلمو خليل مد ايده وطلع المسدس من غير ما عماد يحس ووجهو علي روح وروح كانت بتكلم قاسم وحست ان في حاجه بتخترقها بس متحركتش ورفعت مسدسها ووجهته علي خليل
روح: انا حالفه برحمة امي اني ه*ق*ت*لكو وهاخد روحكم يا خليل الكلب حتي لو فيها م*وت*ي وضغطت علي الزناد وق*ت*ل*ت خليل
وخلاص كانت هتقع بس قاسم مسكها بسرعه قبل ما تقع وحس بحاجه دافيه علي ايده بص لقاه د*م
قاسم: روح روح ايه ال*د*م ده روح فوقي روح وفضل يعيط ولاول مره بيعيط قدام حد روح فوقي متسيبينيش وجاك وعماد واقفين مصدودين
قاسم: عمااااد اعمل اي حاجه بتروح مني
عماد بسرعه: تعالا يا قاسم نوديها المستشفي
روح بتعب: سيبني يا قاسم عايزه اروحلها
قاسم بزعيق وعياط: اسكتي خالص انتي هتفضلي معايا

 

 

روح مدت ايدها ومسحتله دموعه: قاسم متعيطش وسيبني عايزه اروحلها وحشتني اووي
قاسم: طب وانا هعمل ايه من غيرك انا بحبك اووي لا انا بعشقك مش هعرف اعيش من غيرك يا روح
روح ضحكت بتعب: وانا بحبك يا قاسم بس عايزه اروحلها سيبني وبدات تغمض عينها وقالت اخر كلمه:انا بحبك وحست ان في دوامه سوداء بتسحبها وهي استسلمت
قاسم اشتالها بعياط وجري ركب العربيه وساق بسرعه جنونيه وبقي قدام المستشفي وكانت الشمس طلعت وقف العربيه وفتح الباب وطلع يجري
قاسم: بسرعه ه*ت*م*و*ت مني وبعدين استوعب انه مش في مصر
Doctor, we need a doctor, help me
جريو عليه بسرعه واخدوها منه ودخلها لاوضة العمليات وقعد علي الارض بيعيط زي الطفل التايه من امه وفجاه عماد وجاك دخلوا لقو قاسم قاعد علي الارض عماد راح وقف جمبه
عماد بخوف من انهيار قاسم: قاسم اهدي
قاسم: روح يا عماد روح

 

عماد لتهدأت قاسم فانهياره يعني ان الكل سينهار فقاسم لا يسمح لدمعه بالتكون في جفنيه فماذا عن انهياره : قاسم فوق خليك قوووي قاسم عمره ما عيط مالك بقيت جبان كده ليه فين قاسم اللي عنده عقل اللي بيفكر في كل حاجه قاسم اللي بيحل اي مشكله بتحصل ومبينزلش دمعه واحده علي اي حاجه تحصل
قاسم بانفعال وعصبيه: م*اااا*ت م*اا*ت قاسم ده م*اا*ت يا عماد م*اا*ت م*ا*ت من اللي بيحصله تعب تعب من كل حاجه بتحصل هنا قاسم قدامك بس روحي وقلبي معاها هنا وشاور علي اوضة العمليات لاول مره في حياتي اقف عاجز مش عارف اعمل ايه عمري ما حاجه كسرتني حتي خيانتهم ليا وجعتني بس ما انكسرتش لكن هيا كسرتني يا عماد لاول مره بظهر ضعفي بس علشان تعبت تعبت من كل حاجه بتحصلي انا مش حمل خبر يكسرني يا عماد حاجات كتير حصلت وعديتها بس دي مختلفه دي روحي روحي يا عماد عارف كان احساسي ايه وهي بين ايديا غرقانه في د*م*ها عارف كان ايه عارف وهي بتقولي استني سيبني ا*م*و*ت عارف كان في س*كي*ن*ه بتغرز في قلبي وبكل قسوة شالوها وحطوها تاني في قلبي مفكر اني مبحسش انا ب*مو*ت بتقول لاول مره اعيط مش سهله مش سهله انك تحب حد وتتعود عليه وفجاه تبقي مهدد انه يسيبك حاسس بوجع كبير قووي وفضل يفتكر شكلها وهيا بين ايده ويعيط
عماد حضنه بوجع علي وجع صاحبه: بس لازم تبقي قووي لازم يا قاسم مينفعش تضعف يا قاسم
جاك كان واقف مصدوم من كل اللي حصل بيفتكر روح وذكراياتهم وازاي كانت بتهتم بيه كان بيحبها اووي بيعتبرها اخته الصغيره مع انها اكبر منه بس كان بيحبها اووي وبيحس انها مسئوله منه
~~~~~~~

 

 

اما عند ليلي صحيت ملقتهمش فضلت ترن عليهم ومفيش حد بيرد ونهي وسهي وصلو
نهي: امال هما فين
ليلي: مش عارفه برن علي روح من بدري مش بترد
نهي: طيب استني ارن علي جاك
ورنت عليه
~~~~~~
جاك كان بيفتكر ذكراياته هو وروح بس فاق علي صوت تليفونه فتح
نهي بسرعه: انتوا فين يا جاك وفين روح
جاك: لا رد
نهي بعصبيه وخوف: جاااك انتوا فين
جاك بهدوء: في مستشفي ********
نهي بخوف: جاك في ايه حد حصله حاجه وفين روح مبتردش ليه
جاك: لا رد
نهي قفلت معاه
~~~~~~~

 

 

سهي: في ايه وايه اللي حصل
نهي: مش عارفه تعالوا بسرعه بيقولوا انهم في مستشفى *****
ليلي:طب تعالوا بسرعه نروح نشوف في ايه
نهي: يلا
وراحوا علي المستشفي
~~~~~~
اما جاك دموعه كانت نازله وبيبص علي اللا شيئ
وفجاه دخلو التلاته ووقفوا بيبصولهم
نهي: في ايه وفين روح
جاك رفع وشه وعنيه مليانه دموع وبصلها وسكت
نهي قربت منه: فين روح وانت بتعيط ليه
جاك سكت نهي بزعيق: فين روح
وفجاه خرج الدكتور وقاسم جري عليه
قاسم : انها بخير صحيح
It’s okay right
الدكتوره: للاسف خسرنا المريضه
Unfortunately we lost the
patient

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية روح الفهد)

اترك رد