Uncategorized

رواية آدم وحنين الفصل السابع 7 بقلم حنين علي

 رواية آدم وحنين الفصل السابع 7 بقلم حنين علي

رواية آدم وحنين الفصل السابع 7 بقلم حنين علي

رواية آدم وحنين الفصل السابع 7 بقلم حنين علي

وقفنا لما الباب خبط وحنين راحت تفتحه و..
كانوا عصابه هاجمين عليها وضربوا الحرس اللى برا لحد م اغمي عليهم
حنين بصدمه: ايه ده انتوا ميين
الشخص1: هاتوها يلا 
الشخص2: خبطها ع دماغها وشالها وركبوا عربيه
الشخص3: انتوا متأكدين ان محدش شافكوا
الشخص1 والشخص2: متأكدين ي معلم محدش شافنا محدش قاعد غيرها ف الفيلا اصلا
الشخص3:تمام يلا بينا
اخدوها ف العربية ومشيوا لطريق صحراوى بعيد ومجهور وفيه مصنع قديم هناك 
الشخص3:نزلها حطها ع الكرسي ده واربطها كويس
الشخص1: تمام ي معلم
الشخص3: تمام يلا لما الباشا الكبير يجي ويتصرف معاها
الشخص1 والشخص2: يلا 
مشيوا وسابوا حنين ف المصنع المهجور مغمي عليها وبعد فتره حنين فاقت ولقت نفسها ف مكان مهجور وضلمه وهي عندها فوبيا م الضلمه قعدت تعيط وتنادى ع حد يطلعها لحد م اغمي عليها تاني
عند ادم خلص شغل ف الشركة وبيتصل ع حنين عشان يطمن عليها فونها مقفول رن كتير اوي وفونها مقفول قلق جامد وقام عشان يروح يشوفها مبتردش ليه والفون مقفول
مروان: مالك ي ادم متعصب كده ورايح فين
ادم: برن ع حنين ف البيت الفون مقفول وقلقت جامد هروح أشوف في اييه
مروان: تمام استني أنا جاي معاك
ادم: تمام يلا
ادم ركب العربية هو مروان وساق بسرعة جنونيه تجاه الفيلا
ادم أول م وصل هو ومروان شافوا الحراس كلهم مرمين ع الأرض وغرقانين ف دمهم قلبه وقع ف رجله هو مروان
دخل جوا جري عشان يشوف حنين ملقهاش وحرفيا كان هيموت عليها
فون ادم بيرن 
ادم:الو
الشخص بوقاحه: طلع زوقك حلو  ف الحريم ده انت واخد بطل
ادم: لم لسانك ي*** عارف لو لمست منها شعرايه أنا مش هخلى فيك حتي سليمه
الشخص: تؤتؤتؤ كده ازعل منك هي حلوه اوي بس أنا عندي استعداد ارجعهالك بس بشرط
ادم بنفاذ صبر: لم لسانك وانجز قول عايز ايه
الشخص: تتنازل عن الثفقه وتكتب كل املاكك باسمي
ادم وفهم ان اللى بيكلمه ده احمد الانصاري: انا كنت عارف انك شخص***بس مكنتش اعرف انها هتوصل معاك للدرجادي
احمد الانصاري: طب يلا سلام يقلبي عشان المزه بتفوق وقفل الفون ف وش ادم
ادم كانوا هيموت م خوفوا عليها
مروان: هتعمل ايه مع الحق’ير ده
ادم: أنا لازم الاقي حل دلوقتي حالا  أنا هنزل ادور عليهم
مروان: ادم
ادم: انجز ي مروان قول عايز ايه مش وقتك
مروان: استني ي ادم بس دى حاجة مهمه والله
ادم: قول ي مروان اخلص أنا صبري نفذ
مروان: فاكر المصنع بتاع احمد الانصاري القديم اللى كان بيهرب فيه
ادم: ايوا فاكره انت قصدك ان هما هناك
مروان: ايواا عليك نور
ادم: تمام أنا هروح سلام
مروان: استني أنا جاي معاك
ادم: لا انا هسبقك وانت بلغ البوليس وتعالى ورايا 
مروان: تمام خد بالك م نفسك
ادم: مع السلامه
مروان: مع السلامه
ادم أخد عربيته ومشي ومروان راح يبلغ البوليس ويروح معاهم ع المكان هناك
ادم وصل المكان وكان بيتسحب م ورا عشان محدش يشوفه
لقي حراس ضربهم بالمسدس اللى معاه ودخل المصنع م ورا 
ادم دخل لقي حنين متكتفه ع كرسي وبتنادى عليه بصوت واطي م التعب
حنين: اا ا ادم ادم
ادم: ملاكي أنا جيت اهو انت كويسه
حنين: عيطت أنا خايفه اوي ي ادم
ادم: متخافيش يروحي أنا هاخدك م هنا
ولسه بيفكها باب المصنع اتفتح ودخلت منه بوسي واحمد الانصارى
احمد الانصاري: ع فين العزم ده انت لسه مخدتش واجبك حتي
ادم: انا هعرفك ازاى تمد ايدك ع حريمي ي*** وانتِ بوسيي انت احقر مخلوق ف الدنيا أنا هعرف ادفعك تمن اللى عملتيه كويس اوي
ادم فك حنين ولسه هيطلع
احمدالانصاري: انت مفكر دخول الحمام زى خروجه ولا اي يا يا باشمهندس
ادم: اياك تفكر تقرب منها
احمد: رفع مسدسه عشان يضرب نار ع ادم وحنين 
فجأه البوليس دخل
ظابط البوليس: اثبت مكانك المكان كله محاصر وقبض ع 
احمد وبوسي واللى معاهم
احمد: اوعي تفكر ان كده خلصت أنا هطلع واندمك ع كل حاجة
ادم: انا مستحقر ابص ف خلقتك
شال حنين كانت تعبانه اوي اخدها يوديها المستشفي
 والدكتور كشف عليها
ادم: خير ي دكتور مالها
الدكتور: شكلها اتعرضت لموقف شديد جابلها صدمه عصبيه
ادم بخوف: طب ينفع أدخل إطمن عليها
الدكتور: اتفضل بس مطولش جوا
ادم: تمام شكرا ي دكتور
دخل ادم لحنين الاوضه ولقاها نايمه ف قمه خوفها وضامه رجليها عليها ودافنه راسها فيها وبتعيط
ادم: ملاكي متخافيش كل حاجة هتبقي تمام وأنا معاكي
حنين: انا خايفه اوي وعيطت عياط هستيري
ادم كان حزين جدا عليها وحاول يطمنها: خلاص يروحي متقلقيش كل حاجة هتبقي تمام ان شاء الله والكلب ده اتحبس ومش هتشوفيه تاني
حنين: تمام ونامت
عدت فتره وحنين حالتها بقت كويسه واسراء صاحبتها عرفت بكل حاجه وراحت زارتها واطمنت عليها ومروان كان بيزورها مع ادم فهي بمثابه زوجه أخو واللى حصلها مش قليل
اسراء: عامله ايه ي نينو دلوقتي
حنين: الحمدلله بخير انتِ اخبارك ايه؟
اسراء: بخير طول م انت بخير يروحي
حنين: يارب ديما ي حبيبتي 
مروان: عامله ايه ي مرات اخويا
حنين: الحمدلله بخير ي باشمهندس
مروان: يارب ديما بخير
اسراء: طب عايزه حاجه ي حبيبتي هستاذن انا وهبقي اجي إطمن عليكي تاني بعدين
حنين: لا ي حبيبتي تسلمي مع السلامه
ادم: استني ي انسه اسراء أنا هوصلك
مروان قام: لا ي ادم خليك وانا هوصل الانسه
اسراء: لا شكرا مش عايزه اتعبكوا معايا أنا هروح لوحدي
ادم: لا خلاص خلي مروان يوصل مروان اخويا وأنا واثق فيه
اسراء: تمام
نزلوا م الفيلا 
مروان: اتفضلي اركبي
اسراء: لا شكرا أنا هتمشي البيت مش بعيد
مروان: متخافيش يبنتي مش هخطفك والله
اسراء: لا شكرا وبعد اذنك لو عايز توصلني يبقي تمشي معايا
“مروان كان عاجبه احترامها الشديد واخلاقها وانها رافضه يوصلها بالعربيه” 
مروان: خلاص تمام يستي متقفشيش نتمشاها عادى المشي رياضه وضحك
اسراء ضحكت بس حاولت تدارى
بعد شويه اسراء وصلت بيتها
اسراء: شكرا ي باشمهندس تعبتك معايا
مروان: تعالى كل يوم ملكيش دعوه
اسراء: نعم!!!
مروان: بقولك العفو ي دكتور????
اسراء: تمام سلام
مروان: سلام وبعدين وقف تاكسي وراح أخد عربيته م عند ادم  ومشي…
يتبع..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية خطفتي قلبي للكاتبة دنيا حسن

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!