روايات

رواية حكاية قدر الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم نور شريف

رواية حكاية قدر الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم نور شريف

رواية حكاية قدر البارت التاسع والعشرون

رواية حكاية قدر الجزء التاسع والعشرون

رواية حكاية قدر الحلقة التاسعة والعشرون

انا بس عايزه منك حاجة واحده يا سعاد عايزه ادهم يبقي خاتم في صباعي كل حاجة اقوله عليها يعملها من غير اعمال؟
سعاد بمكر: خدي مياة الورد دي واغسلي بيها ايدك ورجلك وعلي باب البيت مكان ما هو داخل او خارج وهيبقي خاتم في صباعك ”
شمس ابتسمت بشرر:كنت ليا من الاول ودلوقت هتبقي ليا لوحدي من غير بنتك ولا مراتك؟
رنيم صحيت بوجع في جسمها حطت الملاية علي جسمها بقهر:
كل ما بتلمسني بكره نفسي.. لاقته خارج من الحمام وبيغمزلها
عقبال ما تقومي اكده ونتي الي عايزني مش انا الي عايزك..
رنيم بقرف: ده بعينك مش هتحصل ابداا هتندم علي كل حاجة انت عارف ان مش ضعيفة واقدر علي بلدك كلها بس انت دمرتني ونا هقت*لك واشرب من دم*ك **
مصطفي بضيق:انتي الي عايزه الاذيه هسيبك وانزل..
رنيم بفرحة: كويس اكده هقدر اروح لي جبل حبيبي السجن.
في السجن)
جبل بصراخ: ارحمني والله ما سرقة حاجة والله ما اعرف الراجل ده تنقطع يدي قبل ما اعملها يا باشا اسمعني..
العسكري نزل فيه ضر*ب بقسوة: احنا ضد الي زي امثالك؟

 

 

جبل بوجع: طب حقق في القضية وهتعرف ان مظلوم..
العسكري بقسوة: كلهم بيقولو زيك هسيبك ترتاح..
جبل قعد علي الارض بوجع بيصرخ من الوجع الي جواه، رنيم انتي طلعتي خبيثة اوي ضحكتي علي قلبي وسلمتي نفسك لي راجل غيري متستهليش الحب بتاعي..
اية دخلت من باب البيت كان فاضي راجعه لي اعمامها تاني لي الذل والقرف الي عايشة فيه.. يارب وسجدت علي الارض من وجع قلبها يا تري نصيبي مع مين؟
محمود بمكر: نصيبك معايا انا كنت عارف انك هترجعي ليا؟
اية بصدمة: محمود اي جابك اهناا وعرفت ازي ان اهنا..
محمود بخبث: مش ممكن اكون انا السبب الي جابك اهناا
اية بجمود: اكيد مش انت السبب؟
محمود لاء انا السبب انا منتظرك بقا ليا عشرين سنه وواثق انك هترجعي قررت اخرب حياتك عشان ترجعي لي احضاني…
اية ضربته بلقلم: عملت في ادهم اي قوليي عملت فيه اي..
محمود مسك ايديها بعصبية: انتي مجنونة انتي مريضة..
اية بوجع: ابعد عني بقاا سبني في حاليي..

 

 

رنيم لفت الشال علي وشها ونزلت من البيت براحه..
كويس مفيش حد اهناا كده اقدر اروح براحتي.. رنيم ركبت العربية وخلال نص ساعه وصلت هناك بصت لي المكان بدموع
جيتلك برجلي يا جبل اتوحشتك قوي..
الو يا مصطفي بيه مراة حضرتك خرجت من القصر في اتجاه قسم الصعيد؟
مصطفي بخبث: تمام اقفل ونا هتصرف، برضو راحت ليه راحتت ليههه..
رنيم: حضرت الظابط في مسجون هنا اسمه جبل متهم في قضية سرقه؟
الظابط: ايوة في جايه زيارة؟
رنيم بقلق: ايوة يا باشا عايزه اشوفه..
المتهم جبل جايلك زيارة تعالا معايا؟
جبل بستغراب: يا تري مين جاي؟
جبل دخل علي رنيم الاوضة لاقها هي.. انا مش عايز اقابلك قومي روحي لي زوجك قومي جايه تعملي اي؟
رنيم عيطت بقهر: اتوحشتك قوي يا جبل هتخرج من امته عشان تاخد حقي انا ادمرت يا جبل ادمرت..
جبل دموعه فرت من عنيه: ونا يا رنيم ادمرت اتسجنت ونتي كنت ملكي وبقيتي ملك راجل تاني حضنك وبقتي ملكه بقيتي مدام سلمتي نفسك لي مصطفي..
رنيم بقهر: والله ما حصل انا شر*في اتاخد قدام البلد كلها اتاخد بلغصب بلغصب يا جبل بلغصب..
جبل بعصبية: كيف مش فاهم؟

 

 

رنيم بلعت ريقها واديها بترتعش: مصطفي جاب امه وحريم البلد كتف جسمي و اخد شر*في ونا مش قادرة ادافع عن نفسي، انا كنت ضعيفة مش قادرة عليهم كل يوم بيحصل بنا بلغصب صدقني؟
جبل حضنها بوجع: والله لا افضحه قدام البلد كلها واقط”ع راسه لي البلد كلها يوم ما اخرج اوعاا تسلمي نفسك برضاكي كده ضيعتي حقك يا مراتي..
رنيم ضحكت: قلب مراتك انا هستناك..
مصطفي دخل عليهم بخبث: بتعملي اي هنا يا وس***
بتخونيي جوزك..
رنيم بصريخ: الحقني يا جبل الحقنيي..
فريدة دخلت عند الدكتورة بقلق:
والله يا مالك ما حد لمسني صدقني؟
مالك هشوف دلوقت..
فريدة طلعت علي السرير والدكتوره بدأت تكشف عليهابحب!!الانسة بكر لسه حضرتك مش مدام؟
مالك بفرحة:كيف ونا وهي كان فراحنا امبارح لكن اكتشفت انها مش بت؟
الدكتورة:عادي دي حالات عادية برفاء والبنين ان شاءالله..
مالك شال فريدة بفرحة:كنت واثق فيكي..
بقول يلا نروح بيتنا بقا عشان اتوحشتك وغمزلها..
فريدة ضحكت بصوت عالي:سافل..
مالك بغيرة:هتفضحينا اسكتييي..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حكاية قدر)

اترك رد