روايات

رواية آسيا والاسد الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم الملكة المتوجة

رواية آسيا والاسد الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم الملكة المتوجة

رواية آسيا والاسد البارت الثاني والعشرون

رواية آسيا والاسد الجزء الثاني والعشرون

رواية آسيا والاسد الحلقة الثانية والعشرون

أنس: أندريه هينزل مصر علشان يشرف بنفسه على الشحنه المخدرات والادويه
آسيا : ده في صالحنا
أنس: ايوه هيتقبض عليه متلبس كده
اسيا: يارب تعدي على خير المهمه دي علشان انا مش مرتاحه
قبل أنس جبين آسيا وقال : متقلقيش إنشاءالله خير يا ستي رب الخير لا يأتي إلا بالخير
آسيا: ونعمه بالله يلا قوم علشان نجهز ونلحق الطياره
أنس: انتي مستعجله ليه معقول زهقتي مني
آسيا: مستحيل ازهق من وجودك جنبي انا بس اهلي وحشوني ومصر كمان وحشتني اووي
أنس: طب يلا علشان نجهز وأما نخلص المهمه هاخدك اسبوع المالديف شهر عسل
آسيا: انا مش هاخد اجازات غير بعد شهر زمان شغل كتيررررر اوي وعايزه اخلص
أنس: ومالوا نشوف الحوار ده بعدين يلا نجهز

 

 

“حاجه بره الرواية
يا جماعه الثقه بربنا مهمه اوووووي ربنا قال الجوارح تعمل والقلوب تتوكل حط ربنا معاك فكل حاجه ثق في ربنا من يثق في رب العباد لن يخزله العباد والرضا بقضئ ربنا اهم حاجه قال تعالى في حديث قدسي”و عزتي وجلالي أن رضيت بما قسمت ارحت لك قلبك وبدنك وكنت عندي محمودا وان لم ترضى وعزتي وجلالي لاسلطن عليك الدنيا تركض ركض الوحوش في البريه ولن يكون لك الا ما قسمت”اسفه طولت نرجع لروايتنا
جهز انس وآسيا نفسهم وعادوا إلى مصرهم الحبيبه لم ابتعد عنكي كثير ولكن مرت سنين فرائحته ترابك لم تغادر انفي انتي الوطن والام حفظكي الله يا مصري وصل أنس وآسيا الي مطار القاهرة ورجعوا الي قصر آسيا دخلوا فوجدوا شخص لا يعرفه أنس ولكن تعرفه آسيا جيداً
آسيا: ابو الاساسير
أسر: ابو الاواسي يا قاسي
قاموا باحتضان بعضهم غافلين عن من يحترق من الغضب والغيره فقام أنس بسحب آسيا من احضان أسر وقالت بنبرة مليئه بالغضب والغيره: انت ازاي تتجرأ وتحضن مراتي قدام عيني وانتي ازاى تسمحيله بكده
آسيا: اهدي يا انس ده ابو الاساسير قصدى اسر ابن خالتي واخويا في الرضاعة
أنس: ولو اخوكي التوأم ميحضنكيش برده

 

 

صدم الجميع هل يغار عليها من اخيها أشارت آسيا علي انس وقالت: اسر اعرفك ده أنس العطفي جوزى ورجل أعمال واشارت الي اسر وقالت وده اسر المنشاوي ابن خالتي وطيار
قام اسر باحتضان أنس وهمس له : اهدي يا ابو الأسود آسيا اختي
ابتعد اسر عن أنس وأنس يفكر هل يعرف حقيقته أو كنايه لابد انا اعرف قطع تفكيره
نوران: علي اساس احنا شفافين يعني وقامت واحتضانت نوران وليان وكنت علي وشك احتضان ادم ولكن سمعت صوت انس فقالت: اسفه يا آدم بس حكم القوي
اسر بمرح: أخيرا لقيت الي يلمك يا قادره
آسيا: مسيرك تقع فايدي ومحدش هينجدك المهم عامل ايه يا لسه خربها ولا اتلميت
اسر: شوفي انا لفيت الكوره ملقيتش احسن من مصري طبعا انتي عارفه الكوره الايه
آسيا: الأرضية
اسر: ارضيه ايه الكوره الكفر يختي احنا اتفه من كده وانت يختي تتجوزى ومعرفش غير من المجلات مكنش العشم يقاسي
آسيا: ما انا لو عرفلك بلد كنت قولتلك لكن انت صايع محدش يعرف ارضيك
وفي هذا اللحظه دخلت جنه”السكرتيرة”
جنه بإحراج: آسيا هانم اسفه اني جيت من غير معاد بس في اوراق مهمه لازم تتمضي علشان هتتوثق بكره ولازم امضت حضرتك ولانهم عهده جيت بنفسي
اسيا:هاتي الأوراق وتعالي اتغدي معانا
جنه: معلش يا هانم لازم اروح
نوران: اقعدى يا بنتي استريحي من المشوار واتغدي
آسيا: الأوامر جات منيفعش نرفضها اوامر من اللي كبر من ومنك
جلس جنه وتناولت الغداء معاهم غافله عن من يراقب تحركتها وينظر لها بإعجاب غافله أن هذه الزيارة ستغير حياتها
انتهوا جميعا من تناول الغداء
جنه: استأذن أنا علشان اتاخرت
آسيا: اتفضلي وخلي السواق بتاعي يوصلك
انصرفت جنه وهو مازال يراقب مخرجها كأنه يتنمي عودتها لاحظت اسيا ذالك الشارد
آسيا بهمس له: ايه وقعت ولا ايه يا ابو الاساسير
أسر: شكلي كده اسمها ايه
آسيا: جنه اسمها جنه

 

 

اسر: اسم وصفه
عم جو من الفرح القصر واخذوا يضحكون ويتحدث حتى جاء وقت مغادرة انس
أنس: استأذن أنا بقي علشان مقولتش للحاج اني جاي
نوران: اقعد يا بني كمان شويه
أنس قبل يد نوران: معلش يا امي مره تانيه ووجه كلامه لآسيا هتيجي معايا ولا حابه تباتي هنا
آسيا: معلش هبات علشان واحشني اووي
أنس: خلاص باتي النهارده معاهم مع السلامه أنا
نوران: وصلي جوزك يا اسيا
قامت اسيا ووصلت أنس وعندما تاكد انس ان لا احد يراهم سحبها وحاصرها في الحائط
أنس: هتوحشيني اووي من دلوقتي لبكره
آسيا: وانت كمان ياحبيبي
أنس: متاكده مش عايزه تروحي معايا
آسيا: معلش هبات علشان اهلي وكده
أنس: خلاص ماشي خلي بالك من نفسك وبكره هيجيلك الشركة
آسيا: تعالي بدرى علشان نلحق نظبط المهمه
أنس: حاضر
وقام بتقبيلها قبله طويلة استمرت لعده دقائق ثم ذهب وصل أنس الي منزله وجلس مع والده بعض الوقت وذهب الي غرفته واخذ شاور وذهب للنوم ولكن لم يستطع
أنس: مبقليش كام ساعة سايبها ووحشتني اووي لا وكمان مش عارف انام غير وهي في حضني هتعملي فيا ايه كمان أنا هغير واروحلها مش هعرف انام غير وهي في حضني
قام أنس وراتدر ملابسه واتجه الي قصرها
وعلي الناحية الأخرى حاولت آسيا أن تنام ولكن فشلت
آسيا: في ايه مش عارفه انام ليه وانس واحشني اووي زمانه نايم حتي مينفعش ارن عليه أنا هقوم اشتغل شويه يمكن انام
بعد مرور عشر دقائق وصل أنس الي قصر آسيا ووصل الي غرفتها دون أن يراه أحد لكن عندما وصل لم يجدها فقام بالاتصال عليها فردت
أنس بقلق: انتي فين يا اسيا
آسيا: في القصر

 

 

أنس: فين في القصر
آسيا: في جناحك
أنس: ما أنا في الجناح انتي فين
آسيا: اصبر أنا جايه ليك
ولم تمر دقيقة حتي خرجت اسيا من ال Dressing room
أنس: انتي ازاى طلعتي من هنا وانا لسه مدور عليكي
آسيا: تعالي اوريك
دخلوا الاثنين إلي Dressing room وقامت آسيا بضغط على بعض الأزرار ووضعت بصمتها ففتح الحائط ودخلوا الي مكان ما فوجد أنس …………….
أنس: ايه المكان ده
آسيا:………..
قاااط
يا ترى إيه المكان ده وآسيا بتعمل ايه فيه

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية آسيا والاسد)

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!