Uncategorized

رواية حكاوي الياسمين الفصل الثامن عشر 18 والأخير بقلم آية هاني

 رواية حكاوي الياسمين الفصل الثامن عشر 18 بقلم آية هاني

رواية حكاوي الياسمين الفصل الثامن عشر 18 بقلم آية هاني

رواية حكاوي الياسمين الفصل الثامن عشر 18 والأخير بقلم آية هاني

_ حاااسب يااااامن.. 
= ايه يا ياسمين فيه ايه.. 
_ الكلب يا يامن كنت هتدهسه.. 
= حسبي الله ونعم الوكيل فيكي سيبتي اعصابي والله انا قولت هنعمل حادثه. 
_ بعد الشر يخويا.. 
= انزلي يختي يلاا.. 
_ ايه وصلناا.. 
= اه يلا انزلي.. ونزلوا هما الإتنين ودخلوا جوا الشركه.. 
_ هو انت ليه محسسني إنك جاي توديني المدرسة وجاي توصي المدرس علياا.. 
= حسي زي ما انتي عايزة والله شكلها هتبقي آخر مرة تيجي الشغل.. 
_ ليه يا فوزي كدا بس ليه.. 
= فوزي! ادخلي قدامي يا فوزي.. 
_ هو فين مكتب المدير لو سمحتي.. 
السكرتيره فضلت بصاله بهيام..
= ايه يا حبيبتي ايه بيقولك مكتب المدير فين وانت بتضحك كدا ليه ااه بالتأكيد فرحان بالبنات اللي بيعاكسوك امشي قدامي..
= حضرتك عايز المدير .. 
_ اه.. 
= دقيقة واحدة هديله خبر إن فيه حد عايزة.. 
_ بسرعه يا اختي.. 
_ تقدر تدخل له دلوقتي.. 
_ السلام عليكم.. 
= وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته خير..
_ اناا يامن الراوي خطيب الآنسه ياسمين انا جيت اوصلها وماشي.. 
= توصل مين انتوا بتهزروا انتوا الإتنين.. 
_ كنت حابب ادخلها الشركه بنفسي وااشوف المدير بتاعها.. 
= لااا انتوا بتستهبلوا اطلعوا براا انتوا الإتنين ومفيش لها شغل يلا برااا.. 
ياسمين ويامن خرجوا ويامن فرح لإن هو دا اللي كان عايزة.. 
= اخص عليه مدير وحش ازاي يعمل كده .. 
_ الصراحه لو انا مكانه كنت عملت كده.. 
= متزعليش بقااا هتشتغلي معايا ف شركتي اللي هنعملها سوا بإذن الله .. 
_ إن شاء الله.. 
عدت الأيام والشهور وجه يوم الجواز…
♕عارف لما تكون بذلت جهد كبير علشان تعمل حاجه وعمرك ما يأست مهما كان الطريق صعب وفيه عقبات ويجي يتحقق بتحس بعدها بفرحه وانتصار ♕????..
“طريق الوصول إليك لم يكن سهلاً ولكنني عبرته إلي ان وصلت إليك”????????..
_ يا فرحه قلبي بيكي وانتي طاله علياا بالأبيض..
= انا اللي يا فرحة قلبي بيك وانت مليت حياتي كلها سعاده من يوم ما دخلت حياتي ودلوقتي اقدر اقولك بحبك يا يامن بحباااااك…
واشتغلت أغنية تامر حسني..
“واهو جه اليوم اللي بتمناااه. واللي بستنااه. واللي بحلم بيه” ????.. 
وخلص الفرح وياسمين ودعت أمها ومشيت..(صعبانه عليا يا حاجه والله).. 
_ يامن صورني والنبي صورة قبل ما اقلع الفستان.. 
= حاضر وصورها… 
_ يامن الفستان مش راضي يتقلع ايه البرود دا..
يامن بحب وقرب ناحيتها..
= طب وحبيب قلبي زعلان ليه انا اقلعهولك يا حبيبتي..
ياسمين طلعت ع السرير..
_ ت ايه يا حبيبي تقلعهولي اما إنك قليل الادب صحيح..
= اقصد هساعدك تقلعيه يعني وبعدين فيها ايه هو اناا مش جوزك..
_ ولا اعرفك..
= ياسمين اهدي وتعالي هناا علشان اساعدك تقلعي الفستان..
_ لاا انت عايز تعمل حاجه عيب..
= استغفر الله العظيم تعالي يا ياسمين..
_ لاااا..
طيب وقرب ناحيتها وطلع ع السرير جت تجري راحت واقعه ع السرير..ويامن وقع فوقها..
يامن قلعها الحجاب وهي باصه ف عيونه ومش حاسه بحاجه..
وفرد شعرها علي كتفهاا..
_ انتي جميله اووي ياا روحي..
ياسمين بتبلل شفايفها ومش قادره تتكلم..يامن بصلها
_ بحبك وبعد الحركه دي مش ضامن نفسي وباسها واتموا زواجهم????????.. 
_ هتحبني علي طول يا يامن.. 
= علي طول يا قلب يامن وباس راسها بحب.. 
” سأظل أحبك للمشيب”????♥
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المقاس للكاتبة فاطمة الدمرداش

اترك رد

error: Content is protected !!