روايات

رواية وما الدنيا الفصل الثاني عشر 12 بقلم نادية خلف

رواية وما الدنيا الفصل الثاني عشر 12 بقلم نادية خلف

رواية وما الدنيا البارت الثاني عشر

رواية وما الدنيا الجزء الثاني عشر

رواية وما الدنيا الحلقة الثانية عشر

عمار أخد شاور وطلع لاقي شهد قاعدة بصلها وقال .بيان عل هاخد شاور تاني
شهد. قصدك ايه
عمار ضحك وقال.ولا حاجه
شهد.تمام أنا كلمت هدي
عمار .ااه
شهد.وقالت أنه كله تمام وكل واحد في حاله واستغربت جدا لما عرفت بجوزنا
عمار .وأنتي قالتلها أي
شهد.عادي
عمار بصلها وقال.شهد وهو مفيش منك أي مشاعر ليا
شهد اتحرجت وسكتت، عمار اتنهد وقال.براحتك ، عل العموم أنا رايح الفييلا ولو حابه تيجي معي
شهد بسرعه.لا
عمار فهم . متقلقيش يا شهد، بابا ميقدرش يتعرضلك بحاجه ولانكي بقيتي عل أسمي
شهد.تروح وترجع بالسلامه
عمار باسها في خدها ومشي هي كل مرة بيعمل حاجه جديده بتستغرب أكتررر
،،،،،،،،،،،،،،،،،
بعد شوي عائشه لابست ونزلت راحت حفظ القران وقبلت سيدة فضيله هناك
أسمك أي يا عسل
عائشه يا طنط
تبارك الله أحسن الخالقين ، أنتي عندك كم سنه
18
ااه في سنه كم
خلصت تانيه ثانوي وهدخل تالته إن شاء الله
ربنا يوفقك يا عمري
اللهم امين
ممكن أقولك حاجه ومتزعليش
اتفضلي
أنا ابني حافظ القرأن وهو مخلص جامعه السنه يعني بيمتحن وهيتخرج وهيشتغل في شركة واحد زميل باباه وهو والله عارف ربنا
ربنا يبارك لحضرتك فيه ، بس أنا أي دخلي
ما هو ده مربط الفرس
يعني أي
أنا هقولك ونيجي نتقدملك
ايي
أي يا بنتي
أنا لسه صغيره يا طنط
ولا صغيرة ولا حاجه، بعد ما تخلصي الثانويه إن شاء الله تتجوزوا
يا طنط
هات بس رقم ولدتك ولا والدك
أنا والدي متوفي ووالداتي يعني متجوزة ومش عايشين معها
طب مفيش حد نكلمه
بصي أنا هديكي رقم أختي الكبيرة وهي متجوزة
تمام هاتي
حاضر *****
،،،،،،،،،،،،،
ماما عامله أي
كويسه يا حبيبي بس أنا زعلانه منك
والله يا ماما لو ماجتش كدة مكنتش هتيجي خالص
رأفت ضحك وقال .أصل الواد مستعجل
عمار .بس ياض أنت هدد مراتي
رأفت بمرح.اومر ولازم تتنفذ يا باشا ، وبعدين مكنتش أعرف أنها مراتك
عمار خبطه بالمخدة .بطل يلا استظرف
أدم .هههههه، بس بقولك أنا هشقط عائشه
عمار.يخرب بيت ملفظك يا بني ، أي هشقط دي وبعدين عائشه مين دي إللي تتجوزها
أدم بغيظ .لا والله مش قد المقام ولا أي
عمار .يا بني دي حاجه كدة مستحيل ترضي ، دي ممكن تكون عاوزه واحد ازهري وإمام مسجد ومش صايع في الكليه ومعلق نص البنات
كلهم فضلوا يضحكوا وأدم متغظ منهم وثواني وتلفونه رن رد .الو يا شهد
الو يا عمار بقولك
قولي يا حبي
أتكلم حلو شوي
ما هو ده الحلو كله ) طبعاً كلهم هيموتوا من الضحك عليه
عمااار
خلص خلص
عائشه قالتلي ……..
وأنتي عاملتي أي
الست دي كلمتني وقالتله هاخد معاد من جوزي وارد عليكي
تمام ، عين العقل
اه ، أمتي بقااا
يعني الاول عائشه رأيها أي
هي قالت نقعد رؤيه شرعيه الاول
يعني موافقه
هي موافقه تقعد معه إلاول لما عرفت أنه حافظ القرآن
ماشي خليها الاسبوع جاي ، تكوني أنتي خلصتي امتحان
حاضر ، سلام
سلام
ابسط يا عم أدم، اديها هتتخطب
أدم بصدمة .أنت بتهزر
والله أخدنا معاد معهم اخر الاسبوع الجاي
أدم بزعيق .هممممم مين دول
عزة .براحه يا ادم في أي
أدم بعصبيه.شايفه ابنك يا ماما بيعمل معي أي
رأفت.خو انتاا بتحبها بجد ولا أي
عمار .يا عم حب أي ده عيل مفعص
أدم .أتكلم معي عدل وبعدين أنا ليا عليك جمايل كتيررر نسيت ولا افكرك
عمار.عل فكرة عيب عليك كدة
أدم .لا يا عمار العيب عندك
عزة .اقعدوا واهدوا يا ولاد
قعدوا وأدم قرب يدخن رأفت قال .لو الموضوع جد ، خلص يا عمار قول مراتك وخليهم يتخطبوا
عمار .إللي بتقوله ده مستحيل، دي مراتي بتقولي دي وافقت أنها تقعد مع العريس ده علشان حافظ القرأن يا بني
عزة .هو الموضوع بيان صعب
عمار .عل العموم يا أدم أحنا نشوف ده علشان متفكرش أننا يعني كدة ، طبعاً أنتااا فاهم
أدم .ااااه، ماشي ، بس المهم متوفقش
عمار بتسويف.ليك عليا أطلع في العيوب كلها
أدم . ماشي أما أشوف
،،،،،،،،
جاه الوقت المحدد ورأفت وعمار قاعدوا مع العريس ووو

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية وما الدنيا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *